Homoseks in rijtjeshuis
vrijdag 21 september 2018 om 14:33
Hallo dames, ik ben benieuwd naar jullie mening.
Voor de duidelijkheid ik ben een man (gaiiii....).
Ik heb sinds kort een huis gekocht. Wat ik na de aanschaf van dit huis niet verwachtte is dat het hier zo gehorig zou zijn. Eigenlijk begint het me zelfs enorm tegen te staan maar goed ik heb een keuze gemaakt. Nu wil het feit dat ik een hele gevatte buurvrouw heb. Ik kan het niet zo goed uitleggen hoe ze is maar ze is heel adrem maar niet direct in negatieve zin. Eerder indirect.
Toen ik me ging voorstellen heeft ze anderhalf uur lang over de vorige bewoners gepraat. Hoe laat ze naar bed gingen, hoe vaak ze bezoek hadden, hoe vaak ze in de tuin zaten, hoe vaak ze iets schilderden, echt...je kan het zo gek niet bedenken. Na dat gesprek voelde ik me enórm opgelaten maar ik had er tóen iets over moeten zeggen (op een lacherige toon bijvoorbeeld zo van): "Nou ik hoop niet dat ik straks ook een uitdraai ontvang als ik hier wegga." Maar goed, die kans heb ik niet genomen...
Wanneer ik haar tegenkom en iets algemeens moet melden (over het ophalen van de vuilnis of iets dergelijks), dan raken we op de een of andere manier in een gesprekje terecht. Vraag me niet hoe, maar ze krijgt dit altijd voor elkaar. Dan ratelt ze af als een wekker en komen 1001 dingen aan bod en wanneer ik terug naar binnen ga en het gesprek laat bezinken heeft ze me indirect heel veel informatie en hints gegeven. Vaak ook denigrerend. Ik ben in verbale communicatie nl. wat easier en rustiger.
Voorbeelden:
- Goh, vroeger keken we altijd uit op zo een groot rood vlak (maakt een handgebaar richting mijn klein zwart autootje en doelend op de grote bak die de vorige bewoners voor de deur hadden staan). Nu hebben we weer wat uitzicht.
Ter info: De buurvrouw schijnt samen met haar gezin aan lager wal te zijn geraakt (financieel) door omstandigheden. Ik vermoed dat ze dit hierdoor compenseert.
Maar goed ze maakt dus constant van die opmerkingen. Zo ga ik zelf altijd muisstil naar bed en ze wist toch al snel te vertellen dat onze slaapkamers tegen elkaar grenzen. Ik reageerde er niet op toen ze het weer in zo een gesprek snel voorbij liet komen.
Om een lang verhaal kort te maken ik voel me nogal 'opgelaten' in mijn nieuwe huis. Feit wil nu ook nog eens dat ik homo ben (heb dat niet verteld) en wil dus ook wel eens daten hier. Ze houdt alles in de gaten, tenmiste dat gevoel heb ik heel erg. Mijn dates laat ik soms een straat verderop parkeren zodat ze niet gelijk aan het keukenraam hangt als ze een auto ziet stoppen. Ik ben nu zelfs ook 'verhuisd' naar een andere (kleinere) slaapkamer met mijn bed (want ik heb een heel huis voor mezelf en keuze uit 4 slaapkamers). Eigenlijk hartstikke debiel van me allemaal. Vrienden van me zeggen dat ik gewoon mn leven moet leiden en niks aan moet trekken. Ik denk dan altijd van ja, makkelijk praten jij woont hier niet.
Ook slaapt ze snachts altijd met het slaapkamerraam open. Ik ben nogal een nachtmens en zit snachts nog wel eens in de tuin om een sigaretje te roken. Of met vrienden. Die zeg ik dan we kunnen buiten roken maar niet praten. Als ik moet hoesten loop ik even naar binnen. Ja ik weet het, losergedrag van me. Hoe laat ik dit los man? Pfff.
Voor de duidelijkheid ik ben een man (gaiiii....).
Ik heb sinds kort een huis gekocht. Wat ik na de aanschaf van dit huis niet verwachtte is dat het hier zo gehorig zou zijn. Eigenlijk begint het me zelfs enorm tegen te staan maar goed ik heb een keuze gemaakt. Nu wil het feit dat ik een hele gevatte buurvrouw heb. Ik kan het niet zo goed uitleggen hoe ze is maar ze is heel adrem maar niet direct in negatieve zin. Eerder indirect.
Toen ik me ging voorstellen heeft ze anderhalf uur lang over de vorige bewoners gepraat. Hoe laat ze naar bed gingen, hoe vaak ze bezoek hadden, hoe vaak ze in de tuin zaten, hoe vaak ze iets schilderden, echt...je kan het zo gek niet bedenken. Na dat gesprek voelde ik me enórm opgelaten maar ik had er tóen iets over moeten zeggen (op een lacherige toon bijvoorbeeld zo van): "Nou ik hoop niet dat ik straks ook een uitdraai ontvang als ik hier wegga." Maar goed, die kans heb ik niet genomen...
Wanneer ik haar tegenkom en iets algemeens moet melden (over het ophalen van de vuilnis of iets dergelijks), dan raken we op de een of andere manier in een gesprekje terecht. Vraag me niet hoe, maar ze krijgt dit altijd voor elkaar. Dan ratelt ze af als een wekker en komen 1001 dingen aan bod en wanneer ik terug naar binnen ga en het gesprek laat bezinken heeft ze me indirect heel veel informatie en hints gegeven. Vaak ook denigrerend. Ik ben in verbale communicatie nl. wat easier en rustiger.
Voorbeelden:
- Goh, vroeger keken we altijd uit op zo een groot rood vlak (maakt een handgebaar richting mijn klein zwart autootje en doelend op de grote bak die de vorige bewoners voor de deur hadden staan). Nu hebben we weer wat uitzicht.
Ter info: De buurvrouw schijnt samen met haar gezin aan lager wal te zijn geraakt (financieel) door omstandigheden. Ik vermoed dat ze dit hierdoor compenseert.
Maar goed ze maakt dus constant van die opmerkingen. Zo ga ik zelf altijd muisstil naar bed en ze wist toch al snel te vertellen dat onze slaapkamers tegen elkaar grenzen. Ik reageerde er niet op toen ze het weer in zo een gesprek snel voorbij liet komen.
Om een lang verhaal kort te maken ik voel me nogal 'opgelaten' in mijn nieuwe huis. Feit wil nu ook nog eens dat ik homo ben (heb dat niet verteld) en wil dus ook wel eens daten hier. Ze houdt alles in de gaten, tenmiste dat gevoel heb ik heel erg. Mijn dates laat ik soms een straat verderop parkeren zodat ze niet gelijk aan het keukenraam hangt als ze een auto ziet stoppen. Ik ben nu zelfs ook 'verhuisd' naar een andere (kleinere) slaapkamer met mijn bed (want ik heb een heel huis voor mezelf en keuze uit 4 slaapkamers). Eigenlijk hartstikke debiel van me allemaal. Vrienden van me zeggen dat ik gewoon mn leven moet leiden en niks aan moet trekken. Ik denk dan altijd van ja, makkelijk praten jij woont hier niet.
Ook slaapt ze snachts altijd met het slaapkamerraam open. Ik ben nogal een nachtmens en zit snachts nog wel eens in de tuin om een sigaretje te roken. Of met vrienden. Die zeg ik dan we kunnen buiten roken maar niet praten. Als ik moet hoesten loop ik even naar binnen. Ja ik weet het, losergedrag van me. Hoe laat ik dit los man? Pfff.

vrijdag 21 september 2018 om 17:00
Wat een politiek correcte reacties hier zeg, "is homo seks dan anders dan hetero seks?". Nee. Dat hoef je een homo al helemaal niet te vertellen. Daar gaat het hier toch helemaal niet om?
Ik kan goed begrijpen dat hij niet aan zo'n praatgraag vervelende buurvrouw wil vertellen dat hij homo is. Hoeft hij ook helemaal niet te doen.
Remqo, doe lekker je eigen ding en probeer afstand van je buuf te nemen zodat je haar stomme verhalen ook niet hoeft aan te horen. En houd je vooral niet in in je eigen huis omdat je bang bent voor haar geroddel!
Ik kan goed begrijpen dat hij niet aan zo'n praatgraag vervelende buurvrouw wil vertellen dat hij homo is. Hoeft hij ook helemaal niet te doen.
Remqo, doe lekker je eigen ding en probeer afstand van je buuf te nemen zodat je haar stomme verhalen ook niet hoeft aan te horen. En houd je vooral niet in in je eigen huis omdat je bang bent voor haar geroddel!

vrijdag 21 september 2018 om 17:12
Hoi,
Ik vind het jammer dat je, je zo laat belemmeren.
Ik zou niet verzwijgen dat ik homo ben.
En verder heeft ze geen uitleg nodig. Ze denkt zich maar het hare.
En als ze je er ooit op aanspreekt dan hoef je het niet te ontkennen.
Zo van: ja, ik ben volwassen en single. Dus ik date.
Of je stelt een wedervraag. ' bij jullue hoor ik nooit wat, gaat de relatie nog wel goed/ zit je spinnenwebben te kweken?'
Bij ons is het ook zo gehorig. Als vrienden op bezoek zijn in de tuin en sexueel getinte onzin vertellen vraag ik ook of het wat zachter kan.
Ik weet het, absurd.
Voor mij inmiddels wel een reden om naar een andere woning uit te kijken.
Succes!
Of je stelt een wedervraag. ' bij jullue hoor ik nooit wat, gaat de relatie nog wel goed/ zit je spinnenwebben te kweken?'
Bij ons is het ook zo gehorig. Als vrienden op bezoek zijn in de tuin en sexueel getinte onzin vertellen vraag ik ook of het wat zachter kan.
Ik weet het, absurd.
Succes!
de wereld wacht om ontdekt te worden
vrijdag 21 september 2018 om 17:12
Buurvrouw met 4 kinderen die moeten aanhoren dat er 2 mannenstemmen liggen te neuken.poldervrouw schreef: ↑21-09-2018 16:47is homo sex dan anders dan hetero sex ? Waar je je druk over maakt zeg..
Heb geen zin om gespreksonderwerp te worden aan hun eettafel en daarna in de buurt.
Oplossing: loslaten Probleem: kan ik niet
vrijdag 21 september 2018 om 17:16
Herkenbaar! Een goede maat van me doet soms van die 'New Kids' na in de tuin. Met gevloek en ook met gebruik van het k*nker-woord. Voor de lol. Of een dikke scheet of boer laten. Ik schaam me dan kapot. Gisteren zag ik stomtoevallig een leuke woning te koop niet hier ver vandaan. Eigenlijk iets wat meer mijn ding is. Eigenlijk erg dat ik dat na een paar weken hier wonen al heb.thanx schreef: ↑21-09-2018 17:12Hoi,
Ik weet het, absurd.
Succes!

vrijdag 21 september 2018 om 17:42
Wel prettig dat je een beetje rekening met haar houdt. Wij hebben namelijk een vrijgezelle benedenbuurman, en als het dat night is kunnen wij niet slapen van het gekreun en gekrijs van zijn snoepje van de week (van hem horen we alleen een laag gebrom). Wij zijn bevriend met hem, maar ik voel me toch bezwaard om er wat van te zeggen. Hij weet namelijk dondersgoed hoe gehorig het hier is.
Wat jou betreft zou ik de boot gewoon wat afhouden als je geen zin hebt in overdadig contact.
Wat jou betreft zou ik de boot gewoon wat afhouden als je geen zin hebt in overdadig contact.

vrijdag 21 september 2018 om 19:02
Wat hebben die kinderen er mee te maken?
Gespreksonderwerp ben je toch wel, ook zonder seks.En je hebt je slaapkamer al verplaatst

Is het een optie dat je dat andere huis koopt?Woongenot is heel veel waard weet ik uit ervaring.
Misschien lees ik het helemaal verkeerd maar het lijkt net of je er moeite mee hebt dat je homo bent.
vrijdag 21 september 2018 om 19:05
Ik laat TO verder voor zichzelf spreken natuurlijk, maar ik heb veel homovrienden waar de maatschappij niet direct aardig voor is geweest. Lijkt me dat dat iets met je doet, ook in hoe je denkt dat anderen je misschien zien. Dat lijk ik eerder terug te lezen, en vind ik eigenlijk best begrijpelijk (ook al zou het in een betere wereld niet zo zijn).
vrijdag 21 september 2018 om 19:22
Mijn buurvrouw is ook ontzettend nieuwsgierig. Een vrouw met iets te veel tijd en iets te oninteressant leven... Een keer (toen ik er nog niet lang woonde) insinueerde ze iets over mannen die bij mij over de vloer kwamen (destijds was ik vrijgezel) en daarop heb ik heel kort en duidelijk geantwoord dat ik geen behoefte voelde om mij naar haar te verantwoorden. Daar schrok ze van, want deze reactie had ze niet verwacht. Daarna nooit meer gedaan.
Ja ik weet zeker dat ze over mij praatte bij andere buren (niet negatief, maar wel van alles benoemen) maar dat zou ze toch wel gedaan hebben, want dit soort mensen vinden altijd wel een onderwerp om over te praten. Of het nou over homoseks of over de nieuwe auto van de buren gaat. Vraag is dus of je daarmee om kunt gaan. Voel je je wel thuis in je huis? Bij dat andere huis Kun je ook minder fijne buren treffen.
Ja ik weet zeker dat ze over mij praatte bij andere buren (niet negatief, maar wel van alles benoemen) maar dat zou ze toch wel gedaan hebben, want dit soort mensen vinden altijd wel een onderwerp om over te praten. Of het nou over homoseks of over de nieuwe auto van de buren gaat. Vraag is dus of je daarmee om kunt gaan. Voel je je wel thuis in je huis? Bij dat andere huis Kun je ook minder fijne buren treffen.

vrijdag 21 september 2018 om 19:51

vrijdag 21 september 2018 om 20:04
Pfffff inderdaad zeg! Wat een onnodig drama-gedrag, al past dat uitstekend in dit geval.
vrijdag 21 september 2018 om 20:05
Lekker je leven leven. Je hebt gekocht dus waar je je bevindt is van jou. En zo lang je binnen de grenzen van het redelijke blijft (lees: niet bijvoorbeeld een hele avond buiten zitten te roepen of muziek luider dan pinkpop) dan zou ik gewoon normaal een leven leiden waar iedereen het recht op heeft.
vrijdag 21 september 2018 om 20:27
Haha wat een heerlijke reactie. Hou ik wel van.
Dat is het ook deels wel. Misschien vind ik mezelf iets te bijzonder voor deze buurt haha.
Ik hou gewoon ontzettend van anonimiteit en dat had ik me eerder moeten beseffen dat dit hier niet het geval zou zijn.
Ze praat ook heel denigrerend over de andere buren. De 'japannertjes' hiernaast. Ik mag dan wel niet zo bijzonder zijn maar heb geen zin om het homootje van hiernaast te worden. Het zal wel betijen...
vrijdag 21 september 2018 om 20:37
Dan wel ‘het homootje met dat zwarte bakkie dat me uitsicht niet furpest’. Zodra ze zegt dat zij wat van jou hoort, direct terug zeggen: ‘en denk je nu echt dat jij geluidloos bent? Niet, toch? Maar zeg es... hoe is het met je hondje, kat *insert iets anders*’Remqo schreef: ↑21-09-2018 20:27Haha wat een heerlijke reactie. Hou ik wel van.
Dat is het ook deels wel. Misschien vind ik mezelf iets te bijzonder voor deze buurt haha.
Ik hou gewoon ontzettend van anonimiteit en dat had ik me eerder moeten beseffen dat dit hier niet het geval zou zijn.
Ze praat ook heel denigrerend over de andere buren. De 'japannertjes' hiernaast. Ik mag dan wel niet zo bijzonder zijn maar heb geen zin om het homootje van hiernaast te worden. Het zal wel betijen...
Aanpak: kill em with kindness.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 21 september 2018 om 20:41
Yup, het is maar goed dat de Japannertjes aan de andere kant dit niet hebben.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

vrijdag 21 september 2018 om 20:41
Jullie gillen tijdens de seks? Zou ik van mijn buurvrouw ook niet waarderen.
De boeren en scheten ook niet trouwens. Doe dat lekker binnen.
vrijdag 21 september 2018 om 20:45
Ze is heel snel, adrem, intelligent, vriendelijk (!) maar altijd met een cynisch ondertoontje of vlotte opmerking waaruit je kan afleiden dat ze 'iets' weet. Omdat ik niet zo snel weet hoe te reageren of hoe te kijken krijgt ze ook niet de bevestiging waar ze op aasde.Enn schreef: ↑21-09-2018 20:37Dan wel ‘de homo met dat zwarte bakkie dat me uitsicht niet furpest’. Zodra ze zegt dat zij wat van jou hoort, direct terug zeggen: ‘en denk je nu echt dat jij geluidloos bent? Niet, toch? Maar zeg es... hoe is het met je hondje, kat *insert iets anders*’
Aanpak: kill em with kindness.
Met jouw aanpak zou ik me daarom verlagen onder haar niveau. Zwijgen is dan nog het beste en conversaties uit de weg gaan of sneller afkappen.
vrijdag 21 september 2018 om 21:00
Huh? Verlagen onder haar niveau? Waarom niet gewoon wel het praatje aangaan en weer verder gaan? Ik snap blijkbaar niets van de door jou benoemde niveaus of ik ken ze niet. Ik vermoed het laatste maar uit de weg gaan, binnen hoesten en vermijden is dan blijkbaar een beter niveau? Doen! Doen wat bij je past.
vrijdag 21 september 2018 om 21:31
's Nachts om 3 uur binnen hoesten i.p.v. onder haar slaapkamerraam zie ik niet als een niveauverlaging. Integendeel.Enn schreef: ↑21-09-2018 21:00Huh? Verlagen onder haar niveau? Waarom niet gewoon wel het praatje aangaan en weer verder gaan? Ik snap blijkbaar niets van de door jou benoemde niveaus of ik ken ze niet. Ik vermoed het laatste maar uit de weg gaan, binnen hoesten en vermijden is dan blijkbaar een beter niveau? Doen! Doen wat bij je past.
In haar gezicht de opmerking maken of ze 'spinnenwebben zit te kweken' vind ik persoonlijk erg kribbig overkomen. Dat bedoeld ik ermee.
vrijdag 21 september 2018 om 21:58
ik wil überhaupt geen sex geluiden horen van een ander. en buurvrouw moet niet op iedere scheet letten.
Die buurvrouw heeft blijkbaar niets anders te doen dan op alles en iedereen te letten.. Ik zou er echt geen aandacht aan besteden. Echt niet.. Lekker laten kletsen..

vrijdag 21 september 2018 om 22:15
Remqo schreef: ↑21-09-2018 16:12Leuk die verschillende reacties. Thanks! Ik heb gewoon geen zin dat de buurt weet dat ik homo ben. Dat klinkt zielig en ouderwets en bekrompen maar heb daar totaal geen trek in. Ik heb jarenlang in de grote anonieme stad gewoond maar vanwege dure huur naar buitenwijk verhuisd en daar dus gekocht. Niet wetende dat hier iedereen zo met elkaar bezig is en op elkaar let.
Ik kijk echt op tegen mensen die die 'schijt aan' mentaliteit hebben. Ik heb dat gewoon niet in me. Het gevoel dat er iemand of meerdere iemanden me zo in de gaten houdt/houden benauwd me.
Inderdaad
vrijdag 21 september 2018 om 22:25
Kill with kindness: To end rudeness from someone by being kind.
Dit is wat ik bedoelde en dat heeft niets met kribbig te maken.