Te erg, bloedende oren

13-09-2018 21:33 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.upcoming.nl/m/zwoebe/24749/d ... n-meeblert

Dit is zó erg.. wil je toch gewoon zoutzuur door in je oren gieten!?!?

Wie is het met me eens? Laat je horen!
En wie niet? Hoor ik ook graag!
Wel graag met onderbouwing wat je er dan wel niet aan kan waarderen!
Nou vind ik sowieso 90% van alle covers een stuk minder dan het origineel, maar dit is wel een tragisch dieptepunt ja.
True maar dit slaat alles inderdaad een tragisch dieptepunt!
Je hebt gelijk. Vreselijk.
Echt om te huilen. Daardoor wel weer even nostalgisch naar het origineel geluisterd.
Jongeren van nu kennen die versie van Abel helemaal niet. En aangezien het nummer van Abel qua melodie en tekst goed in elkaar zit snap ik best dat ze dit leuk vinden.
Oh my, dat is wel heel erg ja. De zang klinkt precies zoals wanneer ik mezelf opneem en terugluister met zo’n ‘iedereen kan zingen’ app. En nee, dat kan ik niet (autotune maakt niet alles mooi).
Raar ritme er onder, en de tekst zo verkracht dat het helemaal nergens meer op slaat en niet rijmt (niet dat dat laatste per se hoeft, maar nu lijken het gewoon willekeurige losse zinnen).
Niet om aan te horen, maar het origineel is ook behoorlijk afschuwelijk.
Ja en?
Het zal me een zorg zijn.Als ik die "muziek'maar niet hoef te horen.
Sansa_ schreef:
13-09-2018 21:47
Jongeren van nu kennen die versie van Abel helemaal niet. En aangezien het nummer van Abel qua melodie en tekst goed in elkaar zit snap ik best dat ze dit leuk vinden.
Maar die melodie wordt nou juist vernaggelt door het ritme, en de tekst is veranderd...

Overigens wel eens met bovenstaande, als anderen het mooi vinden zal het mij verder een zorg zijn hoor. Maar eens met TO dat dit wel een exceptioneel beroerde cover is.
Afschuwelijk. Ik kan gewoon niet luisteren naar die wannabe Nederlandstalige ‘gangsta’ rap van deze ‘strijders van de straat’. Het is gewoon te moeilijk om aan te geven wat het ergste is: gebrek aan creativiteit, originaliteit of daadwerkelijk zangtalent.

En dan die clip... wellicht ben ik te oud om het te snappen maar ik heb begrepen dat de leading ladies tegenwoordig alleen maar geconstipeerd hoeven te kijken met een overdosis highlighter op hun smoel? Of is dat alleen om gebrek aan danstalent te maskeren?

Ik ben echt oud.
Tja.. om te beginnen heb ik een enorme hekel aan het origineel. Als je me weg wil hebben en strontchagrijnig moet je dat nummer opzetten. Vre-se-lijk!

Qua melodie vind ik dit dan ook al een stuk beter te pruimen, alleen de Nederlandse rap is heel erg slecht en dat doet deze cover allesbehalve goed. De donkere rapper heeft een heel mechanische bewerking op zijn stem laten zetten en die andere heeft zo'n accent dat het lachwekkend is. Met rap heeft het ook niks te maken. Ik denk dat als Snoop Dog, Eminem of Dr. Dre er een goede tekst op gezet had, het best te pruimen was geweest. Maar dit? Gruwel! Waarom denken al die nederlandse swaggende hangjongeren toch gelijk dat ze rapper zijn? geeft me zo'n "Holland in da Hood" gevoel.

Maar.. als ik moet kiezen tussen het origineel en deze versie dat zet ik deze op. Met heel veel tegenzin hoor, dat dan weer wel.
Nederlandse gangsta rap? :rofl:
Wie heeft dan ooit verzonnen :rofl: :rofl: :HA:
Henk-en-Roelie schreef:
13-09-2018 22:02
Nederlandse gangsta rap? :rofl:
Wie heeft dan ooit verzonnen :rofl: :rofl: :HA:
Ali B in 2006 met ‘Ghetto’ https://youtu.be/qhSlrae0hhs. Toen zijn de strijders van de straat geboren schijnbaar.
Echt, kijk die clip. Hilarisch die beelden van echte getto’s en dan de Bijlmer met een speeltuintje dat aan alle Europese veiligheidskeurmerken voldoet.

Maar ik ben heel erg old school. Als ik dan eens stiekem keihard wil vloeken en dat voor muziek door wil laten gaan dan blèr ik wel ‘moordenaar’ mee van Osdorp posse.
lemoos2 schreef:
13-09-2018 22:12
Ali B in 2006 met ‘Ghetto’ https://youtu.be/qhSlrae0hhs. Toen zijn de strijders van de straat geboren schijnbaar.
Echt, kijk die clip. Hilarisch die beelden van echte getto’s en dan de Bijlmer met een speeltuintje dat aan alle Europese veiligheidskeurmerken voldoet.

Maar ik ben heel erg old school. Als ik dan eens stiekem keihard wil vloeken en dat voor muziek door wil laten gaan dan blèr ik wel ‘moordenaar’ mee van Osdorp posse.
:HA: Hou op, whahahaha, pijn in mijn buik van het lachen nu :rofl: :rofl: :rofl:
Oh crisis. Deze hoorde ik van de week op de radio en ik heb me het hele liedje af zitten vragen of dit echt waar was. Afschuwelijk!
En van articulatie hebben ze ook niet meer gehoord tegenwoordig. Gebruik die lippen als je ze hebt.
Niet dat ik nu perse fan was van het origineel, maar dit is zo fout, per direct door naar het foute uur.
@(
Ik wou dat ik niet had geklikt. Niet goed voor je vertrouwen in de mensheid dit. :|
lemoos2 schreef:
13-09-2018 21:58
Afschuwelijk. Ik kan gewoon niet luisteren naar die wannabe Nederlandstalige ‘gangsta’ rap van deze ‘strijders van de straat’. Het is gewoon te moeilijk om aan te geven wat het ergste is: gebrek aan creativiteit, originaliteit of daadwerkelijk zangtalent.

En dan die clip... wellicht ben ik te oud om het te snappen maar ik heb begrepen dat de leading ladies tegenwoordig alleen maar geconstipeerd hoeven te kijken met een overdosis highlighter op hun smoel? Of is dat alleen om gebrek aan danstalent te maskeren?

Ik ben echt oud.
:rofl:
If you can dream it, you can do it.
Ik vind het niet klinken en mijn vriend vraagt of ik die herrie uit wil zetten :rofl:

Ik voel mij echt oud nu, ik snap de muziek niet meer tegenwoordig. En ik verstond serieus een paar zinnen niet (iets met articuleren ofzo)
If you can dream it, you can do it.
Afschuwelijk! Ik hoorde het vanmiddag op de radio. Ik heb niks tegen covers, sommige vind ik juist wel leuk. Maar dit??? :bonk:
Maar goed, ik heb een enorme zwak voor het origineel ;-)
Zie die clip dan op 2:36 vet weirde movements :@@:
Haha gelukkig ben ik niet de enige die het niet snapt..
En ik voel me oud maar gelukkig heb ik lotgenoten.
En vond iemand op mijn werk me nog hip vandaag door mijn jonge-mensen-muziek-kennis. Gangster oma-powerrrr 😎👵🏻
lemoos2 schreef:
13-09-2018 22:12

Ik vond het wel meevallen. Hij zingt ook dat het zeker niet is als in new york maar dat het niet zo is als word voorgedaan. En in die tijd was dat ook zo. Daar moest je savonds echt niet lopen hoor. En dat van die vuilniszakken ed is ook echt waar idem voor de rattenplaag. Er is heel wat veranderd maar jaren geleden was het echt een nare buurt.
Ik denk niet dat de gemiddelde Viva dame de doelgroep zijn voor deze meneer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven