Lijf & Lijn alle pijlers

Blozen, roodheid

21-08-2007 17:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie heeft hier ook zoveel last van? Ik zie eigenlijk altijd rood, gebruik wel foundation, maar dat helpt niet echt, ook op het werk heb ik altijd een kleur en bloos erg snel.

Heb nu produkten gekocht bij een parfumeriezaak dus hoop dat die werken, want ik wil echt dat het minder word. Vooral na het douchen of als ik ga zwemmen zie ik echt heel erg rood....

Heel erg irritant!
Ja, ik herken het!

Ik sla van alles rood uit. Niet alleen bloos ik snel, ook ben ik rood rond mijn mond als ik een appel eet, kom ik rood uit de douche, ik heb rode vlekken als ik kleding pas in een winkel etc. etc. Ik word er soms gek van, mijn hele huid reageert zo gevoelig!

Als je al met je vinger langs mijn hals wrijft zie je al een rode striem.

Maar goed, ik blijf aan de gang met make-up als ik eenmaal begin, dus ik doe het maar niet. Ik zie trouwens niet altijd rood. Normaal niet, maar van de kleinste dingetjes heb ik al vlekken, dus tsja...
Heb je ook last van pukkeltjes en/of couperose? Dan zou het best Rosacea kunnen zijn namelijk...
Tja, ik ken het helaas ook. Ook ik bloos heel erg snel en wordt om het minste heel rood. Soms merk ik het zelf niet eens . Ik heb een keer van een docente gehoord dat ze aan mij kon zien wanneer ik geconcentreerd aan het werk was: dan had ik namelijk rode wangen...

Maar ik heb mezelf er inmiddels maar bij neergelegd. Als iemand heel bij de hand opmerkt dat ik rood wordt, krijgt ie de opmerking "daar kan ik ook niks aan doen hoor" terug. Maar soms is het ook wel heel vervelend.
Ow, zo herkenbaar! Als ik zenuwachtig ben ga ik schijnbaar heel snel aan mijn hals zitten en reageren mensen helemaal in paniek wat ik toch gedaan heb.. Ook bloos ik heel snel, vooral als ik in een (stille) groep moet spreken.. Ik gebruik helemaal niets eigenlijk, maar ik leg mensen altijd gewoon uit was het is. Maar als iemand dé oplossing heeft, roept u maar!
Je moet er gewoon een dolletje van maken! Ik bloos heel gauw en stotter er dan ook bij, puur van de zenuwen!

Ik zeg dan altijd maar gewoon dat ik zenuwachtig ben en dan is het altijd al snel een stukje minder én de mensen tegen wie je spreekt 'ergeren' zich er niet aan

Maar als je altijd een rode kleur hebt, tja, dan zou ik t niet weten! Sorry...

xXx Blubha
hallo allemaal!

ik vind het zo fijn om te horen dat ik niet de enige ben!

jullie hebben het over een medicijn, wat is de naam hiervan?

groetjes
Aardbei, tomaat, rode biet, jaja, ze zijn allemaal van toepassing op mij. ook ik bloos supernsel en heb altijd rode wangen. vroeger op school zat ik er veel meer mee, maar nu laat ik het veel meer los. Ik heb er geen invloed op, en wordt dus rood als:

-het warm is

-ik geconcentreerd bezig ben-

tijdens sporten

-tijdens presentaties

-als ik me opgelaten voel

-etc.

Vooral tijdens sporten zie ik er niet uit. Ik doe aan kaarte en draag dus altijd een wit karate outfit, dar steekt mijn rooie kop zo lekker bij af.

een van mijn leraren heeft ooit eens de opmerking gemaakt: hee, je hoofd is net zo rood als je bloes. gevolg: bloes weggegooid zodra ik thuiskwam

Dezelfde leraar heeft ooit eens een truukje uitgehaald met me. een andere leraar kwam de klas binnenlopen, en mijn leraar zei dus tegen hem: ik ken een truukje, liep naar mijn tafel, knipte met z'n vingers naast mijn gezicht en BOEM: knalrooie kop.

Je kunt je voorstellen dat deze leraar niet mijn favoriet was.

Tja, ik heb het geaccepteerd. Ik wordt snel rood. Ik ga er niets voor nemen want het maakt mij wie ik ben. Ik heb geleerd dat ik het gewoon over me heen laat komen, en dat het dan vaak sneller wegtrekt dan als ik me er erg druk overmaak.
Ooit is er een topic geweest waarin een medicijn besproken werd dat goed zou werken tegen blozen...weet iemand of dat ECHT werkte en niet schadelijk was etc?
Ook ik kreeg heel snel een rooie boei. Als ik geconcentreerd bezig was, me schaamde, in de belangstelling stond, een wijntje had gedronken, tijdens het sporten, als ik het warm had, enz. enz. Ik kreeg rode vlekken en roodverkleuring over mijn hele gezicht.

Ik ben er toen mee naar de huisarts gegaan en die zei dat het Rocecea was. Hij schreef me een cremetje voor; Rozex Gel. Even leek het te helpen. Mijn roodheid werd iets minder maar dus niet helemaal en op een gegeven moment was het weer bijna net zo erg.

Op een beurs ontdekte ik een nieuw soort creme. Het was nog niet te koop maar ik moest het zeker eens proberen. Zodra het verkrijgbaar was, heb ik het gehaald. En eigenlijk meteen na de eerste dag smeren, was mijn roodheid minder. Nu gebruik ik het ruim een half jaar. Ik bloos niet meer, heb geen vlekken in mijn gezicht en mijn huid voelt ook veel gladder aan.

De naam van het middel is Anti-rednes van Eucerin. Verkrijgbaar bij de apotheek.

Het camoufleerd de roodheid, heeft een UV-beschermende werking en is verzorgend voor de huid.
Ik heb helemaal niet zoveel last van zenuwen tijdens een presentatie (vroeger wel hoor), maar als ik aan het woord ben en geconcentreerd ben, dan loop ik wel rood aan.

Ik heb het ook snel warm, plus dat mijn huid droge vlekken krijgt als de verwarming op het werk de hele dag draait.Helaas kun je temperatuurswisselingen niet voorkomen, maar een droge huid tegengaan helpt misschien een beetje??

De enige oplossing is het gebruik van een lichte concealer/dekkende Make-up.

Ze hebben nu ook een creme van Clinique die zou moeten helpen.

(zakformaat).

Verder vind ik het handig om met presentaties op afstand te staan, en de overhead-projector op mijn werk leidt de aandacht gelukkig vaak af.
Viva naar de knoppen.
*
Heb er ook altijd superveel last van!!! Praatjes houden of sporten, geconcentreerd aan het werk zijn, wijntjes drinken, aan het woord zijn tijdens een vergadering... Verschrikkelijk, maar ik houd mezelf maar altijd voor: de een krijgt misschien ontzettende zweethanden, en de ander wordt nu eenmaal rood. Alleen dat rooie, dat valt nu eenmaal meer op... Vond het vroeger op school ook veel erger dan nu (inderdaad ook vervelende opmerkingen van leraren en klasgenoten, die je natuurlijk altijd bijblijven). Als ik nu een praatje moet houden zorg ik dat ik een coltruitje of hoog bloesje oid aan heb, zodat je de vlekken in mijn nek niet ziet, en verder probeer ik zo vaak mogelijk te denken dat het mij niets kan schelen.... :-/

Clinique en Eucerin hebben beide nu een productenlijn voor rooie huidjes. Alleen al door dat op te smeren voel ik me een stuk zelfverzekerder
Hey , Het laatste bericht is tog al eventjes geleden. Heeft Iemand Een creme die nauwlijks opvald en roodheid camoufleerd?
Ja er is een stick van Shisheido die couperose camoufleert. Ik gebruik hem al sinds een aantal jaren. Het is een groene stick. Je kunt het bij Douglas of Ici Paris krijgen. Niet goedkoop zo'n 36 euro maar dan heb je echt een goed product! Wel natuurlijk goede foundation erover.
herkenbaar....
he vinyl en anderen,

het klinkt alsof je rosacea hebt. Ik heb dat namelijk ook. Ik dacht eerst dat het door het blozen kwam en het constant ermee bezig zijn. Maar ik heb heel snel een hele brandende rode neus en sindskort ook op mijn kin. Maar ook als ik uit de douche kom zit ik onder de rode vlekken, als ik in de zon zit kan ik dat ook hebben. En verder alles wat je noemt, dus bij bukken, schrikken, lachen, inspanning, moe, warm, kou etc. Ik voel mij soms echt een gedrocht, vooral als ik lang niet iemand heb gezien die het ook heeft. Maar sommige huiden zijn nou eenmaal zo. Ik gebruik ook eucerin. Die groene dagcreme smeer ik op mijn neus en kin tegen de erge roodheid maar ik doe hem bijna nooit op mijn hele gezicht omdat die creme zo raar aanvoelt. maar hij helpt wel goed. Ik ben bij een dermatoloog geweest en die had een speciale creme voor mij, maar omdat je die niet mag smeren als je in verwachting bent en ik daarmee bezig ben, gebruik ik hem niet. Misschien helpt het jou wel vinyl. En natuurlijk ook anderen die het herkennen. Het gaat dus om brandende roodheid die je ook hebt als je gewoon relaxed bent.

Misschien zijn er nog meer mensen hier die het herkennen?

groetjes
quote:londongirl schreef op 02 juni 2008 @ 16:56:

Dezelfde leraar heeft ooit eens een truukje uitgehaald met me. een andere leraar kwam de klas binnenlopen, en mijn leraar zei dus tegen hem: ik ken een truukje, liep naar mijn tafel, knipte met z'n vingers naast mijn gezicht en BOEM: knalrooie kop.

Je kunt je voorstellen dat deze leraar niet mijn favoriet was.

Wat een lul zeg!

Ik ben ook snel rood, bij sporten, of als ik me concentreer ofzo. Zit hele dagen met appelwangen op mijn werk. Dat is volgens mij zo normaal geworden dat een blos vanwege een ongemakkelijk moment niet eens op zou vallen.
Hier ook blozen om niks en af en toe opvliegers lijkt het wel (ben 28), compleet met zweet op m'n bovenlip en vlekken in m'n nek.

Ik heb wel last van couperose en rosacea. Gisteren m'n wangen laten laseren, redelijk pijnlijk en vandaag met blaasjes en rode konen op m'n werk, maar tot nu toe heeft niemand het gezien - blijkt ook wel weer dat ik het zelf altijd erger eruit vind zien dan mijn omgeving.

Normaal gebruik ik altijd groene creme, gewoon van Miss Helen, bij de Hema te koop en daaroverheen wel hele goede poeder (€ 42,-) en dan zie je niks meer.

Het laseren helpt uiteindelijk ook niet heel veel vrees ik, alleen het hele vurige rode (net onder m'n ogen) is nu weg, maar mijn huid is sowieso altijd roodachtig, dus dat blijft poederen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven