Barendrecht

16-09-2018 17:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ons aan het oriënteren op een ander huis. We zitten er aan te denken om naar Barendrecht te verhuizen. Wie woont daar en kan mij alle weetjes over Barendrecht vertellen?!!
Waar woon je nu? Ik woon niet in Barendrecht maar wel erg dichtbij. Wat wil je weten?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Jaren gewoond, tegenwoordig 1 dorp verderop. Maar wat wil je weten en over welk deel? Carnisselande en de oude dorpskern zijn nogal een wereld van verschil...
We wonen nu in Feijenoord aan een drukke weg. We zijn op zoek naar een groene en rustige buurt. Welke buurt weten we nog niet. We gaan nu vooral wandelen, winkelen en uiteten in Barendrecht om zo het “dorp” te leren kennen. Vertel me wat je zelf leuk vind aan Barendrecht en wat minder is aan daar wonen;)
Dat is toch heel persoonlijk. Ik woon in een wijk waarin mensen die groter of kleiner willen wonen perse in dezelfde wijk willen blijven wonen. Omdat ze dit de leukste wijk vinden.

Ik ken ook mensen die nog niet dood gevonden willen worden in mijn wijk.

Voorheen woonde ik een stad waar een volksbuurt was waar men met kratjes bier in de voortuin zat en allochtonen werden weggepest.

Ben je allochtoon dan kom je in de hel terecht als je daar gaat wonen.

Ben je pvv stemmer dan beland je er in de hemel om het maar even gechargeerd te zeggen.

De een wordt super gelukkig van een vinex wijk. De ander absoluut niet.
Barendrecht is heel divers vind ik. Het oude dorp nog heel christelijk en conservatief, carnisselande net een verlengstuk van Rotterdam, met de bijbehorende plussen en minnen. Bijdorp en nieuweland zitten daar dan letterlijk tussenin.
Het dorp heeft wel alles, trein, bus of tram (afhankelijk van waar je gaat wonen), voldoende winkels, lekker dichtbij de snelweg, theater, sauna, bibliotheken, restaurants, kroegen, een zwembad en heb je kinderen? Dan veel keuze uit scholen (plus middelbare scholen) en opvang. Er is op loop- en fietsafstand heel veel groen. Ik heb er heel fijn gewoond en mijn kinderen jaren heerlijk onbezorgd buitengespeeld. Dit lijkt haast wel een reclamespotje, maar er zijn stukken Barendrecht die ook echt niet zo prettig zijn, dus ik zou wel goed kijken naar waar je wil gaan wonen.
Bedankt voor je uitgebreide stukje. Wat vind jij echte hotspots? En hoe ervaar je smitshoek?
Wil TO kopen of huren?
Kopen!
Wij zijn 4 jaar geleden in Barendecht (Carnisselande) komen wonen. Voorheen woonden wij op de Kop van Zuid in een appartement. We hebben een kind en Zuid is dan niet praktisch.

Hier in Barendrecht hebben wij het zo naar ons zin. Geen moment spijt gehad van de verhuizing.
Het is groen, veel speelgelegenheid voor kinderen (van diverse leeftijden) en rustig.
Ons kind zit op cbs Smitshoek, daar zijn wij enorm over te spreken.

Carnisselande ligt zo centraal, dichtbij natuur (bv de Grienden), winkelcentra (Carnisseveste, Oud Barendrecht, Portland). Daarnaast ben je zo in de stad.
Ik zeg een aanrader. :-)
Zoals eerder gemeld bestaat Barendrecht uit twee heel verschillende delen.
Carnisselanden, dat is een typische Vinexwijk, hoort eigenlijk meer bij Rotterdam. Daar rijd dan ook een tram. De "echte Barendrechter" wil hier nog niet dood gevonden worden.

Aan de andere kant van de "Rijksweg", zoals ze dat in Barendrecht noemen, ligt het oude dorp met als bruisend middelpunt de Middenbaan.
Daar kennen de meeste mensen elkaar en lijkt het net of je opeens heel ver van de randstad verwijderd bent.
Een hoop uitschot uit rdam eo verhuizen naar Barendrecht om zogenaamd status te verkrijgen. Het is over een jaar of 10 net zo verpauperd als de rest van rotterdam. Ik zou eerder voor Rhoon kiezen.
Loullah schreef:
16-09-2018 20:00
Een hoop uitschot uit rdam eo verhuizen naar Barendrecht om zogenaamd status te verkrijgen. Het is over een jaar of 10 net zo verpauperd als de rest van rotterdam. Ik zou eerder voor Rhoon kiezen.
Dit is al gebeurd hoor. In sommige delen dan...

Maar terug on topic, smitshoek ken ik niet goed genoeg om er echt wat over te zeggen. M'n zoon voetbalt er, maar dat heeft weinig met de wijk te maken verder haha. Weet wel dat het niet vervelend bekend staat, er staan leuke huizen en de combinatie oud en nieuw vind ik persoonlijk wel leuk.
Bedankt allemaal. Hier heb ik zeker wat aan!
Je hebt in elk geval de Ikea vlakbij 😁
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven