Knettergek van wind

21-09-2018 13:40 40 berichten
Hoi,
Ik hoor zo vaak dat iedereen lekker gaat " uitwaaien". Zijn er meer mensen die dit helemaal niet fijn vinden?
Ik word echt knettergek van die wind!
Het gekke is dat ik in de herfst deze wind niet erg vind maar eerder knus en gezellig, de stormen aan het eind van het jaar en februari werken me wel weer op de zenuwen.

En nu ga ik mijn verse witte boterham eten met speculaas met een beker warme chocolademelk, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

#genieten
RikM schreef:
21-09-2018 14:12
Hier klappen de eikels tegen de ramen. En af en toe een duif. Dan ben je wel wakker. :O
Ik slaap onder een groot dakraam. En ik woon in een vooroorlogs grachtenpand. Dus ik word tijdens nachtelijke stormen altijd wakker met het idee dat het dakraam of zelfs het hele dak er ieder moment vanaf kan waaien. Gelukkig is dat nog nooit gebeurd. :proud:
pipootje schreef:
21-09-2018 14:13
Het is een beetje hetzelfde als dat er steeds vliegtuigjes brommend rondcirkelen, of veel snoeimachines herrie maken.

Dit misschien iets voor jou?

digi/beste-noise-cancelling-headphone/l ... ges/396225
PlayingTheAngel schreef:
21-09-2018 13:57
Heerlijk het geluid vd wind door de grote bomen hier vlakbij. Echt white noise om bij in slaap te vallen.
Als ik in bed lig is het minder erg. Maar ik heb geen concentratie om na te denken ofzo. Ik kan het niet goed uitleggen.
pipootje schreef:
21-09-2018 14:13
Het is een beetje hetzelfde als dat er steeds vliegtuigjes brommend rondcirkelen, of veel snoeimachines herrie maken.
Hmm. Vervelend. Muziek luisteren een optie? Desnoods met oordopjes in?
RikM schreef:
21-09-2018 14:18

Dank je wel! Ik ga daar eens naar kijken
Lotus90 schreef:
Hmm. Vervelend. Muziek luisteren een optie? Desnoods met oordopjes in?
Iets in mijn oren vind ik heel akelig. Zag pas een soort nekband waar geluid uit komt.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik word altijd heel onrustig van harde wind. Ik ga me dan opgejaagd en prikkelbaar voelen. Zelfs op vakantie als er een mistral waait. Echter heb ik in huis geen last.
Toen ik stage liep in het Rhonedal en er heel lang de Mistral waaide zei mijn stagebegeleidster dat het aantal zelfmoorden in die streek altijd toenam. Mensen worden er gek van. Zelf kreeg ze vaak migraine er van.
Poep, wie heeft jou gescheten?
RikM schreef:

Ha, dat wilde ik ook zeggen.

Hier aan de kust ook al-tijd wind dus ben wel wat gewend. Zolang ik binnen zit prima, maar dit is niet fietsbaar meer, stikirritant.
.
Het 'probleem' dat mensen hebben met de wind, heb ik met de zon. En dan met name in de zomer. Vreselijk, die felle zon die uren genadeloos schijnt en zo overheersend is. Ik weet niet zo goed hoe ik het in woorden moet uitdrukken, maar ik vind het uitputtend.

Dus nee, ik heb geen last van de wind. Heerlijk juist, maar ik kan me wel voorstellen dat anderen er niet zo over denken.
Ik vind het eigenlijk alleen een probleem als ik geen haarelastiekje bij me heb :-)

(Deze topictitel met "knetter" en "wind" erin wekt trouwens wat foute associaties op.... )
Oh ja van die mensen die rustig worden van de golven bij het strand. Nou ik wordt helemaal gallisch van dat geluid, kan er echt niet tegen.
Ik slaap dan wel slechter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik kan ook niet goed tegen harde wind. Overdag heb ik er geen last van maar in de nacht wel. Dan slaap ik slecht en ga nog heftiger dromen dan normaal. Ik doe met harde wind altijd de ramen dicht terwijl ik eigenlijk liever met de ramen open slaap. Maar dus niet met harde wind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven