Drank leeftijd

14-10-2018 12:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst was ik op een feestje en toen kwam ik het zusje van een vriendin van mij tegen, zei is een jaar of 14 en vroeg of ik een cola bb voor haar kon halen. Ik heb dat toen gedaan want ik herrinner me ook wel dat ik op mijn 14de ook begon met eerste x drinken en roken. En toen voelde ik me super oud en verantwoord en er is veder ook nooit iets fout gegaan maar toch nu ik zelf ouder ben had ik zoiets van waarom heb ik dat meisje drank gegeven.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
En wanneer begonnen jullie met drank enzo?

Groetjes
Ik zou dat voor een kind van een ander niet doen op die leeftijd! Wij kregen met kerst rond de leeftijd van 15 een glaasje bowl.. Maar de wet zegt nu anders dus je bent nog strafbaar ook!
Ik zou het absoluut niet geven. Ik was 17 of 18 toen ik voor het eerst dronk. Mijn dochter is nu 14 en die krijgt echt geen alcohol.
Ik zou het niet doen. Maar ik hou ook niet van alcohol en wel van regels.
Ik had het niet gedaan. Ik was zelf 15 toen ik begon met alcohol (de grens was toen nog net 16) en achteraf gezien was dat ook echt te vroeg. (Ookal heeft het voor mij enigszins goed uitgepakt, ik ben er al vroeg achter gekomen dat ik alcohol echt vrij weinig aan vind, dus vanaf mijn 17e heb ik echt zelden meer gedronken).
Ik begon ook met drinken toen ik 14 was en drink nog steeds (en ook met mij is het goed gekomen hoor). In mijn tijd moest je nog 16 zijn dus ik hield me ook niet aan de wet, maar ik zou nooit het kind van een ander drank geven onder de toegestane leeftijd. Dat zie ik toch echt los van elkaar.
Het is niet aan jou om dat voor andermans kind te bepalen. De regelgeving is er niet voor niks.

Mijn kinderen mogen pas met 18, daar ben ik heel streng in.
is veder ook nooit iets fout gegaan

Gezien je tekst trek ik dat in twijfel.
Ik dronk op mijn 14e ook al en ging daar absoluut niet verantwoordelijk mee om. Op mijn 15e, 16, en 17e trouwens ook niet. Daarbij is het ook gewoon niet gezond voor van die jonge kinderen.

Nee van mij krijgen ze echt geen alcohol voor hun 18e, ook niet als het van de ouders wel mag.
Tja, wel een apart binnenkomer voor een nieuw lid.
O, lees je openingspost eens door op typefouten, hoe oud was je ook al weer?
Ik ben van de 16+ generatie en wij dronken wel al vanaf een stuk jonger. Ik denk een jaar of 13-14.

Er is nooit wat misgegaan als in vergiftiging of in een sloot gerecht komen. Ik ga nu ook verantwoord om met alcohol. Maar ik vind het prima dat de grens nu is opgeschoven.
Je hersens zijn op de leeftijd nog vol op in de groei. Bij jou merk ik aan je schrijfwijze dat je er al vroeg bij was met alcohol.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je kind thuis thuis drinkt met jouw toestemming ben je dan ook strafbaar? (mijn kinderen zijn volwassen dus het is niet om een discussie te starten maar ik vroeg het me ineens af).
prada schreef:
14-10-2018 13:58
Als je kind thuis thuis drinkt met jouw toestemming ben je dan ook strafbaar? (mijn kinderen zijn volwassen dus het is niet om een discussie te starten maar ik vroeg het me ineens af).
Nee dat is niet strafbaar. Ze mogen het zelf niet kopen of in het openbaar drinken.
Ik drink vanaf mijn 14de elk weekend. Hier thuis schenk ik alcohol aan minderjarigen als de ouders dat goed vinden.
Hoe oud ben jij?

Cola bb = wat is dat?

Zei = zij
Herrinner = herinner
Veder = verder

'veder ook nooit iets fout gegaan?' Quote

Vind je dat echt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou het niet doen. Zoon mag ongetwijfeld rond die leeftijd thuis proeven.
Tijdje vriendinnengroep gehad met zusje van, die was 16, kreeg dus ook geen drank mee. Haar zus haalde het altijd, en haar moeder vond het goed. Dus in zo’n geval zou ik dan nog best een biertje halen als haar zus er niet bij is.

Maar daar houd het ook wel op zeg maar. 14 vind ik persoonlijk te jong. En ik zou dus willen weten hoe de ouders erover denken. Als die zoiets hebben, van laat maar gaan. Dan krijgt ze het ook wel via een ander.
Ik dronk vanaf mijn 15de maar ik zou mijn neefjes en nichtjes op die leeftijd niet schenken. Ik heb ooit oud en nieuw gevierd toen mocht mijn neefje van 17 1 glas champagne van zijn ouders.

Feest gaat sowieso niet om drank maar om lol maken.
Niet geven. Het is mijn kind niet, geen idee hoe de ouders hierin staan, en in de horeca mag er gewoon geen alcohol geschonken worden aan minderjarige. Wil ze drank, prima moet ze zelf weten, maar ik werk daar absoluut niet aan mee. Het gaat om een meisje wat jij niet kent!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het meisje zal het thuis wel niet vertellen maar als ik als moeder te weten kwam dat jij mijn 14 jarige kind alcohol had gegeven dan zou ik aangifte tegen je doen.
Blondie456 schreef:
14-10-2018 14:06
Nee dat is niet strafbaar. Ze mogen het zelf niet kopen of in het openbaar drinken.
Dank voor je antwoord.
viva-amber schreef:
14-10-2018 13:58
Je hersens zijn op de leeftijd nog vol op in de groei. Bij jou merk ik aan je schrijfwijze dat je er al vroeg bij was met alcohol.
volop
Alleen als ik weet dat de moeder er ook mee instemt.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
creed schreef:
14-10-2018 14:58
volop
Zei is een jaar of 14 is wel iets erger dan een spatie te veel in een zin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven