Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 18

15-01-2017 20:33 3082 berichten
Een nieuw 18e deel van het parenclubtopic.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.

Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.

Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!

In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.

Even een link naar laatste topic Deel 17
anoniem_120471 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 18:42
Reden: Hyperlinks weer werkend gemaakt!
18.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, het is zeker niet bedoeld als aapjes kijken.
Dit al heel vaak (jaren) besproken met manlief. Hij heeft gewoon die behoefte niet, maar geeft mij wel groen licht.
Ook om meer te doen dan alleen maar kijken.
Eigenlijk is/was het idee om alleen te gaan, maar die drempel is wel heel hoog.
Dus zie het als een open relatie en ik wil meer ontdekken.
Had het ook liever met mijn man gaan ontdekken, maar het is wat het is.

Misschien moet ik in plaats van mijn beste vriend dan eerst maar eens op zoek naar een sex vriend.
Klinkt allemaal wel bizar voor me, want nog nooit zoiets gedaan.
Ik lijk zo braaf...
Gelukkig kunnen mensen mijn gedachten niet lezen.
Waarom dan niet toch met die vriend gaan? Dan heb je de sfeer geproeft en de drempel is absoluut lager dan alleen gaan. En wie weet tref je ter plekke iemand, waarschijnlijk is dat voor jou makkelijker dan voor jouw vriend. ‘Aapjes kijken’ vind ik het zeer zeker niet, niet met de intenties die jij hebt.
Waarom toch niet met mijn vriend ja...
Uhm dat is meer omdat ik andere stellen niet wil "voorliegen" ofzo. Dat ze het idee hebben dat we een koppel vormen en dit niet zijn.
Weet het zelf niet helemaal. Misschien met hem eerst de sfeer een keer proeven. Dan kan ik daarna altijd nog kijken hoe verder.
Ik lijk zo braaf...
Gelukkig kunnen mensen mijn gedachten niet lezen.
Ja, precies. Ik lees het hier trouwens wel vaker en heb het ook zelf gezien dat man en vrouw, geen stel, afspreken samen te gaan. Je hoeft ook niet de hele tijd bij hem te blijven hè, als het vertrouwt genoeg voelt kunnen jullie je eigen weg gaan.
**Lotte** schreef:
27-09-2018 06:02
Dit al heel vaak (jaren) besproken met manlief. Hij heeft gewoon die behoefte niet, maar geeft mij wel groen licht.
Dat is zo zonde. Zoiets samen beleven doet iets met je relatie, op een heel positieve manier.
kindrebel schreef:
27-09-2018 07:46
Dat is zo zonde. Zoiets samen beleven doet iets met je relatie, op een heel positieve manier.
Dat kan je echt niet met zekerheid stellen. :sarcastic:
quadrifoglio-verde schreef:
27-09-2018 07:54
Dat kan je echt niet met zekerheid stellen. :sarcastic:
Nee dat is inderdaad geen juiste stelling! In ons geval doet het een boel goed, maar wij kennen ook legio gevallen waar swingen/open relatie tot een relatiebreuk heeft gezorgd.
HappyFamily038 schreef:
27-09-2018 08:08
Nee dat is inderdaad geen juiste stelling! In ons geval doet het een boel goed, maar wij kennen ook legio gevallen waar swingen/open relatie tot een relatiebreuk heeft gezorgd.
Ik ken ook heel veel monogame relaties die zijn verbroken.
kindrebel schreef:
27-09-2018 07:46
Het is zonde als je iets doet dat niet past bij je als stel. Wat jullie doen past niet bij hen. Voor jullie zou een andere keuze zonde zijn, voor hen niet.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik lees tussendoor mee, maar moet na de laatste reactie^s heel eerlijk bekennen dat voor mij de relatie uit zou zijn, als mijn man met een vriendin naar een club zou gaan....
Of je doet het samen of helemaal niet als je relatie belangrijk is!
Hier sluit ik me bij aan. Ik zie het ook als iets wat je samen doet. Een toevoeging op onze relatie die al heel fijn is en dit net dat beetje extra geeft. Maar respect voor de stellen die het apart van elkaar doen, ik kan me er niks bij voorstellen, maar stellen die niet swingen kunnen zich dat ook niet bij onze levensstijl.
But without the dark we'd never see the stars!
Verder ben ik benieuwd of iemand van jullie al eens naar een kinky party is geweest in de fun4two. Wij gaan 20 oktober, heb al een leuk setje aangeschaft en voor mijn man echt een te geile boxer met heel handig ritjes aan de voorkant hmm. We gaan met 2 stellen dus vervelen zal ik me sowieso niet die avond. Maar ben wel heel benieuwd naar ervaringen van degene die al geweest zijn?? :whip:

Cleopatra was trouwens een heel leuk feest!
**Lotte** schreef:

Misschien moet ik in plaats van mijn beste vriend dan eerst maar eens op zoek naar een sex vriend.
Of je man er effectief achter staat dat je gaat en dat je daar wellicht meer gaat doen, kan uiteraard alleen jij inschatten.
Als hij daar echt achter staat, dan is het redelijk eenvoudig: gewoon doen.
Dat kan je gerust alleen doen (zo scary is dat heus niet, zeker niet als naar ene club gaat met enkel koppels/single vrouwen), samen met een swingende vriendin/kennis of, zoals je zelf aangeeft: met je vriend die dezelfde interesse heeft. Als je met iemand gaat, zorg er dan alleen voor dat het iemand is die je vertrouwt en niet de eerste de beste wildvreemde.

Sta niet te lang stil bij het gegeven dat het wellicht raar is om iets te doen met die vriend; als jullie daar samen zijn, en samen dezelfde interesse hebben, is de kans niet gering dat er ergens toch wel eens iets gebeurt. Niets verkeerd mee en hoeft verder ook niets speciaals qua impact te hebben op jullie, buiten dan een leuk geheimpje tussen jullie beiden.

Zie enkel dat je gevoelens buiten het spel laat.
**Lotte** schreef:
27-09-2018 07:09
Uhm dat is meer omdat ik andere stellen niet wil "voorliegen" ofzo. Dat ze het idee hebben dat we een koppel vormen en dit niet zijn.
Weet het zelf niet helemaal. Misschien met hem eerst de sfeer een keer proeven. Dan kan ik daarna altijd nog kijken hoe verder.
Goh, op zich hebben weinigen in een club er een issue mee dat jullie misschien geen koppel zijn hoor. Wij gaan samen net zozeer als geswitched (apart) met anderen naar een club, en dat is nog nooit een probleem geweest, noch hebben wij daar ooit al een probleem mee gehad dat de anderen geen koppel zijn. Als je een stapje verder gaat en gaat spelen op de orgiezolder, is het ook niet zo vreemd dat je van partner wisselt, om nadien als gewisseld paar dan nog eens met een ander koppel te ruilen, dus alles kan. Zolang je jezelf er maar goed bij voelt :).

Het is pas raar wanneer het andere koppel uniek en exclusief met het andere koppel bezig is, en overduidelijk van elkaar weg blijft. Dàt doet dan weer wel alarmbellen afgaan.
JobEva schreef:
27-09-2018 09:24
Ik lees tussendoor mee, maar moet na de laatste reactie^s heel eerlijk bekennen dat voor mij de relatie uit zou zijn, als mijn man met een vriendin naar een club zou gaan....
Of je doet het samen of helemaal niet als je relatie belangrijk is!

Dat jij dat essentieel vind voor jouw relatie wil natuurlijk niet zeggen dat dit zo voor andere relaties ook zo werkt.
Dat anderen hun relatie anders invullen wil dus ook niet zeggen dat je op basis daarvan kan concluderen dat zij hun relatie niet belangrijk vinden.
**Lotte** schreef:

Wel bijzonder hoor dat je man je die ruimte gunt. Dat zie je niet vaak en lijkt me heel waardevol (lees: koester dat en blijf goed communiceren, ook over wat dit voor hem betekent).

Mijn vragen over je motief waren denk ik vooral bedoeld om helder te krijgen wat je daar gaat doen en waarom. Dan kunnen we misschien ook wat beter aangeven wat je kan verwachten. Maar uiteindelijk maakt het voor het naar een club gaan niet zo heel veel uit. Zoals ik al eerder aangaf; de 'lastige' vragen die je hier wel kan verwachten zal je daar niet krijgen. Als je met je vriend gaat is daar dus niks mis mee en het is ook niet oneerlijk naar anderen. Het enige wat ik niet snel zou doen is net als een paar een ander paar benaderen. Maar die intentie hebben jullie volgens mij ook niet. Er zijn wat dat betreft ook best andere singles die naar een club gaan, in dit geval zijn jullie dan twee singles die samen gaan. Ook dat gebeurt vaker.

Of je eerst een seksvriend moet zoeken weet ik niet. Om eens naar een club te gaan is dat helemaal niet nodig en misschien juist ook wel een hele slechte reden.
kindrebel schreef:
27-09-2018 08:15
Ik ken ook heel veel monogame relaties die zijn verbroken.
Daar gaat het hier toch niet over? Er wordt gesteld dat swingen veel goed doet voor je relatie. Ik zou dat wat willen nuanceren, de stap van niet swingen naar swingen heeft een behoorlijke impact op je relatie. Wat die impact is kun je onmogelijk van te voren vast leggen. Dat er erg veel relaties sneuvelen is een op zichzelf staand feit.

Ik kan me daarnaast zelf helemaal niets voorstellen bij een eenzijdige open relatie, maar goed er zijn genoeg stellen die er een niet mainstream lifestyle op nahouden. Feit is dat i.i.g. in mijn omgeving dit soort relaties geen lang leven beschoren zijn.
Hoi! Ik lees al een tijdje mee maar heb speciaal een account aangemaakt om te reageren op dit topic. Mijn vriend (30) en ik (23) gaan volgende week zaterdag naar de Fun en ik heb er heel veel zin in maar vind het ook superspannend!

Ik heb al gelezen dat je alle types mensen tegen kan komen, jong/oud, slank/gezet etc... Maar ik vroeg me af of ook wat meer alternatieve mensen de Fun bezoeken? Mijn vriend ziet er wat alternatief uit (halflang haar, baardje, beetje een hippie (overigens wel verzorgd)) en dat is ook het type man waar ik op val, dus vroeg me af of ik me daar alvast op zou kunnen verheugen ;)

Nog een praktische vraag: lopen alle vrouwen op hakken? Ik wil graag jarretels dragen en op zich staan hakken daar natuurlijk mooi onder, maar ik ben al 1,83 en dan toren ik helemaal boven iedereen uit... Plus ik weet niet of ik de hele avond dansen op hakken ga overleven. Alvast bedankt voor jullie reacties!
vinvis schreef:
28-09-2018 11:21
Hoi! Ik lees al een tijdje mee maar heb speciaal een account aangemaakt om te reageren op dit topic. Mijn vriend (30) en ik (23) gaan volgende week zaterdag naar de Fun en ik heb er heel veel zin in maar vind het ook superspannend!

Ik heb al gelezen dat je alle types mensen tegen kan komen, jong/oud, slank/gezet etc... Maar ik vroeg me af of ook wat meer alternatieve mensen de Fun bezoeken? Mijn vriend ziet er wat alternatief uit (halflang haar, baardje, beetje een hippie (overigens wel verzorgd)) en dat is ook het type man waar ik op val, dus vroeg me af of ik me daar alvast op zou kunnen verheugen ;)
Goh, hangt af van de avond. Je kan ze er zeker tegen komen, maar ze zijn er geen permanent gegeven. Kunnen je dus geen garantie geven, maar het is alvast niet onmogelijk :)
Nog een praktische vraag: lopen alle vrouwen op hakken? Ik wil graag jarretels dragen en op zich staan hakken daar natuurlijk mooi onder, maar ik ben al 1,83 en dan toren ik helemaal boven iedereen uit... Plus ik weet niet of ik de hele avond dansen op hakken ga overleven. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Er zijn uitzonderingen, maar typisch wel ja. Eens de actie naar boven gaat zijn er zowat evenveel vrouwen die de hakken achterwege laten, als dat er vrouwen zijn die ze gewoon aanhouden. Hier blijven ze iig aan.
Dansen doe je in de fun niet echt heel veel trouwens :)
Sinjoren schreef:
28-09-2018 14:04
Goh, hangt af van de avond. Je kan ze er zeker tegen komen, maar ze zijn er geen permanent gegeven. Kunnen je dus geen garantie geven, maar het is alvast niet onmogelijk :)

Er zijn uitzonderingen, maar typisch wel ja. Eens de actie naar boven gaat zijn er zowat evenveel vrouwen die de hakken achterwege laten, als dat er vrouwen zijn die ze gewoon aanhouden. Hier blijven ze iig aan.
Dansen doe je in de fun niet echt heel veel trouwens :)

Bedankt voor je reactie, ik ben zo benieuwd! Ben de helft van de tijd bezig met ervaringen van anderen lezen haha
Sunny07 schreef:
27-09-2018 11:03
Verder ben ik benieuwd of iemand van jullie al eens naar een kinky party is geweest in de fun4two. Wij gaan 20 oktober, heb al een leuk setje aangeschaft en voor mijn man echt een te geile boxer met heel handig ritjes aan de voorkant hmm. We gaan met 2 stellen dus vervelen zal ik me sowieso niet die avond. Maar ben wel heel benieuwd naar ervaringen van degene die al geweest zijn?? :whip:

Cleopatra was trouwens een heel leuk feest!
Hi Sunny,

Ja, ben er geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat het kinky gehalte vrij laag was. Op de avond werd de SM ruimte zelfs minder bezocht dan op een reguliere zaterdag. Verder eigenlijk ook nauwelijks kinky spel gezien. Wel zijn de mooie mensen weer prachtig uitgedost, het is echt een feestje om te zien.

Have fun (for ever)!
MarkSD schreef:
28-09-2018 18:54
Hi Sunny,

Ja, ben er geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat het kinky gehalte vrij laag was. Op de avond werd de SM ruimte zelfs minder bezocht dan op een reguliere zaterdag. Verder eigenlijk ook nauwelijks kinky spel gezien. Wel zijn de mooie mensen weer prachtig uitgedost, het is echt een feestje om te zien.

Have fun (for ever)!
Bedankt voor je reactie. Zal vast een leuke avond worden. Was me inderdaad de vorige keer al opgevallen dat daar heel veel mooie mensen rondlopen. We zullen het gaan zien.
Vinvis, spannend he, zo'n eerste keer! Ik vind 1m83 juist mooi! Ik ben 1m80 en ik draag vrijwel altijd hakken, in de club hoger dan naar mijn werk. Staat gewoon mooi. Persoonlijk heb ik nooit het gevoel dat ik overal bovenuit steek. Maar ben dus net ff kleiner dan jij. Wel heb ik altijd extra schoenen mee, met een lagere hak, voor als ik die hoge hakken zat ben. En ik zie meer dames dat doen hoor, de avond eindigen op blote voeten of sandaaltjes.
Ik ben nooit in de Fun geweest, dus kan je niet zeggen of er ook wat alternatieve mensen komen. Afgelopen weekend heb ik ze in Eroroma niet gezien, maar hier in het oosten komt het sowieso wat minder voor denk ik.
NjoyTheRide schreef:
20-09-2018 20:22
Nu vraag ik me af wat het meest 'gebruikelijk' is als het gaat om dat eerste contact leggen. Gebeurt dat meestal buiten de speelruimtes met een gesprek, of is wat ons overkwam en veel meer als go with the flow voelde ook heel normaal?
Wij zijn nu ongeveer tien keer in de Fun geweest en de meeste keren zijn we stellen tegengekomen op de dansvloer of de bankjes ernaast. Als het dan een goede klik is dan werd het ook vaak heel veel plezier boven. Meestal gingen we eerst naar het bubbelbad om elkaar wat beter te leren kennen. Maar het is ook wel eens voorgekomen dat we pas in de speelruimte een ander stel tegenkwamen en dat is meer lichaamstaal dan praten. Het ligt er dus een beetje aan wat bij jullie past en of je toevallig met iemand aan de praat komt.
Wat betreft hulpmiddelen, we zijn nog nooit een stel tegengekomen die zeiden zoiets te gebruiken, maar zou er ook geen probleem mee hebben als ze dat doen. Wij hoeven niet per se zes uur lang achter elkaar te seksen, we vinden een serie kortere sessies het fijnst en dat lukt nu zonder medicatie.
**Lotte** schreef:
27-09-2018 07:09
Vertrouwen en een gevoel van veiligheid is erg belangrijk. Wij zouden het niet fijn vinden om met een stel te gaan waarbij bijvoorbeeld een single man iemand heeft ingehuurd om zo toegang te krijgen tot de club, puur en alleen om te seksen met andere vrouwen. Zo iemand zou misschien sneller over grenzen heen gaan. Maar een getrouwde vrouw in een open relatie die een sexvriend meeneemt zou geen probleem zijn voor ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven