Gappende Nederlanders

28-09-2018 21:44 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren las ik een oud topic op een ander forum over Nederlanders op vakantie die onder andere broodjes meenemen van het ontbijtbuffet.

Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.

De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.

Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.

Wat vinden jullie?
boebezoebe schreef:
30-09-2018 17:01
Maar voor die 2 broodjes en 1 beschuitje wil je wel 15 euro neerleggen? Apart, o begrijp ik dit nou verkeerd?
Dat is meestal een standaard bedrag in een hotel. Ik heb ook nog een vriend die ook wel wil ontbijten. En ik laat hem niet in zijn eentje zitten, vind het ontbijt juist altijd zo gezellig.

Ik ga met kerst ook in een restaurant een 5 gangen diner eten. Ik ben blij als ik 2 of 3 gangen kan eten, maar ik betaal wel voor 5 gangen. Ik ga natuurlijk niet alles laten omdat ik niet zoveel kan eten.

Ik zou nooit tupperwaredoosjes meenemen naar een restaurant. Wel vraag ik bij de pizzeria om een doos voor de halve pizza die overblijft of bij de griek om wat aluminiumfolie voor de gyros. Lekker om de volgende dag te eten. En als ik vlees met friet bestel vraag ik meestal of de friet vervangen kan worden voor stokbrood, want de friet eet ik toch niet en het is zonde om weg te gooien. En naar een all you can eat restaurant ga ik toch al niet.
Possa schreef:
30-09-2018 17:04
Misschien lazen ze de topic titel verkeerd: Happende Nederlanders
:hihi:
Daantje1970 schreef:
30-09-2018 17:10
Dat is meestal een standaard bedrag in een hotel. Ik heb ook nog een vriend die ook wel wil ontbijten. En ik laat hem niet in zijn eentje zitten, vind het ontbijt juist altijd zo gezellig.

Ik ga met kerst ook in een restaurant een 5 gangen diner eten. Ik ben blij als ik 2 of 3 gangen kan eten, maar ik betaal wel voor 5 gangen. Ik ga natuurlijk niet alles laten omdat ik niet zoveel kan eten.

Ik zou nooit tupperwaredoosjes meenemen naar een restaurant. Wel vraag ik bij de pizzeria om een doos voor de halve pizza die overblijft of bij de griek om wat aluminiumfolie voor de gyros. Lekker om de volgende dag te eten. En als ik vlees met friet bestel vraag ik meestal of de friet vervangen kan worden voor stokbrood, want de friet eet ik toch niet en het is zonde om weg te gooien. En naar een all you can eat restaurant ga ik toch al niet.

Maar is dan de 15 euro voor 2 hypotehtische broodjes niet te veel (waarvan je er eentje later op eet), maar voor 1 broodje wel? Dat vind ik apart.

Nu maakt het mij op zich niet uit hoor als mensen een dingetje meenemen, ik vind het alleen zelf niet prettig of lekker, en een heel lunch paket samenstellen van een buffet terwijl dat niet de bedoeling is (het originele onderwerp van discussie) asociaal.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Weer eens mezelf gequote, haha. Afijn, heb je originele post nog eens gelezen en snap het nu beter.

Als ik in een stad verblijf die ik nooit zo'n 15 euro ontbijt erbij trouwens, dan gaan we ewoon lekker ergens een tentje opzoeken voor ontbijt of brunch :)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
30-09-2018 17:30
Maar is dan de 15 euro voor 2 hypotehtische broodjes niet te veel (waarvan je er eentje later op eet), maar voor 1 broodje wel? Dat vind ik apart.

Nu maakt het mij op zich niet uit hoor als mensen een dingetje meenemen, ik vind het alleen zelf niet prettig of lekker, en een heel lunch paket samenstellen van een buffet terwijl dat niet de bedoeling is (het originele onderwerp van discussie) asociaal.
Ja het is een hoop geld, maar dat ben ik wel gewend inmiddels. Ik vind het ook niet leuk om te zeggen ik neem geen ontbijt en mijn vriend moet in zijn eentje ontbijten.

Ik zou ook geen compleet lunchpakket meenemen, Dat lijkt me ook niet lekker meer 's middags en ik vind het veel gezelliger om dan tussen de middag ergens gezellig te eten. En inderdaad, ook best asociaal.
boebezoebe schreef:
30-09-2018 17:30
Weer eens mezelf gequote, haha. Afijn, heb je originele post nog eens gelezen en snap het nu beter.

Als ik in een stad verblijf die ik nooit zo'n 15 euro ontbijt erbij trouwens, dan gaan we ewoon lekker ergens een tentje opzoeken voor ontbijt of brunch :)
Een brunch zonder ervoor iets te eten lukt mij niet, dan zakt mijn bloedsuikerspiegel, En als je met een groep weg bent en een heel programma hebt voor die dag en bijvoorbeeld om 9 uur weg moet, dan kan je niet ervoor even ergens ontbijten. En als we samen zijn slapen we meestal bij Van der Valk en die zitten vaak buiten de stad.

Pff...het klinkt alsof ik allerlei smoesjes verzin om een broodje mee te nemen. Heb me er nooit aso over gevoeld en ik ben ook helemaal niet aso.
Daantje1970 schreef:
30-09-2018 16:59
Om aan de eiwitten, voedingsstoffen e.d. te komen moet ik 6 keer per dag eten. Als ik om 7 uur ontbijt, eet ik om 10 uur nog iets en dan rond half 1 lunch. Als ik in een hotel slaap en daar s morgens ontbijt, neem ik misschien 1 broodje en een beschuitje. Dat is 3 keer niks natuurlijk. Daarom neem ik 1 klein broodje met kaas mee om die om 10 uur te eten. Dus in totaal 2 broodjes en 1 beschuitje. En wat kost een ontbijt in een hotel meestal? Rond de 15 euro. Nou dat eet ik dus never nooit niet. En wat is nou het verschil tussen die 2 broodjes meteen bij het ontbijt eten of die in etappes te eten? Geen verschil voor de hoteleigenaar, voor mij wel. Als ik gewoon thuis ben en een hele dag weg moet heb ik altijd wel iets van liga ofzo bij me, maar dat hebben ze vaak niet in hotels.
Pak liga’s in je koffer, dan hoef je ook niet te jatten. En winkels voor tussendoortjes bestaan overal.
Possa schreef:
:proud:
Met boter en suiker erin (ik ook :whip: :bonk: ).
Frizz schreef:
30-09-2018 21:55
Pak liga’s in je koffer, dan hoef je ook niet te jatten. En winkels voor tussendoortjes bestaan overal.
Liga's heb ik al vaak genoeg bij me, maar daar zitten niet veel eiwitten in, in kaas meer. Als je met een groep weg bent, dan kom je niet altijd bij winkels. Bovenop een vulkaan ofzo, is dan erg lastig.

Ik vind jatten wel erg overdreven. Wat is het verschil om 3 broodjes te eten of er 2 te eten en 1 mee te nemen. Ik neem geen compleet lunchpakket of fruitpakket mee hoor. Je kan het echt overdrijven.
Daantje1970 schreef:
01-10-2018 12:51
Liga's heb ik al vaak genoeg bij me, maar daar zitten niet veel eiwitten in, in kaas meer. Als je met een groep weg bent, dan kom je niet altijd bij winkels. Bovenop een vulkaan ofzo, is dan erg lastig.

Ik vind jatten wel erg overdreven. Wat is het verschil om 3 broodjes te eten of er 2 te eten en 1 mee te nemen. Ik neem geen compleet lunchpakket of fruitpakket mee hoor. Je kan het echt overdrijven.
Ik heb dat ook. Eet met veel pijn en moeite soms 1,5 boterham (sleeve gehad) en dan maak ik nog een boterham klaar voor 2,5 uur later. Ik kan ook niet drinken tijdens het eten, dus dat gebruik ik ook al niet.
Mijn man daarentegen neemt brood met roerei en bacon. Broodje met hagelslag, jus d'orange, koffie of thee en ook nog fruit.
En ja, natuurlijk kun je ergens iets kopen, maar soms lukt dat niet omdat je onderweg bent en er niets is waar je kunt stoppen om even iets te kopen. Ik heb wel altijd een zakje met noten o.i.d. bij me. Zijn ook eiwitten.
En als we 's avonds uit eten gaan, bestel ik geen hoofdgerecht maar alleen een voorgerecht.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ik drink dan meestal eerst een kopje thee en eet daarna een broodje. Want inderdaad, andersom kan dan weer niet. Mijn vriend eet dan ook altijd veel, vaak een Engels ontbijt.

Vind het wel raar dat er wel geaccepteerd wordt dat iemand gigantisch veel eet, terwijl deze mensen normaal misschien maar heel weinig eten bij het ontbijt (zoals mijn vriend), maar dat het als jatten bestempeld wordt als je weinig eet en voor een paar uurtjes later 1 klein broodje met kaas meeneemt.
Als we in de bergen zitten en niet weten of we winkels/restaurants tegenkomen tot de volgende avond dan neem ik wel wat mee, maar altijd nadat ik het heb gevraagd.
Soms krijg je dan voor een kleine bijbetaling een heel lunchpakket en andere keren zeggen ze: pak maar wat extra, hier heb je een zakje.
Als je het even vraagt kan er vaak heel veel, het feit dat de meeste mensen het niet willen vragen geeft wel aan dat ze het zelf eigenlijk ook niet vinden kunnen.
Daantje, eerlijk is eerlijk, ik vind jouw reden en motivatie niet perse onredelijk of asociaal.
Maar! Je voelt m aankomen he.
Zo heeft iedereen wel zn redenen, varierend van mijn maag is nooit wakker voor 12u, mijn kind is geen ontbijter (wtf??), ik vind brood alleen maar lekker als ik buiten loop, misschien komen we geen winkels meer tegen vandaag (nogmaals wtf, je hebt een auto) enzovoort enzovoort enzovoort.

Om personen met al die enorm gewichtige en complexe beweegredenen n handje te helpen, hebben hotels gewoon handige regels opgesteld: Ontbijt in de ontbijtzaal naast de lobby, van 7 tot 10.30uur.
Nou, makkelijk toch??
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Possa schreef:

Liever dat dan Wappende Nederlanders :O ;-D
Very__Cherry schreef:
01-10-2018 15:13
Daantje, eerlijk is eerlijk, ik vind jouw reden en motivatie niet perse onredelijk of asociaal.
Maar! Je voelt m aankomen he.
Zo heeft iedereen wel zn redenen, varierend van mijn maag is nooit wakker voor 12u, mijn kind is geen ontbijter (wtf??), ik vind brood alleen maar lekker als ik buiten loop, misschien komen we geen winkels meer tegen vandaag (nogmaals wtf, je hebt een auto) enzovoort enzovoort enzovoort.

Om personen met al die enorm gewichtige en complexe beweegredenen n handje te helpen, hebben hotels gewoon handige regels opgesteld: Ontbijt in de ontbijtzaal naast de lobby, van 7 tot 10.30uur.
Nou, makkelijk toch??
Ik snap het helemaal. Maar 2 keer ontbijten kan niet he?! Ik kan niet om 7 uur komen en om 10 uur nog een keer. Kan sowieso niet als ik ergens naar toe moet.

En dan nogmaals mijn andere vraag: wat is het verschil tussen meteen bij je ontbijt 3 broodjes eten of bij het ontbijt 2 broodjes en 1 broodje meenemen. Ik neem geen compleet lunchpakket mee, 1 broodje wat ik voor mijn maagverkleining gewoon meteen had opgegeten.
Daantje1970 schreef:
01-10-2018 16:03
Ik snap het helemaal. Maar 2 keer ontbijten kan niet he?! Ik kan niet om 7 uur komen en om 10 uur nog een keer. Kan sowieso niet als ik ergens naar toe moet.

En dan nogmaals mijn andere vraag: wat is het verschil tussen meteen bij je ontbijt 3 broodjes eten of bij het ontbijt 2 broodjes en 1 broodje meenemen. Ik neem geen compleet lunchpakket mee, 1 broodje wat ik voor mijn maagverkleining gewoon meteen had opgegeten.
Geen verschil maar wel een glijdende schaal. Want degene die 3 broodjes eet wil misschien ook nog wel 2 broodjes voor 10.00 (grote eter). En dan wil jij misschien ook wel nog een extra broodje voor 12.00. Maar dat is al lunchtijd dus kan de ander weer redeneren dat je dan wel 3 extra broodjes voor de lunch mee kan nemen, dat is immers geen verschil met jouw extra broodje om 12.00, dat weer geen verschil is met de ander zijn 2 broodjes om 10.00, wat weer geen verschil is met jouw ene broodje om 10.00.
Dus gewoon daar op eten òf vragen of je wat mee kan nemen en eventueel bijbetalen.

Als er gewoon winkels in de buurt zijn neem ik ook vaak geen ontbijt in een hotel en haal ik zelf wat.
Daantje1970 schreef:
01-10-2018 16:03
Ik snap het helemaal. Maar 2 keer ontbijten kan niet he?! Ik kan niet om 7 uur komen en om 10 uur nog een keer.
Niet?? Dat lijkt mij dan weer van wel maar ik ben niet helemaal goed bekend met het deurbeleid op ontbijtvlak.
Very__Cherry schreef:
01-10-2018 16:17
Niet?? Dat lijkt mij dan weer van wel maar ik ben niet helemaal goed bekend met het deurbeleid op ontbijtvlak.
In sommige hotels moet je je kamernummer laten afstrepen zodat er niet iemand anders kan binnen sneaken en jouw nummer kan gebruiken (tenzij die eerder is dan jij natuurlijk :proud:). Op deze manier kun je zelf ook niet twee keer gaan.

Maar meestal kan het natuurlijk wel.
Very__Cherry schreef:
01-10-2018 16:17
Bij de meeste hotels moet je het kamernummer opgeven als je gaat ontbijten en dat wordt dan afgestreept. Als je later nog een keer gaat, zien ze dus dat het ontbijt al genuttigd is en kan je niet nog een keer.
Weer wat geleerd.
Ik begin mijn mening wel ineens om te draaien. Wat n knieperds daar in die hotels! :rofl:
Ik heb in het vliegtuig het plastic KLM bestek meegepikt voor zoontje. Dat wordt geloof ik niet gerecycled. Zo doe ik dat ook wel eens met een zeepje wat in een hotelkamer ligt.

Eten oid heb ik nog nooit meegenomen.

Snap niet hoe je op het idee komt om het halve ontbijt mee te nemen. Als je op vakantie bent ga je toch lekker ergens lunchen in de middag.
Very__Cherry schreef:
01-10-2018 17:13
Weer wat geleerd.
Ik begin mijn mening wel ineens om te draaien. Wat n knieperds daar in die hotels! :rofl:
:rofl:
Caitriona* schreef:
29-09-2018 13:45
Ken jij alle collega's van je man dan van naam en gezicht?
(Serieuze vraag.)
Ik zou nog geen eens collega's uitnodigen. Maar dat is een ander verhaal.
Possa schreef:
29-09-2018 14:32
Als een sport zou je t idd kunnen zien. Je andere zin is een rare aanname. Ze werken allemaal fulltime en hebben ook nog andere hobby's.

Ik vind het juist wel Robin Hood stijl om van die dure ketens te stelen en je geld juist uit te geven aan arme mensen, locale ondernemers etc.

Al zijn die gappende kerels niet allemaal zo hoor. Sommige zijn (zelfs in mijn ogen) gewoon redelijk antisociaal.
Serieus? Het is oké om te stelen van rijken of goedlopende bedrijven, enkel omdat ze rijk en/of goedlopend zijn. En volgens mij ging het er bij Robin Hood om dat die 'rijken' op oneigenlijke wijze geld van de armen afnamen. Iemand die rijk is, werkt 9 van de 10 keer ook gewoon hard voor zijn geld.
Nemaìn’ schreef:
29-09-2018 14:33
Iemand hier ergens in het lijntje.

Ik zal het nog één keer heel duidelijk zeggen. Deze twee zaken zijn voor mij losgekoppeld!
A. Ik vind het bijzonder dat je je eigen gasten niet eens kent. En schijnbaar dan ook nog niet even aan elkaar vraagt wie die man in dat hawaiishirt is.
B. Natuurlijk is het gek om een drankje te gaan drinken op de bruiloft van een vreemde.
A. Ik ga er vanuit dat partycrashers niet het bruidspaar gaan feliciteren. Daarnaast ben je als bruidspaar aan het feesten, niet aan het checken of er geen mensen zijn die je niet kent. Ze komen er waarschijnlijk pas achter met het bekijken van de foto's.

B. Idd. En gewoon sneu.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lemoos2 schreef:
28-09-2018 21:50
Ben het met je eens. Zullen wel weer mensen verschijnen dat je dan ‘roomser dan de paus’ bent maar ik heb nog nooit een handdoek/badjas/badslippers/bestek/glazen/broodjes/fruit/vul maar in meegenomen. Ik weet dat er bij mij op het werk zelfs wc-rollen gejat werden. En de conciërge heel luchtig: “Ja, de vakantie komt er weer aan, dan gaan sommigen hamsteren voor op de camping”. En daarom in de laatste twee maanden enkel plastic bestek omdat het anders ‘verdwijnt’. Toch te erg zeg dat je het risico gaat nemen voor een paar dubbeltjes aan wc-papier...

Sowieso, als ik op vakantie ga dan wil ik lekkere verse broodjes eten en geen kleffe afbakzooi dat ook nog eens een uurtje of zo in een zakje heeft gezeten in mijn handtas.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
En ik leg ook al geen handdoek op een bedje neer. Rooms man, ikke :yes:
YouWish schreef:
30-09-2018 15:54
Ah kijk aan, je oma was ook een asociaal stuk stront. Grappig hoe zoiets in de familie kan zitten.
@(
Sorry maar dit vind ik ook echt niet kunnen, deze opmerking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven