Hoe schoon ben jij?

26-09-2018 23:16 238 berichten
Zomaar uit nieuwsgierigheid; hoe schoon ben jij?

Afgelopen weekend hadden wij een logeetje, hier is de gewoonte om iedere dag in bad gaan of even douchen. Het logeetje keek verschrikt op, het was immers geen zondag. Hij gaat 2x per week in bad en haren wassen doen ze maar 1x per week. Ok, prima dan niet natuurlijk. Maar om eerlijk te zijn rook hij niet al te fris. Niet mijn zaken natuurlijk.

Ik heb geen overgevoelige neus trouwens maar ik heb wel een hekel aan vieze lichaamsgeurtjes, dat vind ik niet nodig. Op tijd wassen, deo op en schone kleding aan iedere dag, veel moeilijker is het niet lijkt me. Als is het maar uit respect voor je medemens.

Ook hou ik van een fris en schoon huis. Ramen open en frisse lucht naar binnen, heerlijk! Ook in de winter slapen we met de ramen op een kier. Schoonmaken is absoluut niet mijn hobby maar ik zorg wel dat het hier altijd schoon is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn haar ook maar 1 of 2 keer per week. Gaat prima, wordt niet vet en voel me niet vies. Gecheckt bij de kapper laatst en die vond vaker wassen ook echt niet nodig. Had ook een hele schone hoofdhuid zei ze.
We gaan hier allemaal elke dag onder de douche. Als baby elke dag in het badje, dat was voor mij het hoogtepunt van de dag, zo'n lekker schoon zwitsal babytje.
Terwijl ik hier ook las dat veel ouders hun baby om de dag of nog minder in bad deden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik heb andere hobby's dan de aardkorst naar de vaantjes te helpen door 't nutteloos versmossen van veel te veel zuiver drinkwater.

Hoe schoon ben ik? Schoon genoeg om gezond te zijn.
Ik ben té schoon, tegen het smetvrezerige aan.

Ik was mijn haar trouwens maar 1x per week, maar met haar dat bijna op m'n kont komt, is het veel werk om te wassen, maar het is absoluut niet ver, en volgens de kapper is het niet goed als ik het bijv iedere dag ga wassen.
Ik douche elke dag.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vrij schoon denk ik. Sowieso wil ik elke dag wel douchen, elke dag deodorant, 2x tanden poetsen. Om de dag haar wassen.

Ook qua huis wel schoon, kan beter, maar kan ook veel viezer. Heb sowieso altijd de keuken opgeruimd en leeg als ik naar bed ga en heb voor wassen en schoonmaken een vaste routine waar ik nooit vanaf wijk.
Ik douche 's avonds voor het slapengaan en was (en fohn) dan ook mijn haar. Mijn partner doucht twee keer per dag, 's ochtends omdat hij dat fijn vind en 's avonds meteen na werk omdat ik dat fijn vind.

Overigens, jaren geleden toen ik 18 was had ik een vriend, bij hem thuis was het standaard op dinsdag en op zaterdag douchen. Werd ook eigenlijk niet vanaf geweken. Ik vond dat zo raar. Verder was het een viespeuk hoor, ging hij met een kameraad zwemmen in een of andere vieze sloot, wilde hij niet douchen bij thuiskomst ( we hebben een tijdje samengewoond). Ik heb hem het mes op de strot gezet, het zand lag verdorie in de douchebak na afloop. Toen hij weigerde zijn handen te wassen nadat hij met rauwe kip in de weer geweest was, was ik er klaar mee. Hij was boos op mij omdat ik overdreef, hij had geen vieze handen. Nee nee.. Maar goed, ik dwaal af.
Wij douchen hier elke dag, onze pubers zelfs twee keer per dag ivm sport ed haar wassen doe ik om de dag. Altijd deo en tanden poetsen 2x per dag.
Ik douche zelf elke dag even vanwege snel vet haar, en voel me anders niet fijn. Maar mijn baby doe ik vanwege eczeem max 3* in bad per week, meestal 2*... Overige dagen met washand.

Mijn huis, tja.... Ik hou de vloeren en sanitair altijd erg schoon, 1* per week alle leefruimtes even stoffen of met natte doek. Echt de grote klussen daar ben ik minder consequent in, zoals de ramen lappen, keuken soppen,enz.
Of alles aan de kant, plinten, deuren.... Dat doe ik zomaar eens in de zoveel tijd als ik écht denk dit kan niet meer, haha..
Madeliefjees schreef:
26-09-2018 23:26
We gaan hier allemaal elke dag onder de douche. Als baby elke dag in het badje, dat was voor mij het hoogtepunt van de dag, zo'n lekker schoon zwitsal babytje.
Terwijl ik hier ook las dat veel ouders hun baby om de dag of nog minder in bad deden.
Hier ook geen baby's meer, maar wat kon ik genieten van het bad ritueel, heerlijk! Nu geniet ik ervan als iedereen lekker fris gewassen in een frisse pyjama op de bank neerstrijkt om samen een film te kijken. Incidenteel trouwens, of helaas moet ik bekennen.
Oudewijzeuil schreef:
26-09-2018 23:36
Ik douche zelf elke dag even vanwege snel vet haar, en voel me anders niet fijn. Maar mijn baby doe ik vanwege eczeem max 3* in bad per week, meestal 2*... Overige dagen met washand.

Mijn huis, tja.... Ik hou de vloeren en sanitair altijd erg schoon, 1* per week alle leefruimtes even stoffen of met natte doek. Echt de grote klussen daar ben ik minder consequent in, zoals de ramen lappen, keuken soppen,enz.
Of alles aan de kant, plinten, deuren.... Dat doe ik zomaar eens in de zoveel tijd als ik écht denk dit kan niet meer, haha..
Qua huishouden heb ik ooit, volgens mij via dit forum, de tip gehad om het in een half uur per dag prima schoon te houden. Ik zoek het even op.
Ik vind het vaak bij anderen best vies en rommelig, dus ik vermoed dat ik dan wel schoon ben ja. Al zou ik zelf ook nog wel verbeteringen willen aanbrengen. Bedoel ik trouwens niet als veroordeling want iedereen moet lekker leven hoe ie leeft! Het gaat er om dat je je fijn voelt in je eigen huis.

Ik ben opgegroeid met 2x per week bad of douche, maar ik douche nu wel elke dag. Haren met shampoo en conditioner om de dag, wel op die andere dag met water schoonmaken. Ik probeer ivm milieu de douches wel zo kort mogelijk te houden. Maar als ik echt alles scheer bvb lukt dat natuurlijk niet helemaal.
Kinderen kunnen best twee keer per week. Dat is ook een stuk beter voor hun huid. Zelf douche ik wel elke dag, haren wassen ook.
In huis zijn de wc en de keuken echt schoon. De badkamer nu ook want die heb ik zondag gedaan. De keer daarvoor was na de vakantie volgens mij (eind juli). Stofzuigen kan wel elke dag (katten) maar doe ik een of twee keer per week.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 23:52
47.54% gewijzigd
In een nieuw jasje, maar dit schema gebruik ik al jaren: http://funcheaporfree.com/2018/08/deep- ... -included/
MinkeDeWit schreef:
26-09-2018 23:49
Kinderen kunnen best twee keer per week. Dat is ook een stuk beter voor hun huid. Zelf douche ik wel elke dag, haren wassen ook.
Ah wist ik niet :)
MinkeDeWit schreef:
In huis zijn de wc en de keuken echt schoon. De badkamer nu ook want die heb ik zondag gedaan. De keer daarvoor was na de vakantie volgens mij (eind juli). Stofzuigen kan wel elke dag (katten) maar doe ik een of twee keer per week.
Wat goor. Waarom mogen kinderen maar 2x per week douchen? Hun huid mankeert niks aan hoor.
Je doet eind juli de badkamer en deze week pas weer? Het lijkt mij echt vies. De bedden verschoon je zeker ook niet elke week?
MinkeDeWit schreef:
Dat teveel wassen slecht is voor de huid is inmiddels al achterhaald. Wel is het belangrijk om te zorgen voor frisse lucht in huis, de huizen van tegenwoordig zijn te goed geïsoleerd.
Ik douche wel elke dag maar was iets van 3x per week mijn haar. Elke dag schoon ondergoed en sokken maar een spijkerbroek of trui doe ik rustig een paar dagen aan. Keuken, toilet, badkamer en slaapkamer houd ik goed schoon. Ramen voor de frisse lucht regelmatig open en in de slaapkamer altijd. Aan troep heb ik een hekel maar van wat stof, haren en zand op de vloer (heb 3 honden) kan ik niet wakker liggen. Oh en niks heerlijker dan s'avonds in een verschoond bed stappen. En de lakens dan het liefst lekker buiten droog gewapperd.
sushy schreef:
26-09-2018 23:55
Dat teveel wassen slecht is voor de huid is inmiddels al achterhaald. Wel is het belangrijk om te zorgen voor frisse lucht in huis, de huizen van tegenwoordig zijn te goed geïsoleerd.
Zeker niet, dat is niet achterhaald. Hoe kom je daarbij?
Madeliefjees schreef:
26-09-2018 23:54
Wat goor. Waarom mogen kinderen maar 2x per week douchen? Hun huid mankeert niks aan hoor.
Je doet eind juli de badkamer en deze week pas weer? Het lijkt mij echt vies. De bedden verschoon je zeker ook niet elke week?
Klopt.
Oh.. ik :heart: buiten gedroogde lakens. Het is dat het zoveel tijd kost anders zou ik ze iedere dag willen wassen. Niets zo fijn om uit een warm bad in een fris ruikend bed te stappen.

Wat ik ook vreemd vind; mensen maken hun bed op en leggen het dekbed netjes erop, maar dan kan het niet luchten! Het staat misschien netjes, maar na een nacht zweten, want dat doet iedereen, zomer of niet, is het wel zo fris om je bed open te gooien. Ik trek natuurlijk alles netjes recht maar open zeker.
Ik en de kinderen douchen 2 a 3 keer per week. Dit is voornamelijk vanwege huidklachten. Partner douched iedere dag, zijn huid is een stuk vetter.
Ramen staan hier altijd open, iedere ochtend na aankleden alles open en lekker doorluchten. Stofzuigen om de dag, er word hier geleefd en ik heb meer te doen tenslotte. Verder redelijk opgeruimd, maar geen vieze geurtjes of vieze kinderen ;)
Hoe vaak wassen jullie je dekbed? Ik vroeg me laatst af hoe ik zo’n donzen gevaarte van 2,40 x 2,20 zou kunnen wassen. Dat past nooit in de machine.
Die breng je naar de stomerij Minke.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven