Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
En succes met de 1e echo morgen!
Dat is een goede een Mik, wist ook niet dat je dat nu al moest regelen. Van de week maar even naar kijken dan.

Succes met de eerste echo's vandaag een komende week! Ik ga duimen voor allemaal hele mooie plaatjes :)

Ik kom uit noord Holland, het gedeelte dat ook wel west Friesland wordt genoemd.
Welkom schorpioen en gefeliciteerd!!
Volgens mij is er zoveel te regelen... zou t niet weten... alles is nieuw en er gaat sowieso een wereld voor me open!
Ik kom uit N-H!😊
Wacht maar tot je een van de vele baby-uitzetlijsten in handen krijgt. Dan weet je gewoon niet waar je moet beginnen :facepalm: :lol:

Sunne succes vandaag bij de echo! :thumbsup:
Hihi ik wil het allemaal (nog) niet weten! ;)

Dank voor de succeswensen, ik vind het echt doodeng!

Mijpaal van vandaag: voor het eerst overgegeven. Gelukkig zat er alleen nog maar water in. Bah.

Oh, ik woon trouwens in Z-H.
sunne wijzigde dit bericht op 28-09-2018 08:18
3.86% gewijzigd
schorpioen :high5: ik kom ook uit Brabant!

Kraamzorg, ik wil een bekende vragen. Dus na een goede echo ga ik haar vragen.
Wennn schreef:
28-09-2018 06:23
Dat is een goede een Mik, wist ook niet dat je dat nu al moest regelen. Van de week maar even naar kijken dan.
Ik weet niet of het overal zo is, maar ik las in één van de zwangerschapstopics hier op het forum dat je er in de Randstad snel bij moet zijn. En er is hier veel nieuwbouw in de omgeving, dat levert altijd babies op. En ik heb een onafhankelijke kraamhulp, die zit sneller vol dan een groot bureau natuurlijk.

Ik woon in Zuid-Holland dus, in de driehoek Rotterdam, Den Haag, Leiden. Specifieker ga ik met het gevaar van herkenning nog maar even niet zijn.
Veel plezier vandaag met de eerste echo Sunne en wat een timing nu voor het eerst overgeven. Ga duimen voor Eem goede echo.

Leuk en zo verschillend waar we allemaal wonen. Ik woon in het gooi
Inderdaad Mik, wat je zegt over grote/kleine kraamorganisaties. Ik heb onze kraamhulp de vorige keer pas geregeld toen ik de 20 weken al gepasseeerd was. Dat was bij een grote organisatie hier in Friesland.
Spannend Sunne! Bijzondere mijlpaal op deze dag

Kraamverzorging heb ik helemaal nog niet over nagedacht.. Eerst maar eens een goede echo. Maar als ik dat zo hoor moet ik ook weer niet te lang wachten, woon ook in de Randstad.
Welkom Schorpioen! Eigenlijk hilarisch dat we hier allemaal undercover zijn he haha. Vind het ergens ook wel heel fijn! Ik kom ook uit de buurt van Rotterdam/Den Haag.

Sunne, hou je het nog met de zenuwen?
Wat grappig, een aantal in dezelfde regio. Ik woon inderdaad in zo'n nieuwbouwwijk waar de baby's aan de lopende band worden uitgepoept. Dan zal ik binnenkort dus maar eens gaan nadenken over die kraamzorg. Daar ben ik toch nog helemaal niet aan toe!

Ik heb me vanochtend goed bezig kunnen houden in huis. Nu wordt het wel een beetje spannend!
Koetjesenkalfjes schreef:
28-09-2018 08:17
schorpioen :high5: ik kom ook uit Brabant!
:high5: :-D

Kraamhulp ook nog helemaal niet over nagedacht! Tijdens de intake zullen we ook wel veel informatie over ons heen krijgen vermoed ik. Succes allemaal! Hopen op alleen maar positieve berichten!
Zo! Ik heb net de verloskundig gebeld en ga op 11 oktober langs voor de intake. Leuk!

Wat de echo's betreft heb ik toch besloten de eerste over te slaan. Ik had het er met de verloskundige over en zij gaf aan dat we drie jaar geleden inderdaad alleen bij 10 weken en 12 weken een echo kregen (en natuurlijk bij 20 en indien nodig nog vaker), maar dat die van 7/8 weken erbij is gekomen om vrouwen eerder duidelijkheid te geven over of er daadwerkelijk iets zit en of het hartje al klopt. Maar het blijft tot 10 weken natuurlijk nog steeds spannend, omdat er dan ook nog belangrijke dingen moeten gebeuren bij de aanleg van het kindje. Dus ik wacht gewoon af, zodat ik rond 10 weken meer zekerheid heb.

Ik voel me nu heel goed en steeds zekerder, omdat de zwangerschapssymptomen in volle glorie aanwezig zijn. Omdat ik weet dat een echo me zenuwachtig maakt, blijf ik liever nog even hangen in het fijne gevoel dat ik nu heb. Stel dát in week 8/9/10 nog mis gaat, dan gebeurt dat toch wel. Ook als ik die eerste echo wel zou hebben gehad.

Misschien een beetje een gekke gedachtegang dit? Ik had het eerlijk gezegd ook niet zo verwacht, maar nu ik zo voor de keuze sta voel ik me er beter bij om nog even te wachten. En m'n vriend gaat daar volledig in mee, haha. Het klinkt nu net alsof hij helemaal niet in beeld is :-]

Sunne heb je al nieuws?
Starsuus je moet doen waar je je het prettigst bij voelt! En snap jouw punt ook erg goed. Ik kies er wel voor een eerdere echo, maar meer omdat ik dus amper kwaaltjes heb en dan ik in iedergeval een beeld heb dat er iets leeft in me!

Jaaa Sunne al nieuws?
Jaaa we hebben een hartje zien kloppen! :heart: Wat een opluchting, ik moest er een traantje van laten :)

Ik hoop dat dit de eerste goede echo van vele is!
Whoehoe!! Gefeliciteerd!! Wat fijn voor je zeg! Snap ook dat het emotioneel was. Ik heb echt voor je zitten duimen (tijdens m’n eerste kots-sessie).
Gefeliciteerd! Wat fijn!
Wat fijn Sunne! Gefeliciteerd!! :high5:
Gefeliciteerd! Dat voelt vast goed :)
sunne wow gefeliciteerd, de eerste goede echo hier!!

starsuus hier was vroeger alleen de 12 weken echo. Nu dus ook de vroege echo ingevoerd. Je moet doen waar je je fijn bij voelt. Voor de een klinkt dat als gekke gedachtegang en de ander vindt het juist heel fijn.

Ik heb juist door mijn miskraam in mei bewust gekozen om de echo wel te doen en zoons ieder mens anders.
Super sunne!! Heel fijn!
Wauw proficiat Sunne! Moet zo'n mooi moment zijn!

Starsuus ik begrijp je redenering wel en bewonder ook dat je het zo bekijkt. De eerste echo sluit inderdaad niets uit. Maar omdat het toch al een eerste geruststelling zou zijn ben ik er toch blij mee dat het kan.

Ik word nu al wat zenuwachtig voor de eerste echo dinsdag. Ben wat bang dat er geen kloppend hartje of gewoon niets te zien gaat zijn. Heb na het erge ziek zijn nu weer geen symptomen meer. Ben enkel fel verkouden.

kraamzorg daar ga ik niet aan meedoen denk ik. Ik woon in België en dat is hier niet standaard geloof ik. Heb iemand in de familie die dat doet als job en het spreekt me niet echt aan.
Wat betreft een crèche zoeken gaan we wel al snel in actie moeten schieten. In België zijn er lange wachtlijsten hiervoor en je moet je aan het begin van de zwangerschap al aanmelden hiervoor.
Wat super Sunne, gefeliciteerd!!!
Sunne :cheer2: Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven