Gappende Nederlanders
vrijdag 28 september 2018 om 21:44
Gisteren las ik een oud topic op een ander forum over Nederlanders op vakantie die onder andere broodjes meenemen van het ontbijtbuffet.
Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.
De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.
Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.
Wat vinden jullie?
Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.
De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.
Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.
Wat vinden jullie?
zondag 30 september 2018 om 12:47
Ik begon dit topic net een beetje saai te vinden met al dat geneuzel over peuters, maar jij hebt m'n dag weer goed gemaakt
Bedank je ouders en grootouders maar namens mij
anoniem_348605 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 13:07
7.32% gewijzigd
zondag 30 september 2018 om 12:53
Sure. Want als je van de bakker jat en dus geen paar euro voor je brood betaald, dan loopt de bakker geld mis, moet hij dat doorberekenen naar zijn eerlijke klanten of misschien zelfs bezuinigingen op personeel. Maar dat gebeurt bij de supermarkt niet?!
Dom geklets.
zondag 30 september 2018 om 13:09
Gewoon diefstal!Possa schreef: ↑29-09-2018 13:06Zou je verwachten. Maar nee, de ontbijtbuffet-gappers die ik persoonlijk ken zijn voornamelijk volwassen kerels (tussen de 25 en 60) die zich (voor die gelegenheid iig) netjes kleden. Die gaan meestal ook juist naar dure, stijve 5-sterren hotelketens.
Met een krantje onder de arm eerst opgewekt het hotel binnenlopen, en kwartiertje later vanuit de lift naar de ontbijtzaal lopen (nooit vanuit de buitendeur direct naar de ontbijtzaal natuurlijk) en vooral heel zelfverzekerd kijken.
zondag 30 september 2018 om 13:10
Als ik na het ontbijt in het hotel een hele dag weg ben, dan neem ik meestal wel 1 broodje mee. Ik heb een maagverkleining gehad en kan niet in 1 keer veel eten. Rond een uur of 10 eet ik daarom altijd nog wat. Een cracker ofzo. Ontbijt ik in het hotel dan eet ik wat ik op kan en neem 1 klein broodje met kaas mee om dat een paar uurtjes later op te eten. Maar nooit voor de lunch ofzo, veel leuker om dan ergens te eten.
zondag 30 september 2018 om 13:12
Dat soort mensen eet wel meer dan een enkele bitterbal. Asociaal! Ik zou aangifte doen.
zondag 30 september 2018 om 13:13
Ik weet echt niet wat ik hier allemaal lees. Vooral de opgetogen, trotse toon staat me tegen 
Misschien komt het omdat ik veel mensen ken die in de horeca werken/ een eigen zaak hebben en dat ik weet hoe keihard die moeten werken, maar ik word onpasselijk van sommige reacties.
Misschien komt het omdat ik veel mensen ken die in de horeca werken/ een eigen zaak hebben en dat ik weet hoe keihard die moeten werken, maar ik word onpasselijk van sommige reacties.
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 13:22
49.07% gewijzigd
zondag 30 september 2018 om 13:24
Ja, je zou eens een paar uur geen eten hebbenDaantje1970 schreef: ↑30-09-2018 13:10Als ik na het ontbijt in het hotel een hele dag weg ben, dan neem ik meestal wel 1 broodje mee. Ik heb een maagverkleining gehad en kan niet in 1 keer veel eten. Rond een uur of 10 eet ik daarom altijd nog wat. Een cracker ofzo. Ontbijt ik in het hotel dan eet ik wat ik op kan en neem 1 klein broodje met kaas mee om dat een paar uurtjes later op te eten. Maar nooit voor de lunch ofzo, veel leuker om dan ergens te eten.
zondag 30 september 2018 om 13:50
Dames en heren de jackpot is gevallen*Labalade* schreef: ↑30-09-2018 11:00Kleine kinderen passen nu eenmaal veelal niet in grote-mensen-stramienen. Daarom is dat zo(ik gok erop dat je geen kinderen hebt en ook nooit met een dreumes in een hotel hebt ontbeten?
)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zondag 30 september 2018 om 13:54
Helder en begrijpelijk verhaal Frizz. Het lijkt me inderdaad een hele klus en dan ook nog in je eentje. Wij kinderlozen zien dat getrut dan ook elke vakantie aan met n mengeling van afgrijzen en bewonderingFrizz schreef: ↑30-09-2018 09:11De mijne is een peuter. Soms bedekt ie ineens níks te eten, soms zijn het drie boterhammen of twee borden pasta.
Maar het gaat nooit in de lijn van mijn verwachting.![]()
Dus ja op vakantie is dat altijd een beetje zoeken. Ik hoop dat ze op onze volgende bestemming wel elke dag pasta met rode saus hebben.![]()
Oh en tussendoor opstaan van het buffet om bij te halen is doorgaans afleiding van het eten waardoor de interesse weg is bij terugkomst, dus het is goed uitkienen hoor, in je eentje met een peuter op vakantie. Is m’n enige gedoetje van met z’n tweeën zijn.
Ik ga er toch wel vanuit dat je hier vanaf een jaar of drie wat meer opvoeding op los kan laten. Hoop ik.
zondag 30 september 2018 om 14:00
Hahaha! Betekent overigens ook dat kind bij het eten halen in een draagzak op m’n rug zit, want een kind tillen en twee borden opscheppen gaat niet.Very__Cherry schreef: ↑30-09-2018 13:54Helder en begrijpelijk verhaal Frizz. Het lijkt me inderdaad een hele klus en dan ook nog in je eentje. Wij kinderlozen zien dat getrut dan ook elke vakantie aan met n mengeling van afgrijzen en bewonderingmaar nimmer met afgunst
![]()
Met een beetje pech valt ie dan op m’n rug of schoot in slaap voor we aan het eten kunnen beginnen. En als ik echt pech heb tref ik een chagrijnige ober die vervolgens, terwijl ik met m’n ene vrije hand m’n koude eten eet, m’n drinken buiten m’n bereik serveert.
En dat wordt inderdaad uitgebreid door iedereen geobserveerd.
Ik heb er alweer zin in!
•
zondag 30 september 2018 om 14:01
Jep de ‘je hebt zelf zeker geen kinderen’ kaart om asociaal gedrag mee goed te praten.
zondag 30 september 2018 om 14:06
Dit verzin je gewoon. Ik slaap regelmatig in 5-sterren hotels en er wordt áltijd om een kamernummer gevraagd.Possa schreef: ↑29-09-2018 13:06Zou je verwachten. Maar nee, de ontbijtbuffet-gappers die ik persoonlijk ken zijn voornamelijk volwassen kerels (tussen de 25 en 60) die zich (voor die gelegenheid iig) netjes kleden. Die gaan meestal ook juist naar dure, stijve 5-sterren hotelketens.
Met een krantje onder de arm eerst opgewekt het hotel binnenlopen, en kwartiertje later vanuit de lift naar de ontbijtzaal lopen (nooit vanuit de buitendeur direct naar de ontbijtzaal natuurlijk) en vooral heel zelfverzekerd kijken.
zondag 30 september 2018 om 14:19
Hou toch op met je gezuig! Als je al echt zo asociaal bent als je zegt te zijn, komt het door mensen als jij dat het theater voor mij en mijn gezin onbetaalbaar is! Uit eten kunnen we zelden. Een hotel? Hooguit een nachtje per jaar. Met ontbijt? Nope, never. Het zó gewenste kinderfeestje in een escaperoom? We komen er niet eens in!!! Maar jij vast wel, hè?
En dat noemt zich trots Don Quichot
Als je verhalen waar zijn, ben je gewoon een egoïstische profiteur ten koste van anderen. En hun kinderen.
Ik hoop dat mijn vermoeden klopt en je de boel bij elkaar verzint. Want zulk dom gelul ben ik irl sinds de brugklas niet meer tegengekomen.
zondag 30 september 2018 om 15:00
Dave Roelvink stiekem pijpen in het toiletgebouw bij de achteruitgang?
zondag 30 september 2018 om 15:04
Sssttt niet mijn geheime methode verklappen aan iedereenVery__Cherry schreef: ↑30-09-2018 15:00Dave Roelvink stiekem pijpen in het toiletgebouw bij de achteruitgang?
zondag 30 september 2018 om 15:10
Oprecht klote dat jullie het zo zwaar hebben. Als ik je misschien kan helpen met een paar goede tips, dan geef maar een gil.yette schreef: ↑30-09-2018 14:19Hou toch op met je gezuig! Als je al echt zo asociaal bent als je zegt te zijn, komt het door mensen als jij dat het theater voor mij en mijn gezin onbetaalbaar is! Uit eten kunnen we zelden. Een hotel? Hooguit een nachtje per jaar. Met ontbijt? Nope, never. Het zó gewenste kinderfeestje in een escaperoom? We komen er niet eens in!!! Maar jij vast wel, hè?
En dat noemt zich trots Don Quichot![]()
Als je verhalen waar zijn, ben je gewoon een egoïstische profiteur ten koste van anderen. En hun kinderen.
Ik hoop dat mijn vermoeden klopt en je de boel bij elkaar verzint. Want zulk dom gelul ben ik irl sinds de brugklas niet meer tegengekomen.
Al vermoed ik dat je liever met opgeheven hoofd gewoon je eigen waarden aanhoudt en vanavond gewoon zelfgekookte bloemkool eet. Ook prima toch
zondag 30 september 2018 om 15:13
made@kate schreef: ↑28-09-2018 22:43Al zou je het al willen meenemen. Het is toch niet te eten, ontbijtbroodjes die rond lunchtijd dan geplet. zwetend en oudbakken uit je boterhammenzakje komen?
En op vakantie ben ik tegen lunchtijd altijd weet ik veel waar, in ieder geval niet per se ergens waar ik makkelijk aan los beleg kom. Daarbij is er in het buitenland altijd om de paar meter een leuk bakkertje te vinden, dus waarom zou je dan die goedkope fabriekshotelbroodjes de hele tijd met je meezeulen. Ik zie er geen enkel voordeel in.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
zondag 30 september 2018 om 15:17
Neehoor. En mochten ze daarom vragen, dan kan je die toch gewoon geven.
Zoek anders even op YouTube naar "sneaking into hotels' en 'getting free breakfast' etc. Staan genoeg voorbeelden op van hoe het wél en juist niet moet
zondag 30 september 2018 om 15:21
zondag 30 september 2018 om 15:26
Wauw.