Uitgerekend 2e helft mei 2019
maandag 10 september 2018 om 09:42
Hoi dames,
Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.
Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
romy1982,
koetjesenkalfjes,
wennn,
Daantje,
starsuus
Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.
Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
Naam | Leeftijd | Kindje | J/m/v | Uitgerekend | Afspraken |
---|---|---|---|---|---|
gracey30 | 33 | 3e | 9 mei | ||
chip | 36 | 2e | 11 mei | 19-12 20 weken echo | |
Tess1981 | 37 | 4e | j | 12 mei | 18-12 20 wekenecho |
Sunne | 35 | 1e | m | 12 mei | 28-12 20 wekenecho |
OkkiePetite | 30 | 1e | 14 mei | 27-12 20 wekenecho | |
Mik | 30 | 1e | 15 mei | 27-12 20 weken echo | |
Sch0rpioen | 31 | 1e | v | 17 mei | 27-12 20 wekenecho |
Tiswa | 1e | j | 18 mei | 31-12 20 weken echo | |
Goudsie | 29 | 1e | m | 19 mei | 24-12 20 wekenecho |
Groenisgras | 27 | 2e | 19 mei | 28-12 20 wekenecho | |
mmm44 | 27 | 2e | j | 20 mei | 27-12 20 weken echo |
Vivaantje93 | 25 | 1e | m | 20 mei | |
Schuimblusser | 25 | 1e | V | 21 mei | 9-1 20 wekenecho |
Stephanie05 | 27 | 1e | m | 25 mei | 28-12 20 wekenecho |
Famke1993 | 25 | 1e | v | 25 mei | 9-1 20 wekenecho |
Globetrotter | 27 | 2e | v | 27 mei |

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
zaterdag 29 september 2018 om 11:44
Ja klopt, sorry! Ik open net voor het eerst weer dit topic en zie deze post als eerste

Er is de laatste weken nogal wat aan de hand met familie en werk is erg druk, dus heb geen tijd om alles te lezen en te posten. Haal mij maar uit de tabel. Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschappen, geniet ervan en succes!
zaterdag 29 september 2018 om 14:02
Zo fijn Sunne!
Ik voel me nog steeds echt heel goed, heel af en toe een vlaagje misselijkheid. Alleen veel honger de hele dag
Ik heb een zieke man thuis, die snachts loopt te spoken en waarvoor ik z’n ontbijt smeer en theetjes inschenk. Dan zeg ik wel tegen hem; hee jij zou voor mij moeten zorgen!
Al zorgt hij heel erg goed voor me!
Vrijdag echo, net zoals vele van jullie komende week. Heel spannend! Daarna kunnen we het dan eindelijk delen met familie

Ik voel me nog steeds echt heel goed, heel af en toe een vlaagje misselijkheid. Alleen veel honger de hele dag

Ik heb een zieke man thuis, die snachts loopt te spoken en waarvoor ik z’n ontbijt smeer en theetjes inschenk. Dan zeg ik wel tegen hem; hee jij zou voor mij moeten zorgen!

Al zorgt hij heel erg goed voor me!
Vrijdag echo, net zoals vele van jullie komende week. Heel spannend! Daarna kunnen we het dan eindelijk delen met familie

zaterdag 29 september 2018 om 17:35
Wat een heerlijke dag! Lekker zonnetje!
Welkom huis okkiepetite! Waar heb jij op dit moment “last” van?
Ik merk dat ik misselijk begin te worden. Niet overgeven, maar meer weinig trek, al misselijk van eetgeuren... Uhg... balen. Straks met vrienden uiteten... mij benieuwen; we zijn niet van plan het ze te vertellen.
Ook net heerlijk een uur geslapen op de bank; KAPOT! Wauw, zwanger zijn; je moet er echt wat voor over hebben!
Welkom huis okkiepetite! Waar heb jij op dit moment “last” van?
Ik merk dat ik misselijk begin te worden. Niet overgeven, maar meer weinig trek, al misselijk van eetgeuren... Uhg... balen. Straks met vrienden uiteten... mij benieuwen; we zijn niet van plan het ze te vertellen.
Ook net heerlijk een uur geslapen op de bank; KAPOT! Wauw, zwanger zijn; je moet er echt wat voor over hebben!
zaterdag 29 september 2018 om 17:44
Bedankt voor de lieve reacties! Als jullie het niet vervelend vinden dat ik soms weinig actief ben, wil ik er eigenlijk wel bij blijven. Ik heb net een aantal pagina’s gelezen en het is toch wel leuk om al die herkenbare dingen te lezen.
11 okt heb ik de eerste echo. Daar kijk ok erg naar uit, want ik ben nog regelmatig bang dat het toch nog fout gaat. Heb in het begin veel bruinverlies gehad en nu soms nog wel eens. Rationeel weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar dat doe ik toch. Zeker als ik ook buikpijn heb (wat waarschijnlijk meer van mijn darmen komt, dan van iets anders). Het lezen van het schema van Starsuus met kanspercentages op een goed afloop, was wel erg fijn. Dank daarvoor!
Qua kwaaltjes zijn mijn borsten zeer pijnlijk en ben ik sinds deze week regelmatig misselijk. En de laatste nachten word ik steeds misselijk wakker van de honger.
11 okt heb ik de eerste echo. Daar kijk ok erg naar uit, want ik ben nog regelmatig bang dat het toch nog fout gaat. Heb in het begin veel bruinverlies gehad en nu soms nog wel eens. Rationeel weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar dat doe ik toch. Zeker als ik ook buikpijn heb (wat waarschijnlijk meer van mijn darmen komt, dan van iets anders). Het lezen van het schema van Starsuus met kanspercentages op een goed afloop, was wel erg fijn. Dank daarvoor!
Qua kwaaltjes zijn mijn borsten zeer pijnlijk en ben ik sinds deze week regelmatig misselijk. En de laatste nachten word ik steeds misselijk wakker van de honger.
zaterdag 29 september 2018 om 18:29
Wat kan dat ook verschillen zeg, die kwaaltjes. Ik ben tot een uur of zes ‘s avonds zo duf als een konijn en heb de héle dag honger. Vooral in bruine boterhammen met sandwich spread (?!!!). Groot glas melk erbij, oh hou óp met me, zo lekker!!
Van misselijheid dus geen spoor. Had ik bij m’n eerste zwangerschap ook niet. Hoop dat dat zo blijft, want dat lijkt me best pittig. Hou je taai meiden! Hopelijk voelen we ons over een maand weer topfit.
Leuk dat je blijft Tiswa! En no worries als het niet veel van schrijven komt.

Leuk dat je blijft Tiswa! En no worries als het niet veel van schrijven komt.
zaterdag 29 september 2018 om 18:53
Nee tuurlijk is dat niet erg Tiswa! Juist fijn toch om herkenbare verhalen te lezen.
Ik denk elke dag: kan er nog een schep bovenop? En dan is dat toch wel weer zo. Ik ben echt 24/7 misselijk, zo misselijk dat ik echt heel de tijd moet zuchten om niet over m’n nek te gaan
Ik ben ook heel erg moe en erg emotioneel. Ook vandaag erg last van migraine. Heb het lekker te pakken haha. Eten verlicht de misselijkheid niet echt. Soms wordt het er juist erger van. Dus ik eet even omdat ik vind dat het moet!
Ik moet best slikken bij het idee dat dit nog een tijd duurt, maar elke dag is er 1 en ik heb het echt over voor zo’n klein wondertje!!
Ik denk elke dag: kan er nog een schep bovenop? En dan is dat toch wel weer zo. Ik ben echt 24/7 misselijk, zo misselijk dat ik echt heel de tijd moet zuchten om niet over m’n nek te gaan

Ik ben ook heel erg moe en erg emotioneel. Ook vandaag erg last van migraine. Heb het lekker te pakken haha. Eten verlicht de misselijkheid niet echt. Soms wordt het er juist erger van. Dus ik eet even omdat ik vind dat het moet!
Ik moet best slikken bij het idee dat dit nog een tijd duurt, maar elke dag is er 1 en ik heb het echt over voor zo’n klein wondertje!!
zaterdag 29 september 2018 om 19:19
zaterdag 29 september 2018 om 20:47
Gek he, wat die hormonen allemaal met ons lijf doen. Bah Floortje, echt niet tof, zeker als dat nog een tijdje gaat duren. Maar een beetje uitproberen wat werkt qua eten... Bij mij lijkt de misselijkheid wel wat gestabiliseerd gelukkig, nog steeds wel een weeig gevoel maar het is vol te houden (vooral als ik bezig ben).
Vandaag hebben we het onze ouders verteld! Ze waren zo enthousiast en emotioneel. Mijn vader zei: blijer kun je me niet maken. Ahhhh
Vandaag hebben we het onze ouders verteld! Ze waren zo enthousiast en emotioneel. Mijn vader zei: blijer kun je me niet maken. Ahhhh

zaterdag 29 september 2018 om 20:59
zondag 30 september 2018 om 17:26
Floortje oef dat klinkt heftig! Misschien toch even contact opnemen met huisarts
Starsuus haha dat duf als een konijn zo herkenbaar! Begin meestal rond dit tijdstip weer op te leven.
Sunne ahhh wat een lieve en leuke reactie!
Kwaaltjes: nou sinds donderdag aan de diarree. 1 dag echt veel krampen en weinig binnen gehouden. Maar door zwangerschapsmisselijkheid moest ik ook wel weer wat eten (voelt heel anders) dan voelde weer iets beter. Vermoedelijk toch wat verkeerds gegeten, en daar zijn we nu extra gevoelig voor las ik al hier en daar. Inmiddels gaat wat beter dus hopelijk is nu echt klaar. Sorry voor onsmakelijke verhaal...
Voor de rest zere borsten (en wat zijn ze al groot
), moe, watterig in hoofd en emotioneel (manlief kan geen grapje meer maken of tranen springen al in ogen)
Voor die mannen ook wel wennen. Al moet ik zeggen dat manlief echt geweldig doet. Hoe gaat met jullie mannen?
Starsuus haha dat duf als een konijn zo herkenbaar! Begin meestal rond dit tijdstip weer op te leven.
Sunne ahhh wat een lieve en leuke reactie!
Kwaaltjes: nou sinds donderdag aan de diarree. 1 dag echt veel krampen en weinig binnen gehouden. Maar door zwangerschapsmisselijkheid moest ik ook wel weer wat eten (voelt heel anders) dan voelde weer iets beter. Vermoedelijk toch wat verkeerds gegeten, en daar zijn we nu extra gevoelig voor las ik al hier en daar. Inmiddels gaat wat beter dus hopelijk is nu echt klaar. Sorry voor onsmakelijke verhaal...

Voor de rest zere borsten (en wat zijn ze al groot

Voor die mannen ook wel wennen. Al moet ik zeggen dat manlief echt geweldig doet. Hoe gaat met jullie mannen?
zondag 30 september 2018 om 19:23

zondag 30 september 2018 om 19:45
Die van mij, die normaal alleen een enorme zooi weet te creëren, heeft gisteren de woonkamer en keuken opgeruimd en gisteren en vandaag de garage. Maar hij heeft geen nesteldrang zegt ie. Ik vind het verdacht, maar ik hou 'em niet tegen.
Verder vind hij het vooral net zo spannend als ik, die echo volgende week.
Valt me wel op hoeveel dingen hij blijkbaar niet weet die ik vanzelfsprekende kennis acht. Dat de baby de eerste tijd bij ons op de kamer komt. Wat een commode is en wat je ermee doet. Dat we niet nu al een buggy gaan kopen (zo'n simpel opklapding) maar eerst een wandelwagen (nee ook niet als de buggy het logo van je favoriete motormerk bevat schat
). De bevalling daarentegen ziet ie niet tegenop. Want hij komt van de boerderij en heeft al genoeg bevallingen meegemaakt (van koeien en schapen dus) om te weten hoe dat gaat.

Verder vind hij het vooral net zo spannend als ik, die echo volgende week.
Valt me wel op hoeveel dingen hij blijkbaar niet weet die ik vanzelfsprekende kennis acht. Dat de baby de eerste tijd bij ons op de kamer komt. Wat een commode is en wat je ermee doet. Dat we niet nu al een buggy gaan kopen (zo'n simpel opklapding) maar eerst een wandelwagen (nee ook niet als de buggy het logo van je favoriete motormerk bevat schat

zondag 30 september 2018 om 22:19