Auto schade ruzie!

14-10-2018 15:04 228 berichten
Nou lompe ik is tegen een muur gereden, auto is zo hoog dat ik het niet gezien had. Man woedend op me.. Kunnen natuurlijk op de zondag niet naar de garage. Iemand enig idee wat de kosten van de schade zou kunnen zijn. Waarschijnlijk gescheurde bumper en ontwricht. De moterkap sluit niet meer helemaal waardoor je een grote spleet ziet. Helppp
Beetje overdreven hoor, een ongelukje kan gebeuren en een auto (die verder nog prima rijdt). Geen reden om zo boos te worden en te blijven.
Over wat voor auto hebben we het?
Alle reacties Link kopieren
Rij inderdaad langs bij verschillende schadebedrijven. Zeg daarbij dat het geen verzekeringswerk is. Dat kan vaak wel wat schelen.

Je zou evt ook op zoek kunnen gaan naar een bumper van de sloop. Dat kan veel geld schelen.
Een auto kan ook economisch total loss zijn. Dan kun je er nog best mee rijden maar is het repareren duurder dan de dagwaarde van de auto.

Wat je man betreft, als hij zo uit zijn plaat gaat moet hij de auto de volgende keer all risk verzekeren met een no claim demper.
Tip: neem van die verklikkers, heb ik ook, scheelt echt
lilalinda schreef:
14-10-2018 16:15

Je tip is een beetje laat. ;-)
Om wat voor auto gaat het nou? Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven!
wittegeit schreef:
14-10-2018 15:56
Over wat voor auto hebben we het?
Ik denk een flinke bak, als hij zo hoog is dat je een muurtje niet ziet. Kassa! 4.000 kon nog wel eens laag ingeschat zijn.
Maar idd mazzel dat het maar een muurtje was.
impala wijzigde dit bericht op 14-10-2018 16:20
19.23% gewijzigd
.
RikM schreef:
14-10-2018 16:17
Je tip is een beetje laat. ;-)
Neem toch aan, dat TO wel weer in de auto stapt
lilalinda schreef:
14-10-2018 16:19
Neem toch aan, dat TO wel weer in de auto stapt
Als het aan haar man ligt niet.
GinnyJones schreef:
14-10-2018 15:52
Beetje overdreven hoor, een ongelukje kan gebeuren en een auto (die verder nog prima rijdt). Geen reden om zo boos te worden en te blijven.
Mwah...nu rijdt ie prima. Ik heb in het verleden eens een kleine botsing gehad. Leek niet veel aan de hand, alleen nieuwe koplamp. Bleek later de boel ontzet te zijn waardoor er iets anders stuk ging.....toen was de schade ineens beduidend hoger.
Als de motorkap niet meer sluit is er duidelijk iets ontwricht. Maar als man to laat rijden is het ook mede zijn verantwoordelijkheid als zij schade maakt, dus hij moet wel een beetje dimmen. Maar ja, als zij dan zo reageert:
Steenbokje1975 schreef:
14-10-2018 15:08
Ja vind ik ook, maarja mannen he! Heb wel van me afgebeten hoor haha maar zijn auto is heilig. Mag er niet meer in rijden.. Uhuh :facepalm: ook wel stom dat ik gewoon een muur niet zie.. Maar de muur was lager dan de auto..

Nou de auto is niet total loss.. We kunnen er goed meer rijden.. De bumper is beschadigd. Dramatisch hoor
wordt dat wel lastig.
Daar zou ik nl pas écht kwaad van worden.
.
lilalinda schreef:
14-10-2018 16:15
Met de komst van parkeersensoren zijn de parkeerschades alleen maar toegenomen..... Gewoon goed opletten. Man had overigens best wel mogen zeggen dat er een muurtje stond, hij had deze immers bij inparkeren gezien.

Over de hoogte van de schade kunnen wij niet zoveel zeggen, is geheel afhankelijk van de schade. Niet alle schade is direct zichtbaar.

Overigens zou ik ook woest zijn en man net zo. Is een hele menselijke reactie. Ik en zuinig op mijn spullen en verwacht dat ook van anderen. Daarnaast is het een normale eerste reactie.
Vind je? Je doet het niet expres. Als hij beter verzekerd was geweest was de schade gewoon gedekt geweest. Dus zo bekeken kan hij ook gewoon boos op zichzelf zijn.
Steenbokje1975 schreef:
14-10-2018 15:29
Waarom denk je 4000 euro? En waarom zo een trieste opmerking!? Leuk om ff een sneer te geven ofzo?? Bahbah
Als de schade is zoals je beschrijft is 4000 euro best mogelijk. Bumper, iets ontwricht, motorkap, spuiten, vervangend vervoer tijdens de reparatie (dit is niet klaar terwijl je wacht). 4000 euro is zo op.
nouveauvague schreef:
14-10-2018 15:08
Leuk dat je man boos is. Je deed het expres? :nut:
dit. het is maar een auto. Dit was letterlijk wat mijn man zei toen ik hem opbelde dat ik schade had gereden...

morgen even langs de garage dan weet je het.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
14-10-2018 17:11
dit. het is maar een auto. Dit was letterlijk wat mijn man zei toen ik hem opbelde dat ik schade had gereden...

morgen even langs de garage dan weet je het.
Tja of je zo laconiek kan reageren hangt ook van je reserves af. En van hoe laconiek je partner doet over de schade.
.
Dahlia74 schreef:
14-10-2018 16:36
Met de komst van parkeersensoren zijn de parkeerschades alleen maar toegenomen..... Gewoon goed opletten. Man had overigens best wel mogen zeggen dat er een muurtje stond, hij had deze immers bij inparkeren gezien.

Over de hoogte van de schade kunnen wij niet zoveel zeggen, is geheel afhankelijk van de schade. Niet alle schade is direct zichtbaar.

Overigens zou ik ook woest zijn en man net zo. Is een hele menselijke reactie. Ik en zuinig op mijn spullen en verwacht dat ook van anderen. Daarnaast is het een normale eerste reactie.
Ik lees nergens dat het gebeurt is bij het uitparkeren.

Ik denk dat die 4000 euro idd niet eens heel gek is. Schoonmoeder reed laatst een deuk in het voorspatbord. Geen lamp, motorkap of bumper beschadigd. Alleen uitdeuken en spuiten kwam al op €1500,- uit. Auto is economisch Total loss idd. Hij is minder waard dan de schade kost.
Wij hadden zelf laatst ook voor zo’n bedrag schade. Kindje met een fiets tegenaan gereden. Kras over 2 deuren en een klein deukje. Schade loopt echt heel snel op bij auto’s.
Ik vind het geen reden om ruzie over te maken.

Als je zegt wat voor auto het is, dan kunnen we beter inschatten wat het gaat kosten.
Cum non tum age
Mijn man is een keer tegen een boom gereden. Een liggende, gelukkig reed hij stapvoets. Dat was 2600 euro. Dat was meer dan de auto waard was, dus toen hebben we een nieuwe gekocht.
noa schreef:
14-10-2018 17:28
Ik vind het geen reden om ruzie over te maken.

Als je zegt wat voor auto het is, dan kunnen we beter inschatten wat het gaat kosten.
Een Mitsubishi
Steenbokje1975 schreef:
14-10-2018 17:48
Een Mitsubishi

Nee dat helpt.
impala schreef:
14-10-2018 17:14
Tja of je zo laconiek kan reageren hangt ook van je reserves af. En van hoe laconiek je partner doet over de schade.
4000 euro schade zou hier wel een kleine ramp zijn.
Tja man kan boos worden zoveel als hij wil, auto is dan nog steeds stuk. Een ongeluk kan gebeuren, ze doet het niet elke week.
Whomi schreef:
14-10-2018 17:28
Ik lees nergens dat het gebeurt is bij het uitparkeren.

Ik denk dat die 4000 euro idd niet eens heel gek is. Schoonmoeder reed laatst een deuk in het voorspatbord. Geen lamp, motorkap of bumper beschadigd. Alleen uitdeuken en spuiten kwam al op €1500,- uit. Auto is economisch Total loss idd. Hij is minder waard dan de schade kost.
Wij hadden zelf laatst ook voor zo’n bedrag schade. Kindje met een fiets tegenaan gereden. Kras over 2 deuren en een klein deukje. Schade loopt echt heel snel op bij auto’s.
En nou kun je een deuk e/o krassen nog wel negeren, daar rijdt je auto niet minder om. Een kierende motorkap en een ontwrichtte carrosserie is een ander verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven