Gappende Nederlanders
vrijdag 28 september 2018 om 21:44
Gisteren las ik een oud topic op een ander forum over Nederlanders op vakantie die onder andere broodjes meenemen van het ontbijtbuffet.
Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.
De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.
Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.
Wat vinden jullie?
Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.
De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.
Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.
Wat vinden jullie?
zaterdag 29 september 2018 om 16:25
Het kost meestal iets van 25 euro, maar de laatste keer dat ik er was mocht ik wel 5 gerechten uitkiezen en dan 5x en 1 gerechtje bestaat uit 3 sushi dingetjes ongeveer.fashionvictim schreef: ↑29-09-2018 16:20ik vraag me dan af of die AYCE ketens wel goedkoper zijn dan gewone sushitentjes. Misschien zijn ze wel duurder. Ik heb het 1 keer met mijn werk gedaan, maar toen mochten we ook maar heel weinig eten, ik had na afloop nog honger want je mocht 3 rondes en dan 2 dingen per keer. Zelf bestel ik bij de gewone sushitent altijd beduidend meer.
Wat kost het om AYCE sushi te eten?
Voor mij veeeeeel te veeeeel.
zaterdag 29 september 2018 om 16:26
als ik 2 van die maaltijden in mn tas moet mikken heb ik een weekendtas nodig, dus nee dat gaat hem niet worden.Lavenderblue schreef: ↑29-09-2018 16:20Wauw. Dit bewijst toch maar weer dat het echt wel een bepaald slag (asociaal) volk is dat in die all you can eat vreetschuren komt. Ik ben geen moraalridder, maar mijn bek valt hier wel van open. Hoe krijg je het verzonnen dat het oké is om 1 diner te betalen, en er nog twee stiekem in je tas te mikken?
zaterdag 29 september 2018 om 16:30
ik zie net bij eentje dat je zelfs onbeperkt mag bestellen per ronde en ook het aantal rondes is onbeperkt. zelfs de tijd is onbeperkt.strikjemetstippels schreef: ↑29-09-2018 16:26ik heb alleen 2 en 3 gerechtjes mee gemaakt per ronde.
vaak is het een max van 2,5 uur zover ik weet.
zaterdag 29 september 2018 om 16:48
Ik dacht altijd dat je bij AYCE dan sowieso 25 of 30 euro betaald en dan een gegarandeerd aantal stuks mag bestellen en eventueel meenemen als je dat niet opkrijgt. Maar als je zelfs moet bijbetalen wat je niet opkrijgt ben je helemaal niet goedkoper uit. Ik ben bij een gewoon sushi restaurant ook ongeveer dat bedrag kwijt zonder gekke regeltjes.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 29 september 2018 om 17:32
Als je zo nodig je geld uit wil geven aan lokale ondernemers dan steel je niet elders ontbijt, dan ga je dus in dat kleine tentje eten.Possa schreef: ↑29-09-2018 14:32Als een sport zou je t idd kunnen zien. Je andere zin is een rare aanname. Ze werken allemaal fulltime en hebben ook nog andere hobby's.
Ik vind het juist wel Robin Hood stijl om van die dure ketens te stelen en je geld juist uit te geven aan arme mensen, locale ondernemers etc.
Al zijn die gappende kerels niet allemaal zo hoor. Sommige zijn (zelfs in mijn ogen) gewoon redelijk antisociaal.
•
zaterdag 29 september 2018 om 17:37
Dat vind ik nogal een understatement. Ik vind jou meer een moraaltokkie. Maar goed. Iets zegt me dat niet alleen jouw geweten enige lacunes vertoont..Possa schreef: ↑29-09-2018 15:26Ja, dat vind ik beide grappige diefstal.
Ik ben wat dat betreft niet zo'n moraalridder. Zolang er snachts niemand wakker ligt van mijn acties vind ik het ook niet verwerpelijk.
Ik heb wat 'gappen' betreft ook wel een morele grens hoor. Zo ken ik bijvoorbeeld een stel dat regelmatig wegloopt bij restaurants zonder te betalen als ze de bediening niet snel genoeg vinden ofzo. Daar vind ik dan weer niets grappigs aan. Volgens mij blijft het hardwerkende personeel dan echt beduusd en bedonderd achter met een niet-betaalde rekening.
Maar een paar broodjes of sushis meegappen uit een grote keten. Dat interesseert me dan weer niet zoveel.
Ik kom overigens graag op jouw party crashen. Op je bruiloft liefst. Neem ik al mijn tupper-vriendinnetjes ook mee en gaan we gezellig Robin Hood-style grappige diefstalletjes plegen bij jou en je gasten
zaterdag 29 september 2018 om 17:46
Nee dat was later die zomer, op een metalfestivalPossa schreef: ↑29-09-2018 13:53Misschien spraken ze je juist aan omdat je bij binnenkomst al zo onzeker om je heen keek omdat jij (het gevoel had dat je) er onfris uitzag.
Het is voor een reiziger heel normaal hoor, om er gaar uit te zien. Of had je echt een stinkend shirt met gaten aan, vegen op je gezicht en een vogelnestje op je hoofd![]()
Wilde daarom twee nieuwe truitjes kopen in dezelfde stijl als ik al aan had. Na het passen wilde ik ze beide kopen en toen vroeg de verkoper bij de kraam wat de bedoeling was van het truitje wat ik aan had. Pas toen ik mijn arm omhoog wilde tillen als 'bewijs' werd geloofd dat die van mij was.
Ik zal er wel gewoon onbetrouwbaar uitzien denk ik
zaterdag 29 september 2018 om 17:48
Sorry maar hier moet ik wel om lachen, zie het heel levendig voor me nuNemaìn’ schreef: ↑29-09-2018 14:33Iemand hier ergens in het lijntje.
Ik zal het nog één keer heel duidelijk zeggen. Deze twee zaken zijn voor mij losgekoppeld!
A. Ik vind het bijzonder dat je je eigen gasten niet eens kent. En schijnbaar dan ook nog niet even aan elkaar vraagt wie die man in dat hawaiishirt is.
B. Natuurlijk is het gek om een drankje te gaan drinken op de bruiloft van een vreemde.
zaterdag 29 september 2018 om 18:26
en ineens was jouw moraal ook niet meer hoe het was.*Labalade* schreef: ↑29-09-2018 17:37Dat vind ik nogal een understatement. Ik vind jou meer een moraaltokkie. Maar goed. Iets zegt me dat niet alleen jouw geweten enige lacunes vertoont..
Ik kom overigens graag op jouw party crashen. Op je bruiloft liefst. Neem ik al mijn tupper-vriendinnetjes ook mee en gaan we gezellig Robin Hood-style grappige diefstalletjes plegen bij jou en je gasten![]()
zaterdag 29 september 2018 om 18:54
zaterdag 29 september 2018 om 19:00
*Labalade* schreef: ↑29-09-2018 17:37Dat vind ik nogal een understatement. Ik vind jou meer een moraaltokkie. Maar goed. Iets zegt me dat niet alleen jouw geweten enige lacunes vertoont..
Ik kom overigens graag op jouw party crashen. Op je bruiloft liefst. Neem ik al mijn tupper-vriendinnetjes ook mee en gaan we gezellig Robin Hood-style grappige diefstalletjes plegen bij jou en je gasten![]()
zaterdag 29 september 2018 om 19:29
Wat (onder andere) Duitsers doen:
's morgens rennen om een zonnestoel te bemachtigen rond het zwembad. Daarna de kinderen wekken. Daarna ontbijten. En daarna naar de zonnestoelen waar de handdoeken op liggen.
Videootje:
https://www.youtube.com/watch?v=CZ9L8KAjPA8
zaterdag 29 september 2018 om 19:45
Caitriona* schreef: ↑29-09-2018 19:29Wat (onder andere) Duitsers doen:
's morgens rennen om een zonnestoel te bemachtigen rond het zwembad. Daarna de kinderen wekken. Daarna ontbijten. En daarna naar de zonnestoelen waar de handdoeken op liggen.
Videootje:
https://www.youtube.com/watch?v=CZ9L8KAjPA8
Vakantie vieren. Lekker relaxed.
Pivot! PIVOT!!!