MA

05-10-2018 21:50 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vandaag ben ik 10 weken zwanger. Ik heb al 3 echo's gehad ivm bepaalde redenen. Deze waren gelukkig allemaal goed en ik schoof steeds 1-2 dagen op in termijn. Een mooi kloppend hartje steeds :-)

Ik ken helaas veel mensen die een missed abortion gehad hebben. Hierdoor maakt het dat ik hier ook ontzettend bang voor ben... Vooral nu de laatste dagen de symptomen als vermoeidheid, hoofdpijn en misselijkheid een stuk minder worden. Dit is natuurlijk heel fijn maar dit maakt me tegelijkertijd ook echt onzeker.

Ik moest dit eventjes kwijt X
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat vervelend dat je je zo een zorgen maakt. Wel herkenbaar overigens. Je hecht je al heel snel. En dus ben je ook bang om het weer kwijt te raken. Mijn ervaring is dat het over een paar weken echt wel minder wordt.
Noerie schreef:
05-10-2018 22:03
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat vervelend dat je je zo een zorgen maakt. Wel herkenbaar overigens. Je hecht je al heel snel. En dus ben je ook bang om het weer kwijt te raken. Mijn ervaring is dat het over een paar weken echt wel minder wordt.
Ja na de 12 weken echo ben ik een stuk geruster waarschijnlijk! maargoed, dan komt er waarschijnlijk wel weer wat anders spannends. zoals de 20 weken echo bijv.
Ben vooral ongerust omdat de kwaaltjes wat verminderen allemaal. wat ene kan natuurlijk wel fijn is want heb me behoorlijk beroerd gevoeld!
Wel of niet misselijk zijn etc. zeggen helemaal niks. Daar zou ik dus echt niet onzeker van worden. Al ben je gewoon bang. De 20 weken echo is ook spannend. ik hoop dat het je lukt het 'gewoon' spannend te vinden maar ook te genieten van je zwangerschap.
Heb vertrouwen in je lichaam en de ontwikkelende uk in je buik.
Mijn vk zei dat als je na de 7weken een mooi, regelmatig kloppend hartje ziet de kans aanzienlijk minder is op een missed abortion. En ja, het kan altijd nog misgaan, zelfs bij de bevalling nog. Maar in verreweg de meeste gevallen gaat het goed.

Laat het los, heel makkelijk gezegd ik weet het. Zelf 2x een ma gehad en inmiddels 2 gezonde kinderen. Verschil in kwaaltjes zegt niks, bij de ma's flink kwaaltjes gehad, bij de goede zwangerschappen weinig kwaaltjes die kwamen en gingen.
Meestal als je de uk voelt bewegen word het wat makkelijker.

En gefeliciteerd met je zwangerschap!
Noerie schreef:
05-10-2018 22:06
Wel of niet misselijk zijn etc. zeggen helemaal niks. Daar zou ik dus echt niet onzeker van worden. Al ben je gewoon bang. De 20 weken echo is ook spannend. ik hoop dat het je lukt het 'gewoon' spannend te vinden maar ook te genieten van je zwangerschap.
echt? ik was echt 8 weken ziek en nu voel ik me vol energie, bijna herboren.
StephanieTanner schreef:
05-10-2018 22:06
Heb vertrouwen in je lichaam en de ontwikkelende uk in je buik.
Mijn vk zei dat als je na de 7weken een mooi, regelmatig kloppend hartje ziet de kans aanzienlijk minder is op een missed abortion. En ja, het kan altijd nog misgaan, zelfs bij de bevalling nog. Maar in verreweg de meeste gevallen gaat het goed.

Laat het los, heel makkelijk gezegd ik weet het. Zelf 2x een ma gehad en inmiddels 2 gezonde kinderen. Verschil in kwaaltjes zegt niks, bij de ma's flink kwaaltjes gehad, bij de goede zwangerschappen weinig kwaaltjes die kwamen en gingen.
Meestal als je de uk voelt bewegen word het wat makkelijker.

En gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ja klopt dat heb ik wel gehoord. al ken ik mensen die bij 9 weken ofzo nog een MA kregen.
Heb mijn laatste echo met 8+6 gehad en daar klopte het hartje krachtig en snel.

Vreselijk dat je dat 2 keer mee hebt moeten maken :-(
Ik herken je angst helemaal. Maar volgens de verloskundige zegt het patroon van je klachten niets over of je zwangerschap goed of fout gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven