Nips
woensdag 17 oktober 2018 om 15:27
Jahaa, het lijkt zo'n leuk woord. Absoluut niet angstaanjagend, zelfs best schattig. Maar draai het maar eens om
Er zit dus al een paar dagen zo'n monster in een van mijn twee gootsteenbakken in de keuken. Van schrik heb ik er een grote beker overheen gezet en die staat er nu dus nog
Ik weet dat het heel kinderachtig is, maar ik heb een enorme spinnenfobie en heb geen idee hoe ik dat ding uit mijn gootsteen krijg.
De gootsteen vol met heet water laten lopen is een idee, dat overleeft het beest natuurlijk niet maar hij is te groot om door het afvoerputje te spoelen en zelfs voor dode spinnen ben ik panisch dus dan ligt 'ie daar straks dood en weet ik nog niet hoe ik hem weg moet halen.
Met de stofzuiger in de aanslag staan en vervolgens de beker optillen durf ik niet. Die krengen kunnen keihard lopen, ik zie het al gebeuren dat hij naar een plek rent waar ik niet meer bij kan en is het wachten op een tweede hartverzakking als hij ineens weer ergens opduikt.
Kortom, deze angsthaas zoekt hulp en/of aanmoediging met als doel een spinvrije gootsteen.
Uitlachen mag
Er zit dus al een paar dagen zo'n monster in een van mijn twee gootsteenbakken in de keuken. Van schrik heb ik er een grote beker overheen gezet en die staat er nu dus nog
De gootsteen vol met heet water laten lopen is een idee, dat overleeft het beest natuurlijk niet maar hij is te groot om door het afvoerputje te spoelen en zelfs voor dode spinnen ben ik panisch dus dan ligt 'ie daar straks dood en weet ik nog niet hoe ik hem weg moet halen.
Met de stofzuiger in de aanslag staan en vervolgens de beker optillen durf ik niet. Die krengen kunnen keihard lopen, ik zie het al gebeuren dat hij naar een plek rent waar ik niet meer bij kan en is het wachten op een tweede hartverzakking als hij ineens weer ergens opduikt.
Kortom, deze angsthaas zoekt hulp en/of aanmoediging met als doel een spinvrije gootsteen.
Uitlachen mag
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
woensdag 17 oktober 2018 om 15:46
Dit doe ik ook. Ik ben als de dood voor spinnen (compleet met allerlei lichamelijke reacties), maar ik wil ze echt niet doden. Als ik alleen thuis ben heb ik gevoelsmatig dus geen keus dus moet ik ze zelf levend het huis uit krijgen. Uiteindelijk wordt het steeds makkelijker.
woensdag 17 oktober 2018 om 15:46
JonathanStrange schreef: ↑17-10-2018 15:45Tja, je moet er iets voor over hebben om een beestje te vermoorden(grapje he)
woensdag 17 oktober 2018 om 15:48
Nee dat gaat helaas niet.Stippeltjesbehang schreef: ↑17-10-2018 15:43Of als die spin de benen neemt met beker en al
Heb je geen roostertje in het afvoerputje wat je er uit kunt halen? Soms zit dat met één schroef vast. Dan past de spin er vast doorheen. Nog even naspoelen met kokend water en dan weet je zeker dat ie weg is. Succes!
woensdag 17 oktober 2018 om 15:49
Ik woon buitenafPetrolblauw75 schreef: ↑17-10-2018 15:47Kartonnetje eronder en naar buiten.
Beste remedie is buitenaf gaan wonen, ik ben van de meeste insecten fobieen wel af.....
Spinnen laat ik maar gewoon lopen, niet tegenop te boksen op het moment.
Maar wennen aan die grote spinnen in huis is helaas in de 28 jaar dat ik hier woon nog steeds niet gelukt.
woensdag 17 oktober 2018 om 15:49
woensdag 17 oktober 2018 om 15:50
Is trouwens niet waar hoor. Schijnt een fabeltje te zijn.
woensdag 17 oktober 2018 om 15:50
Oei....Calamitycat schreef: ↑17-10-2018 15:49Ik woon buitenaf![]()
Maar wennen aan die grote spinnen in huis is helaas in de 28 jaar dat ik hier woon nog steeds niet gelukt.
woensdag 17 oktober 2018 om 15:51
Leuk je gekend te hebben, TO.
woensdag 17 oktober 2018 om 15:58
woensdag 17 oktober 2018 om 15:59
hoe snel is een spin eigenlijk weer binnen?Calamitycat schreef: ↑17-10-2018 15:58Waaaaahhhhhhhhhet is me gelukt!!!
Ik heb hem helemaal achterin de tuin vrijgelaten (35 meter vanaf mijn huis) en hem een gebiedsverbod gegeven.
Pff, nu nog even stoppen met trillen.
Bedankt voor jullie steun!
woensdag 17 oktober 2018 om 16:04
Dat vind ik ook heel stoer hoor, zou ik nooit durven.gemini2011 schreef: ↑17-10-2018 15:45Ik ben niet heel bang voor spinnen en ben blij dat ze andere insecten (lees muggen) eten. Wij hadden er pas een (ook een wolfspin) die woonde in ons bad. Na 4 dagen heb ik hem toch maar buiten gezet omdat ik graag in bad wilde en ik het ook wel zielig voor hem vond dat ie daar maar zat te zitten. Ik heb een aantal wc papiertjes gepakt en dit heel voorzichtig over hem heen gelegd en voorzichtig mijn handen eromheen zodat ik hem niet zou pletten. Vervolgens naar buiten gezet. Vond ik ook wel spannend hoor. Kan me voorstellen als je echt bang bent dit niet werkt. Misschien met een handdoek/vel papier en/of een plastic beslagkom oid?
Ik doe nu heel stoer, maar ik word dan weer panisch van kakkerlakken. Niet heel handig als je graag reist in tropische gebieden...
Kakkerlakken zijn ook echt enorm gore enge beesten, snap dat je daar bang voor bent.
woensdag 17 oktober 2018 om 16:04
Calamitycat schreef: ↑17-10-2018 15:58Waaaaahhhhhhhhhet is me gelukt!!!
Ik heb hem helemaal achterin de tuin vrijgelaten (35 meter vanaf mijn huis) en hem een gebiedsverbod gegeven.
woensdag 17 oktober 2018 om 16:05
Lekker, hè, die adrenaline?Calamitycat schreef: ↑17-10-2018 15:58Waaaaahhhhhhhhhet is me gelukt!!!
woensdag 17 oktober 2018 om 16:06
Euh, ik ken prettigere adrenaline rushes
woensdag 17 oktober 2018 om 16:09
Wat een afschuwelijke fotolilalinda schreef: ↑17-10-2018 15:49https://www.telegraaf.nl/nieuws/2693035 ... n-de-brand
Bel de dierenambulance....
(wat een waanzin)
Inderdaad waanzin om de dierenambulance te bellen maar je huis in de fik steken is ook zowat...
woensdag 17 oktober 2018 om 16:20
Niet lezen, calamitycat! Hieronder mijn enige spinnenervaring waar ik echt door geschrokken ben ooit.
Ik heb ooit in Maleisië gereisd en daar werd ik op een nacht wakker en zag in het licht van buiten van maan en lantaarn een enorme spin op het plafond, echt huge! (Malaysian Green Huntsman waarschijnlijk)
Groot licht aan, maar veel te hoge lodge om bij te kunnen (zo'n bamboe-hotel, met een punt in het midden). Dus na een half uur piekeren hoe ik hem weg kon krijgen (niet bang voor spinnen maar zo'n knoeperd boven je hoofd vind ik ook niet fijn...), toch maar gewoon het licht aan gelaten en gaan proberen te slapen. Onrustig geslapen en steeds uit mijn ooghoek dat beest in de gaten gehouden.
Toch ingeslapen de volgende ochtend was hij weg. Toch een vervelend gevoel, want waar is hij nu dan?! Maar na een half uur nog geen spin gelokaliseerd dus nou ja, dan is hij gewoon weg.
Hele dag op pad geweest en terug naar de lodge. Ik stap vrolijk onder de douche en trek het douchegordijn opzij. En wat zit daar, in zo'n gordijnplooi: dat enorme beest. Nou, toen heb ik ook keihard gegild, in mijn blootje. Getverderrie, wat een beest was dat!
Ik heb ooit in Maleisië gereisd en daar werd ik op een nacht wakker en zag in het licht van buiten van maan en lantaarn een enorme spin op het plafond, echt huge! (Malaysian Green Huntsman waarschijnlijk)
Groot licht aan, maar veel te hoge lodge om bij te kunnen (zo'n bamboe-hotel, met een punt in het midden). Dus na een half uur piekeren hoe ik hem weg kon krijgen (niet bang voor spinnen maar zo'n knoeperd boven je hoofd vind ik ook niet fijn...), toch maar gewoon het licht aan gelaten en gaan proberen te slapen. Onrustig geslapen en steeds uit mijn ooghoek dat beest in de gaten gehouden.
Toch ingeslapen de volgende ochtend was hij weg. Toch een vervelend gevoel, want waar is hij nu dan?! Maar na een half uur nog geen spin gelokaliseerd dus nou ja, dan is hij gewoon weg.
Hele dag op pad geweest en terug naar de lodge. Ik stap vrolijk onder de douche en trek het douchegordijn opzij. En wat zit daar, in zo'n gordijnplooi: dat enorme beest. Nou, toen heb ik ook keihard gegild, in mijn blootje. Getverderrie, wat een beest was dat!