Efteling?
zondag 23 september 2018 om 11:42
Wij zijn nog nooit met onze kinderen (6 en 10) in de Efteling geweest.
We willen dat graag een keer doen, liefst met 1 overnachting zodat we 2 dagen kunnen genieten..
Nu is mijn vraag: is het ècht de moeite en het geld waard?
Want ik lees online vrij veel geklaag over enorme wachtrijen. En daar heb ik met kinderen erbij wat minder zin in...
We zijn gebonden aan schoolvakanties en weekenden.
Nu is mijn vraag: is het ècht de moeite en het geld waard?
Want ik lees online vrij veel geklaag over enorme wachtrijen. En daar heb ik met kinderen erbij wat minder zin in...
We zijn gebonden aan schoolvakanties en weekenden.
zondag 23 september 2018 om 12:32
Volgens mij kun je altijd een half uur voor opening attracties al naar binnen. Dan kun je vast op kruispunten wachten voor bijv ruigrijk.
Ik kan me er niks bij voorstellen dat je nog nooit bent geweest met je kinderen. Wij gaan minstens elk jaar soms 2x, maar wonen dan ook dichtbij. Ik ben er helemaal dol op!
Ik kan me er niks bij voorstellen dat je nog nooit bent geweest met je kinderen. Wij gaan minstens elk jaar soms 2x, maar wonen dan ook dichtbij. Ik ben er helemaal dol op!
zondag 23 september 2018 om 12:32
Op moederdag en vaderdag is t ook niet zo druk. Ik zou nooit in het Efteling hotel gaan zitten. Heb al wel paar keer in Bosrijck geslapen. De nieuwe huisjes van het Loonse Zand ken ik nog niet maar die kun je volgens mij ook voor 1 nacht boeken. Bosrijck niet.
En het is elke cent waard. Maar ik ben Eftelingfan dus mijn mening is gekleurd.
zondag 23 september 2018 om 12:35
Oh wat ook leuk is, is juist tijdens zomeravonden gaan. Dan kun je de hele avond doortrekken en dan kun je in 1 dag echt wel genoeg doen voor je kinderen. Even goed kijken waar je allemaal in wilt, sprookjesbos kun je zo een halve dag doorbrengen, maar met kinderen v 6 en 10 zou ik dat dan dus overslaan. Evt als die van 10 in Baron wil, met de jongste intussen poppenfestival en monsieur canibale pakken. Op die manier kun je veel doen hoor
zondag 23 september 2018 om 12:54
Maar wie is er nou geen Eftelingfan? Volgens mij ben je een heel naar en vervelend persoon als je de Efteling niks vindt.vivapimpelmees schreef: ↑23-09-2018 12:32Op moederdag en vaderdag is t ook niet zo druk. Ik zou nooit in het Efteling hotel gaan zitten. Heb al wel paar keer in Bosrijck geslapen. De nieuwe huisjes van het Loonse Zand ken ik nog niet maar die kun je volgens mij ook voor 1 nacht boeken. Bosrijck niet.
Ik ben een paar keer in februari in het weekend geweest. Wel wat frisjes, maar totaal niet druk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
De Efteling heeft trouwens ook een app waar je de actuele wachttijden kunt zien, heel handig.
Ik vind de Efteling trouwens fantastisch, als kind al en nu nog steeds. Ik zou inderdaad wel op een rustige dag gaan
Op de website staat aangegeven op welke dagen ze verwachten dat het rustig/gemiddeld/druk is.
Ik vind de Efteling trouwens fantastisch, als kind al en nu nog steeds. Ik zou inderdaad wel op een rustige dag gaan
Op de website staat aangegeven op welke dagen ze verwachten dat het rustig/gemiddeld/druk is.
zondag 23 september 2018 om 12:56
Wij zijn al een aantal keer een paar dagen geweest. Als je op tijd boekt dan heb je vroegboekkorting. Dan betaal je op zicht helemaal niet zo gek veel meer als 3 losse dagen entree. Wij gingen 's ochtends dan echt vroeg weg zodat we ook de eerste dag om half 10 zo de Efteling in konden. De laatste keer was Symbolica er al. Deze ging 10 voor 10 open. Als je dan om half 10 daar in de rij gaat staan ben je snel aan de beurt. Wij kwamen net iets voor 10 uur eruit, dus net voordat het grootste gedeelte het park op kan. Dan gingen we daarna in de rij staat bij de Baron1898. Meestal hadden we rond kwart over 11 dan de Baron, de Vliegende Hollander, de Python en 1 of 2 keer Joris en de Draak gehad. Dat was in de zomervakantie!
Daarna wordt het een stuk drukker, maar dan pakten we de attracties die niet zo druk meer zijn zoals Vogelrok, carnaval festival, Fata Morgana ed. Dan aan het eind van de dag deden we nog een keer een rondje Ruigrijk.
Wij hebben in Bosrijk gezeten, in het Efteling Hotel en Loonsche land Hotel. In de zomervakantie zou ik voor het hotel gaan. Om 20:15 uur 's avonds heb je dan nog de voorstelling Aquanura. Dan ga je rond half negen richting de uitgang en ben je om kwart voor 9 in het hotel. Wij zijn dan echt versleten. Eer dat iedereen gedouched heeft en nog wat gedronken is het al gauw 10 uur. Geloof me, dan slaap je heerlijk .
Als je buiten de zomervakantie gaat zou ik voor Bosrijk kiezen. Dan gaat de Efteling om 6 uur dicht, dan daarna nog Aquanura en ben je om kwart voor 7 in het hotel of huisje. De kinderen gaan vaak dat iets eerder naar bed en kun je zelf nog lekker in de woonkamer zitten.
Wij nemen altijd wat eten en drinken mee, maar eten ook graag een pannenkoek bij Polles keuken. Het voordeel van het hotel is dat je een ontbijtbuffet hebt. Ik eet dan vaak wat meer dan normaal gesproken 's ochtends waardoor we ook wat later op de dag pas weer trek hebben.
Ik zeg; veel plezier
Daarna wordt het een stuk drukker, maar dan pakten we de attracties die niet zo druk meer zijn zoals Vogelrok, carnaval festival, Fata Morgana ed. Dan aan het eind van de dag deden we nog een keer een rondje Ruigrijk.
Wij hebben in Bosrijk gezeten, in het Efteling Hotel en Loonsche land Hotel. In de zomervakantie zou ik voor het hotel gaan. Om 20:15 uur 's avonds heb je dan nog de voorstelling Aquanura. Dan ga je rond half negen richting de uitgang en ben je om kwart voor 9 in het hotel. Wij zijn dan echt versleten. Eer dat iedereen gedouched heeft en nog wat gedronken is het al gauw 10 uur. Geloof me, dan slaap je heerlijk .
Als je buiten de zomervakantie gaat zou ik voor Bosrijk kiezen. Dan gaat de Efteling om 6 uur dicht, dan daarna nog Aquanura en ben je om kwart voor 7 in het hotel of huisje. De kinderen gaan vaak dat iets eerder naar bed en kun je zelf nog lekker in de woonkamer zitten.
Wij nemen altijd wat eten en drinken mee, maar eten ook graag een pannenkoek bij Polles keuken. Het voordeel van het hotel is dat je een ontbijtbuffet hebt. Ik eet dan vaak wat meer dan normaal gesproken 's ochtends waardoor we ook wat later op de dag pas weer trek hebben.
Ik zeg; veel plezier
zondag 23 september 2018 om 13:01
Klopt, ik ben inderdaad heel naar en vervelend.
zondag 23 september 2018 om 13:04
zondag 23 september 2018 om 13:17
Mensen houden nou eenmaal van klagen en als je op de drukste dagen van het jaar gaat is het natuurlijk overal wachten daar stel je je op in en hou je rekening mee.
En het is ook per attractie verschillend. Zo stond er bij droomvlucht en de vliegende hollander ruim een half uur wachten terwijl we bij de python gewoon 2x konden blijven zitten omdat er amper mensen stonden te wachten.
En het voordeel van overnachten is dat je alles zowiezo op je gemak kan doen dus alles wat op dag 1 niet gelukt is kan op dag 2 nog.
En het is ook per attractie verschillend. Zo stond er bij droomvlucht en de vliegende hollander ruim een half uur wachten terwijl we bij de python gewoon 2x konden blijven zitten omdat er amper mensen stonden te wachten.
En het voordeel van overnachten is dat je alles zowiezo op je gemak kan doen dus alles wat op dag 1 niet gelukt is kan op dag 2 nog.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 13:22
0.29% gewijzigd
zondag 23 september 2018 om 13:23
zondag 23 september 2018 om 13:25
Stommerd
Maar serieus, ik vind de Efteling echt niet leuk, als kind al niet, ik vond Duinrell veel leuker. Ik was bang voor poppen, dus het Sprookjesbos vond ik eng. Later kwamen de Laven, vind ik ook niet leuk om naar te kijken. Daarnaast hou ik niet van achtbanen, dus tel uit je winst
Ik ben dan weer wel groot fan van Tivoli (die in Kopenhagen) en Disneyland. En guilty pleasure Slagharen.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 13:26
2.92% gewijzigd
zondag 23 september 2018 om 13:26
Wij gingen in de meivakantie. Wel de tweede week, niet alle scholen waren toen vrij. Het was volgens de drukte kalender 'normaal druk'. Vond het echt meevallen. Wij waren er iets voor tien. Konden eerste uur zo overal in. Daarna wachtrijen ongeveer 20 minuten gemiddeld. Langste rij was voor de piranha drie kwartier. Maar de moeite waard
. Efteling is prachtig. Vond het ook altijd te duur maar nu met de mooie nieuwe attracties vind ik het wel waard. En de app met wachttijden is ook handig.
zondag 23 september 2018 om 13:27
zondag 23 september 2018 om 13:28
Star² schreef: ↑23-09-2018 13:25Stommerd![]()
Maar serieus, ik vind de Efteling echt niet leuk, als kind al niet, ik vond Duinrell veel leuker. Ik was bang voor poppen, dus het Sprookjesbos vond ik eng. Later kwamen de Laven, vind ik ook niet leuk om naar te kijken. Daarnaast hou ik niet van achtbanen, dus tel uit je winst![]()
Misschien kun je een therapietje volgen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 23 september 2018 om 13:32
Vorig jaar was de python ook helemaal niet druk. Volgens mij stond iedereen in de rij bij symbolica daar was de wachttijd 90 minuten
Wij zijn bij symbolica in de single rij gaan staan en stonden dus 15 minuten in de rij. Maar ja ik hoef ook niet perse naast man te zitten. Dus als je kinderen dat niet erg vinden zou ik dat doen. Scheelt echt veel tijd.
Wij zijn bij symbolica in de single rij gaan staan en stonden dus 15 minuten in de rij. Maar ja ik hoef ook niet perse naast man te zitten. Dus als je kinderen dat niet erg vinden zou ik dat doen. Scheelt echt veel tijd.
zondag 23 september 2018 om 13:33
zondag 23 september 2018 om 13:34
Wij zijn een keer tijdens een studiedag gegaan in januari. Het was winterefteling, zoon was jarig die dag en het was geen fantastisch weer (beetje druilerig). Nou, we konden overal zo doorlopen.
Ben ook een keer een studiedag in juni gegaan en toen was het ook helemaal niet druk.
Afgelopen zomer waren we in Toverland tijdens de hittegolf. Was er ook zowat niemand binnen omdat het te warm was (het was 37 graden). Dus dat is ook nog een tip als je goed tegen warmte kan. Wij gingen elke keer in attracties waarin je nat werd en dan was het prima te doen.
Ben ook een keer een studiedag in juni gegaan en toen was het ook helemaal niet druk.
Afgelopen zomer waren we in Toverland tijdens de hittegolf. Was er ook zowat niemand binnen omdat het te warm was (het was 37 graden). Dus dat is ook nog een tip als je goed tegen warmte kan. Wij gingen elke keer in attracties waarin je nat werd en dan was het prima te doen.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 23 september 2018 om 13:41
Ik vind ook een beetje dat je je moet instellen op een wachtrij.
Natuurlijk is het handig om even uit te zoeken welke periode het drukste is, maar klagen over in de rij staan vind ik gewoon gek.
Daarbij is het sowieso heel erg de moeite waard om een nacht te slapen en 2 dagen park te doen. Je hebt dan ook niet zoveel haast in je hoofd, je gaat de dag erna immers weer.
Natuurlijk is het handig om even uit te zoeken welke periode het drukste is, maar klagen over in de rij staan vind ik gewoon gek.
Daarbij is het sowieso heel erg de moeite waard om een nacht te slapen en 2 dagen park te doen. Je hebt dan ook niet zoveel haast in je hoofd, je gaat de dag erna immers weer.
zondag 23 september 2018 om 13:41
Ik vond juist Disney heel erg tegenvallen. Mijn kinderen vonden 't hotel met super zwembad leuker
Europapark vond ik super, jammer dat 't zo ver is.
Phantasialand vind ik ook leuker dan ik had gedacht.
De Efteling vind ik leuk maar ik ben er, denk ik, te vaak geweest. Symbolica vind ik echt heel weinig aan.
Europapark vond ik super, jammer dat 't zo ver is.
Phantasialand vind ik ook leuker dan ik had gedacht.
De Efteling vind ik leuk maar ik ben er, denk ik, te vaak geweest. Symbolica vind ik echt heel weinig aan.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
zondag 23 september 2018 om 13:50
Wat is dit nou voor idioterie??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!