Bezoek gedetineerde

30-09-2018 07:42 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend moet de gevangenis in. Weet iemand uit hoeveel bezoektijden hij kan kiezen? Aangezien bij recht heeft op bezoek 2 maal in de week 1 uur, en ikzelf ben veel aan het werk. Hoop dat iemand me hiermee kan helpen want er is niets over te vinden op het internet.
karin6789 schreef:
30-09-2018 10:01
Je speelt niet voor eigen rechter, nooit!
Zo'n actie verdient een flinke gevangenisstraf.
Tuurlijk verdient hij een gevangenisstraf. Maar ik zou hem als partner niet in de kou laten staan omdat hij voor zn broertje opkomt.

In dit topic word er gesuggereerd dat zodra je in de gevangenis belandt mensen je zonder pardon moeten laten vallen alsof je dan direct niks meer waard bent.
Nu ken ik ook mensen die achter de trallies belanden om andere zaken die vooral met hebzucht en domheid te maken hebben. Maar dan nog, verdient zo iemand ook een tweede kans.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 10:08
Tuurlijk verdient hij een gevangenisstraf. Maar ik zou hem als partner niet in de kou laten staan omdat hij voor zn broertje opkomt.

In dit topic word er gesuggereerd dat zodra je in de gevangenis belandt mensen je zonder pardon moeten laten vallen alsof je dan direct niks meer waard bent.
Nu ken ik ook mensen die achter de trallies belanden om andere zaken die vooral met hebzucht en domheid te maken hebben. Maar dan nog, verdient zo iemand ook een tweede kans.

Zegt ook wel wat over jou, dat je niet vies bent van iemand die flink geweld niet schuwt.
Werkelijk onbegrijpelijk dat je daarmee samen wil zijn.
.
Andersom schreef:
30-09-2018 08:59
Voor een partner zou het einde relatie zijn.
Voor mij niet hoor. Partner betekent voor mij onvermeerderd veel, als je hem niet op die manier waardeert, had je die kinderen er niet mee moeten maken. Als het gaat om moord, mensenhandel of pedoseksualiteit, etc. dan is het sowieso een nee. Maar er zijn meer grijze gebieden dan jij lijkt te denken.
Anoniem262821034 schreef:
30-09-2018 10:12
Zegt ook wel wat over jou, dat je niet vies bent van iemand die flink geweld niet schuwt.
Werkelijk onbegrijpelijk dat je daarmee samen wil zijn.
Als iemand zoiets zou doen bij mijn kind of broertje/zusje dan weet ik ook niet hoe ik zou reageren hoor.
Ik zou wel heel veel woede hebben denk ik, waarschijnlijk zou ik die pedo de slechtste dood die er is toewensen.
Zegt dat ook veel over hoe slecht ik wel niet ben? :roll:
Zeeepje schreef:
30-09-2018 10:15
Voor mij niet hoor. Partner betekent voor mij onvermeerderd veel, als je hem niet op die manier waardeert, had je die kinderen er niet mee moeten maken. Als het gaat om moord, mensenhandel of pedoseksualiteit, etc. dan is het sowieso een nee. Maar er zijn meer grijze gebieden dan jij lijkt te denken.
Ligt aan je normen en waarden.

Bij een flink deel ( gelukkig) zijn die niet grijs op gebied van geweld.

Of fraude, of afpersing ect.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 10:19
3.02% gewijzigd
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 10:08

Dat is niet voor je broertje opkomen. :nope:
Oh, zou voor mij einde verhaal zijn. Dan heeft je partner zijn prioriteiten niet op orde.

Ik verwacht van mijn partner dat de belangen van ons gezin voor gaan op gelijk halen, wraak nemen, je verrijken of simpel domheid. Om over zwaardere vergrijpen nog maar te zwijgen. Als je je zo laat gaan, heb je niet de belangen van je gezin op nummer 1.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 10:18
Als iemand zoiets zou doen bij mijn kind of broertje/zusje dan weet ik ook niet hoe ik zou reageren hoor.
Ik zou wel heel veel woede hebben denk ik, waarschijnlijk zou ik die pedo de slechtste dood die er is toewensen.
Geen geweld goed praten, omdat het een pedoseksueel betreft.
karin6789 schreef:
Dat is niet voor je broertje opkomen. :nope:
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik denk dat die pakslag, gebroken neus, ribben en gekneuse tenen de pedo waarschijnlijk meer pijn heeft gedaan dan die lachwekkende straf die hij van justitie heeft gekregen. Kans bestaat dat de beste man al over een klein jaartje alweer op vrije voeten komt.
Geweld praat ik niet goed en ik had het zelfs afgeraden als het mijn partner was geweest, maar ik vind het ook niet zielig voor die pedo.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 10:27
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik denk dat die pakslag, gebroken neus, ribben en gekneuse tenen de pedo waarschijnlijk meer pijn heeft gedaan dan die lachwekkende straf die hij van justitie heeft gekregen. Kans bestaat dat de beste man al over een klein jaartje alweer op vrije voeten komt.
Geweld praat ik niet goed
Dat doe je dus wel!
hamaika schreef:
30-09-2018 08:52
Dit, dat kunnen ze je daar echt wel vertellen.
Ik zou deze vraag niet hier neerplempen want je weet al van te voren wat voor reacties je hier krijgt..... Dat is al jaren zo als het over gedetineerden gaat en daar schiet je dus helemaal niks mee op. Tenzij je komt trollen natuurlijk en het plaatst om de reacties.

Gewoon even bellen dus. Zo moeilijk is dat niet om zelf te bedenken.
Dat mogen ze niet vertellen. TO kan gaan bellen wat ze wil maar ze krijgt geen info.

Ook mag hij geen bezoektijden kiezen, die zijn vastgesteld en daar moet hij zich aan houden. Hij moet je dan op een lijst zetten en dan mag je op bezoek gaan. Vergeet geen geldige ID mee te nemen anders mag je niet naar binnen.
Lilli-Putter schreef:

Heel veel woede hebben en iemand het allerslechtste toewensen staat totaal los van de controle verliezen en eigen rechter gaan spelen.
Daar ligt wat mij betreft echt een hele dikke grens.

Ik zou bijna zeggen dan ook niet janken als hij vroeg of laat een keer geweld tegen jou gebruikt..
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 10:41
8.38% gewijzigd
.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 10:27
Geweld praat ik niet goed en ik had het zelfs afgeraden als het mijn partner was geweest, maar ik vind het ook niet zielig voor die pedo.

Dat doe je wel. Je vindt het wel prima als jij het vergrijp maar erg genoeg vindt, maar wil het niet toegeven.
.
30-09-2018 10:36
Heel veel woede hebben en iemand het allerslechtste toewensen staat totaal los van de controle verliezen en eigen rechter gaan spelen.
Daar ligt wat mij betreft echt een hele dikke grens.
Dus jij zou in zo’n geval je partner dumpen?
30-09-2018 10:39
Dat doe je wel. Je vindt het wel prima als jij het vergrijp maar erg genoeg vindt, maar wil het niet toegeven.
Niet. Ik zou het hem expliciet afraden, met klem!
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 10:41
Dus jij zou in zo’n geval je partner dumpen?

Ja. Al kan ik me niet indenken dat het mijn partner überhaupt zou worden. Je moet elkaar wel heel slecht kennen, willen je normen en waarden zo kunnen verschillen.
.
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 10:42
Niet. Ik zou het hem expliciet afraden, met klem!

Je houdt jezelf voor de gek. Maar dat moet je zelf weten. :sigh:
.
Zeeepje schreef:
30-09-2018 10:15

Ik redeneer dan zo: Partner neemt de relatie minder serieus dan ik, omdat hij het risico bewust neemt om in het gevang te belanden.

Hoezo, zou ik dan achter hem gaan staan?
Andersom schreef:
30-09-2018 10:49
Ik redeneer dan zo: Partner neemt de relatie minder serieus dan ik, omdat hij het risico bewust neemt om in het gevang te belanden.

Ik ben het niet eens met je redenering, ik denk niet dat je partner je relatie niet serieus neemt als hij iets doet waarvoor hij in de gevangenis belandt. Mensen zijn natuurlijk ook mensen en doen dingen buiten hun rol als partner in een relatie om.
Andersom schreef:
30-09-2018 10:49

Jij zoekt dus een perfecte partner die nooit een fout maakt want anders neemt hij de relatie niet serieus volgend jou.
Possa schreef:
30-09-2018 10:05
De overheid is vast dolgelukkig met goede, brave burgers zoals jij
Inderdaad zeg, totdat het je eigen kind betreft!

Mijn nichtje is ooit op haar 6e in een onbewaakt ogenblik meegenomen door een vreemde man. Hij had haar meegenomen naar een kelder in een flat en heeft haar daar 4 uur misbruikt. Gelukkig heeft zij zelf kunnen ontsnappen en wist zij de weg naar huis. De politie was inmiddels al ingeschakeld en waren op zoek naar haar.

Maar goed dat mijn oom die viespeuk NOOIT is tegengekomen, hij had hem afgemaakt! Ik hoor het hem nog zeggen ‘ik was er graag voor gaan zitten, liever dát dan dat hij nog meedere kinderen zo’n trauma zou aandoen’!

Keur ik het hiermee goed, absoluut niet! Begrijpen kan ik het zeker wel!
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 11:07
4.82% gewijzigd
30-09-2018 10:39
Er zijn soms verzachtende omstandigheden waar een rechter gelukkig wel rekening mee houdt.
loisnvt schreef:
30-09-2018 11:03

Mijn nichtje is ooit op haar 6e in een onbewaakt ogenblik meegenomen door een vreemde man. Hij had haar meegenomen naar een kelder in een flat en heeft haar daar 4 uur misbruikt. Gelukkig heeft zij zelf kunnen ontsnappen en wist zij de weg naar huis. De politie was inmiddels al ingeschakeld en waren op zoek naar haar.

Maar goed dat mijn oom die viespeuk NOOIT is tegengekomen, hij had hem afgemaakt! Ik hoor het hem nog zeggen ‘ik was er graag voor gaan zitten, liever dát dan dat hij nog meedere kinderen zo’n trauma zou aandoen’!

En dan te bedenken dat die maniak misschien maar taakstraf oid heeft gekregen. Het is echt om gek van te worden. :frusty:

Andersom, karin en anoniem zouden jouw oom hebben gedumpt omdat hij blijkbaar geweldadig en niet voor rede vatbaar is. Wat een slechte partner en vader zeg :nut:
Lilli-Putter schreef:
30-09-2018 10:57
Jij zoekt dus een perfecte partner die nooit een fout maakt want anders neemt hij de relatie niet serieus volgend jou.

Nee hoor, fouten maken mag. Je komt niet zomaar in de gevangenis natuurlijk. Niet voor een klein beetje creatief boekhouden, niet voor een grote mond, je weet echt wel wanneer je die grens over gaat, zonder de wet uit je hoofd te kennen.
    loisnvt schreef:
    30-09-2018 11:03

Was zijn dochter dan geholpen met een vader die in de bak zat? Dat bedoel ik met prioriteiten. Zijn dochter had hem hard nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven