Gappende Nederlanders

28-09-2018 21:44 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren las ik een oud topic op een ander forum over Nederlanders op vakantie die onder andere broodjes meenemen van het ontbijtbuffet.

Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.

De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.

Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.

Wat vinden jullie?
Possa schreef:
29-09-2018 12:21
Ik kan dat juist wel waarderen, partycrashen. :-D Zolang je je als party crasher netjes gedraagt, aardig bent tegen iedereen, niet dronken wordt ofzo, dan vind ik het juist een geweldige stunt B-) Helemaal als het je lukt om op de trouwfoto's van iemand te komen hehe. Zelf ook wel eens gedaan :mrgreen: Hoop ook dat die mensen zich jaren later (net als jij) nog afvragen: wie waren die twee personen toch?

Wie heeft er nog een leuk feestje gepland staan de komende tijd?
Wat ben jij ontzettend grappig! Echt zo lachen, dit soort acties op de mooiste dag van iemand anders leven! :rofl:

:facepalm: :facepalm:
Nehemah schreef:
29-09-2018 12:26
Eens. Gewoon betalen.

Ben wel ooit per abuis ervoor aangezien trouwens. Was stedentrip en iedere dag vroeg op en fris gewassen en gestreken de stad in, maar de laatste dag wilden we het wat rustiger aan doen (na weer een nacht doorhalen) en na het ontbijt nog even chillen op de kamer en daarna douchen en weg. Dus even snel opgefrist voor het ontbijt maar blijkbaar zagen we er zo gaar uit dat ze echt onze namen en kamernummer kwamen vragen. O, wat schaamde ik me.
Goede hotels hebben als hoofddoel om het hun gasten naar de zin te maken. Een gast aanspreken of hij daar wel thuishoort zorgt natuurlijk al héél snel voor negatieve emoties, schaamte, boosheid, schreeuwende mensen, slechte recensies. Terwijl een paar broodjes en sapjes hun hoogstens een paar euro kost.

Daarom nemen de meeste hotels het risico niet om bij twijfel een gast aan te spreken of die daar wel echt verblijft (tenzij iemand t echt te bond maakt natuurlijk). De ellende van per abuis een eerlijke gast vals beschuldigden, weegt gewoon niet op tegen die kleine financiële schade van een paar valse profiteurs per jaar.

:lol: Alleen dacht het hotel bij jou daar blijkbaar anders over. Lullig. Vooral ook vreemd omdat ze jullie daar toch al vaker moeten hebben gezien.
yette schreef:
29-09-2018 12:15
Dat was een vraag die ik eerder stelde. Wat doe je als je zoiets ziet?

Ik heb dus een keer aan een dievegge laten weten dat ik had gezien dat ze een wijnkaraf in haar tas stak. Maar niet direct tegen haar. Ik vertelde het verontwaardigd op luide toon aan mijn gezin zodat zij het ook zou horen. En verder hebben we haar ongeveer zo aan zitten kijken:

Afbeelding

Maar dat zorgde er niet voor dat ze het ding terug op tafel zette.
Ik denk dat ze er niets van leren als ik er iets van zeg.
Pas als ze door de winkel betrapt worden en een flinke boete krijgen, misschien.
*Labalade* schreef:
29-09-2018 12:31
Wat ben jij ontzettend grappig! Echt zo lachen, dit soort acties op de mooiste dag van iemand anders leven! :rofl:

Een feest is geen feest als er geen partycrashers zijn geweest :hyper:
*Labalade* schreef:
29-09-2018 12:31

Ik zou het zelf niet doen, maar zie ook het kwaad niet.
Als je een beetje weet wie je uitgenodigd hebt weet je ook dat er mensen zijn die er niet horen.

De mooiste dag van je leven klinkt enigszins hysterisch.
Hotel heeft toch creditcard-gegevens?
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
dolfje schreef:
29-09-2018 09:12
Mijn man kan dat ook. Ik niet, zit snel vol en heb na een paar uur toch weer trek.
Ik kan ook niet “vooruit eten”.
Dat ontbijtbuffet gappen is dat niet eerder iets voor 18-jarigen en oudjes aan de Spaanse Costa's?
ikbensnuffelbeertje schreef:
29-09-2018 12:51
Hotel heeft toch creditcard-gegevens?
Sinds wanneer heeft iedereen (die een hotel bezoekt) een creditcard?
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Nehemah schreef:
29-09-2018 12:24
Inderdaad :)
Ik ben gewoon gek op hotel-ontbijt ;-D lekkere harde broodjes en vleeswaren. Maar een resort met buffet klinkt ook geweldig!
Nee, in het buitenland eet ik juist liever de warme ontbijten. Rijst met ei en bonen, noedelsoepen, of Eggs Benedict/scrambled egg, pannenkoeken/ramen, wat maar het gebruik is. Dat kun je sowieso niet meenemen. Een bolletje vleeswaren eet ik thuis wel weer.
Ik reis veel voor werk en zit echt wel in duurdere hotels, er wordt áltijd om een kamernummer (of sleutel later zien) en handtekening gevraagd. Je wordt meestal door iemand ontvangen en dan naar een tafel begeleid.
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 12:50
Ik zou het zelf niet doen, maar zie ook het kwaad niet.
Als je een beetje weet wie je uitgenodigd hebt weet je ook dat er mensen zijn die er niet horen.

De mooiste dag van je leven klinkt enigszins hysterisch.
Laat ik het dan de duurste dag van je leven noemen :proud:

Wij hadden ook partycrashers. Die vrij snel door mijn man zijn weggebonjourd (en ja hoor dat taartje mag je meenemen). Het hoort gewoon niet. Het is onbeleefd. Misschien hebben we wel mensen moeten uitsluiten van de bruiloft vanwege budget ofzo. En dan komt een vreemde meenassen... nee sorry. Het hoort gewoon niet.
Ik vind als je extra eten neemt, dus boven op het eten dat je dan al nuttigt, asociaal en diefstal. Maar als iemand even rustig op een berg of zo wil zitten met ontbijtje, en het gewoon mee neemt, dan is dat wat mij betreft onderdeel van wat je hebt betaald.

Maar goed ik improviseer zelf wel eens een doggy bag om dat ik niet te veel in 1 keer kan eten, en het later als nog op eet. Ik betaal voor de gehele maaltijd, ik wil alleen niet alles in 1 keer op eten of uren lang ergens zitten.
Poker schreef:
29-09-2018 12:55
Dat ontbijtbuffet gappen is dat niet eerder iets voor 18-jarigen en oudjes aan de Spaanse Costa's?
:D Zou je verwachten. Maar nee, de ontbijtbuffet-gappers die ik persoonlijk ken zijn voornamelijk volwassen kerels (tussen de 25 en 60) die zich (voor die gelegenheid iig) netjes kleden. Die gaan meestal ook juist naar dure, stijve 5-sterren hotelketens.

Met een krantje onder de arm eerst opgewekt het hotel binnenlopen, en kwartiertje later vanuit de lift naar de ontbijtzaal lopen (nooit vanuit de buitendeur direct naar de ontbijtzaal natuurlijk) en vooral heel zelfverzekerd kijken.
Walgelijk. Daar is het absoluut niet voor bedoeld, je betaalt om in de ochtend onbeperkt te ontbijten, een paar uur lang zelfs.

Er is al zoveel food waste bij buffetten omdat mensen allemaal dingen pakken en ze vervolgens niet eens opeten. Om dan ook nog broodjes mee te gaan nemen voor later, nee, dat vind ik niet redelijk. Ténzij je ook lunch inclusief hebt maar daar geen gebruik van kan maken die dag. Maar dat kan ik me niet voorstellen, Nederlanders zouden NOOIT een maaltijd missen als ze hebben betaald voor all inclusive.

Ik heb in verschillende hotels gewerkt en eten meenemen van het buffet was overal verboden. Terecht ook.
strikjemetstippels
Het gaat vooral om de buffetten, niet om wat je meeneemt van je à la carte ontbijt.
Nitflex schreef:
29-09-2018 13:09
strikjemetstippels
Het gaat vooral om de buffetten, niet om wat je meeneemt van je à la carte ontbijt.
daar had ik het ook over, en daar betaal je net zo hard voor in je all in prijs als a la carte. Maar goed ik ontbijt meestal niet ergens om dat het veel te vroeg is en ik graag uit slaap. Bovendien koop ik liever zelf eten om dat rustig met mijn koffie alleen op te eten.
*Labalade* schreef:
29-09-2018 13:04
Laat ik het dan de duurste dag van je leven noemen :proud:

Wij hadden ook partycrashers. Die vrij snel door mijn man zijn weggebonjourd (en ja hoor dat taartje mag je meenemen). Het hoort gewoon niet. Het is onbeleefd. Misschien hebben we wel mensen moeten uitsluiten van de bruiloft vanwege budget ofzo. En dan komt een vreemde meenassen... nee sorry. Het hoort gewoon niet.
Natuurlijk hoort het niet, maar als je zelf al niet eens door hebt welke gasten er op je bruiloft zijn...
Possa schreef:
29-09-2018 13:06
:D Zou je verwachten. Maar nee, de ontbijtbuffet-gappers die ik persoonlijk ken zijn voornamelijk volwassen kerels (tussen de 25 en 60) die zich (voor die gelegenheid iig) netjes kleden. Die gaan meestal ook juist naar dure, stijve 5-sterren hotelketens.

Met een krantje onder de arm eerst opgewekt het hotel binnenlopen, en kwartiertje later vanuit de lift naar de ontbijtzaal lopen (nooit vanuit de buitendeur direct naar de ontbijtzaal natuurlijk) en vooral heel zelfverzekerd kijken.
zijn ze ooit betrapt?
strikjemetstippels schreef:
29-09-2018 13:15
daar had ik het ook over, en daar betaal je net zo hard voor in je all in prijs als a la carte. Maar goed ik ontbijt meestal niet ergens om dat het veel te vroeg is en ik graag uit slaap. Bovendien koop ik liever zelf eten om dat rustig met mijn koffie alleen op te eten.
Nee, maar dan kijken hotels er anders tegenaan, maar buffetten is het niet de bedoeling dat je ook vast je lunch meeneemt.
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 13:16
Natuurlijk hoort het niet, maar als je zelf al niet eens door hebt welke gasten er op je bruiloft zijn...
Dat is hetzelfde als ergens op straat een fiets zien staan die niet op slot is en dan maar besluiten dat die nu van jou is.

Bovendien, over het algemeen zitten de partycrashers niet pontificaal in beeld en heb je ze niet eens kunnen zien.
Possa schreef:
29-09-2018 12:45
Een feest is geen feest als er geen partycrashers zijn geweest :hyper:
Laat je het hier even weten wanneer je een feestje geeft?

Of willen partycrashers zo graag naar feestjes van vreemden omdat ze zelf geen vrienden hebben?
Nitflex schreef:
29-09-2018 13:19
Dat is hetzelfde als ergens op straat een fiets zien staan die niet op slot is en dan maar besluiten dat die nu van jou is.

Bovendien, over het algemeen zitten de partycrashers niet pontificaal in beeld en heb je ze niet eens kunnen zien.
Waar probeer je me nou van te overtuigen?
strikjemetstippels schreef:
29-09-2018 13:16
zijn ze ooit betrapt?
Ze hebben er -voor zover ik weet- nog nooit echt problemen door gehad.

Eentje heeft wel eens moeten betalen toen hij zich in een restaurant aansloot bij een dinerbuffet van een bedrijf. Die konden er wel om lachen hoor, ze hebben een drankje met hem gedaan enzo, maar hij kreeg gewoon zijn rekening voor het buffet.

Een andere is volgens mij wel eens weggegaan bij ontbijtbuffet met de smoes 'oh geen probleem, ik pak mijn kamerpasje wel even uit de auto'. En er dan snel vandoor gegaan als hij t gevoel had dat t niet ging lukken.

Maar dus nooit 'in de kraag gevat'. Nooit medewerkers boos op hen geworden of gedreigd met politie ofzo.
En in 90% van de gevallen lukt het ze dus gewoon om gratis te eten.
Nitflex schreef:
29-09-2018 13:17
Nee, maar dan kijken hotels er anders tegenaan, maar buffetten is het niet de bedoeling dat je ook vast je lunch meeneemt.
maar dat zei ik toch ook? Ik zei dat als je extra neemt, het iets is waar je niet voor hebt betaald. Maar als je je ontbijt pakt en dit elders op eet, dan is dat toch niet extra en geen diefstal? Alleen de locatie verschilt. En half om half is ook geen diefstal, het is gewoon het doggy bag fenomeen (stom dat dat niet zo ingeburgerd is wereld wijd want het is volkomen logisch dat je je eten mee krijgt en niet weg gooit).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven