Gappende Nederlanders
vrijdag 28 september 2018 om 21:44
Gisteren las ik een oud topic op een ander forum over Nederlanders op vakantie die onder andere broodjes meenemen van het ontbijtbuffet.
Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.
De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.
Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.
Wat vinden jullie?
Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.
De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.
Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.
Wat vinden jullie?
zaterdag 29 september 2018 om 20:12
Behalve in Cuba waar ik 2x een lunch meenam van 1 broodje. ( hier is niet overal een bakker of iets) doe ik dit nooit. In Cuba de laatste 3 dagen in een hotel wel aparte dingen gezien die ze als lunch meenamen. Zakken vol friet bv
( dit waren Russen trouwens)
Mini douche artikelen neem ik dan wel mee als ze niet op zijn gegaan of ongebruikt. Ideaal tijdens de rondreis of een volgende rondreis.
Mini douche artikelen neem ik dan wel mee als ze niet op zijn gegaan of ongebruikt. Ideaal tijdens de rondreis of een volgende rondreis.
zaterdag 29 september 2018 om 20:34
Je kan als kado een paar handdoeken met hotel-logo geven.*Labalade* schreef: ↑29-09-2018 20:15Deal. Neem ik ook nog een kado voor je mee, ga op de foto en ik kom je feliciteren! Met een handtas vol buffet![]()
zaterdag 29 september 2018 om 20:51
Possa schreef: ↑29-09-2018 15:26Ja, dat vind ik beide grappige diefstal.
Ik ben wat dat betreft niet zo'n moraalridder. Zolang er snachts niemand wakker ligt van mijn acties vind ik het ook niet verwerpelijk.
Ik heb wat 'gappen' betreft ook wel een morele grens hoor. Zo ken ik bijvoorbeeld een stel dat regelmatig wegloopt bij restaurants zonder te betalen als ze de bediening niet snel genoeg vinden ofzo. Daar vind ik dan weer niets grappigs aan. Volgens mij blijft het hardwerkende personeel dan echt beduusd en bedonderd achter met een niet-betaalde rekening.
Maar een paar broodjes of sushis meegappen uit een grote keten. Dat interesseert me dan weer niet zoveel.
In Iraans restaurant waar ik wel eens eet is het overigens normaal een doggiebag, maar dit is altijd veel eten, omdat het anders niet netjes is tegenover de gast.
zaterdag 29 september 2018 om 21:40
Ik vind je ontbijt de zaal uitsneaken een beetje het tegenovergestelde van een vakantiegevoel.
Bij vakantie strooi ik echt niet met geld om het strooien, maar ik wil dan niet moeilijk hoeven doen met lauwe broodjes in mijn tas om een paar knaken te besparen (ja, alleen als ik de hele dag in de bergen sjauw en kom verder niks tegen, dan neem ik eten mee in mijn tas, al dan niet gekocht of door de accomodatie voorzien. Maar daar hebben we het niet over).
Een deel van mijn vakantie is ook lekker eten en drinken
Partycrashen is een keertje geinig als je jong bent of zo. Dan heb je een sterk verhaal waar je je 10 jaar later weer voor schaamt. Maar om het structureel als hobby te doen: ik zou zo iemand naar links swipen...(figuurlijk dan).
Bij vakantie strooi ik echt niet met geld om het strooien, maar ik wil dan niet moeilijk hoeven doen met lauwe broodjes in mijn tas om een paar knaken te besparen (ja, alleen als ik de hele dag in de bergen sjauw en kom verder niks tegen, dan neem ik eten mee in mijn tas, al dan niet gekocht of door de accomodatie voorzien. Maar daar hebben we het niet over).
Een deel van mijn vakantie is ook lekker eten en drinken
Partycrashen is een keertje geinig als je jong bent of zo. Dan heb je een sterk verhaal waar je je 10 jaar later weer voor schaamt. Maar om het structureel als hobby te doen: ik zou zo iemand naar links swipen...(figuurlijk dan).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 29 september 2018 om 21:52
Hier in de regio heb je voor €60,- afhaal sushi nét genoeg voor twee personen. Qua kwaliteit ook niet beter dan de ketens. Ik maak het trouwens veel liever zelf, maar als vrienden me meevragen naar allyoucaneat-sushi dan ga ik vaak wel meeDoetje89 schreef: ↑29-09-2018 20:51serieus, dit vind ik best raar. Sushi uit all you can eat meenemen???!! Waarom ga je er dan heen als je niet kunt "bunkeren". Voor de prijs van 30 euro kun je bij ons in t dorp een verse afhaal sushi bestellen naar keuze voor thuis. Die is dan lekkerder als de mise a place sushi van de all you can eat tent in een servetje de volgende dag.
In Iraans restaurant waar ik wel eens eet is het overigens normaal een doggiebag, maar dit is altijd veel eten, omdat het anders niet netjes is tegenover de gast.
Net ook weer heerlijk gegeten. All you can eat, zelf gecombineerd met take away.
Oh ja, en natuurlijk onder de tafel zelf onze wijn bijgeschonken uit een €2,50 fles
zaterdag 29 september 2018 om 21:56
Ik kan niet alles op wat ik lekker vind tijdens de tijd die ik mijzelf gun om te ontbijten. Dus ipv m'n maag overvol te proppen in 'n half uur neem ik gerust een chocoladecroissantje mee voor later. Dat is niet ter vervanging van de lunch, maar gewoon voor tussendoor als m'n ontbijt wat gezakt is.boebezoebe schreef: ↑29-09-2018 21:40Ik vind je ontbijt de zaal uitsneaken een beetje het tegenovergestelde van een vakantiegevoel.
Een deel van mijn vakantie is ook lekker eten en drinken![]()
zaterdag 29 september 2018 om 21:57
Hee wat leuk dat je al mijn reacties in dit topic goed hebt gelezen*Labalade* schreef: ↑29-09-2018 20:15Deal. Neem ik ook nog een kado voor je mee, ga op de foto en ik kom je feliciteren! Met een handtas vol buffet![]()
zaterdag 29 september 2018 om 22:01
Ik vind dat vooral goede (kruimels in mijn handtas en dergelijke) en dan eet ik morgen wel weer wat ik vandaag niet proberen konredbulletje schreef: ↑29-09-2018 21:56Ik kan niet alles op wat ik lekker vind tijdens de tijd die ik mijzelf gun om te ontbijten. Dus ipv m'n maag overvol te proppen in 'n half uur neem ik gerust een chocoladecroissantje mee voor later. Dat is niet ter vervanging van de lunch, maar gewoon voor tussendoor als m'n ontbijt wat gezakt is.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 29 september 2018 om 23:07
Maar dat geef je dus niet uit want je buik is al vol.
Maak jezelf niet wijs dat je een soort Robin Hood bent op deze manier. Gewoon niet jatten en bij kleine ondernemers kopen kan ook.
•
zaterdag 29 september 2018 om 23:14
? Met dit gebrek aan simpele logica bij jullie kan ik vrij weinig.
Als je geld bespaart op maaltijd A (gratis ontbijten bij 5sterren hotel), dan heb je dus twee keer zoveel geld over voor maaltijd B ( bv broodjes delen met daklozen).
Dat je niet kan geloven dat er zulke mensen bestaan, da's heel wat anders.
zaterdag 29 september 2018 om 23:21
Ik vind het niet kunnen, maar zie het inderdaad wel gebeuren.
Ik koop liever een verse lunch dan dat ik een intussen klef geworden broodje naar binnen werk. Die lunch hoeft niet duur te zijn of lang te duren, eet net zo makkelijk iets op straat bij een eetkraam.
Ik koop liever een verse lunch dan dat ik een intussen klef geworden broodje naar binnen werk. Die lunch hoeft niet duur te zijn of lang te duren, eet net zo makkelijk iets op straat bij een eetkraam.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
zaterdag 29 september 2018 om 23:26
zaterdag 29 september 2018 om 23:30
Ik slaap liever uit
I'm not lazy
zaterdag 29 september 2018 om 23:33
zaterdag 29 september 2018 om 23:39