Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
Oh nee Anna, wat ontzettend naar! En dan ook nog twee keer kort achter elkaar :( Heel veel sterkte!
Ik zat gewoon te zeuren vandaag. Ben echt een brombeer sindsdien ik zwanger ben en ben dat normaal niet.. bleh! Ik vind de onzekerheid niets; maar dat blijft. Gelukkig wel minder als je kind ouder word
Mik, dat dacht ik dus ook, 'leuk' naar Nederland bevalt kijken. Het hielp inderdaad niet echt tegen de onzekerheid.
Ik heb sinds 2 dagen positiebroeken aan en dat scheelt wel.
Gisteren leek mijn buik zo opgeblazen, alsof ik een voetbal had opgegeten (bij wijze van) toen schoot ineens door mijn hoofd, wat als het er 2 zouden zijn o_o
Gelukkig is dat vandaag minder en ook mijn borsten voelen minder pijnlijk en dat maakt je dan weer aan het twijfelen.
Nog 2 weken tot de echo..
Deze week is van iemand de 1e echo toch?
groenisgras volgens mij zijn alle echo's vanaf volgende week. Vandaag de verloskundige gebeld, wilde me eigenlijk deze week zien maar had alleen op donderdag nog plek. Maar donderdag zijn de kinderen bij ons dus dat kwam niet zo goed uit. Nu mag ik maandag, dan ben ik 8 weken zwanger. Ik wilde niet eerder omdat de vorige keer de eerste echo twijfelachtig was (was een vroege echo), alles zag er goed uit voor de termijn maar geen vruchtje. Toen een week in spanning gezeten. Ik dus bewust zo laat mogelijk want als het maandag goed is is het goed, is het niet goed dan weten we het ook. Als het hartje niet klopt maandag zal het ook niet meer gaan kloppen wat ook een bepaalde zekerheid geeft.
Ik heb het wel met mijn over gehad, wat als het nu weer fout is? We zullen het er dan bij laten. Weer een klap, weer ontvangsten, weer de spanning ongesteld te moeten worde, weer de eerste zware weken van een zwangerschap zie ik niet zitten. Hij snapt dat en ziet dat ook niet echt zitten. De miskraam in mei heeft er goed ingehakt en ik heb 3 lieve mooie kinderen waar hij met heel veel liefde voor zorgt en dan moet het gewoon zo zijn.

mmm het brommen is een goed teken toch?! Hormonen die alle kanten op schieten enzo ;-)
Zou je de tabel willen aanpassen? Ik heb maandag 1 oktober de echo.
Oh Anna wat erg! Heel veel sterkte en een knuffel

Ik heb mijn eerste echo pas 18 oktober. Ik ben ook de laatste op de lijst.... Dan ben ik iets meer dan 8 weken zwanger. Ze wilde eigenlijk een afspraak maken op 8 oktober maar dan ben ik een weekje weg. Ook heel leuk natuurlijk maar stiekem baal ik wel een beetje😊
Anna wat naar. Sterkte! Mmm, haha een wisselvallig humeur. Hier weet vriend soms ook niet wat hij met me moet. Zo ben ik anders niet. Wat is het toch ontzettend spannend zo'n periode. Vandaag vertelde collega dat ze 13 weken zwanger is. Vond het moeilijk niet te vertellen dat ik ook zwanger ben. Als ik volgende week een goede echo heb ga ik het op mijn werk, aan familie en goede vrienden vertellen. En eerst aan de jongens natuurlijk. Maar het blijft altijd spannend. Kinderen krijgen is het mooiste wat er is en wat geniet ik van mijn mannetjes. Alleen die zorgen, soms besef je je wat ze allemaal kan overkomen. Maar niet te lang bij stil staan, maar zorgen heb je altijd vanaf je zwangerschap en denk tot ze allang en breed volwassen zijn. Maar het is ook zo genieten. Die uitspraken, knuffelen heerlijk!!!
Oh ja heb ook voor allebei een zwangerschapsdagboek bij gehouden. Ga ik nu ook weer doen na de eerste echo.
Anna wat een droevig nieuws. 2x op zo'n korte tijd dan nog wel. Heftig. Neem de tijd om dit samen te verwerken. Veel sterkte :hug:

Mmm kop op! Komt vast wel goed. Afhankelijk van de hormonen kan je soms wel wat minder voelen geloof ik.

Bedankt ook allemaal voor de steunende woorden :hug: Helaas nog niet veel beterschap. Gisteren naar de dokter geweest en bloeddruk was te laag, had wat koorts en wat ketonen in urine doordat ik niets kan binnenhouden. Ben nu thuis tot woensdag en als het niet betert moet ik teruggaan. Indien ik ook echt niets kan binnenhouden of koorts blijf maken zou ik naar het ziekenhuis moeten. Ik hoop dat dit gewoon mijn week 6 is en het bij week 7 over is..

Een dagboek over de zwangerschap ga ik dus nog maar even niet bijhouden. Zou niet echt happy zijn :hihi:
Ik denk dat ik ook afscheid moet nemen... vanochtend begonnen met bloeden.. helderrood.
Och Anna wat naar! Heel veel sterkte!! Wat ontZettend Urghhh voor jullie!
romy veel of beetje? Bij beetje is er nog hoop.... heel veel sterkte!

vivaantje och jeetje, nou hopelijk knapt snel op!
Mmm ik hoop dat het onzekerheid is.
werk benieuwd hoe het volgende week bij mij zal gaan. Merkte week voor vakantie al, dat ik er niet helemaal bij was. Kijken hoe straks met concentratie is
kwaaltjes nu vakantie en we doen dus echt niks, op bedje lezen, wat eten en drinken, avond door stadje slenteren. En ik ben moe... ik zie best tegenop om te gaan werken. Terwijl ik mijn werk echt fantastisch vind! Gistermiddag kreeg ik opeens een bloedsmaak in mijn mond. En ik word flauw als ik niet tijdig en voldoende eet, wat meer is dan normaal. Zout eten knap ik enorm van op :-)
Bedankt voor dagboek tip, na echo eens kijken
voor de tabel: vitaliteitsecho 1-10, intake op 11-10. Termijn echo wordt nog gepland
Jeetje Anna en Romy wat naar :(

Heel veel sterkte de komende tijd!

Okiepetitie die vermoeidheid herken ik inderdaad ook. En wordt alleen maar erger, gister was ik na het avondeten al in staat om in slaap te vallen, terwijl ik smiddags nog had geslapen. Ik werk parttime, maar ik merk wel dat de dagen dat ik werk ik er tijdens de dag zelf minder last van heb. Dan wordt ik wel bezig gehouden (ik ben docent). Maar eenmaal thuis... :)
He Romy, wat naar! Ik hoop dat het meevalt! Zou het ook een gesprongen adertje kunnen zijn denk je? Of lijkt het je daar te veel voor? Knuffel! :hug:
Oh Romy, dat is schrikken! Ik duim voor je dat het meevalt... :( Sterkte!

Viviaantje, wat een ellende. Hopelijk wordt het snel beter. Beterschap en rustig aan!

Geniet nog van je vakantie Okkie!

Hier nog maar 3 daagjes tot de echo... begin nu al zenuwachtig te worden. Ik voel me nog steeds redelijk beroerd, dus dat is een 'goed' teken. Tandenpoetsen 's ochtends is echt het dieptepunt van de dag haha :pukey:
Anna en Romy, heel veel sterkte.

Mijn echo is een week eerder eerste echo 5-10. Kun je dit in de tabel aanpassen?
Oh nee Romy wat rot. Ik hoop dat het meevalt!

Excuus voor gister hoor, ik was even onzeker en baal dan dat ik weer helemaal niets voel van kwaaltjes. Tja schommelende hormonen maar die heb ik liever niet! Vandaag ben ik weer een stuk vrolijker!

Spannend Sunne, hoe laat heb je je echo vrijdag?
Ah nee Romy, dat meen je niet! Zet het ook echt door?
Heel veel sterkte :hug:
romyjeetje wat naar! Zet het bloeden door? Heb je ook kramp? Heel veel sterkte
Ik weet het niet... ik vond het best veel. Er lag wat in de wc en aardig wat bij het afvegen. Toen een tijdje een tampon gedragen en daar zat ook bloed in, niet helemaal vol.. maar toch. Ik durf nu nergens meer op te hopen...
Hi Romy,

Ik zou je toch adviseren om de verloskundige te bellen. Ik heb tijdens mijn miskraam ook het dringende advies gekregen om absoluut geen tampons te gebruiken, maar alles op te vangen in maandverband.

Zij kunnen ook evt kijken met een echo wat er aan de hand is.

Heb je ook veel krampen in je buik?

Sterkte!
Wat een rotsituatie Romy. Ik weet hoe je je voelt en hoop dat het hier bij blijft! Dan zou het namelijk best nog goed kunnen zitten daarbinnen. Hou je taai!

Mmm maakt niks uit hoor! We hebben allemaal onze moeilijke/onzekere momenten. Is juist fijn dat we die hier kunnen delen.

Okkie geniet van je vakantie!

Hier weer een mijlpaaltje bereikt: als we morgen naar huis vliegen ben ik exact 6 weken (terwijl ik me toen we hier kwamen nog afvroeg of ik dat uberhaupt ging halen) maar ik zit vandaag al boven de 90% kans dat het goed gaat. Het zegt nog niet alles, zeker niet voor de eerste echo, maar het geeft wel een goed gevoel!

Ik zie nu trouwens dat ik bij de zwangerschap van m’n zoon de eerste echo pas had met 10 weken en 3 dagen. WHAT?!! 😳 Zo lang kan ik nu niet wachten hoor! :hyper:
Romy, hoe gaat het mu? Ik zou ook de verloskundige bellen. Wellicht kan je langskomen en kan ze kijken; dan heb je ook hopelijk meer duidelijkheid!

Wat fijn starsuus! Hebben jullie een fijne vakantie gehad? Met mijn dochter had ik de eerste echo rond 6 weken; maar dat was meer omdat ze een beeetje onverwachts was!
Ik voel me intussen wat beter. Hopen dat het zo blijft.

Nu had ik zonet bij het afvegen wel wat bloedverlies. Het was niet helder rood en meer ook in slijm (sorry voor de details). Voorlopig nog niet meer dan dit. Hopelijk blijft het hierbij :-(

Romy hopelijk blijft het bij jou ook met dat bloedverlies en zit alles nog goed. Ik zou ook eerder maandverband gebruiken dan een tampon nu. Heb ik nu ook gedaan.

Ik kijk uit naar de eerste echo's hier. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Misschien een stomme vraag, maar krijg je meteen bij de eerste echo ook een afdruk mee? Zou die namelijk graag willen tonen om het aan de ouders te vertellen.
En is de eerste echo steeds inwendig of kan het ook uitwendig zijn?
vivaantje ohjee jij ook wat bloedverlies?

In principe is de echo vanaf 6 weken uitwendig. Maar mochten ze het niet kunnen zien zullen ze het inwendig proberen.
Hier krijg je bij elke echo ook een foto mee.
Ik zou direct de verloskundige even bellen, romy! Zou er niet mee rond blijven lopen; dan blijf je onzeker!
Houd je ons op de hoogte?

vivaantje ik hoop dat het hierbij blijft! Anders ook de vk even bellen?
Ik bloed nog steeds, nu ook stolsels. Kramp valt mee, wel flink last van m’n onderrug.
Ik heb een bericht achtergelaten bij de verloskundige.

Mocht tegen alle verwachtingen in het toch nog goed zitten dan vind ik m’n weg hierheen wel terug
Maar ik denk echt dat dit einde verhaal is.

Ik wens jullie allemaal heel veel geluk en een fijne zwangerschap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven