Bezoek gedetineerde

30-09-2018 07:42 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend moet de gevangenis in. Weet iemand uit hoeveel bezoektijden hij kan kiezen? Aangezien bij recht heeft op bezoek 2 maal in de week 1 uur, en ikzelf ben veel aan het werk. Hoop dat iemand me hiermee kan helpen want er is niets over te vinden op het internet.
Nou ik niet
ikhouvandezee schreef:
30-09-2018 19:34
Wij zijn nog jong en hebben geen gezin. Het incident heeft plaats gevonden voordat wij een relatie kregen. Hij heeft de verkrachter van zijn nichtje mishandeld en moet daar voor zitten, gelukkig niet lang en ik begrijp zijn woede heel erg goed! Verder heeft hij nog nooit vast gezeten voor iets en zal echt niet snel iemand wat aan doen. De site van bezoektijden bij de PI’s staat helaas niet aangegeven wat de bezoektijden zijn waar hij moet zitten. Ik hoop toch wel dat ik uit 2 of 3 dagen kan kiezen wanneer ik op bezoek kan komen. Iemand ervaring???! En nee, ik laat hem niet vallen.
Als het waar is wat je zegt, is je vriend m.i. een held. Ik zou in dat geval de relatie ook zeer zeker niet verbreken. Jammer dat zijn leven straks on hold staat. Goed dat je hem steunt.

Aan degenen die vinden dat je niet voor eigen rechter mag spelen: beseffen jullie wel hoe vaak een verkrachter niet eens voor de rechter komt? En hoe vaak een verkrachter er zonder veroordeling/straf vanaf komt? Ik vind het volkomen terecht dat er in dit soort gevallen (een verkrachting en/of kindermisbruik) mensen zijn die ervoor kiezen het recht in eigen hand te nemen.

Maar goed, @ikhouvandezee: je zal het moeten vragen aan de PI waar je vriend straks terecht komt. Even afwachten dus. Sterkte!
roosje1976 schreef:
01-10-2018 13:33
Dus als jouw moeder of zusje of wie dan ook waar je van houdt zoiets overkomt dan wacht jij rustig af wat de politie gaat doen?
Justitie doet geen ene moer. Taakstraf van 240 uur oid.
Een paar jaar geleden las ik een artikel over een man in Zuid-Afrika die zijn buurman op heterdaad betrapte terwijl die zijn dochter van 10 jaar aan het verkrachten was. Hij heeft hem ter plekke doodgeschoten. Die vader is natuurlijk gearresteerd. De hele buurt heeft dagenlang geprotesteerd en geld ingezameld om hem uit de bak te krijgen.
Uiteindelijk is er gratie verleend, puur omdat het hele dorp achter hem stond. Ik ben blij dat mensen de vader hebben geholpen ipv hem uit te spugen zoals sommigen in dit topic suggereren.
Dat zegt dan ook wel wat over het rechtssysteem daar, dat je vrij kan komen door protesten en het betalen van geld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lilli-Putter schreef:
01-10-2018 14:50
Een paar jaar geleden las ik een artikel over een man in Zuid-Afrika die zijn buurman op heterdaad betrapte terwijl die zijn dochter van 10 jaar aan het verkrachten was. Hij heeft hem ter plekke doodgeschoten. Die vader is natuurlijk gearresteerd. De hele buurt heeft dagenlang geprotesteerd en geld ingezameld om hem uit de bak te krijgen.
Uiteindelijk is er gratie verleend, puur omdat het hele dorp achter hem stond. Ik ben blij dat mensen de vader hebben geholpen ipv hem uit te spugen zoals sommigen in dit topic suggereren.

Dus enerzijds vind je het niet goed dat de politie niet aanpakt, maar als er een moordenaar (want dat is het!) wordt vrijgelaten ben je blij. Wat als de familie van de vermoorde hetzelfde gaat doen als die man. Waar is het begin en het einde?
Werkelijk onvoorstelbaar..
.
Anoniem262821034 schreef:
01-10-2018 19:52
Dus enerzijds vind je het niet goed dat de politie niet aanpakt, maar als er een moordenaar (want dat is het!) wordt vrijgelaten ben je blij. Wat als de familie van de vermoorde hetzelfde gaat doen als die man. Waar is het begin en het einde?
Werkelijk onvoorstelbaar..
Het is in ieder geval het einde voor die pedo die nooit meer met zijn vuile poten aan een kind zal kunnen zitten. Dat vind ik in elk geval een hele goede zaak. Jij niet?
Lilli-Putter schreef:
01-10-2018 21:04
Het is in ieder geval het einde voor die pedo die nooit meer met zijn vuile poten aan een kind zal kunnen zitten. Dat vind ik in elk geval een hele goede zaak. Jij niet?
Ik ben tegen de doodstraf.
Lilli-Putter schreef:

Ja, gewoon over iets anders beginnen als je jezelf er niet meer uit kunt lullen. :facepalm:
.
Tiana_76 schreef:
01-10-2018 21:08
Ik ben tegen de doodstraf.
Ik ook.
Misschien even een eigen topic openen over de voor- en nadelen van eigen rechter spelen?
Maar ik heb helaas niet echt antwoord op mijn vraag gekregen uit hoeveel dagen een gedetineerde kan kiezen voor bezoek. Is dat een vaste dag en tijd of is er een mogelijkheid uit bijv 3 bezoektijden? Misschien is er hier iemand die er ervaring mee heeft.
Lilli-Putter schreef:
Jouw vriend was niet de persoon om die straf uit te delen.
Het komt erop neer dat het nichtje iets afschuwelijks heeft meegemaakt en dat jij nu zit opgescheept met enorme foute boef. Je vriend is even vergeten dat hij jullie leven voor altijd heeft verpest. Jullie kunnen wel fluiten naar een rooskleurige toekomst. Er zal voor eeuwig over jullie gekletst worden. Zelfs jullie eventuele kinderen kunnen er door verstoten worden in de omgeving. Buren zullen jullie raar aankijken. Kinderen mogen niet bij jullie spelen, want die vader is een enge crimineel. Huizen kopen kun je naar fluiten. Een goede baan zal er niet meer inzitten. Verzekeraars willen je niet meer. Bepaalde landen mag je nooit meer in. Nee, briljante oplossing even zelf die straf uitdelen.
Even nog een antwoord op je vraag: bel zijn advocaat en vraag aan hem of haar alle informatie die je wilt hebben.
Wintertime16 schreef:
30-09-2018 11:19
Er zitten ook mensen in de gevangenis omdat ze een boete niet kunnen/willen betalen. Per 50 euro is het dan 1 dag zitten. Een boete van 600 euro is dan 12 dagen zitten.
Ook zitten er mensen die bijv. een werkstraf moesten doen (dat kan ook voor eenvoudige overtredingen als te hard rijden, zwartrijden in ov) en vervolgens door omstandigheden die werkstraf niet of niet volledig uitvoeren.
Ook behoorlijk Tokkie natuurlijk, voor 600EUR aan boetes bijelkaar rijden en vervolgens niet betalen en dan maar gaan zitten. Zegt wat mij betreft genoeg. Ik ken dat soort mensen iig niet persoonlijk gelukkig.
Monchu69 schreef:
02-10-2018 02:41
Het komt erop neer dat het nichtje iets afschuwelijks heeft meegemaakt en dat jij nu zit opgescheept met enorme foute boef. Je vriend is even vergeten dat hij jullie leven voor altijd heeft verpest. Jullie kunnen wel fluiten naar een rooskleurige toekomst. Er zal voor eeuwig over jullie gekletst worden. Zelfs jullie eventuele kinderen kunnen er door verstoten worden in de omgeving. Buren zullen jullie raar aankijken. Kinderen mogen niet bij jullie spelen, want die vader is een enge crimineel. Huizen kopen kun je naar fluiten. Een goede baan zal er niet meer inzitten. Verzekeraars willen je niet meer. Bepaalde landen mag je nooit meer in. Nee, briljante oplossing even zelf die straf uitdelen.
Dit. Wat een zooitje.
ikhouvandezee schreef:
02-10-2018 01:33
Maar ik heb helaas niet echt antwoord op mijn vraag gekregen uit hoeveel dagen een gedetineerde kan kiezen voor bezoek. Is dat een vaste dag en tijd of is er een mogelijkheid uit bijv 3 bezoektijden? Misschien is er hier iemand die er ervaring mee heeft.

Dan moet je het topic nog maar eens lezen. Er zijn meerdere antwoorden en links gegeven met wat je kunt doen.
.
Anoniem262821034 schreef:
02-10-2018 06:49
Dan moet je het topic nog maar eens lezen. Er zijn meerdere antwoorden en links gegeven met wat je kunt doen.
Dit inderdaad. Gevangenis bellen, advocaat bellen, op de website kijken...... Meer dan zat tips heb je gekregen lijkt me toch. En daarbij mag hij jou op zeker moment ook contacten al dan niet zelf of via advocaat en kan hij het je ook zelf vertellen.

Nogmaals, kwestie van gewoon even logisch nadenken (en de serieuze reacties lezen waar gewoon tips in staan).
Wat wij er ook van vinden, een Rechter vond dat wat de vriend van TO deed strafbaar was. Zo strafbaar zelfs, dat er gevangenisstraf opvolgt, en dat is niet heel gebruikelijk hoor.
Het zal vast flink geweld geweest zijn.
ikhouvandezee schreef:

Je leest selectief?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Monchu69 schreef:
02-10-2018 02:41
Bah. Door dit op deze manier te verkondigen versterk je het sociaal stigma alleen maar. Bovendien overdrijf je behoorlijk. Een strafblad hebben is voor het opbouwen van een leven behoorlijk onhandig ja. Maar er zijn gelukkig genoeg mensen die niet er niet zo kortzichtig over denken als jij.

De vriend van TO lijkt me een prima kerel, die een domme (maar ook enigszins begrijpelijke) fout heeft gemaakt en die straf nu gewoon uitzit. Mijn kinderen zouden er gerust mogen gaan spelen.
himalaya schreef:
02-10-2018 10:17
Je leest selectief?
Het komt op mij over of TO voornamelijk op zoek is naar lotgenoten. Dat is prima natuurlijk, maar dan zou ik dat wel duidelijk in de openingspost zetten.
ikhouvandezee schreef:
Ik denk dat je daarover toch echt zult moeten bellen naar de gevangenis waar je vriend naar toe gaat.
Tot nu toe hebben zich hier nog geen ervaringsdeskundigen gemeld die de echte ins en outs kennen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Possa schreef:
02-10-2018 11:51
Het komt op mij over of TO voornamelijk op zoek is naar lotgenoten. Dat is prima natuurlijk, maar dan zou ik dat wel duidelijk in de openingspost zetten.
Als dat zo is zeker handig, want dat blijkt nu niet uit de OP.
Ik heb járen geleden ooit eens een vriendje 'vrijgekocht' uit de bak die daar voor boetes zat. Ik herinner me dat het een super lange reis was naar een PI ergens helemaal in t noorden van Nederland. Daar aangekomen was het ook wachten, wachten en nog meer wachten. ... ...betalen... En toen mocht hij eindelijk mee. Maar erg dankbaar was hij ook niet. Hij had er nog wel een dag of 2 langer willen zitten om snode plannen te smeden met z'n celgenoten :P :bonk:
Zo kansloos dat ik er nu de humor wel van kan inzien :)

Tussen mij en die kerel is t trouwens al heel lang uit, hij heeft me alles netjes terugbetaald en leeft nu een braaf leven met normale baan en zonder boetes enzo. Dus kansloos is een situatie of een persoon nooit. Hoogstens kansarm :rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven