Gappende Nederlanders

28-09-2018 21:44 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren las ik een oud topic op een ander forum over Nederlanders op vakantie die onder andere broodjes meenemen van het ontbijtbuffet.

Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.

De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.

Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.

Wat vinden jullie?
rozamunda schreef:
29-09-2018 23:39
de container achter de winkel is voor de daklozen.
Dumpster diving is ook een leuke sport. Maar bedroevend hoeveel supermarkten hun containers afsluiten met dikke sloten tegenwoordig :|
dat heb ik ook een tijdje gedaan. was leuk ja. in een bossche bol happen met zure slagroom haha.
Possa schreef:
29-09-2018 23:53
Dumpster diving is ook een leuke sport. Maar bedroevend hoeveel supermarkten hun containers afsluiten met dikke sloten tegenwoordig :|
Of ze laten ze wel open, maar kieperen er bleek over.
En terecht. Ze moeten het niet voor niets weggooien.
Possa schreef:
28-09-2018 22:25
Mijn maag is niet zo groot, dus bij onbeperkt sushi-restaurants neem ik tupperware bakjes mee om verder dan ronde 2 te komen :devil: is de avond of ochtend erop nog prima te eten.
Als jouw maag kleiner is dan die van andere mensen dan verdien jij een kaartje in je tas van een dokter die dat zwart op wit beaamt. En dan krijg jij heus korting op de all you can eat prijs. Zo fatsoenlijk is men meestal wel, zie ik bij mijn maagverkleinings- en GBP vriendinnen
Jij met je tupperware bakjes daarentegen bent dat allesbehalve .
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Chickeletta schreef:
28-09-2018 22:44
Ligt eraan denk ik. Als ik een broodje zou willen meenemen voor mijn kind en dat netjes vraag zullen ze daar niet raar van opkijken. Maar stop je het in je tas en je wandeld zomaar weg, tja.
Een heel lunchpakket vind ik wat anders.
Als je dat vraagt maken ze dat meestal gerust voor je klaar tegen betaling.
Waarom is "voor een kind" altijd maar een vrijbrief vör alles mogen, alles gratis, alles nét effe anders, eerder, met voorrang of als uitzondering?
Je kiest er toch zelf voor om een kind te krijgen? En dat mee te nemen naar een hotel? En dat kind leer je na de zuigelingperode toch gewoon netjes mee te ontbijten met de rest, zeker in een hotel?
Als een kind heeft gewezen naar een broodje jam en een croissantje, en eenmaal aan tafel besluit niks te eten vind ik dat echt zonde. Dan neem ik het ook liever mee. Niet omdat ik geen geld heb om m’n kind te voeden, maar omdat ik het anders verspilling vind. Die van mij is echt onvoorspelbaar met zulke dingen en te jong om te begrijpen dat het anders weg gegooid wordt.

Op m’n laatste vakantie waren de pannenkoeken bij het ontbijt zo groot dat hij een kwart op kreeg. Ik vind het echt gênant om volle borden te laten staan, en dat gebeurt helaas bij mijn kind vaak.
Possa schreef:
28-09-2018 22:25
Mijn maag is niet zo groot, dus bij onbeperkt sushi-restaurants neem ik tupperware bakjes mee om verder dan ronde 2 te komen :devil: is de avond of ochtend erop nog prima te eten.
Is dit serieus of een grapje? Mijn maag is ook niet zo groot en ik neem per ronde dus wat minder dan mijn tafelgenoten en kan ook minder rondes eten. Maar dat is toch gewoon mijn ‘probleem’, je weet van te voren toch dat je naar een all you can eat gaat en daar dus voor betaalt en dat je zelf niet zo veel kan eten. No way dat ik daarom vind dat ik het recht heb om spullen in een bakje te doen voor later. Vind ik echt heel erg vreemd!
Very__Cherry schreef:
30-09-2018 07:45
Als jouw maag kleiner is dan die van andere mensen dan verdien jij een kaartje in je tas van een dokter die dat zwart op wit beaamt. En dan krijg jij heus korting op de all you can eat prijs. Zo fatsoenlijk is men meestal wel, zie ik bij mijn maagverkleinings- en GBP vriendinnen
Jij met je tupperware bakjes daarentegen bent dat allesbehalve .
Zozo, een boel wijze woorden, maar wacht maar tot jij eens bij een fatsoenlijke Tupperware-party bent geweest. Daar leggen ze je haarfijn uit wat een eindeloos voordeel het heeft om altijd met een paar bakjes op zak te lopen. Sindsdien kan ik echt niet meer zonder.

Nu hoef ik me na ronde twee niet meer te excuseren om op het toilet mijn maag te legen, om vervolgens verder te kunnen eten. Want dat vind ik zo middeleeuws. Nu ben ik een moderne Tupperware-vrouw.

Heel coulant trouwens dat ze mensen met een maagverkleining korting geven :) Ik vind dit een hele waardevolle tip van je!

Persoonlijk vraag ik nooit om korting of een kindermenu oid. Ik geef liever een goede fooi aan het personeel. En ik neem wat eten mee voor later dus. Voor de kick van het gappen, omdat het lekker is, en gewoon omdat het kan. B)
Frizz schreef:
30-09-2018 08:11
Als een kind heeft gewezen naar een broodje jam en een croissantje, en eenmaal aan tafel besluit niks te eten vind ik dat echt zonde. Dan neem ik het ook liever mee. Niet omdat ik geen geld heb om m’n kind te voeden, maar omdat ik het anders verspilling vind. Die van mij is echt onvoorspelbaar met zulke dingen en te jong om te begrijpen dat het anders weg gegooid wordt.

Op m’n laatste vakantie waren de pannenkoeken bij het ontbijt zo groot dat hij een kwart op kreeg. Ik vind het echt gênant om volle borden te laten staan, en dat gebeurt helaas bij mijn kind vaak.
Dat eerste begrijp ik hoor Frizz.
Maar, effe advocaat van de duivel, als moeder weet je toch onderhand wanneer je larfs oogjes groter zijn dan het buikje? Als je zegt dat het vaak gebeurt, in de laatste zin? Dan ligt het dus niet alleen aan t formaat pannenkoek, waar je geen invloed op hebt?
Ik weet dat ik nu als n zeikerd klink maar ik trek dan de vergelijking met de gemiddelde Nederlander, of voor mijn part Rus, die zijn dienblad cq bord cq tas maar vollaadt. Een kind kan toch ook leren om gewoon eerst 1 croissantje te nemen en dan later, als ie nog trek heeft, een tweede te halen? Zoals iedereen die daar te gast is?
En degenen die aangeven dat ze de eerste uren na t wakker worden nog geen trek hebben in vast voedsel, die hebben dan toch gewoon een keer pech? Hoezo moet t hotel dan verplicht je lunch of brunch verzorgen? Je past je als gast toch aan aan de setting waar je verblijft? Toch?

Of je zet gewoon je wekkertje wat eerder zodat je gevoelige maagje alvast kan wennen aan het wakkere bestaan.
Very__Cherry schreef:
30-09-2018 08:49
Dat eerste begrijp ik hoor Frizz.
Maar, effe advocaat van de duivel, als moeder weet je toch onderhand wanneer je larfs oogjes groter zijn dan het buikje? Als je zegt dat het vaak gebeurt, in de laatste zin? Dan ligt het dus niet alleen aan t formaat pannenkoek, waar je geen invloed op hebt?
Ik weet dat ik nu als n zeikerd klink maar ik trek dan de vergelijking met de gemiddelde Nederlander, of voor mijn part Rus, die zijn dienblad cq bord cq tas maar vollaadt. Een kind kan toch ook leren om gewoon eerst 1 croissantje te nemen en dan later, als ie nog trek heeft, een tweede te halen? Zoals iedereen die daar te gast is?
De mijne is een peuter. Soms bedekt ie ineens níks te eten, soms zijn het drie boterhammen of twee borden pasta.
Maar het gaat nooit in de lijn van mijn verwachting. :'(
Dus ja op vakantie is dat altijd een beetje zoeken. Ik hoop dat ze op onze volgende bestemming wel elke dag pasta met rode saus hebben. :facepalm:

Oh en tussendoor opstaan van het buffet om bij te halen is doorgaans afleiding van het eten waardoor de interesse weg is bij terugkomst, dus het is goed uitkienen hoor, in je eentje met een peuter op vakantie. Is m’n enige gedoetje van met z’n tweeën zijn.

Ik ga er toch wel vanuit dat je hier vanaf een jaar of drie wat meer opvoeding op los kan laten. Hoop ik.
frizz wijzigde dit bericht op 30-09-2018 09:16
10.42% gewijzigd
Very__Cherry schreef:
30-09-2018 08:55
En degenen die aangeven dat ze de eerste uren na t wakker worden nog geen trek hebben in vast voedsel, die hebben dan toch gewoon een keer pech? Hoezo moet t hotel dan verplicht je lunch of brunch verzorgen? Je past je als gast toch aan aan de setting waar je verblijft? Toch?

Of je zet gewoon je wekkertje wat eerder zodat je gevoelige maagje alvast kan wennen aan het wakkere bestaan.
Het probleem is denk ik dan sommigen zich geen gast voelen. Die denken in de zin van ‘ik heb het recht om ...’.

Die houding van Nederlanders en westerlingen is helemaal tenenkrommend als je in Azië bent bijvoorbeeld.
Very__Cherry schreef:
30-09-2018 08:55

In de meeste hotels kun je tot wel 10 uur ontbijten, dus da's al bijna middag.
redbulletje schreef:
30-09-2018 09:59
In veel hotels hebben ze laat ontbijt. Rond 10 uur kom ik pas uit bed.
Ik ben de laatste jaren trouwens meer in hotelletjes geweest (in de UK) waarbij je het warme gedeelte besteld als je gaat zitten (of een fully cooked breakfast, of eggs benedict of zo), en voor de wel ontbijtgranen, fruit, yogurt en zo kan krijgen in het buffet, maar geen broodjes.

Hoe moeten gappende mensen daar dan een lunch bij elkaar scharrelen :-D ? En is dit een trend of alleen hier op het eiland het geval?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
30-09-2018 10:15
Ik ben de laatste jaren trouwens meer in hotelletjes geweest (in de UK) waarbij je het warme gedeelte besteld als je gaat zitten (of een fully cooked breakfast, of eggs benedict of zo), en voor de wel ontbijtgranen, fruit, yogurt en zo kan krijgen in het buffet, maar geen broodjes.

Hoe moeten gappende mensen daar dan een lunch bij elkaar scharrelen :-D ? En is dit een trend of alleen hier op het eiland het geval?
Ik vind dat a la carte ontbijten juist heel onhandig. Ik ben geen grote eter, dus neem graag een worstje, klein schepje ei, klein schepje bonen, en dan nog wat zoets etc. A la carte kun je dan een English breakfast bestellen, maar dan krijg je een vol bord, waardoor ik geen broodje kaas of fruit meer op kan, of een zoet broodje.
redbulletje schreef:
30-09-2018 09:59
Ik sta in het weekend pas rond 11u op. Lig nu ook nog in bed. Eten doe ik pas rond twaalven. Daarom kies ik nooit voor ontbijt erbij als het niet hoeft. In Amerikaanse hotels serveren ze soms tot 12u ontbijt!
MinkeDeWit schreef:
30-09-2018 10:24
Ik vind dat a la carte ontbijten juist heel onhandig. Ik ben geen grote eter, dus neem graag een worstje, klein schepje ei, klein schepje bonen, en dan nog wat zoets etc. A la carte kun je dan een English breakfast bestellen, maar dan krijg je een vol bord, waardoor ik geen broodje kaas of fruit meer op kan, of een zoet broodje.
Nou, ik zeg dan gewoon: "Doe me maar een halve portie". Ik zelf laat meestal twee of drie dingen van een full breakfast weg (de tomaat en hash brown bijvoorbeeld), is nooit een probleem geweest tot nu toe.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
30-09-2018 10:43
Nou, ik zeg dan gewoon: "Doe me maar een halve portie". Ik zelf laat meestal twee of drie dingen van een full breakfast weg (de tomaat en hash brown bijvoorbeeld), is nooit een probleem geweest tot nu toe.
Hmm ja, niet aan gedacht, jammer. Ik wilde niet iets bestellen waarvan ik van tevoren al wist dat ik het niet zou opeten, maar misschien hebben ze geen bezwaar tegen halve porties. Desondanks heb ik liever een buffet. Dan kun je heerlijk in anonimiteit ontbijten, en heel soms neem ik nog wel eens iets mee.
Very__Cherry schreef:
30-09-2018 07:52
Waarom is "voor een kind" altijd maar een vrijbrief vör alles mogen, alles gratis, alles nét effe anders, eerder, met voorrang of als uitzondering?
Je kiest er toch zelf voor om een kind te krijgen? En dat mee te nemen naar een hotel? En dat kind leer je na de zuigelingperode toch gewoon netjes mee te ontbijten met de rest, zeker in een hotel?
Kleine kinderen passen nu eenmaal veelal niet in grote-mensen-stramienen. Daarom is dat zo :idee: (ik gok erop dat je geen kinderen hebt en ook nooit met een dreumes in een hotel hebt ontbeten? 😉)
*Labalade* schreef:
30-09-2018 11:00
Kleine kinderen passen nu eenmaal veelal niet in grote-mensen-stramienen. Daarom is dat zo :idee: (ik gok erop dat je geen kinderen hebt en ook nooit met een dreumes in een hotel hebt ontbeten? 😉)
Nou, ik heb ook wel het idee dat je heel wat bij kan sturen. Heb twee Franse vrienden met kinderen en als ik die opzoek en er is een familiefeest, dan valt het me wel op hoe netjes de Franse kindertjes (ook die van hun broers en neven) gewoon meedoen met samen eten (en ook het volwassen eten gewoon eten) en niet de hele tijd van tafel willen vergeleken met de Nederlandse en de Britse kinderen die er waren (het is nogal en internationaal vriendengroepje dat we hebben).

Ik kan me ook uit mijn jeugd herrinneren dat ik en mijn zus altijd gewoon meegingen en meededen, ipv een speciale behandeling nodig hadden. Sterker nog, wij wilden dat als kidnren ook het liefste (een kinderijsje was aan mij niet besteed zeg maar) Maar wellicht heeft mijn moeder daar een andere mening over, haha.
boebezoebe schreef:
30-09-2018 11:06
Nou, ik heb ook wel het idee dat je heel wat bij kan sturen. Heb twee Franse vrienden met kinderen en als ik die opzoek en er is een familiefeest, dan valt het me wel op hoe netjes de Franse kindertjes (ook die van hun broers en neven) gewoon meedoen met samen eten (en ook het volwassen eten gewoon eten) en niet de hele tijd van tafel willen vergeleken met de Nederlandse en de Britse kinderen die er waren (het is nogal en internationaal vriendengroepje dat we hebben).

Ik kan me ook uit mijn jeugd herrinneren dat ik en mijn zus altijd gewoon meegingen en meededen, ipv een speciale behandeling nodig hadden. Sterker nog, wij wilden dat als kidnren ook het liefste (een kinderijsje was aan mij niet besteed zeg maar) Maar wellicht heeft mijn moeder daar een andere mening over, haha.
Kijk, hier heb je het al. Alles wat jij je herinnert is pas vanaf dat je 6 was ofzo. Dat is alweer een heel andere leeftijd dan de jaren daarvoor.

Een kind van 2 laat ik niet vier uur aan een tafel zitten, die mag van mij na een half uurtje lekker iets voor zichzelf gaan spelen, ook in een hotel.
Possa schreef:
29-09-2018 23:26
Nog een paar uurtjes wachten, en dan heeft de zondag bakker de broden gebakken en worden ze in rekken afgeleverd bij de achteringang van de zondag-supermarkt. Dan lukt het me altijd wel om er ongemerkt een brood uit te gappen. :cheer2: dus morgen weer lekker ontbijt
Wablieft? Mijn ouders en grootouders waren bakker en hebben hun kapot gewerkt! Jij jat eigenlijk gewoon uit mensen hun portemonnee. Schandalig en je bent er nog trots op ook precies!
Ik walg van jou Possa. Eens kijken hoe je iemand kan blokken, heb er nog nooit de behoefte aan gehad tot nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven