Spinnentijd

26-09-2018 15:33 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand wanneer de ‘spinnentijd’ voorbij is?
Hopelijk nooit, het zijn nuttige dieren!
Ik vind ze leuk, zolang ze niet in mijn mond vallen als ik lig te slapen.
snug schreef:
26-09-2018 15:56
Ik vind ze leuk, zolang ze niet in mijn mond vallen als ik lig te slapen.
:rolling:
Ik wist niet dat er een speciale spinnentijd was eigenlijk. Ik kom ze te pas en te onpas tegen. Vorige week deed ik het gordijn in de slaapkamer dicht en stond ik weer oog in 8 ogen met zo'n griezel. Van mij mogen ze elders nuttig gaat zitten wezen hoor. Brr.
https://www.libelle.nl/huis-tuin-feestj ... t-spinnen/
Twee weken geleden zat er ineens zo'n zwarte griezel in de lege kattenbak. De 1e dit jaar. Maar in andere jaren heb ik ze vanaf Mei t/m November gezien.
Maak je borst maarnat. September is juist de spinnenmaand. Door de warme zomer zijn er meer spinnen. Er was nml volop te eten voor ze.

https://www.trouw.nl/home/spinnenmaand~a41bad01/
Gelukkig heb ik jachtlustige katten. Als ik al een spin ontdek (die zij dus nog niet ontdekt hadden), hoef ik die maar aan hen aan te wijzen. Vorig jaar heb ik er geloof geen enkele gezien en dit najaar tot nu toe ook nog niet. Ik vind overigens alleen grote huisspinnen eng, die overal opeens op kunnen duiken. Kruisspinnen kunnen ook enorm zijn, maar die blijven netjes in hun web zitten. 'Dunne' spinnen die in een hoek van het plafond of zo zitten en ook gewoon op hun plaats blijven, boeien me ook niet. Maar dan die joekels die er opeens zijn... schrik me er rot van! God zij dank voor mijn beasties die er wel raad mee weten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb er erg veel dit jaar. Al minstens zes joekels in huis gehad, en in de achtertuin krioelt het van de kruisspinnen.
In de 2 jaar dat ik hier woon, maar 1 keer zo'n gevaarte gezien. Maar die zat gelukkig in een insectenval.
Verder zitten hier vaak hooiwagens maar die vind ik niet zo erg. Als ik ze zat ben pak ik de stofzuiger of laat ik ze kennismaken met een keukenpapier en de wc.

Ik heb een familielid die in de polder woont en die heeft echt vaak van die griezels rondlopen. Zij is er niet bang voor maar zodra ik er 1 zie gil ik het halve huis bij elkaar.
Ik heb de mazzel, dat ik niet bang ben voor spinnen, doen me niks. Laat lekker lopen
Alleen als een web op gezichtshoogte zit, sloop ik het
Het najaar schijnt het spinnen seizoen te zijn.in mijn woonplaats heb ik helaas de all-season-spinnen rondlopen. ze gedijen binnen alle weertypes.
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Ik heb hier nu een 8 weken oude kitten rondlopen die me hopelijk wel bevrijd van die griezels. 2 weken terug lagen er 2 dooie in het trappenhal, waarschijnlijk naar binnen gebracht door de kat van de buren. Ze waren al dood maar echt joekels :purple:
Gelukkig nog geen hier in huis gezien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven