Azoren

03-10-2018 07:49 16 berichten
Wie heeft ervaring met de Azoren of madeira in juni en juli.
Ik begreep dat de Azoren behoorlijk nat kan zijn maar is dat ook nog zo in juli en aug?
En is het er in de zomer warm genoeg om te kunnen zwemmen?

Is madeira erg druk in het zomerseizoen of valt het reuze mee?
Alle reacties Link kopieren
https://www.klimaatinfo.nl/portugal/azoren.htm
https://www.columbusmagazine.nl/europa/ ... stijd.html

(mooi trouwens, doen!).
Ik heb ervaring met de Azoren in augustus. Van de 2 weken volgens mij 1 dag regen gehad. Het was 27-28 graden en de inwoners vonden dat erg warm. Je kon prima in zee zwemmen. Wij waren op Faial, Pico en Sao George en vonden het prachtig daar!
Als ik de foto’s bekijk is het ook prachtig. Wat me trekt is dat het nog vrij rustig is, prachtige natuur, walvissen dn dolfijnen wat leuk is voor de kinderen.
Maar het moet voor hun wel warm genoeg zijn om te zwemmen.
Dus tussen de 25-30 graden is wel prettig
Daarom madeira als alternatief. Net iets warmer geloof ik.
Beide lijken me geweldig, dus kiezen is wat lastig
Ik ben in september op de Azoren geweest en toen was het echt lekker warm, prima om te zwemmen nog. En idd dolfijnen en walvissen gezien, geweldig! Echt een prachtig plekje vond ik het.
Tvp! Wat je ook kiest veel plezier TO :)
Wij zijn op zowel Madeira als de Azoren (Sao Miguel) geweest, beide keren in de zomer, augustus volgens mij. Beide keren echt zomerweer gehad en dus gezwommen etc.

Madeira is een stuk drukker maar niet storend druk, eerder gezellig druk. Ik vond het prachtig, met werkelijk overal bloeiende struiken en bomen langs de weg.
Sao Miguel was misschien indrukwekkender qua natuur maar ook een stuk rustiger. Op zich prima, maar ik vond het bv af en toe lastig een leuk restaurant te vinden.
Bedenk ook hoe lang je zou willen gaan.
Een week: Madeira of één van de grotere eilanden van de Azoren (Sao Miguel bv). Ga je langer, dan zou ik meerdere eilanden van de Azoren aandoen.
Het idee is 2,5 week ongeveer.
Bij de Azoren wil ik dan twee of drie eilanden doen.
Als we voor madeira kiezen dan zou ik een paar dagen naar porto santo willen.

We willen bewust een wat rustiger vakantietempo aanhouden omdat we afgelopen twee jaar den rondreis door de VS hebben gedaan dn dat in 2020 eigenlijk weer willen doen
Idee is ochtenden dingen doen, een wandeling een stadje of wat rondrijden en de middag met de kinderen bij het huisje of bij een strand
Klinkt goed! En ik herken het, want na twee zomers verre (rond)reizen, wil ik volgend jaar een wat meer luier-vakantie.

Houd er rekening mee dat het niet typische strandvakantieplekken zijn. Maar daar zijn jullie niet persé naar op zoek denk ik? En door meerdere eilanden aan te doen pik je uiteraard ook wat stranden mee.
Nee geen typische strandvakantie. Dan ging ik wel naar zuid Frankrijk of Spanje ;-)

We proberen een vakantie te vinden die iedereen aanspreekt
Ik zoek natuur en een rondreis, jongste wil lekker weer een zwembad en of strand. Maar hij wil gelukkig geen drukke campings of appartementcomplexen. Oudste wil rust en dieren, aan dat laatste hoop ik te voldoen door walvissen dn dolfijnen te gaan spotten. Man is makkelijk die volgt gewoon.

In mijn zoektocht heb ik de halve wereld al gehad maar kom toch telkens weer uit bij deze twee opties al is Sicilië een goede derde
Ik denk dat de Azoren een goede optie zijn voor jullie!
2.5 weken Madeira is misschien wat lang.

Wij verbleven op Sao Miguel in een huis (Airbnb) op een manege. Een erg traditioneel huis maar we hebben het er heerlijk gehad!
Als je wilt kun je me de link eens sturen, een manege klinkt niet gek
Ik zat net te kijken, maar ik weet niet of ze het huis nog verhuren. Hij staat er nog wel op, maar geen beschikbaarheid.
Ik stuur je een PB.
Echte stranden heb ik op de eilanden waar wij waren nauwelijks gezien, het is nogal rotsig. Maar wellicht is dat op andere eilanden anders. Walvissen en dolfijnen spotten hebben we vanaf Pico gedaan en dat was heel mooi. En er zijn veel vogels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven