Gappende Nederlanders

28-09-2018 21:44 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren las ik een oud topic op een ander forum over Nederlanders op vakantie die onder andere broodjes meenemen van het ontbijtbuffet.

Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.

De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.

Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.

Wat vinden jullie?
patatten
anoniem_281113 wijzigde dit bericht op 02-10-2018 15:04
96.97% gewijzigd
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 13:26
Waar probeer je me nou van te overtuigen?
Dat partycrashen niet oké is. Het maakt niet uit of het bruidspaar alle gezichten door en door kent.
Nitflex schreef:
29-09-2018 13:32
Dat partycrashen niet oké is. Het maakt niet uit of het bruidspaar alle gezichten door en door kent.
Dat zeg ik toch ook?
Ik vind het alleen wel bizar dat je als bruidspaar niet eens door hebt dat er wildvreemde gasten op de mooiste dag uit je leven zijn.
strikjemetstippels schreef:
29-09-2018 13:32
maar dat zei ik toch ook? Ik zei dat als je extra neemt, het iets is waar je niet voor hebt betaald. Maar als je je ontbijt pakt en dit elders op eet, dan is dat toch niet extra en geen diefstal? Alleen de locatie verschilt. En half om half is ook geen diefstal, het is gewoon het doggy bag fenomeen (stom dat dat niet zo ingeburgerd is wereld wijd want het is volkomen logisch dat je je eten mee krijgt en niet weg gooit).
Ik bedoel dus, wat jij beschrijft is geen gappen waar in dit topic over gesproken wordt. Wat jij doet is gewoon oké. We zijn het eens, het was een aanvulling. (Onderscheid buffet/a la carte)
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 13:33
Dat zeg ik toch ook?
Ik vind het alleen wel bizar dat je als bruidspaar niet eens door hebt dat er wildvreemde gasten op de mooiste dag uit je leven zijn.
Dat kan toch? Je kent toch niet perse alle collega’s of verre ooms en tantes van elkaar. Zo gek is dat niet.
Nitflex schreef:
29-09-2018 13:37
Dat kan toch? Je kent toch niet perse alle collega’s of verre ooms en tantes van elkaar. Zo gek is dat niet.
Zo intiem dat je mensen hebt moeten schrappen om de duurste dag uit je leven te kunnen betalen is het dan ook weer niet. Dan zijn die 2 extra bitterballen etende gasten nou ook weer geen drama.
yette schreef:
29-09-2018 13:22
Laat je het hier even weten wanneer je een feestje geeft?

Of willen partycrashers zo graag naar feestjes van vreemden omdat ze zelf geen vrienden hebben?
Voor de kick!

Sja zullen ook vast mensen zijn die t uit eenzaamheid doen. Geen idee.

En ja, ik zou het wel tof vinden als een leuk stel onuitgenodigde gasten zou komen 'crashen' op mijn party hoor :)

Als je echt een besloten feest geeft (vanwege het geld of omdat je t klein wilt houden) dan pik je ze er toch zo uit?

Ik vind het echt grappig als mensen de gasten op hun eigen bruiloft blijkbaar niet eens kennen waardoor je zo kunt infiltreren. En het is een bruiloft, een feest :hyper: dan maak je er toch wat leuks van met elkaar. Wees eens gastvrij en gun een buitenstaander een drankje 'op de mooiste dag van je leven' :)

Begrafenis-crashen zou dan weer niet zo m'n ding zijn.
Possa schreef:
29-09-2018 12:40
Goede hotels hebben als hoofddoel om het hun gasten naar de zin te maken. Een gast aanspreken of hij daar wel thuishoort zorgt natuurlijk al héél snel voor negatieve emoties, schaamte, boosheid, schreeuwende mensen, slechte recensies. Terwijl een paar broodjes en sapjes hun hoogstens een paar euro kost.

Daarom nemen de meeste hotels het risico niet om bij twijfel een gast aan te spreken of die daar wel echt verblijft (tenzij iemand t echt te bond maakt natuurlijk). De ellende van per abuis een eerlijke gast vals beschuldigden, weegt gewoon niet op tegen die kleine financiële schade van een paar valse profiteurs per jaar.

:lol: Alleen dacht het hotel bij jou daar blijkbaar anders over. Lullig. Vooral ook vreemd omdat ze jullie daar toch al vaker moeten hebben gezien.
Ja dat dacht ik dus ook, we verbleven daar toch al een paar dagen en het was de laatste dag. Maar behalve dan dat ik mezelf schaamde dat ik er blijkbaar zo gaar en onfris uitzag begreep ik het ook wel. Ze deden gewoon hun werk.
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 13:33
Dat zeg ik toch ook?
Ken jij alle collega's van je man dan van naam en gezicht?
(Serieuze vraag.)
Possa schreef:
29-09-2018 13:40
Voor de kick!
En ja, ik zou het wel tof vinden als een leuk stel onuitgenodigde gasten zou komen 'crashen' op mijn party hoor :)
Als het mij op mijn feestje zou overkomen zou ik er gek genoeg nog wel om kunnen lachen, ik zou het zelf niet durven zeg maar en ook niet doen.

Maar dat 'gratis' eten bij ontbijtbuffetten in hotels noem ik gewoon diefstal...
Nehemah schreef:
29-09-2018 13:43
Ja dat dacht ik dus ook, we verbleven daar toch al een paar dagen en het was de laatste dag. Maar behalve dan dat ik mezelf schaamde dat ik er blijkbaar zo gaar en onfris uitzag begreep ik het ook wel. Ze deden gewoon hun werk.
Misschien spraken ze je juist aan omdat je bij binnenkomst al zo onzeker om je heen keek omdat jij (het gevoel had dat je) er onfris uitzag.

Het is voor een reiziger heel normaal hoor, om er gaar uit te zien. Of had je echt een stinkend shirt met gaten aan, vegen op je gezicht en een vogelnestje op je hoofd :D
Nehemah schreef:
29-09-2018 13:46
Als het mij op mijn feestje zou overkomen zou ik er gek genoeg nog wel om kunnen lachen, ik zou het zelf niet durven zeg maar en ook niet doen.

Maar dat 'gratis' eten bij ontbijtbuffetten in hotels noem ik gewoon diefstal...
Ja, zo noem ik dat ook. Wel een van de grappigere vormen van diefstal.
Possa schreef:
29-09-2018 13:55
Ja, zo noem ik dat ook. Wel een van de grappigere vormen van diefstal.
Ik vind zwartrijden in de bus of trein ook diefstal.
Ja duh, ik heb wel ingecheckt en uitgecheckt. Ik betaal.
En dan gaan Nederlanders klagen over steeds duurder wordend openbaar vervoer.

Hoe meer mensen er 'gratis' ontbijten, 'gratis' reizen,
hoe hoger de prijzen overal worden.
Nummer*Zoveel schreef:
28-09-2018 22:25
Nou, ik geef daar toch wel een fuck om hoor. Spullen meenemen uit een hotel is gewoon diefstal en ik baal ervan als “wij Nederlanders” ons mogen verantwoorden over dergelijk gedrag van medelanders. Het is asociaal en gênant.

Hoe moeilijk is het om alleen gebruik te maken van het buffet als je tijd en trek hebt, of even netjes te overleggen of je een broodje voor later mag maken als je geen tijd of trek hebt? De meeste hotels doen daar namelijk helemaal niet moeilijk over, weet ik uit ervaring.
Wat is het verschil als ik het broodje om 08:00 eet of smeer en op t strand om 11:00 eet bijvoorbeeld. Op gaat t broodje toch...
Buiten dat als ik t broodje niet eet doet iemand anders t wel en als dat dan nog niet gebeurd wordt t wegetieft en eet niemand ervan...ik zie t probleem niet zo!
Je betaald btw vaak de hoofdprijs voor wat laffe pistoletsje en n plakje kaas...
Dubbel.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 29-09-2018 14:13
97.36% gewijzigd
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 13:38
Zo intiem dat je mensen hebt moeten schrappen om de duurste dag uit je leven te kunnen betalen is het dan ook weer niet. Dan zijn die 2 extra bitterballen etende gasten nou ook weer geen drama.
Wie zegt dat er mensen geschrapt waren? Je hebt er als vreemde niets te zoeken. Klaar. Het gaat niet om het geld en partycrashen is niet iemands verdiende loon omdat het een grote bruiloft is.

Maar goed, hier kijken wij anders tegenaan. Geen probleem!
strikjemetstippels schreef:
29-09-2018 13:06
Ik vind als je extra eten neemt, dus boven op het eten dat je dan al nuttigt, asociaal en diefstal. Maar als iemand even rustig op een berg of zo wil zitten met ontbijtje, en het gewoon mee neemt, dan is dat wat mij betreft onderdeel van wat je hebt betaald.

Maar goed ik improviseer zelf wel eens een doggy bag om dat ik niet te veel in 1 keer kan eten, en het later als nog op eet. Ik betaal voor de gehele maaltijd, ik wil alleen niet alles in 1 keer op eten of uren lang ergens zitten.
Het deel wat je na een uur (of twee) opeet is geen ontbijt meer, dat is je mee gejatte tussendoortje.
poldervrouw schreef:
29-09-2018 00:18
als ik al in een hotel ontbijt en ik zou een broodje mee willen nemen ben ik zo'n doos die dat netjes vraagt. En dan mag het meestal wel. Nu moet ik wel zeggen dat als ik idd een hotel met ontbijt het , het meestal een luxe hotel is en die doen daar zelden moeilijk over. Sterker nog, ik heb wel eens een lunchpakket meegekregen omdat ze wisten dat ik geen gelegenheid had om te lunchen onderweg..
Penny Wise, Pound Foolish!
Echt goede hotels doen daar niet moeilijk over omdat de winst, zoals eerder gezegd is hier, echt niet in die twee witte keizerbroodjes en dat plakje kaas zit🙃
godfried schreef:
29-09-2018 14:08
Wat is het verschil als ik het broodje om 08:00 eet of smeer en op t strand om 11:00 eet bijvoorbeeld. Op gaat t broodje toch...
Vaak is het én ontbijt en meepakken voor lunch. Dat is het verschil.

Eens met de kwaliteit van veel buffetten, dat hoef ik niet mee in de tas.
Nitflex schreef:
29-09-2018 14:15
Eens met de kwaliteit van veel buffetten, dat hoef ik niet mee in de tas.
Hmm. Ik heb juist wel goede ervaringen met ontbijtbuffetten.
Al verbaas ik me over het aantal gasten dat roerei opschept.
Roerei, waarom?
Possa schreef:
29-09-2018 13:28
Ze hebben er -voor zover ik weet- nog nooit echt problemen door gehad.

Eentje heeft wel eens moeten betalen toen hij zich in een restaurant aansloot bij een dinerbuffet van een bedrijf. Die konden er wel om lachen hoor, ze hebben een drankje met hem gedaan enzo, maar hij kreeg gewoon zijn rekening voor het buffet.

Een andere is volgens mij wel eens weggegaan bij ontbijtbuffet met de smoes 'oh geen probleem, ik pak mijn kamerpasje wel even uit de auto'. En er dan snel vandoor gegaan als hij t gevoel had dat t niet ging lukken.

Maar dus nooit 'in de kraag gevat'. Nooit medewerkers boos op hen geworden of gedreigd met politie ofzo.
En in 90% van de gevallen lukt het ze dus gewoon om gratis te eten.
En deze mannen hebben verder geen nuttige invulling van hun leven? Hier maken ze een sport van?

Sneu.
godfried schreef:
29-09-2018 14:08
Buiten dat als ik t broodje niet eet doet iemand anders t wel en als dat dan nog niet gebeurd wordt t wegetieft en eet niemand ervan...ik zie t probleem niet zo!
Je betaald btw vaak de hoofdprijs voor wat laffe pistoletsje en n plakje kaas...
De moeder van <bekende Nederlandse schrijver> neemt w.c.papier mee uit hotels.
Haar redenering: "Ik gebruik minder w.c.papier dan anderen. En datgene wat ik niet heb gebruikt, neem ik mee."
*Labalade* schreef:
29-09-2018 12:31
Wat ben jij ontzettend grappig! Echt zo lachen, dit soort acties op de mooiste dag van iemand anders leven! :rofl:

:facepalm: :facepalm:

Hoezo is in godsnaam je trouwdag de mooiste dag van je leven? Dan maak je of niets mee of je leven is echt gewoon nietszeggend...
Caitriona* schreef:
29-09-2018 13:45
Ken jij alle collega's van je man dan van naam en gezicht?
(Serieuze vraag.)
Ja
Caitriona* schreef:
29-09-2018 14:18
Hmm. Ik heb juist wel goede ervaringen met ontbijtbuffetten.
Al verbaas ik me over het aantal gasten dat roerei opschept.
Roerei, waarom?
Ik ben dol op roerei! Maar ook daar heel veel kwaliteitsverschil. In sommige hotels klutsen ze het voor je neus en maken roerei of omelet op verzoek, bij andere staat er zo’n gore warmhoudbak en waterig ei.

Ik reis veel en heb veel hotels gezien, dus ik ben inmiddels wel verwend en mij maak je niet meer blij met een mand afbakbroodjes, vleeswaren, kaas en een bak yoghurt met een mueslibuis ernaast. Prima, best lekker en ik eet het heus wel, maar enthousiast ben ik er niet over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven