Extreme spinnenangst
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:29
Hoi!
Misschien een heel kinderachtig verhaal maar goed
ik hoop op mensen met ervaring om van je angst af te komen door therapie. Ik woon in een heel bosrijk gebied en bij mijn voordeur zitten van die hele grote dikke zwarte spinnen, toen ik dat van de week zag durfde ik niet naar binnen en verstijfde ik, teruggaan was ook geen optie want ook daar zaten heel veel spinnen. Toen ben ik al rennend naar binnen gegaan en kwam ik erachter dat er binnen ook 1 zat
ik slaap nu al 3 dagen niet thuis, en durf ook echt niet meer het padje op om naar binnen te gaan. Wat van de week dus eigenlijk wel moest maae het lukte me gewoon niet! Ik heb mijn moeder toen huilend gebeld of ze alsjeblieft even naar binnen kon voor me. Waarna ze mij uitlachte
, maar ik zit er zo erg mee! Voor elk spinnetje ben ik doodsbang, ik heb dus gelezen over therapie om er af te komen zijn er hier mensen met ervaring? Ik wil er zo graag vanaf niet meer elke keer overal in elk hoekje die ik zie kijken of er een zit 

Dankjewel alvast!
Misschien een heel kinderachtig verhaal maar goed
Dankjewel alvast!
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:35
Niks kinderachtigs aan, als je een fobie hebt, heb je die. Je moeder klinkt wel kinderachtig, iemand om zoiets uitlachen.
Ik zou de HA eens bezoeken. En in de tussentijd niet googelen op zaken als “hoeveel spinnen wonen in mijn huis” etc.
Ik zou de HA eens bezoeken. En in de tussentijd niet googelen op zaken als “hoeveel spinnen wonen in mijn huis” etc.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:40
Als je niet meer naar huis durft, is therapie wel nodig. Als iemand met je meegaat, durf je dan wel?
Heb je wel al eens een spin onder een glas gevangen en dan buiten gezet? Dan merk je dat jij meer invloed hebt op hun leven dan zij op jouw leven.
En ze kunnen alleen kriebelen, dat weet je ook toch?
Heb je wel al eens een spin onder een glas gevangen en dan buiten gezet? Dan merk je dat jij meer invloed hebt op hun leven dan zij op jouw leven.
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:43
Wij hebben spinnen in huis die tikkende geluiden maken als ze over de vloer rennen. Dat gaat wel wat verder dan kriebelen.parbleumondieu schreef: ↑20-10-2018 10:40Als je niet meer naar huis durft, is therapie wel nodig. Als iemand met je meegaat, durf je dan wel?
Gelukkig hebben we ook een hond
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:45
Nee hoor, die grote zwarte kunnen wel degelijk bijten.parbleumondieu schreef: ↑20-10-2018 10:40Als je niet meer naar huis durft, is therapie wel nodig. Als iemand met je meegaat, durf je dan wel?
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:45
Ik heb therapie nog nooit overwogen, maar ben wel panisch van die beesten. Daarom staat mijn bed ook zo'n 10 cm van de muur af. Zodat een eventuele spin niet op mijn bed valt vanaf de muur. Zo kan ik goed zien of er tussen de muur en het bed niks zit. Dat heb ik eens gehad. Lag in bed en hoorde ineens: pok! Op de muur had ik niks gezien. Even kijken en ja hoor, daar zat ie, tegen de plint. Ik heb er al vaak gehad in mijn huis helaas. Maar tot nu toe heb ik ze zelf weg kunnen doen. Wel op mijn manier. Namelijk eerst een jas met capuchon, wanten aantrekken. Zodat ie niet op mijn hoofd en huid kan vallen. Het idee alleen al. Brrrr! Dan haal ik hem met de bezem naar beneden en ga erop staan. Ik krijg daarbij altijd hartkloppingen.
zaterdag 20 oktober 2018 om 10:50
O, wist ik niet. Nou ja, hier leven er ook heel veel (modderspinnen toch?) en ik kijk er alleen maar naar. De webben moeten af en toe uiteraard een beetje weggepoetst worden voor het oog. Voor de rest hoop ik dat ze het andere ongedierte in toom houden.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:07
Nopeparbleumondieu schreef: ↑20-10-2018 10:40Als je niet meer naar huis durft, is therapie wel nodig. Als iemand met je meegaat, durf je dan wel?
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:08
Ik kan niet wachten!!!! Haharoosje1976 schreef: ↑20-10-2018 10:43Schrale troost voor. Het is nog maar een paar weken spinnen tijd. In november zie je ze bijna niet meer.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:13
Oudewijzeuil schreef: ↑20-10-2018 10:44Therapie schijnt goed te helpen om van spinnenangst af te komen.
Ik denk dat confrontatie het beste werkt. DWING jezelf eens om er een te pakken. Dan ervaar je zelf dat ze je geen kwaad kunnen doen.
Nou ik ben niet echt bang voor spinnen maar ik zou er nooit zomaar eentje oppakken
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:14
Jezus, wat een hel.JollyRider schreef: ↑20-10-2018 10:43Wij hebben spinnen in huis die tikkende geluiden maken als ze over de vloer rennen. Dat gaat wel wat verder dan kriebelen.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:16
Dit lukt écht niet als je een fobie hebt. Je lichaam neemt het namelijk over. Vluchten of verstijven.Oudewijzeuil schreef: ↑20-10-2018 10:44DWING jezelf eens om er een te pakken. Dan ervaar je zelf dat ze je geen kwaad kunnen doen.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:24
Ik denk dat ik me letterlijk doodschrik dan! Ik vind spinnen ook vreselijk.JollyRider schreef: ↑20-10-2018 10:43Wij hebben spinnen in huis die tikkende geluiden maken als ze over de vloer rennen. Dat gaat wel wat verder dan kriebelen.
Gelukkig hebben we ook een hond![]()
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:25
Ik ben helemaal misselijk door het lezen van dit topic. Ik heb ook een gigantische spinnenangst. Kleintjes gaat tegenwoordig enigzins. Maar van die grote raak ik helemaal verstijfd. En word dus misselijk. Heb ook vaak nachtmerries over spinnen. Dan is het net of ze echt over mijn dekbed lopen. Of dat ze op het plafond zitten. Ik krijs dan echt. En mijn vriend zegt dat ik dan best iets gevaarlijks kan doen in mijn slaap. Ik ren vaak weg, klim als een gek over mijn vriend heen om weg te komen, ik gooi mijn dekens door de slaapkamer, en dat alles in slaapstand. Hij schrikt zich altijd het apezuur. En als ik eenmaal besef dat ik sliep en het niet echt is slaap ik verder. Mijn vriend niet met zijn hoge bloeddruk. Ik durf echt geen therapie te doen hoor.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:28
Echt heel naar voor je. Therapie is geen overbodige luxe in jouw geval. Want je durft niet eens in je eigen huis te wonen. Dat gaat wel heel ver. Je fobie beheerst je leven op een negatieve manier.Louiselovess schreef: ↑20-10-2018 11:07Nope, zelfs als iemand mee zou gaan durf ik niet het is dan net of mijn lichaam verstijfd als ik weet dat ik erheen ga. Als ik iets moet hebben uit mijn huis vraag ik of mijn moeder er heen wilt zo erg is het, ik weet ook wel dat ze niks doen maar ik vind het zo ontzettend eng! Zelfs met de stofzuiger durf ik ze niet weg te halen..
Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik bewust geen huis met tuin wil (mijn ervaring is namelijk dat er in tuinen veel spinnen zitten). En ik zou NOOIT ergens gaan wonen waar enorme zwarte spinnen -ik denk dat je huisspinnen bedoelt?- veel voorkomen.
Ik was zelf ook extreem bang voor spinnen. Als in: ik durfde écht niet in de buurt te komen van een spin. Ook niet bij kruisspinnen en hooiwagens enzo. Sinds ik op mezelf woon (al 8 jaar) ben ik moediger geworden. Ik raak niet in paniek van kleine spinnen en hooiwagens. De stofzuiger is enorm handig, omdat ik niet te dichtbij hoef te komen!
Maar huisspinnen.. Dat kan ik ook niet aan. Gelukkig nooit een aangetroffen hier in huis *klopt dit naarstig af* want ik kan dat echt niet aan. Vreselijk. Ruim een jaar geleden zat er een in de hoek van het toilet op mijn werk. Heb nog nooit zo hard gegild. Helaas hadden we net vergadering met onze leidinggevende en gedragswetenschapper erbij. Ze reageerden wel lief maar ze vonden me geloof ik volslagen gestoord.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:40
Ik heb ook een angst voor (grote) spinnen. Buiten, prima...maar binnen dan ga ik compleet over de flos. Zweten, misselijk, snelle ademhaling. Mijn man vindt het dan altijd heel grappig om net te doen of ie ‘m laat vallen als hij ‘m vangt.
Afgelopen zomer op vakantie liep ik ‘s avonds naar de veranda van ons vakantiehuisje en zat er echt een mega exemplaar (ter grootte van mijn hand) voor de deur. Ik heb alles bij elkaar gegild. Gelukkig waren er heel wat hulpvaardige medevakantiegangers die hem heldhaftig gevangen hebben, nadat ze uitgelachen waren toen het het ‘maar’ een spin bleek te zijn.
Dag later zat er een grote schorpioen. Die vang ik dan weer zonder blikken of blozen.
Afgelopen zomer op vakantie liep ik ‘s avonds naar de veranda van ons vakantiehuisje en zat er echt een mega exemplaar (ter grootte van mijn hand) voor de deur. Ik heb alles bij elkaar gegild. Gelukkig waren er heel wat hulpvaardige medevakantiegangers die hem heldhaftig gevangen hebben, nadat ze uitgelachen waren toen het het ‘maar’ een spin bleek te zijn.
Dag later zat er een grote schorpioen. Die vang ik dan weer zonder blikken of blozen.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:46
Maar die kan je toch ook lelijk grijpen of steken, dat begrijp ik dan niet.Juniper_ schreef: ↑20-10-2018 11:40Ik heb ook een angst voor (grote) spinnen. Buiten, prima...maar binnen dan ga ik compleet over de flos. Zweten, misselijk, snelle ademhaling. Mijn man vindt het dan altijd heel grappig om net te doen of ie ‘m laat vallen als hij ‘m vangt.
zaterdag 20 oktober 2018 om 11:50
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:17
Oh ik raak ook echt in paniek van die grote spinnen, niet als ik ze in t wild zie (hoewel mn hart ook dan wel iets sneller klopt), maar wel van die dikke zwarte.
Ik woon in t buitenland en ons vorige huis moet een nest giftige spinnen in de buurt hebben gehad, want ik heb die alleen daar in huis gezien en meerdere malen. Normaal kom ik dus niet in de buurt van een grote spin, maar bij een giftige spin moest ik wel een glas er overheen zetten.
Je huis goed schoon en vooral stof- en spinnenwebvrij houden helpt. Je kunt ook een antispinnencoating op kozijnen ed aan laten brengen, maar ik weet niet of dat in NL verkrijgbaar is.
En ja als therapie helpt zou dat wel mooi zijn!
Ik woon in t buitenland en ons vorige huis moet een nest giftige spinnen in de buurt hebben gehad, want ik heb die alleen daar in huis gezien en meerdere malen. Normaal kom ik dus niet in de buurt van een grote spin, maar bij een giftige spin moest ik wel een glas er overheen zetten.
Je huis goed schoon en vooral stof- en spinnenwebvrij houden helpt. Je kunt ook een antispinnencoating op kozijnen ed aan laten brengen, maar ik weet niet of dat in NL verkrijgbaar is.
En ja als therapie helpt zou dat wel mooi zijn!
Hello, can you hear me?
zaterdag 20 oktober 2018 om 12:30
Ik vind het echt rot voor jullie dat je zo erg in paniek raakt van de Nederlandse spinnen. Ik heb het even niet over buitenland, waar ze wel echt gevaarlojk kunnen zijn.
Dat is toch naar, als je leven zo onrustig wordt door een diertje dat helemaal geen kwaad kan? Ik zou echt therapie aanraden aan iedereen, het is zo lekker als je rustig naar je spinnen kan kijken en niet bang wordt ervan.
En voor Jolly met de tikkende spinnen: ik zou een kleedje neerleggen, dan hoor je ze niet meer.
Dat is toch naar, als je leven zo onrustig wordt door een diertje dat helemaal geen kwaad kan? Ik zou echt therapie aanraden aan iedereen, het is zo lekker als je rustig naar je spinnen kan kijken en niet bang wordt ervan.
En voor Jolly met de tikkende spinnen: ik zou een kleedje neerleggen, dan hoor je ze niet meer.