Uitgerekend 2e helft mei 2019
maandag 10 september 2018 om 09:42
Hoi dames,
Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.
Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
romy1982,
koetjesenkalfjes,
wennn,
Daantje,
starsuus
Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.
Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
Naam | Leeftijd | Kindje | J/m/v | Uitgerekend | Afspraken |
---|---|---|---|---|---|
gracey30 | 33 | 3e | 9 mei | ||
chip | 36 | 2e | 11 mei | 19-12 20 weken echo | |
Tess1981 | 37 | 4e | j | 12 mei | 18-12 20 wekenecho |
Sunne | 35 | 1e | m | 12 mei | 28-12 20 wekenecho |
OkkiePetite | 30 | 1e | 14 mei | 27-12 20 wekenecho | |
Mik | 30 | 1e | 15 mei | 27-12 20 weken echo | |
Sch0rpioen | 31 | 1e | v | 17 mei | 27-12 20 wekenecho |
Tiswa | 1e | j | 18 mei | 31-12 20 weken echo | |
Goudsie | 29 | 1e | m | 19 mei | 24-12 20 wekenecho |
Groenisgras | 27 | 2e | 19 mei | 28-12 20 wekenecho | |
mmm44 | 27 | 2e | j | 20 mei | 27-12 20 weken echo |
Vivaantje93 | 25 | 1e | m | 20 mei | |
Schuimblusser | 25 | 1e | V | 21 mei | 9-1 20 wekenecho |
Stephanie05 | 27 | 1e | m | 25 mei | 28-12 20 wekenecho |
Famke1993 | 25 | 1e | v | 25 mei | 9-1 20 wekenecho |
Globetrotter | 27 | 2e | v | 27 mei |

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
vrijdag 21 september 2018 om 17:17
Poeh ik schrok ook van het april topic! Jemig zeg! Ik hoop dat het bij ons allemaal goed gaat!!
Net de verloskundige gebeld; voelde direct een hele gezellige klik. Echt enthousiast, felicitaties etc. Superleuk! Ik moet een afspraak maken bij het echocentrum en een aanmeldingsformulier invullen. Ik direct bellen natuurlijk. Voicemail. Alleen tussen 9.00 en 12.00 bellen voor een afspraak. Onmenselijke tijden voor werkenden onder ons. Maandag dan maar een momentje zoeken, afspraak inplannen en dan het formulier invullen.
Spannend!
Voor het eerst met iemand anders dan m’n vriend de zwangerschap delen voelt echt gek!
Net de verloskundige gebeld; voelde direct een hele gezellige klik. Echt enthousiast, felicitaties etc. Superleuk! Ik moet een afspraak maken bij het echocentrum en een aanmeldingsformulier invullen. Ik direct bellen natuurlijk. Voicemail. Alleen tussen 9.00 en 12.00 bellen voor een afspraak. Onmenselijke tijden voor werkenden onder ons. Maandag dan maar een momentje zoeken, afspraak inplannen en dan het formulier invullen.
Spannend!
Voor het eerst met iemand anders dan m’n vriend de zwangerschap delen voelt echt gek!
vrijdag 21 september 2018 om 18:57
Ik voel me eigenlijk best goed. M’n borsten zijn ‘gesetteld’ (lees: fors gegroeid maar niet zo pijnlijk meer), ik ben nog steeds vergeetachtig, heb rare dromen ‘s nachts en kan niet naar het toilet. Dus mag echt in m’n handjes knijpen als het zo goed blijft gaan (was bij de zwangerschap van m’n zoon ook zo).
Toch word ik soms overvallen door een gevoel van neerslachtigheid. Dan ben ik bang dat het misschien te mooi is om waar te zijn en realiseer ik me dat 5 weken zwangerschap echt nog niks is. Oh wat zal ik blij zijn als we wat verder zijn in de tijd. Can’t wait!
Wat fijn dat je al zo’n leuk gesprek met de vlos had Stephanie! En de echo geplanned, hatsikidee!
Toch word ik soms overvallen door een gevoel van neerslachtigheid. Dan ben ik bang dat het misschien te mooi is om waar te zijn en realiseer ik me dat 5 weken zwangerschap echt nog niks is. Oh wat zal ik blij zijn als we wat verder zijn in de tijd. Can’t wait!

Wat fijn dat je al zo’n leuk gesprek met de vlos had Stephanie! En de echo geplanned, hatsikidee!

starsuus wijzigde dit bericht op 21-09-2018 18:59
9.16% gewijzigd
vrijdag 21 september 2018 om 18:59
zaterdag 22 september 2018 om 08:22
zaterdag 22 september 2018 om 08:30
Oooo ik vind de tijd ook zo LANGZAAM gaan! Wil het zo graag aan IEMAND vertellen... m’n vriend heeft hetzelfde dus we gaan er dit weekend eens over nadenken...
Oo meiden die kwaaltjes he... ben tegenwoordig abnormaal vroeg klaarwakker. Uur of 5. Druk op m’n buik, moet direct plassen en kan vervolgens niet meer slapen.
Heb zo met m’n beste vriendin afgesproken; moeilijk hoor om m’n mond te houden terwijl zij over d’r prille zwangerschap vertelt
Oo meiden die kwaaltjes he... ben tegenwoordig abnormaal vroeg klaarwakker. Uur of 5. Druk op m’n buik, moet direct plassen en kan vervolgens niet meer slapen.
Heb zo met m’n beste vriendin afgesproken; moeilijk hoor om m’n mond te houden terwijl zij over d’r prille zwangerschap vertelt
zaterdag 22 september 2018 om 09:29
Hi ladies!
Gefeliciteerd Romy!
Wat zijn jullie lekker actief aan het schrijven. Hier is van de week de dame van moeders voor moeders geweest, ook deze test positief toch wel weer lekker die bevestiging. Zij meten een veel hogere hcg dan een gewone test. Doen jullie ook mee met moeders voor moeders? (Week 6 t/m 16 urine verzamelen, hier worden medicijnen voor hormoonbehandelingen bij ivf etc van gemaakt)
Ik lijk wat meer last van misselijkheid te krijgen
Had ik bij eerste ook, wist alleen niet meer precies weke weken. Ik vind het verder ook langzaam gaan en mijn echo duurt ook nog zo lang...
Stephanie, waarom zou je het je beste vriendin nog niet vertellen? Lijkt me heerlijk om samen zwanger te zijn en het hierover te kunnen hebben! En als het nog mis mocht gaan (gelukkig is de kans dat het goed gaat al veel groter), wil je dat toch ook met haar delen?
Gefeliciteerd Romy!
Wat zijn jullie lekker actief aan het schrijven. Hier is van de week de dame van moeders voor moeders geweest, ook deze test positief toch wel weer lekker die bevestiging. Zij meten een veel hogere hcg dan een gewone test. Doen jullie ook mee met moeders voor moeders? (Week 6 t/m 16 urine verzamelen, hier worden medicijnen voor hormoonbehandelingen bij ivf etc van gemaakt)
Ik lijk wat meer last van misselijkheid te krijgen

Stephanie, waarom zou je het je beste vriendin nog niet vertellen? Lijkt me heerlijk om samen zwanger te zijn en het hierover te kunnen hebben! En als het nog mis mocht gaan (gelukkig is de kans dat het goed gaat al veel groter), wil je dat toch ook met haar delen?
zaterdag 22 september 2018 om 10:18
Gefeliciteerd Romy!! Welkom!!
chip nog niet echt over moeders voor moeders nagedacht, vd week maar eens in verdiepen:)
Nou... we hebben het gevoel dat we het eerst aan onze moeders en vader moeten vertellen. Vind het anders niet eerlijk ofzo:) we hebben bedacht dat na de eerste echo (8oktober) te doen, dus m’n vriendin moet echt nog eventjes wachten:) is nog maar heel eventjes, maar het DUURT LANG hahaha!
chip nog niet echt over moeders voor moeders nagedacht, vd week maar eens in verdiepen:)
Nou... we hebben het gevoel dat we het eerst aan onze moeders en vader moeten vertellen. Vind het anders niet eerlijk ofzo:) we hebben bedacht dat na de eerste echo (8oktober) te doen, dus m’n vriendin moet echt nog eventjes wachten:) is nog maar heel eventjes, maar het DUURT LANG hahaha!
zaterdag 22 september 2018 om 12:47
Dank jullie wel.
Wij vertellen het ook nog even niet aan anderen. Het is nu eerst nog even ons geheimpje.
Ik heb bij de eerste en derde meegedaan aan moeders voor moeders. Het is voor een goed doel maar wel een heel gedoe vond ik, laat staan die geur
Dus ik ga er nog even over nadenken.
Het is de vierde hier maar toch wel weer heel erg spannend allemaal
Wij vertellen het ook nog even niet aan anderen. Het is nu eerst nog even ons geheimpje.
Ik heb bij de eerste en derde meegedaan aan moeders voor moeders. Het is voor een goed doel maar wel een heel gedoe vond ik, laat staan die geur
Het is de vierde hier maar toch wel weer heel erg spannend allemaal
zaterdag 22 september 2018 om 14:56
Gefeliciteerd Romy, welkom!
Ik heb bij de eerste meegedaan aan mvm en ga dat nu weer doen. Ik vond het aan het einde wel gedoe maar ik heb zoveel mensen in mijn omgeving die moeilijk zwanger raken en ik blijkbaar heel vlot. Het is voor mij dus echt iets om die machteloosheid die ik vaak voel tegenover anderen enigszins te kunnen compenseren. Maar snap het echt als mensen het veel gedoe vinden! Je moet elke keer in zo’n kan piesen en idd die geur
Ik heb bij de eerste meegedaan aan mvm en ga dat nu weer doen. Ik vond het aan het einde wel gedoe maar ik heb zoveel mensen in mijn omgeving die moeilijk zwanger raken en ik blijkbaar heel vlot. Het is voor mij dus echt iets om die machteloosheid die ik vaak voel tegenover anderen enigszins te kunnen compenseren. Maar snap het echt als mensen het veel gedoe vinden! Je moet elke keer in zo’n kan piesen en idd die geur

zaterdag 22 september 2018 om 15:37
Eind deze week heb ik wat meer last van mijn vermoeidheid. Gisteren op het werk was het me even te veel. En vandaag heb ik me even op de bank gelegd om te rusten.
Het wachten op de eerste echo duurt voor mij ook echt veel te lang. Nog iets meer dan een week
Ik wil het ook erg graag aan iemand anders kwijt. Ben erg benieuwd naar de reacties. Verwachten ze het? Of gaan ze schrikken omdat ik nog vrij jong ben? Spannend!
Ben ook blij dat met iedereen het goed loopt hier tot nu toe
Het wachten op de eerste echo duurt voor mij ook echt veel te lang. Nog iets meer dan een week

Ik wil het ook erg graag aan iemand anders kwijt. Ben erg benieuwd naar de reacties. Verwachten ze het? Of gaan ze schrikken omdat ik nog vrij jong ben? Spannend!
Ben ook blij dat met iedereen het goed loopt hier tot nu toe

zaterdag 22 september 2018 om 15:47
Romy welkom en wat leuk, dezelfde situatie als bij mij. Hoe oud zijn jouw kinderen?
Hier geen MvM. De kinderen weten hier nog van niks en zijn te oud om niks door te hebben.
Ik word hier smorgens mega misselijk wakker maar kan me soort van inhouden. Vanmorgen moesten we extreem vroeg op voor de voetbal en toen ging het mis. Balen....Ik moet smorgens echt rustig opstaan hoop dat het dan beter gaat.
Lig nu lekker met een film en de jongste op de bank. Toch heerlijk om je met een dekentje achter het slechte weer buiten kan verschuilen (ze moest eens weten).
Ben wel echt afgevallen van het weinige eten. Ik ga nu dus maar het waar heb je trek in dieet toepassen net als met de oudste. Vooral trek in gezonde dingen dus dat scheelt weer.
Hier geen MvM. De kinderen weten hier nog van niks en zijn te oud om niks door te hebben.
Ik word hier smorgens mega misselijk wakker maar kan me soort van inhouden. Vanmorgen moesten we extreem vroeg op voor de voetbal en toen ging het mis. Balen....Ik moet smorgens echt rustig opstaan hoop dat het dan beter gaat.
Lig nu lekker met een film en de jongste op de bank. Toch heerlijk om je met een dekentje achter het slechte weer buiten kan verschuilen (ze moest eens weten).
Ben wel echt afgevallen van het weinige eten. Ik ga nu dus maar het waar heb je trek in dieet toepassen net als met de oudste. Vooral trek in gezonde dingen dus dat scheelt weer.
zaterdag 22 september 2018 om 15:59
Hallo dames, wat een gezellig geschrijf hier. Gefeliciteerd voor diegene die positief getest hebben!! Hier alweer 7w1d. En me toch een partij moe. Absurd. Kan me niet herinneren dat ik dat in mijn vorige zwangerschappen ook zo erg had. Maar ja dan kon ik soms nog een keer langer blijven liggen, nu moeten de jongens gewoon naar school. Kon gisteren mijn ogen tijdens het gesprek met een client nauwelijks open houden. Darmkrampen zijn minder. Wel misselijk. Maar het rare is waar ik de vorige keren dan nauwelijks kon eten het nu wel helpt als ik om de 2uur wat eet. Nog anderhalve week tot de echo. Dan gaan we het familie vertellen. Nog maar even kijken wat we met werk en vrienden doen. Al wil ik het op werk ook wel graag vertellen, omdat ik veel minder functioneer. Geen moeders voor moeders hier. Top dat aantal dat wel doet. Wat naar dat er in April topic zoveel miskramen waren.
zaterdag 22 september 2018 om 17:47
Ik heb nog weinig last van kwaaltjes.. maar ik ben ook pas 4+4w zwanger.
Ik kan het nog steeds moeilijk geloven. Heb al meerdere testen gedaan. Op de streepjestesten zijn echt heel erg vage tweede streepjes te zien. Maar ondertussen ook al 2 digitale van cb gedaan en die zeiden geheim zwanger. Ook op verzoek van vriend want die kan het ook nauwelijks geloven.
We hadden net deze maand besloten om maar gewoon niks meer te gebruiken en dan maar te zien wat er zou gebeuren... en nu dus gelijk raak..
@Tess1982 wat leuk dat we in een gelijke situatie zitten. Mijn kinderen zijn 12, 11 en 6. En die van jou?
Voor de tabel: Romy1982, 36 jaar en zwanger van de vierde. Uitgerekend 28 mei
Ik kan het nog steeds moeilijk geloven. Heb al meerdere testen gedaan. Op de streepjestesten zijn echt heel erg vage tweede streepjes te zien. Maar ondertussen ook al 2 digitale van cb gedaan en die zeiden geheim zwanger. Ook op verzoek van vriend want die kan het ook nauwelijks geloven.
We hadden net deze maand besloten om maar gewoon niks meer te gebruiken en dan maar te zien wat er zou gebeuren... en nu dus gelijk raak..
@Tess1982 wat leuk dat we in een gelijke situatie zitten. Mijn kinderen zijn 12, 11 en 6. En die van jou?
Voor de tabel: Romy1982, 36 jaar en zwanger van de vierde. Uitgerekend 28 mei
anoniem_241313 wijzigde dit bericht op 22-09-2018 17:49
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
6.60% gewijzigd
zaterdag 22 september 2018 om 20:54
Ik ben nog niet officieel in dit topic, maar reageer toch alvast haha.
@Koetjes, ik heb er ook weinig last van... Ik voel wel dingen, maar had verwacht/gehoopt meer te voelen. Voel die onzekerheid ook.
Ik heb me ooit laten vertellen (door een deskundige
) dat vanaf week 6 het hcg nog explosiever stijgt dan daarvoor. Dus dat het best zou kunnen dat je pas dan of nog wat later dingen voelt. Maar ik ken ook mensen die 9 maanden lang (bijna) niks gemerkt hebben en een gezond kind hebben gekregen.
Zolang je niet veel bloed, zou ik me geen zorgen. Makkelijker gezegd dan gedaan maar toch
@Koetjes, ik heb er ook weinig last van... Ik voel wel dingen, maar had verwacht/gehoopt meer te voelen. Voel die onzekerheid ook.
Ik heb me ooit laten vertellen (door een deskundige

Zolang je niet veel bloed, zou ik me geen zorgen. Makkelijker gezegd dan gedaan maar toch

zaterdag 22 september 2018 om 21:38
anna dat klopt. Bij mijn andere zwangerschappen was ik vanaf week 6 misselijk. Nu had ik eigenlijk al klachten voordat ik testte met 5 weken. Er zijn idd vrouwen die geen klachten hebben, heerlijk lijkt me dat. Alleen in het begin word je daar ook mega onzeker van dat snap.ik ook.
Romy mijn kinderen zijn 16, 13 en bijna 10
Romy mijn kinderen zijn 16, 13 en bijna 10