Brrr, koud!

04-10-2018 19:31 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet, buiten is het weer wat kouder maar binnen is het bij mij gewoon nog 21 graden.
Ik heb een dikke joggingbroek aan, hemd, shirt met lange mouwen, dikke trui, gewone sokken en daar overheen dikke huissokken. Ik lig op de bank onder een plaid en nog voelt het fris en kil.
En nee, ik ben niet ziek, ik heb het gewoon altijd koud als de R in de maand zit.
Vind het toch raar omdat het binnen gewoon 21 graden is. Meer mensen last van?
Ja. Ik heb stralingswarmte van de verwarming nodig om me behaaglijk te voelen.
Kachel gewoon wat hoger als je het koud hebt lijkt me.
Nee. Ik denk dat het inbeelding is, omdat het vroeger donker is en je dus de indruk hebt van een kouder seizoen. Ofwel, je maakt jezelf wijs dat het kouder is en je lichaam reageert daarop.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nee, ik herken dit niet. Ik zit op dit moment nog met de deur open en heb nog zomerkleding aan met korte mouwen.
Kom van die bank af en ga wat doen. Van stilzitten krijg je het koud.
pejeka schreef:
04-10-2018 19:33
Nee. Ik denk dat het inbeelding is, omdat het vroeger donker is en je dus de indruk hebt van een kouder seizoen. Ofwel, je maakt jezelf wijs dat het kouder is en je lichaam reageert daarop.
Dat idee heb ik ook nogal over mezelf. Het idee dat het alweer herfst is etc > koud hebben.
Heet dat ook placebo?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Als je eerst een lekkere wandeling maakt en daarna weer op de bank gaat zitten heb je het veel minder koud.
Ik herken het overigens niet.
envelop wijzigde dit bericht op 04-10-2018 19:42
12.30% gewijzigd
Stel je niet zo aan.
Ja, herkenbaar. Nu ben ik sowieso wel een koukleum hoor, maar met dit weer moet ik er echt aan wennen dat het sneller donker en kouder is. Ik ben meer van de lente en de zomer. Ik heb ook vaak koude voeten en handen. Maar met deze periodes zit ik ook altijd minder lekker in mijn vel, heb dan ook meer last van mijn gewrichten en spieren. Dit is gewoon niet mijn weer ;)
Ik herken het ook. Heb het de afgelopen week weer koud in huis terwijl het gewoon nog 21 graden is binnen.
Hier genoeg beweging maar wel koud. Ik snap het niet. Ik kom lekker warm binnen van de wandeling met de honden en meteen ben ik koud. Echt koud. Ook al heb ik sokken aan. Ik verheug me op mijn bad straks. Om 21 uur nog een keer met de honden naar buiten en dan ga ik gauw in een lekker bad met een boek :-)
Oh heerlijk, een bad.. Wou dat ik er een had.
Mn vriend is al aan het bibberen en heeft de verwarming aan.. ik heb mn jas in mn rugzak zitten en heb t warm genoeg met mn trui aan alleen.
Internagelaktisch
ik vind je wel dik aangekleed, ik had vandaag een bloesje aan en liep zonder jas buiten. maar je hebt wel gelijk want het was vandaag 18 graden buiten en ik had het warm, afgelopen week zat ik binnen en was het 19 graden binnen en had ik het zo koud dat ik de verwarming heb aangezet.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ja hoor heb ik ook. En dan kijk ik op de thermostaat en dan staat hij op 21, paar weken gelden al, was het buiten lekker maar volgens mij niet hoger dan 21, kom ik binnen vind ik het koud, Staat thermostaat toch op 21.
En de ellende is, als ik het koud heb kom ik tot niks, ga ik echt in een hoekje zitten wachten tot ik het wat warmer heb voor ik iets ga doen (Goed dat ik niet op de noordpool woon, ik overleefde het niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
daenerys79 schreef:
04-10-2018 19:59
ik vind je wel dik aangekleed, ik had vandaag een bloesje aan en liep zonder jas buiten. maar je hebt wel gelijk want het was vandaag 18 graden buiten en ik had het warm, afgelopen week zat ik binnen en was het 19 graden binnen en had ik het zo koud dat ik de verwarming heb aangezet.
Ik had gewoon een dunne broek aan en geen trui, overdag was dat prima vandaag. Maar 's avonds, na het eten heb ik dus de rest aangedaan.
perzikboom6 schreef:
04-10-2018 19:39
Kom van die bank af en ga wat doen. Van stilzitten krijg je het koud.
Ik heb gewerkt, gesport en boodschappen gedaan.
Ik heb zin in een avondje bankhangen!
AngelEyes0192 schreef:
04-10-2018 19:42
Stel je niet zo aan.
Ben je altijd zo onaardig?
Komt door de warme zomer, daardoor aan warmere huizen gewend geraakt
gizzmo-returns schreef:
04-10-2018 20:06
Komt door de warme zomer, daardoor aan warmere huizen gewend geraakt
Wel nee, ik heb er al jaren last van. Nog een bijkomstigheid is dat ik me altijd flauw voel, en dan van alles ga eten.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben een enorme koukleum en een zomerliefhebber, maar dit herken zelfs ik niet. Oh, het fenomeen op zich wel hoor; vorige week bijvoorbeeld, toen het maar een graad of 14 was buiten en het de hele tijd regende. Toen voelde het inderdaad kil in huis, terwijl het toch nog bijna 20 graden was volgens de thermostaat.
Maar vandaag? Pff, als ik aan zou hebben wat jij aan hebt zou ik de moord stikken.
Nothing happens for a reason
Zebra123 schreef:
04-10-2018 20:03
Komt doordat ze het koud heeft, dat brengt niet het beste naar boven in een mens. :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Zebra123 schreef:
04-10-2018 20:03
Het is 19 graden vandaag. Je kan het niet koud hebben.
Ik vind het nu buiten warmer aanvoelen dan vanmiddag. Toen vond ik het echt koud!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven