20 weken echo
woensdag 19 september 2018 om 20:13
Mijn beste vriendin heeft over 2 weken de 20 weken echo. Zij is al een paar dagen ziek van spanning en maakt zich enorm druk dat het dadelijk niet goed is.
Weet iemand hoe groot de kans is dat daar iets ernstigs gevonden wordt? Ben ik zelf ook wel benieuwd naar omdat dit me over 3 maanden ook staat te wachten.
Weet iemand hoe groot de kans is dat daar iets ernstigs gevonden wordt? Ben ik zelf ook wel benieuwd naar omdat dit me over 3 maanden ook staat te wachten.
woensdag 19 september 2018 om 23:57
Ik was de dag er voor wel een beetje zenuwachtig, maar zeker niet ziek van de spanning. Ik kan overigens aanraden om op de dag zelf per ongeluk opgesloten te raken in je eigen huis (extreme hitte en slot had uitgezet, op 1 hoog dus uit raam springen ook geen goed idee met zwangere buik). Dan ben je al lang blij dat je bevrijd bent en dus uberhaupt bij de echo aankomt, en vergeet je spontaan zenuwachtig te zijn. Het klinkt net alsof ik dat geprobeerd heb hè..aikidoka schreef: ↑19-09-2018 22:35Ik vind ziek van spanning zijn nogal een heftige reactie overigens. Ik vraag me dan echt af hoe je gaat reageren als je kind er is en het wordt een keer ziek of zo. Of de ontwikkeling loopt niet precies volgens de boekjes.
Ik kan me niet herinneren dat ik voor de 20 weken echo zeuwachtig of gespannen ben geweest.
donderdag 20 september 2018 om 09:13
Ha ha!nausicaa schreef: ↑19-09-2018 23:57Ik was de dag er voor wel een beetje zenuwachtig, maar zeker niet ziek van de spanning. Ik kan overigens aanraden om op de dag zelf per ongeluk opgesloten te raken in je eigen huis (extreme hitte en slot had uitgezet, op 1 hoog dus uit raam springen ook geen goed idee met zwangere buik). Dan ben je al lang blij dat je bevrijd bent en dus uberhaupt bij de echo aankomt, en vergeet je spontaan zenuwachtig te zijn. Het klinkt net alsof ik dat geprobeerd heb hè...
donderdag 20 september 2018 om 09:23
Ik snap een gezonde spanning wel.
Maar ik vond het zelf vreselijk irritant. Iedereen die je na de 20 weken echo gaat feliciteren met een gezond kind. Het zegt over een aantal zaken wat maar over zat aandoeningen ook niet. Een verstandelijke beperking en bijvoorbeeld psychische aandoeningen, ernstige gedragsproblemen door stoornis e.d. zie je niet.
Daarnaast is juist de bevalling ook een groot punt waarbij er nog van alles mis kan gaan.
Ik weet dat je zo niet moet denken maar de naïviteit soms van mensen na een 12 of 20 weken echo vond ik erg storend. Dat was goed dus je hebt / krijgt sowieso een gezond kind..
Maar ik vond het zelf vreselijk irritant. Iedereen die je na de 20 weken echo gaat feliciteren met een gezond kind. Het zegt over een aantal zaken wat maar over zat aandoeningen ook niet. Een verstandelijke beperking en bijvoorbeeld psychische aandoeningen, ernstige gedragsproblemen door stoornis e.d. zie je niet.
Daarnaast is juist de bevalling ook een groot punt waarbij er nog van alles mis kan gaan.
Ik weet dat je zo niet moet denken maar de naïviteit soms van mensen na een 12 of 20 weken echo vond ik erg storend. Dat was goed dus je hebt / krijgt sowieso een gezond kind..
donderdag 20 september 2018 om 12:07
Dat is misschien ook een kwestie van interpretatie. Ik heb de ‘fijn dat alles goed is’ opgevat als: fijn dat voor zover je nu na kunt gaan alles goed is. En dat was ook fijn, dus prima.
Er heeft niemand gezegd: fijn dat je nu zeker weet dat er nooit iets met je kind gaat gebeuren, want dat is natuurlijk onzin. Ook met een ‘gezond’ lijkend kind bij de geboorte kan iets mis zijn, en een echt gezond kind kan ziek worden. Maar mag je dan nooit ergens enthousiast over zijn?
Er heeft niemand gezegd: fijn dat je nu zeker weet dat er nooit iets met je kind gaat gebeuren, want dat is natuurlijk onzin. Ook met een ‘gezond’ lijkend kind bij de geboorte kan iets mis zijn, en een echt gezond kind kan ziek worden. Maar mag je dan nooit ergens enthousiast over zijn?
donderdag 20 september 2018 om 21:13
Hoe is het gegaansneeuwvrouw schreef: ↑19-09-2018 20:22Ik heb deze echo morgen, ben best zenuwachtig maar ook wel opgelucht dat ik straks eindelijk weet of alles goed is!!
donderdag 20 september 2018 om 22:56
Alles helemaal goed! Echt ook gaaf om te zien en mooi dat dit allemaal kan! Ik ben opgelucht. En zoals boven aangegeven, ik weet ook dat dit geen 100% garantie is voor een totaal gezond kindje, maar elke goede echo is er een!