Gappende Nederlanders
vrijdag 28 september 2018 om 21:44
Gisteren las ik een oud topic op een ander forum over Nederlanders op vakantie die onder andere broodjes meenemen van het ontbijtbuffet.
Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.
De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.
Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.
Wat vinden jullie?
Ik heb dit ook wel eens gezien in een hotel waar we verbleven. De tassen gingen open en er werd een heel assortiment aan broodjes ingekieperd.
De meningen waren verdeeld, het kon echt niet. Dit was diefstal, asociaal etc.
Er waren ook personen die dit volstrekt normaal vonden, want ze hadden er immers voor betaald en er dus “recht” op. Óf het argument was; ik eet in de ochtend alleen een yoghurtje en een uur later pas een broodje, dus dat broodje neem ik mee in mijn tas voor later. Weer anderen namen een rol boterhamzakjes mee en verpakten schaamteloos alvast hun lunch voor die dag.
Zelf vind ik dit niet kunnen. Het ontbijt is voor het ontbijtmonent aldaar, en niet om elders genuttigd te worden. Mits toestemming gevraagd van het hotel.
Als ik dat al zou willen doen, zou ik het vragen en ervoor betalen als dat nodig is.
Wat vinden jullie?
dinsdag 2 oktober 2018 om 18:05
Als je van te voren al verwacht dat ze er niet intrappen dan gaat t je idd niet lukken.Daantje1970 schreef: ↑01-10-2018 17:03Bij de meeste hotels moet je het kamernummer opgeven als je gaat ontbijten en dat wordt dan afgestreept. Als je later nog een keer gaat, zien ze dus dat het ontbijt al genuttigd is en kan je niet nog een keer.
Als je echt met genoeg overtuiging een kamernummer noemt, dan zullen de meeste medewerkers gewoon een streepje zetten bij dat nummer. En als er al een streepje stond gaan twijfelen aan zichzelf of aan hun collega's. 'waren die vorige gasten dan toch kamer 203 ipv 302' En jou niets meer vragen. Tenzij t misschien speciaal getraind personeel is.
Het heeft vrij veel overeenkomsten met hypnoseskills. Ik geloofde dit soort dingen eerst ook niet, maar heb het met eigen ogen gezien/meegemaakt.
Ik ben er zelf ook niet zelfverzekerd/overtuigend genoeg voor om zoiets te doen(en als ik die skills al had dan zou ik dat voor veel nobelere doeleinden inzetten) maar ik heb wel gezien dat dit soort trucs in het echt werkt.
dinsdag 2 oktober 2018 om 21:37
Dan zou ik de titel eerder wijzigen in 'gappende toeristen'. Een aantal jaren geleden zat ik tegelijkertijd met een buslading Russen in een hotel. De eerste ochtend heb ik dat geweten; alsof een groep muskieten het buffet kaalgevreten had. Alles zat in de handtassen van de Russische dames. Op dag 2 zorgde ik natuurlijk dat ik eerder aan het buffet verscheen dan zij
Ik neem zelf nooit iets mee van het ontbijt voor later. Daarentegen ben ik wel dol op minishampootjes, en heb ik óóit één keer een kledinghanger meegenomen
Ik neem zelf nooit iets mee van het ontbijt voor later. Daarentegen ben ik wel dol op minishampootjes, en heb ik óóit één keer een kledinghanger meegenomen
dinsdag 2 oktober 2018 om 21:52
Ik ga vaak 's ochtends voor het ontbijt hardlopen, en dan loop ik ofwel 's ochtends even langs het ontbijt voor een banaantje oid, of ik neem de ochtend ervoor een banaan mee voor de volgende ochtend. Ik zit veel voor werk in hotels en dan heb ik geen tijd om langs de supermarkt te gaan, soms neem ik vanuit huis mueslirepen mee maar vaak vergeet ik dat. Daarna ga ik dan nog een keer normaal ontbijten, dus je zou het ook kunnen zien als stelen. Maar ik vraag het natuurlijk wel altijd even en ik heb nog nooit gehad dat ik niks mocht meenemen, meestal wordt er heel leuk op gereageerd en krijg ik spontaan tips voor hardlooproutes en zo.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
woensdag 3 oktober 2018 om 08:43
Ik werk in een hotel je wil niet weten wat mensen allemaal meenemen en doen in een hotel.
Daar kan ik wel een boekje over schrijven wat ik dagelijks meemaak.
Mensen nemen ook bestek en kopjes mee, handdoeken en wc rollen en de afstands bediening. We zorgen er ook voor dat er geen losse dingen in de kamer/badkamer liggen zoals een zeepbakje een mooie design pompje een losse lamp etc. We hebben verschillende keren meegemaakt dat het beddengoed ook is meegenomen. Wij kunnen die mensen traceren. Zodra mensen uitchecken staat er al een housekeeping klaar om de kamers schoon te maken.
Mensen nemen ook bestek en kopjes mee, handdoeken en wc rollen en de afstands bediening. We zorgen er ook voor dat er geen losse dingen in de kamer/badkamer liggen zoals een zeepbakje een mooie design pompje een losse lamp etc. We hebben verschillende keren meegemaakt dat het beddengoed ook is meegenomen. Wij kunnen die mensen traceren. Zodra mensen uitchecken staat er al een housekeeping klaar om de kamers schoon te maken.
woensdag 3 oktober 2018 om 08:46
Dat kan echt niet! Want het staat in het systeem wij kunnen het altijd dubbel checken.Possa schreef: ↑02-10-2018 18:05Als je van te voren al verwacht dat ze er niet intrappen dan gaat t je idd niet lukken.
Als je echt met genoeg overtuiging een kamernummer noemt, dan zullen de meeste medewerkers gewoon een streepje zetten bij dat nummer. En als er al een streepje stond gaan twijfelen aan zichzelf of aan hun collega's. 'waren die vorige gasten dan toch kamer 203 ipv 302' En jou niets meer vragen. Tenzij t misschien speciaal getraind personeel is.
Het heeft vrij veel overeenkomsten met hypnoseskills. Ik geloofde dit soort dingen eerst ook niet, maar heb het met eigen ogen gezien/meegemaakt.
Ik ben er zelf ook niet zelfverzekerd/overtuigend genoeg voor om zoiets te doen(en als ik die skills al had dan zou ik dat voor veel nobelere doeleinden inzetten) maar ik heb wel gezien dat dit soort trucs in het echt werkt.
woensdag 3 oktober 2018 om 09:16
Precies. Net zoals de rest van de onzin die hier wordt verkondigd. Je mag gerust een broodje meenemen mits je het gewoon vraagt pakken wij het zelfs in voor je en krijg je een flesje water mee. Wij weten ook dat kinderen niet veel kunnen eten. Ouders krijgen van ons een zakje waarin ze ontbijtspul mee kunnen nemen fruit mag je meenemen mits je niet de hele fruitmand meeneemt.
woensdag 3 oktober 2018 om 09:29
Ik heb ook jaren in hotels gewerkt tijdens mijn studie (in de housekeeping), inderdaad als mensen iets meenemen zijn ze gauw gevonden. Ook kamernummers bij het ontbijt werden gecheckt, dus zomaar doorlopen kon echt niet.“RiRi” schreef: ↑03-10-2018 08:43Ik werk in een hotel je wil niet weten wat mensen allemaal meenemen en doen in een hotel.
We hebben het ook weleens andersom meegemaakt. Waren gasten een pakje met plakken kaas vergeten mee te nemen, maar alles wat wij vonden aan (aangebroken) etenswaren etc moest worden weggegooid. Die gasten hadden er nog over gebeld, en helemaal kwaad geworden dat het in de prullenbak was beland. Waarschijnlijk hadden ze toen geen beleg meer voor op hun gejatte broodjes
woensdag 3 oktober 2018 om 09:31
Ik zie ook het verschil niet tussen iemand die tijdens het ontbijt 2 broodjes eet en iemand die ze liever meeneemt. Je hebt er toch voor betaald dus wat maakt het uit. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat mensen vervolgens en flink ontbijten en ook nog wat meenemen. Maar dat werkt het systeem dan ook weer in de hand, als je tijdens ontbijt zoveel mag eten als je wil. Er zijn nu eenmaal aardig wat mensen die dan een bepaalde drang voelen om meer te eten dan ze normaal zouden doen. Mij lijkt dat zo'n hotel daar toch ook wel rekening mee heeft gehouden en daarom standaard een hoger bedrag vraagt voor het ontbijt. Anders zouden ze gewoon afgemeten moeten aanbieden, iedereen krijgt dezelfde hoeveelheid voor een bepaald bedrag, dan kan er ook niet meer worden meegenomen dan afgesproken.
woensdag 3 oktober 2018 om 09:47
Wij hebben eens mensen leren kennen in een all-incluisive hotel in Marmaris. Vrienden van hen waren ook in Marmaris maar die zaten in een appartement. Een week lang zijn die vrienden elke middag bij ons hotel bij het strand en zwembad gaan zitten en hebben daar volop gratis zitten zuipen en snacks gegeten. Degene die een bandje om hadden gingen drank en eten halen. Ik zou dat dus echt nooit durven en wij zijn er ook niet bij blijven zitten.
woensdag 3 oktober 2018 om 10:21
Dat is nou het resultaat van al die graaiende en snaaiende mensen die veel te veel opscheppen, en alles moet dan in de prullenbak.fashionvictim schreef: ↑29-09-2018 16:48Ik dacht altijd dat je bij AYCE dan sowieso 25 of 30 euro betaald en dan een gegarandeerd aantal stuks mag bestellen en eventueel meenemen als je dat niet opkrijgt. Maar als je zelfs moet bijbetalen wat je niet opkrijgt ben je helemaal niet goedkoper uit. Ik ben bij een gewoon sushi restaurant ook ongeveer dat bedrag kwijt zonder gekke regeltjes.
hele goede regel tegen voedselverspilling!!!!
Je gaat toch niet naar een ayce omdat je veel wil eten? Juist toch omdat je verschillende dingen kan kiezen? of ben ik nou gek?
woensdag 3 oktober 2018 om 10:33
Volgens mij gaan mensen alleen maar naar zo'n vreetschuur om veel te kunnen eten voor weinig geld. Het concept spreekt mij totaal niet aan.pipootje schreef: ↑03-10-2018 10:21Dat is nou het resultaat van al die graaiende en snaaiende mensen die veel te veel opscheppen, en alles moet dan in de prullenbak.
Je gaat toch niet naar een ayce omdat je veel wil eten? Juist toch omdat je verschillende dingen kan kiezen? of ben ik nou gek?
Ik eet liever 1-2 gerechten die 'n dikke 9 waard zijn dan me vol te stouwen met voedsel wat 'n mager 6je verdient.
woensdag 3 oktober 2018 om 10:46
Ik ga elk jaar met mijn moeder en dochter een weekendje weg. Afgelopen zomer zaten we in een klein hotel aan zee. Dochter vond de minicroissantjes heerlijk, maar na twee stuks was ze vol. Ze zei dat ze er toch wel een mee kon nemen voor later, maar dat mocht niet van mijn mij. De ober hoorde ons blijkbaar en kwam er twee brengen in een zakje voor haar om mee te nemen. En zei erbij dat ze ook nog wel een appel of banaan mee mocht nemen.
Als je je zelf goed gedraagt, kan er heel veel. En zeker kinderen krijgen veel gedaan als ze zelf netjes zijn.
Als je je zelf goed gedraagt, kan er heel veel. En zeker kinderen krijgen veel gedaan als ze zelf netjes zijn.
woensdag 3 oktober 2018 om 16:03
pipootje schreef: ↑03-10-2018 10:21Dat is nou het resultaat van al die graaiende en snaaiende mensen die veel te veel opscheppen, en alles moet dan in de prullenbak.
Het ligt ook een beetje aan het gezelschap met wie je gaat.
Een oom en tante van mij gingen met de (klein)kinderen altijd naar een AYE (wok), want die (klein)kinderen lustte echt heel veel niet, aten hele bergen en waren van het soort 'wat-de-boer-niet-kent-vreet-hij-niet'. Oom en tante waren juist wel avontuurlijk qua eten en wilde best chic gaan eten. Maar dat had toch nooit zin, dus deden ze het niet met de (klein)kinderen.
Verder ligt het ook aan jezelf.
In mijn stad is een AYE met echt lekkere gerechtjes/tapas. Geen buffet. Maar gewoon mooie gerechten die je in een goed restaurant ook krijgt en de kwaliteit is ook prima. Ik geloof 30 euro. Sommige mensen gaan nog steeds om te bunkeren, en ja, ik eet er ook meer dan thuis. Maar in een normaal restaurant eet ik ook meer dan thuis, want het is vaak een grotere portie door een voor- hoofd- en nagerecht. Maar per saldo ga ik niet extra bunkeren.
Back on topic: vroeger deden mijn (groot)ouders het ook hoor, iets extra's van het ontbijtbuffet meenemen of een suikerzakje in je tas steken. Dat heb ik ook van thuis meegekregen en vroeger (denk aan net geen/net wel student) deed ik het ook wel eens. Bijvoorbeeld op de dag dat je weer met het vliegtuig naar huis ging. Ik vond het eigenlijk heel genant, dus zorgde ik ervoor dat ik mueslirepen mee had, voor die momenten dat je niet de tijd hebt om iets te halen/luchen/eten.
Ik kijk altijd wel wat een ontbijt bij een hotel kost, voor ik het erbij boekt. Vaak kun je in de omgeving ook een prima ontbijt krijgen voor minder. Het ontbijtbuffet in Nederland vind ik vaak gewoon duur met 15-20 euro. Bij een restaurant/eetcafe in de buurt heb je voor minder vaak ook een prima ontbijt. In het buitenland is het vaak veel goedkoper, zowel het buffet als eten in een restaurant.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 3 oktober 2018 om 16:24
om de terugvlucht uit ijsland te halen moesten we om ik-weet-het-niet-precies-meer 4 uur of 5 uur sochtends aan het ontbijt en naar het vliegveld. Ik kan dan onmogelijk al eten. 2 broodjes meenemen om wat later te ontbijten mocht niet, maar op het vliegveld ws nog niets open.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
woensdag 3 oktober 2018 om 16:28
grenada schreef: ↑03-10-2018 16:24om de terugvlucht uit ijsland te halen moesten we om ik-weet-het-niet-precies-meer 4 uur of 5 uur sochtends aan het ontbijt en naar het vliegveld. Ik kan dan onmogelijk al eten. 2 broodjes meenemen om wat later te ontbijten mocht niet, maar op het vliegveld ws nog niets open.
Ik heb dit soort zaken ook wel aan de hand gehad. Meestal kon er dan wel een ontbijt meegenomen worden, maar dan moest je het wel de dag ervoor bestellen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 3 oktober 2018 om 16:41
woensdag 3 oktober 2018 om 18:49
Housekeeping jat zelf ook. Ik vergat onlangs om uit de badkamer van een bekend hotel, een zo goed als nieuwe douchegel mee te nemen van een duur merk. Dom, ik weet het, en ik had het nog wel als cadeautje gekregen, dus ik baalde stevig. Ik realiseerde het me vrij snel na het uitchecken, dus meteen gebeld, maar nee, housekeeping had niets gevonden. Jaa, jaa, heel toevallig. En niets bederfelijks aan zoals bij de plakken kaas, dus geen reden om het weg te moeten gooien. Gewoon achterover gedrukt. Ik hoop dat diegene er een allergische reactie op heeft gekregen.“RiRi” schreef: ↑03-10-2018 08:43Ik werk in een hotel je wil niet weten wat mensen allemaal meenemen en doen in een hotel.
woensdag 3 oktober 2018 om 19:15
Dit jaar in een all inclusive resort gevraagd of we wat broodjes mee mochten nemen. We vertrokken net voor de lunch naar de luchthaven en de luchthaven zelf heeft niet zoveel eetgelegenheden waar je een simpel croissantje of droog broodje kan kopen. Ik kon een lunchpakket bestellen maar 80% daarvan eten we dan niet dus dat vind ik zonde. Er werd door het bedienend personeel aangegeven dat het niet mocht maar de F&B manager kwam toch twee zakjes met broodjes brengen en een zakje met wat plakjes cake voor de kinderen. Heel prettig om zo onderweg te kunnen.
Van de zomer met mijn man in een vooraanstaand hotel in NL verbleven waar ook champagne bij het ontbijt buffet aangeboden wordt. Toen een vrouw werd aangesproken op het feit dat ze de fles niet op haar tafel mocht zetten stond ze pontificaal bij het buffet het ene na het andere glas weg te drinken. Dan vind ik je ook behoorlijk kansloos. Hebbert.
Van de zomer met mijn man in een vooraanstaand hotel in NL verbleven waar ook champagne bij het ontbijt buffet aangeboden wordt. Toen een vrouw werd aangesproken op het feit dat ze de fles niet op haar tafel mocht zetten stond ze pontificaal bij het buffet het ene na het andere glas weg te drinken. Dan vind ik je ook behoorlijk kansloos. Hebbert.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 3 oktober 2018 om 19:48
Je had gebeld na hoeveel uur? Dat weet je niet zo stellig alles wat ze vinden leggen ze bij gevonden voorwerpen neer, zodat gasten als ze iets kwijt zijn het terug kunnen krijgen. Of ze heeft het idd weggegooid.KaleKip schreef: ↑03-10-2018 18:49Housekeeping jat zelf ook. Ik vergat onlangs om uit de badkamer van een bekend hotel, een zo goed als nieuwe douchegel mee te nemen van een duur merk. Dom, ik weet het, en ik had het nog wel als cadeautje gekregen, dus ik baalde stevig. Ik realiseerde het me vrij snel na het uitchecken, dus meteen gebeld, maar nee, housekeeping had niets gevonden. Jaa, jaa, heel toevallig. En niets bederfelijks aan zoals bij de plakken kaas, dus geen reden om het weg te moeten gooien. Gewoon achterover gedrukt. Ik hoop dat diegene er een allergische reactie op heeft gekregen.
woensdag 3 oktober 2018 om 20:02
Stout? Gewoon slecht opgevoed!
woensdag 3 oktober 2018 om 20:42
In de VS is een gratis refill heel gebruikelijk. Ik snap dan ook niet dat mensen daar vaak een literbeker frisdrank bestellen, terwijl je de kleine ook gewoon gratis kan/mag bijvullen.
Bij dat fris tappen bij de V&D maakte ik als kind meestal een mengsel van cola en sinas ofzo haha. Bij de kassa sprongen ze bij het zien van mijn drankje dan verschrikt op om te kijken of er iets mis is met het tapapparaat.