Hoe schoon ben jij?
woensdag 26 september 2018 om 23:16
Zomaar uit nieuwsgierigheid; hoe schoon ben jij?
Afgelopen weekend hadden wij een logeetje, hier is de gewoonte om iedere dag in bad gaan of even douchen. Het logeetje keek verschrikt op, het was immers geen zondag. Hij gaat 2x per week in bad en haren wassen doen ze maar 1x per week. Ok, prima dan niet natuurlijk. Maar om eerlijk te zijn rook hij niet al te fris. Niet mijn zaken natuurlijk.
Ik heb geen overgevoelige neus trouwens maar ik heb wel een hekel aan vieze lichaamsgeurtjes, dat vind ik niet nodig. Op tijd wassen, deo op en schone kleding aan iedere dag, veel moeilijker is het niet lijkt me. Als is het maar uit respect voor je medemens.
Ook hou ik van een fris en schoon huis. Ramen open en frisse lucht naar binnen, heerlijk! Ook in de winter slapen we met de ramen op een kier. Schoonmaken is absoluut niet mijn hobby maar ik zorg wel dat het hier altijd schoon is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd vind ik.
Afgelopen weekend hadden wij een logeetje, hier is de gewoonte om iedere dag in bad gaan of even douchen. Het logeetje keek verschrikt op, het was immers geen zondag. Hij gaat 2x per week in bad en haren wassen doen ze maar 1x per week. Ok, prima dan niet natuurlijk. Maar om eerlijk te zijn rook hij niet al te fris. Niet mijn zaken natuurlijk.
Ik heb geen overgevoelige neus trouwens maar ik heb wel een hekel aan vieze lichaamsgeurtjes, dat vind ik niet nodig. Op tijd wassen, deo op en schone kleding aan iedere dag, veel moeilijker is het niet lijkt me. Als is het maar uit respect voor je medemens.
Ook hou ik van een fris en schoon huis. Ramen open en frisse lucht naar binnen, heerlijk! Ook in de winter slapen we met de ramen op een kier. Schoonmaken is absoluut niet mijn hobby maar ik zorg wel dat het hier altijd schoon is. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd vind ik.
donderdag 27 september 2018 om 02:20
al met al ben ik ongeveer 20 a 30 minuten bezig met het huis. Natuurlijk niet te vergelijken met een ander. We wonen niet in een huis formaat postzegel, met daarbij een aantal kinderen, niet vastharige huisdieren en een niet vastharige, rommelige man heb ik vast extra veel werk.
Kortom, met een normaal gezin is dat schema prima, aangepast aan de vuilheidsgraad natuurlijk. Ik vind het heerlijk om in maximaal een half uur per dag, 5 dagen per week een schoon huis te hebben en te kunnen onderhouden. Aanrader!
Kortom, met een normaal gezin is dat schema prima, aangepast aan de vuilheidsgraad natuurlijk. Ik vind het heerlijk om in maximaal een half uur per dag, 5 dagen per week een schoon huis te hebben en te kunnen onderhouden. Aanrader!
donderdag 27 september 2018 om 02:54
Vanwege een extreem droge huid douche ik om de dag. Natuurlijk was ik me wel op de andere dagen. Ik heb 'gelukkig' daarnaast ook een (problematisch) lage zweetproductie dus stinken doe ik niet.
Mijn haar was ik 1x per 4/5 dagen met shampoo en conditioner, heb krullen die erg droog worden.
Mijn haar was ik 1x per 4/5 dagen met shampoo en conditioner, heb krullen die erg droog worden.
I choose happy!
donderdag 27 september 2018 om 04:24
donderdag 27 september 2018 om 04:25
Douchen elke ochtend, haren was ik ook bijna elke dag,tanden poetsen 2 a 3 x per dag inclusief spoelen en flossen.
Raam slaapkamer dag en nacht open, behalve als het echt heel koud is dan in de nacht dicht, dito wat betreft het badkamerraam. Raam huiskamer ook op de ergste kou na open.
Wekelijks het sanitair, stofzuigen 1x pw boven inclusief stoffen en bedden verschonen. Wassen een stuk of 7 per week, beneden 2x per week stofzuigen en 1x pw met de stoomreiniger, keuken dagelijks bijhouden. En grotere klussen tussendoor.
Kom vaak tijd te kort waardoor de tuin weer nodig moet net als de welbekende lades en kasten weer eens uitgeruimd schoongemaakt en opgeruimd moeten worden.
Raam slaapkamer dag en nacht open, behalve als het echt heel koud is dan in de nacht dicht, dito wat betreft het badkamerraam. Raam huiskamer ook op de ergste kou na open.
Wekelijks het sanitair, stofzuigen 1x pw boven inclusief stoffen en bedden verschonen. Wassen een stuk of 7 per week, beneden 2x per week stofzuigen en 1x pw met de stoomreiniger, keuken dagelijks bijhouden. En grotere klussen tussendoor.
Kom vaak tijd te kort waardoor de tuin weer nodig moet net als de welbekende lades en kasten weer eens uitgeruimd schoongemaakt en opgeruimd moeten worden.
donderdag 27 september 2018 om 04:47
Ik douche eigenlijk elke dag wel, omdat ik ook snel zweet.
Alleen als ik op een zondag de hele dag binnenblijf op de bank sla ik wel eens een keertje over. Ik douche als ik uit mijn werk kom, dus meestal s'middags. Ik doe fysiek werk dus voel me vies als ik niet douche. Was mijn haar 3x per week. Het word bij mij niet snel vet gelukkig.
Ik stofzuig meestal om de 2 dagen en lucht alles altijd goed door. Ik poets mijn tanden 2x per dag, gebruik ragers ivm paradontitis en een tongschraper. Wassen doe ik in het weekend omdat ik alleen amper was heb en het dan goedkoper is. Handen wassen altijd na het toilet en tussendoor ook nog een paar keer. Qua schoonmaken ben ik niet zo precies.
De douche en wc doe ik eens per anderhalve week ofzo. Er komen hier nooit mannen over de vloer dus echt vies wordt dat gelukkig ook niet. Dweilen hoeft niet want ik heb vloerbedekking. Bed verschoon ik elke week omdat de kat op het dekbed ligt.
Dus ja ik vind mezelf best schoon hoor. Maar ik ben geen schoonmaakprinses en heb ook geen smetvrees.
Alleen als ik op een zondag de hele dag binnenblijf op de bank sla ik wel eens een keertje over. Ik douche als ik uit mijn werk kom, dus meestal s'middags. Ik doe fysiek werk dus voel me vies als ik niet douche. Was mijn haar 3x per week. Het word bij mij niet snel vet gelukkig.
Ik stofzuig meestal om de 2 dagen en lucht alles altijd goed door. Ik poets mijn tanden 2x per dag, gebruik ragers ivm paradontitis en een tongschraper. Wassen doe ik in het weekend omdat ik alleen amper was heb en het dan goedkoper is. Handen wassen altijd na het toilet en tussendoor ook nog een paar keer. Qua schoonmaken ben ik niet zo precies.
De douche en wc doe ik eens per anderhalve week ofzo. Er komen hier nooit mannen over de vloer dus echt vies wordt dat gelukkig ook niet. Dweilen hoeft niet want ik heb vloerbedekking. Bed verschoon ik elke week omdat de kat op het dekbed ligt.
Dus ja ik vind mezelf best schoon hoor. Maar ik ben geen schoonmaakprinses en heb ook geen smetvrees.
donderdag 27 september 2018 om 05:26
Hier precies hetzelfde.Regenjasgeel schreef: ↑27-09-2018 01:11Ik douchte jarenlang elke dag, gebruikte shampoo, doucheschuim, deo, parfum, in huis allerlei frisse schoonmaakmiddelen, deed de was met fris ruikende wasmiddel en wasverzachter....... Totdat ik ineens allergie bleek te hebben tegen al die sterkruikende chemische middelen:,Een soort eczeem over heel mijn lichaam.
Ik ben daarvoor onder behandeling bij een allergoloog en dermatoloog.
Ik mag geen enkel chemisch geparfumeerd middel meer gebruiken. Elke dag douchen is mij afgeraden, omdat dat de natuurlijke beschermingslaag weghaalt. Ik douche nu om de 2 dagen.
Ik gebruik alleen nog maar ongeparfumeerde middelen, zonder chemische samenstelling. Ook voor het huis en de was alleen nog maar parfumvrije wasmiddelen.
donderdag 27 september 2018 om 06:59
Douchen doe ik iedere dag, puur om te ontprikkelen, kan alleen niet langer dan 5 minuten douchen uit mezelf en echt niet vaker dan 1x per dag.
Wc’s maak ik 2x per week grondig schoon, daarnaast nog los afnemen elke dag
Badkamer 1x per week grondig en de wastafel net zo vaak als de wc’s dus 3x
Stofzuigen om de dag
Dweilen 2x per week
Keuken standaard elke dag aanrecht afnemen na eten en 1x in de week grondig
Dekbedovertrek verschoon ik 1x per week, word elke dag gelucht. Molton gaat ongeveer om 3 weken de was in.
We zijn maar met z’n twee en wat konijnen.
Wc’s maak ik 2x per week grondig schoon, daarnaast nog los afnemen elke dag
Badkamer 1x per week grondig en de wastafel net zo vaak als de wc’s dus 3x
Stofzuigen om de dag
Dweilen 2x per week
Keuken standaard elke dag aanrecht afnemen na eten en 1x in de week grondig
Dekbedovertrek verschoon ik 1x per week, word elke dag gelucht. Molton gaat ongeveer om 3 weken de was in.
We zijn maar met z’n twee en wat konijnen.
donderdag 27 september 2018 om 07:04
Ja hoor, baby ging veel minder vaak in bad. Gemiddeld 1x in de week. Kind gaat nu ook 2x pw in bad.Madeliefjees schreef: ↑26-09-2018 23:26We gaan hier allemaal elke dag onder de douche. Als baby elke dag in het badje, dat was voor mij het hoogtepunt van de dag, zo'n lekker schoon zwitsal babytje.
Terwijl ik hier ook las dat veel ouders hun baby om de dag of nog minder in bad deden.
donderdag 27 september 2018 om 07:41
Dat is ook veel beter voor een baby om niet elke dag in bad te gaan!Madeliefjees schreef: ↑26-09-2018 23:26We gaan hier allemaal elke dag onder de douche. Als baby elke dag in het badje, dat was voor mij het hoogtepunt van de dag, zo'n lekker schoon zwitsal babytje.
Terwijl ik hier ook las dat veel ouders hun baby om de dag of nog minder in bad deden.
donderdag 27 september 2018 om 07:45
donderdag 27 september 2018 om 08:02
Ik kan niet elke dag douchen ivm eczeem. Ik douche alleen op de dagen dat ik heb gesport (vaak 3x per week). Als ik vaker sport, douche ik ook vaker natuurlijk.
Mijn dochter (van 8) doucht 2-3x per week, in de vakantie vaker/dagelijks. Ik kan in 10min gedoucht en weer aangekleed zijn, dat lukt haar niet. Dat geeft niet, maar soms vind ik andere dingen belangrijker dan douchen.
Ik stofzuig elke dag beneden (dieren), 2x per week de toiletten, keuken elke dag schoon en opgeruim. Verder maken mijn man en ik in het weekend een uurtje vrij voor grotere klussen: hij vaak beneden en ik boven (stofzuigen, dweilen, afnemen, badkamer).
Beddengoed 1x in de 2 weken, weekend ertussen hangen de dekbedden uit. Elke dag open ivm luchten.
Mijn dochter (van 8) doucht 2-3x per week, in de vakantie vaker/dagelijks. Ik kan in 10min gedoucht en weer aangekleed zijn, dat lukt haar niet. Dat geeft niet, maar soms vind ik andere dingen belangrijker dan douchen.
Ik stofzuig elke dag beneden (dieren), 2x per week de toiletten, keuken elke dag schoon en opgeruim. Verder maken mijn man en ik in het weekend een uurtje vrij voor grotere klussen: hij vaak beneden en ik boven (stofzuigen, dweilen, afnemen, badkamer).
Beddengoed 1x in de 2 weken, weekend ertussen hangen de dekbedden uit. Elke dag open ivm luchten.
donderdag 27 september 2018 om 08:14
Dit doe je als je terug bent van je werk? Of 's avonds? En je man, wat doet hij?sushy schreef: ↑27-09-2018 01:49Voor de mensen die het interessant vinden mijn schoonmaak regime;
* maandag: wasdag, ik was iedere dag maar op maandag haal ik de bedden af, was ik de kussenhoezen van de losse bankkussens etc..
* dinsdag: stofzuigen & dweilen begane grond
* woensdag: badkamer & toilet
* donderdag: één klus zoals de ramen, de keukenkastjes, de koelkast van binnen schoonmaken, de plinten
* stofzuigen & dweilen van het hele huis en een snelle ronde door de badkamer & het toilet.
In het weekend ben ik schoonmaakvrij!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 27 september 2018 om 08:21
Ik denk ongeveer dit;
- Elke dag douchen en haar wassen
- 1x per week bed verschonen en beddengoed wassen
- 2x per week stofzuigen, 1x per week dweilen
- Zo om de dag een doekje door het toilet
- Elke dag afwassen + doekje over het aanrecht.
Handdoeken gebruik ik wel 2x trouwens (en ja een aparte voor haar/gezicht en een andere voor de rest).
- Elke dag douchen en haar wassen
- 1x per week bed verschonen en beddengoed wassen
- 2x per week stofzuigen, 1x per week dweilen
- Zo om de dag een doekje door het toilet
- Elke dag afwassen + doekje over het aanrecht.
Handdoeken gebruik ik wel 2x trouwens (en ja een aparte voor haar/gezicht en een andere voor de rest).
donderdag 27 september 2018 om 08:30
Wat zijn er veel mensen die dagelijks douchen. Ik heb een zeer droge huid, dus douche me hooguit 2 x per week. Als het heel warm weer is, wel iets vaker.
Mijn vriend doucht zich twee keer per dag, maar die zweet dan ook heel snel. Ik denk dus dat het heel erg persoonsafhankelijk is.
Zeep gebruik ik al eeuwen niet meer, beter voor mijn huid. Haren wassen doe ik twee keer per week, en het heeft even geduurd voordat ik een shampoo vond waar ik geen jeuk van kreeg.
Bedden verschonen: eens per week. Ik maak ze nooit op, laat ze (wel netjes) open liggen overdag.
Kamers luchten: zoveel mogelijk
Eens in de twee weken komt een schoonmaakster voor o.a. de ramen en vloeren, de rest hou ik zelf wel bij. Met jif en andy maak ik het hele huis schoon, geen chloor of andere heftige dingen.
Geen wasverzachter, kan ik niet tegen, en is nog slecht voor het milieu ook.
Zoals iemand al zei: soms is de jaren 50 helemaal niet zo erg.
Mijn vriend doucht zich twee keer per dag, maar die zweet dan ook heel snel. Ik denk dus dat het heel erg persoonsafhankelijk is.
Zeep gebruik ik al eeuwen niet meer, beter voor mijn huid. Haren wassen doe ik twee keer per week, en het heeft even geduurd voordat ik een shampoo vond waar ik geen jeuk van kreeg.
Bedden verschonen: eens per week. Ik maak ze nooit op, laat ze (wel netjes) open liggen overdag.
Kamers luchten: zoveel mogelijk
Eens in de twee weken komt een schoonmaakster voor o.a. de ramen en vloeren, de rest hou ik zelf wel bij. Met jif en andy maak ik het hele huis schoon, geen chloor of andere heftige dingen.
Geen wasverzachter, kan ik niet tegen, en is nog slecht voor het milieu ook.
Zoals iemand al zei: soms is de jaren 50 helemaal niet zo erg.
donderdag 27 september 2018 om 08:34
Ik ben heel schoon vind ik zelf. douchen doe ik 2x per dag want ik vind het echt niet prettig om muf je bed uit te komen en je zo aan te kleden. Even een paar minuutjes opfrissen en de dag kan beginnen. 's avonds vind ik het dan weer niet fijn om na een dag werken en fysiek bezig geweest te zijn zo mijn bed in te rollen, dus ook weer even onder de douche.
tanden poetsen doe ik veel, net zoals flossen, spoelen etc. Ik hou van een fris muiltje.
Mijn huis is ook schoon en opgeruimd, hou niet van troep en viezigheid.
tanden poetsen doe ik veel, net zoals flossen, spoelen etc. Ik hou van een fris muiltje.
Mijn huis is ook schoon en opgeruimd, hou niet van troep en viezigheid.
Ja en?
donderdag 27 september 2018 om 08:44
Dat is helemaal niet waar. Ik werkte tot voor kort voor dermatologie en als iets in opmars is, is het eczeem door het vele wassen van de huid. Ik ga overigens 3 tot 4 keer per week onder de douche. Altijd na mijn sport.
Het huis die ik volgens een redelijk vast schema op mn thuis dagen (za tm di)
donderdag 27 september 2018 om 08:46
Ik douche dagelijks inclusief haren wassen, anders lijkt het of ik met mijn hoofd in de frituurpan heb gehangen. Ik heb op vakantie weleens geprobeerd te minderen met haren wassen, maar mijn haar is heel fijn en oogt snel vet.
Ook stink ik gewoon als ik niet dagelijks douche. Richting menstruatie stinkt mijn zweet gewoon echt snel, ondanks wassen en goede deo. Daarnaast poep ik en heb ik seks, dan vind ik het wel zo fris om dagelijks even te douchen.
Ik pak overigens niet elke dag een schone handdoek, dat doe ik eens per 3 a 4 dagen. Dat vinden veel mensen ook vies.
In huis zorgen we dat de keuken, wc en badkamer schoon zijn. De rest ben ik wat minder netjes en schoon in en vriend ook. Er ligt hier dus weleens stof. We wonen met zijn tweeën dus dat vind ik niet zo erg.
Ook stink ik gewoon als ik niet dagelijks douche. Richting menstruatie stinkt mijn zweet gewoon echt snel, ondanks wassen en goede deo. Daarnaast poep ik en heb ik seks, dan vind ik het wel zo fris om dagelijks even te douchen.
Ik pak overigens niet elke dag een schone handdoek, dat doe ik eens per 3 a 4 dagen. Dat vinden veel mensen ook vies.
In huis zorgen we dat de keuken, wc en badkamer schoon zijn. De rest ben ik wat minder netjes en schoon in en vriend ook. Er ligt hier dus weleens stof. We wonen met zijn tweeën dus dat vind ik niet zo erg.
donderdag 27 september 2018 om 08:50
Ik douche elke ochtend + haren wassen. Mijn man ook, na sporten nog een keer.
Dochter doucht meestal elke avond, alleen even afspoelen zonder zeep is genoeg. In het weekend wordt er lekker gezeept met zo’n tulen spons.
Zoontje van 9 maanden gaat 2x per week onder de douche.
Wassen met een washand begrijp ik niet.
Als ik me was, wil ik me helemaal wassen (of iedergeval even afspoelen) en niet even een lapje onder de oksels en tussen de benen.
Dochter doucht meestal elke avond, alleen even afspoelen zonder zeep is genoeg. In het weekend wordt er lekker gezeept met zo’n tulen spons.
Zoontje van 9 maanden gaat 2x per week onder de douche.
Wassen met een washand begrijp ik niet.
Als ik me was, wil ik me helemaal wassen (of iedergeval even afspoelen) en niet even een lapje onder de oksels en tussen de benen.