Gappende Nederlanders

28-09-2018 21:44 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren las ik een oud topic op een ander forum over Nederlanders op vakantie die onder andere broodjes meenemen van het ontbijtbuffet.

Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.

De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.

Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.

Wat vinden jullie?
Lucifer2018 schreef:
29-09-2018 08:14
Dit.

Wat zijn we toch arrogant, alsof alleen wij diefjes en knierten zijn.

Zo was het niet bedoeld natuurlijk. Dat ging meer over het oude topic wat ik had gelezen. Maar goed, ik weet niet hoe ik de topic titel moet aanpassen dus als iemand me dat kan vertellen, graag
Chickeletta schreef:
29-09-2018 08:20
Zo was het niet bedoeld natuurlijk. Dat ging meer over het oude topic wat ik had gelezen. Maar goed, ik weet niet hoe ik de topic titel moet aanpassen dus als iemand me dat kan vertellen, graag
In het moderator topic
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Vind een ontbijtbuffet nu niet echt gappen trouwens. De één zit 's ochtends flink te bunkeren en eet makkelijk 5 broodjes op. De ander krijgt er amper 2 door z'n keel en pakt er eentje mee voor over 'n uurtje.
quattro35 schreef:
28-09-2018 21:50
Ik vind dat dit topic een verhelderende video van zulke gebeurtenissen verdient O_O
Vind ik ook, ik heb zulks nog nooit gezien.
Ik zag laatst in een hotel iemand bij het muesli gedeelte een doosje uit haar tas halen. Zij ging deze dus vullen met de nootjes die daar bij stonden.

Ik neem zelf wel eens een appel of ander stuk fruit mee van het ontbijtbuffet. Ik eet meestal rond een uur of 10 een appel en eet dan geen fruit bij het ontbijt. Heb er eigenlijk nooit zo over gedacht dat dit raar is. Ik loop er eigenlijk ook gewoon mee in mijn hand de ontbijtzaal uit haha.
Possa schreef:
29-09-2018 05:16
Het is meestal ook mogelijk om aan te sluiten bij een ontbijtbuffet terwijl je daar niet voor betaald hebt of zelfs helemaal geen gast bent in dat hotel. Gewoon doorlopen met een attitude en evt een kamernummer noemen.

Een vriend van me heeft dat als hobby en is nog nooit weggestuurd. Een andere kennis heeft één keer een rekening gekregen nadat hij illegaal aansloot bij een buffet. Meeste keren lukte het gewoon.
Goh wat stoer zeg, nou nou.

Fijne vrienden heb je uitgezocht.
Sommige mensen zijn gewoon hondsbrutaal. Wij kwamen er een jaar of 10 later achter dat er 2 mannen op onze bruiloft waren die wij niet kenden. Wij waren samen met onze zoon onze trouwfoto's aan het bekijken. Zoon wees 2 mannen aan en vroeg van wie zijn dat? Ik zei dat zijn collega's van pa. Nee zei mijn man ik ken ze niet hoor en ik dacht dat het collega's van jou waren. Bleken het 2 wildvreemde mannen te zijn. Ze z\ijn denk ik ook niet tot het laatst gebleven want kan me niet herinneren dat ze afscheid genomen hebben.
Nehemah schreef:
29-09-2018 01:17
Eens :) En ik vind uit lunchen minstens net zo leuk als uit eten gaan. Met vakantie neem ik het er dan ook lekker van :)
Ik ook! Heerlijk de tijd voor lunch ipv tussen de bedrijven door een boterham met kaas naar binnen proppen.
Belg007 schreef:
28-09-2018 23:26
Ben ik de enige die het anders aanpakt op vakantie?

Ik eet gewoon 's ochtends een driedubbele lading.
Bunker mij mudvol.

Gegarandeerd kom ik toe tot 's avonds.
(In 't beste geval pikken we tussendoor 's middags nog een terrasje, maar eten doen we dus niet.)
Mijn man kan dat ook. Ik niet, zit snel vol en heb na een paar uur toch weer trek.
Blondie456 schreef:
29-09-2018 09:08
Sommige mensen zijn gewoon hondsbrutaal. Wij kwamen er een jaar of 10 later achter dat er 2 mannen op onze bruiloft waren die wij niet kenden. Wij waren samen met onze zoon onze trouwfoto's aan het bekijken. Zoon wees 2 mannen aan en vroeg van wie zijn dat? Ik zei dat zijn collega's van pa. Nee zei mijn man ik ken ze niet hoor en ik dacht dat het collega's van jou waren. Bleken het 2 wildvreemde mannen te zijn. Ze z\ijn denk ik ook niet tot het laatst gebleven want kan me niet herinneren dat ze afscheid genomen hebben.
Bij het trouwfeest van een tante idem.
Zij vroegen zich bij het bekijken van de foto's af: "Wie is die man die van het buffet staat te schrokken?"

Op hogescholen en universiteiten gebeurt het ook bij afstudeerborrels.
Dan komen er twee (meestal goed uitziende) jongemannen pasteitjes eten en wijn drinken.
Als iemand ze vraagt bij wie ze horen, zeggen ze: "Wij zijn vrienden van Esmee."
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 29-09-2018 09:25
1.59% gewijzigd
On-topic dan maar weer. In een restaurant kreeg ik een doos met lekkere theesmaken om uit te kiezen. Ik kende dat theemerk niet, terwijl ik toch veel thee drink.
Ik had de neiging om van elke smaak één zakje in mijn tas te stoppen, maar ik heb me ingehouden. :A:

Toen een vriendin en ik in een café allebei een jus d'orange hadden gedronken en ik vervolgens € 14 (!) afrekende,
had ik heul veel zin om iets te gappen.
Nehemah schreef:
29-09-2018 01:15
Dat is netjes en vriendelijk en ook begrijpelijk vanwege geen gelegenheid om te lunchen onderweg. Met communiceren kun je echt wel wat bereiken denk ik :)

Maar dit topic heeft me geleerd dat ik geen 'gappende toerist ben',haha. Toegegeven, ik vind hotel ontbijt altijd chill. Met name de harde broodjes met lekkere vleeswaren, mmmm... Maar meestal stedentrip en vind het dan juist leuk om voor lunch en avondeten een leuke zaak op te zoeken en daar lekker te gaan eten. Of op een fijn terras ofzo.

ik vraag het inderdaad netjes en beleefd en doet wonderen.

Citytrip heb ik nooit ontbijt erbij.. dan eet ik graag buiten de deur ;-) met lekkere koffie/thee etc.. Ik zat vorige zomer (2017) bij mijn man in het hotel (China) en dat was zo'n resort.. heeeerlijk dat buffet... Dat doe ik normaliter nooit zo'n luxe hotel boeken. Ik slaap er immers alleen maar dus meer als bed en douche heb ik niet nodig..
TsumTsum schreef:
28-09-2018 23:19
Ik was bij mijn laatste vakantie blij verrast dat ik gewone hangers in de kast had hangen bij de hotels waar ik verbleef. Bij gebrek aan een kast was er een kapstok met gewone hangers. Was er blij mee want daardoor kon ik m'n kleding makkelijker ergens neer hangen om te drogen. Daarnaast had ik ook overal gewoon een losse fohn en een keer een strijkijzer en een boekenplank vol met boeken (meeste was over religies en wat romans die me niks leken).

Ben op vakantie netter dan thuis zodat de schoonmaak ploeg niet hoeft te ruimen en ik alles snel weer in kan pakken zonder me af te vragen waar ik het neer gegooid heb. Stop wel expres niks in lades want 1x had ik daar wat in gestopt en ik kwam er thuis pas achter dat dat nog in verweggistan in een lade lag toen ik het niet kon vinden in m'n koffer. Normaal controleer ik dat altijd ook al stop ik daar niks in maar 1x vergeten en meteen iets kwijt.
ik pak als ik rondreis ook niet uit. Ik heb van die packing cubes dus ideaal om je spullen te organiseren en terug te vinden.
Ik zag laatst bij de ikea een mevrouw de zakjes mayo onder de bordjes verstoppen zodat ze niet gezien zouden worden bij de kassa.
Dan twijfel ik of ik iets zal zeggen, zo sneu voor 50 cent per zakje en dan denken ze dat niemand het ziet.
Possa schreef:
29-09-2018 05:16
Het is meestal ook mogelijk om aan te sluiten bij een ontbijtbuffet terwijl je daar niet voor betaald hebt of zelfs helemaal geen gast bent in dat hotel. Gewoon doorlopen met een attitude en evt een kamernummer noemen.

Een vriend van me heeft dat als hobby en is nog nooit weggestuurd. Een andere kennis heeft één keer een rekening gekregen nadat hij illegaal aansloot bij een buffet. Meeste keren lukte het gewoon.

Zelf hou ik niet zo van ontbijt, ik slaap liever uit :p dus ga nooit met ze mee.
Hahaha wat een goeie grap! Op iemand anders’ naam gaan bunkeren in een hotel :rofl:

:facepalm:
Caitriona* schreef:
29-09-2018 09:25
Zij vroegen zich bij het bekijken van de foto's af: "Wie is die man die van het buffet staat te schrokken?"

Op hogescholen en universiteiten gebeurt het ook bij afstudeerborrels.
Dan komen er twee (meestal goed uitziende) jongemannen pasteitjes eten en wijn drinken.
Als iemand ze vraagt bij wie ze horen, zeggen ze: "Wij zijn vrienden van Esmee."
Ik heb dat vroeger wel gedaan met een vriendin, als ons favoriete café weer eens was afgehuurd. Eenmaal bleek het een bedrijfsfeestje waar we een naamsticker kregen, ik Truus, zij Miep, en zo een tijdje hebben meegedaan als stagiaires op Finance. Niet door de mand gevallen ;-)
damesbril schreef:
29-09-2018 11:43
Ik zag laatst bij de ikea een mevrouw de zakjes mayo onder de bordjes verstoppen zodat ze niet gezien zouden worden bij de kassa.
Dan twijfel ik of ik iets zal zeggen, zo sneu voor 50 cent per zakje en dan denken ze dat niemand het ziet.
Kansloos.
ik geef mn bek ook maar een douw
damesbril schreef:
29-09-2018 11:43
Dat was een vraag die ik eerder stelde. Wat doe je als je zoiets ziet?

Ik heb dus een keer aan een dievegge laten weten dat ik had gezien dat ze een wijnkaraf in haar tas stak. Maar niet direct tegen haar. Ik vertelde het verontwaardigd op luide toon aan mijn gezin zodat zij het ook zou horen. En verder hebben we haar ongeveer zo aan zitten kijken:

Afbeelding

Maar dat zorgde er niet voor dat ze het ding terug op tafel zette.
Ik werk achter de bar in een sportkantine en op de bar staan bakjes met melk en suiker. Ik zag dat een vrouw wat melk en suiker stiekem in haar tas stopte en toen riep ik haar en pakte een handvol melk en suiker en zei van hier mevrouw dan hebt u er wat meer. Ik heb nog nooit iemand met zo'n rood hoofd gezien.
Blondie456 schreef:
29-09-2018 09:08
Ik kan dat juist wel waarderen, partycrashen. :-D Zolang je je als party crasher netjes gedraagt, aardig bent tegen iedereen, niet dronken wordt ofzo, dan vind ik het juist een geweldige stunt B-) Helemaal als het je lukt om op de trouwfoto's van iemand te komen hehe. Zelf ook wel eens gedaan :mrgreen: Hoop ook dat die mensen zich jaren later (net als jij) nog afvragen: wie waren die twee personen toch?

Wie heeft er nog een leuk feestje gepland staan de komende tijd?
Blondie456 schreef:
29-09-2018 12:18
Ik werk achter de bar in een sportkantine en op de bar staan bakjes met melk en suiker. Ik zag dat een vrouw wat melk en suiker stiekem in haar tas stopte en toen riep ik haar en pakte een handvol melk en suiker en zei van hier mevrouw dan hebt u er wat meer. Ik heb nog nooit iemand met zo'n rood hoofd gezien.
:rofl:
Haha, toffe actie van je.
poldervrouw schreef:
29-09-2018 10:21
ik vraag het inderdaad netjes en beleefd en doet wonderen.

Citytrip heb ik nooit ontbijt erbij.. dan eet ik graag buiten de deur ;-) met lekkere koffie/thee etc.. Ik zat vorige zomer (2017) bij mijn man in het hotel (China) en dat was zo'n resort.. heeeerlijk dat buffet... Dat doe ik normaliter nooit zo'n luxe hotel boeken. Ik slaap er immers alleen maar dus meer als bed en douche heb ik niet nodig..
Inderdaad :)
Ik ben gewoon gek op hotel-ontbijt ;-D lekkere harde broodjes en vleeswaren. Maar een resort met buffet klinkt ook geweldig!
Goeie, Blondie!

Het is toch ook te sneu voor woorden.
*Labalade* schreef:
29-09-2018 11:53
Hahaha wat een goeie grap! Op iemand anders’ naam gaan bunkeren in een hotel :rofl:

:facepalm:
Eens. Gewoon betalen.

Ben wel ooit per abuis ervoor aangezien trouwens. Was stedentrip en iedere dag vroeg op en fris gewassen en gestreken de stad in, maar de laatste dag wilden we het wat rustiger aan doen (na weer een nacht doorhalen) en na het ontbijt nog even chillen op de kamer en daarna douchen en weg. Dus even snel opgefrist voor het ontbijt maar blijkbaar zagen we er zo gaar uit dat ze echt onze namen en kamernummer kwamen vragen. O, wat schaamde ik me.
Caitriona* schreef:
29-09-2018 09:25
:rofl:
Sorry dit klinkt zo erg dat ik er om moet lachen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven