Uitgerekend 2e helft mei 2019
maandag 10 september 2018 om 09:42
Hoi dames,
Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.
Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
romy1982,
koetjesenkalfjes,
wennn,
Daantje,
starsuus
Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.
Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
Naam | Leeftijd | Kindje | J/m/v | Uitgerekend | Afspraken |
---|---|---|---|---|---|
gracey30 | 33 | 3e | 9 mei | ||
chip | 36 | 2e | 11 mei | 19-12 20 weken echo | |
Tess1981 | 37 | 4e | j | 12 mei | 18-12 20 wekenecho |
Sunne | 35 | 1e | m | 12 mei | 28-12 20 wekenecho |
OkkiePetite | 30 | 1e | 14 mei | 27-12 20 wekenecho | |
Mik | 30 | 1e | 15 mei | 27-12 20 weken echo | |
Sch0rpioen | 31 | 1e | v | 17 mei | 27-12 20 wekenecho |
Tiswa | 1e | j | 18 mei | 31-12 20 weken echo | |
Goudsie | 29 | 1e | m | 19 mei | 24-12 20 wekenecho |
Groenisgras | 27 | 2e | 19 mei | 28-12 20 wekenecho | |
mmm44 | 27 | 2e | j | 20 mei | 27-12 20 weken echo |
Vivaantje93 | 25 | 1e | m | 20 mei | |
Schuimblusser | 25 | 1e | V | 21 mei | 9-1 20 wekenecho |
Stephanie05 | 27 | 1e | m | 25 mei | 28-12 20 wekenecho |
Famke1993 | 25 | 1e | v | 25 mei | 9-1 20 wekenecho |
Globetrotter | 27 | 2e | v | 27 mei |

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
donderdag 25 oktober 2018 om 11:21
Daantje, ik had helemaal over jouw berichtje gelezen. Fijn dat het lichamelijk is meegevallen. Ik ga duimen voor je dat je snel goed nieuws hebt. Laat je het ons dan weten?
Starsuus, je spookt ook vaak door mijn hoofd. Ik vond je berichtje van gisteravond al zo sterk overkomen.
Ik ben nu wel nerveus aan het worden voor maandag. Ben blij als de ergste onzekerheid weg gaat.
Starsuus, je spookt ook vaak door mijn hoofd. Ik vond je berichtje van gisteravond al zo sterk overkomen.
Ik ben nu wel nerveus aan het worden voor maandag. Ben blij als de ergste onzekerheid weg gaat.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:14
He Starsuus wat heftig, heel veel sterkte! Ik hoop dat het lichamelijk allemaal vlot gaat en je er net als Daantje niet veel last van hebt. En dan heel veel sterkte met verwerken natuurlijk!
Ik had ook zo’n moment vlak voor de echo maandag, het zal toch wel allemaal goed zijn. Ik realiseer me steeds dat ik minder onbevangen ben dan tijdens mijn eerste zwangerschap. Toen schreef ik ook hier mee in een groepje en waren er ook miskramen in die groep, maar had ik toch het gevoel dat alles wel goed zou komen. Ik voel me nu kwetsbaarder ofzo, zonder echte aanleiding.
@Tiswa, we gaan idd de zolder laten verbouwen, begin december start de aannemer. Doen wel eea aan slopen zelf, vooral vriend. En als aannemer klaar is moeten we wel nog muren verven en laminaat leggen enzo. Wordt oa kamer voor dochter. Dan wordt haar kamer voor de baby, daar hoop ik niet veel aan te doen (nou ja, als het een jongetje is wel wat, want de gordijnen zijn roze). Hoop dat we in februari/maart klaar zijn met de zolder, zo niet dan ook geen ramp, wieg komt sowieso de eerste maanden bij ons te staan. Ik wil iig dochter niet vlak voor of vlak na bevalling verhuizen.
Ik had ook zo’n moment vlak voor de echo maandag, het zal toch wel allemaal goed zijn. Ik realiseer me steeds dat ik minder onbevangen ben dan tijdens mijn eerste zwangerschap. Toen schreef ik ook hier mee in een groepje en waren er ook miskramen in die groep, maar had ik toch het gevoel dat alles wel goed zou komen. Ik voel me nu kwetsbaarder ofzo, zonder echte aanleiding.
@Tiswa, we gaan idd de zolder laten verbouwen, begin december start de aannemer. Doen wel eea aan slopen zelf, vooral vriend. En als aannemer klaar is moeten we wel nog muren verven en laminaat leggen enzo. Wordt oa kamer voor dochter. Dan wordt haar kamer voor de baby, daar hoop ik niet veel aan te doen (nou ja, als het een jongetje is wel wat, want de gordijnen zijn roze). Hoop dat we in februari/maart klaar zijn met de zolder, zo niet dan ook geen ramp, wieg komt sowieso de eerste maanden bij ons te staan. Ik wil iig dochter niet vlak voor of vlak na bevalling verhuizen.
donderdag 25 oktober 2018 om 14:26

donderdag 25 oktober 2018 om 15:19
Starsuus wat erg! Veel sterkte...
Ik hoop dat het snel vanzelf loskomt en dat het dan snel weer raak is.
Okkie gefeliciteerd en heel veel plezier met iedereen vertellen!
Beeb lijkt op zijn/haar vader hier. Vorige keer zagen we al dat ie net als papa een groot hoofd en kleine oortjes heeft
, maar blijkt ook nogal een druktemaker. Iedere keer als de verloskundige dacht het goed in beeld te hebben, was ie al weer gedraaid en lagen we weer tegen een kont aan te kijken
. De uitdaging van de dag volgens de verloskundige. Uiteindelijk heeft ze wel een goede meting kunnen doen, het is goed gegroeid en de uitgerekende datum gaat naar 15 mei.
(Nub-theorie gaat 'em niet worden hier, nub is maar heeeel even vluchtig in beeld geweest.)
Phoe ik zat wel even in spanning toen de verloskundige zei, voor het echoapparaat op m'n buik zat, 'zal wel een stuk groter zijn dan de vorige keer'. 'Nou dat hoop ik dan maar', dacht ik.

Okkie gefeliciteerd en heel veel plezier met iedereen vertellen!

Beeb lijkt op zijn/haar vader hier. Vorige keer zagen we al dat ie net als papa een groot hoofd en kleine oortjes heeft

Phoe ik zat wel even in spanning toen de verloskundige zei, voor het echoapparaat op m'n buik zat, 'zal wel een stuk groter zijn dan de vorige keer'. 'Nou dat hoop ik dan maar', dacht ik.

donderdag 25 oktober 2018 om 20:10
Ik heb vanochtend medicatie gekregen om de miskraam op gang te brengen. Merkte vannacht dat ik de onzekerheid van afwachten toch echt niet trek, ii heb geen oog dicht gedaan. Ik begin morgenochtend met de eerste twee pillen (van de acht, verdeeld over twee dagen) en hoop dat het een beetje meevalt, net als bij Daantje. Zie er namelijk enorm tegenop.

donderdag 25 oktober 2018 om 21:03
Ah starsuus moet de hele tijd aan je denken. Wat goed dat je de beslissing hebt genomen om je lichaam te helpen.
Eerlijk is eerlijk, als het kindje al 2 weken is overleden en je lichaam het niet op gang brengt kan het heel lang duren voor het wel zover is. Die onzekerheid is zo moeilijk!
Mijn miskraam in mei begon zelf met een beetje bloedverlies en werd steeds heviger maar in totaal heeft het wel 2 weken geduurt. Tot het moment dat het lichte weeën werden. Op het moment zelf wist ik eigenlijk niet wat me overkwam. Maar al met al is het me wel echt meegevallen. Al heeft het geestelijk ook een hoop losgemaakt.
Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen. Pas goed op jezelf en neem de tijd!
Eerlijk is eerlijk, als het kindje al 2 weken is overleden en je lichaam het niet op gang brengt kan het heel lang duren voor het wel zover is. Die onzekerheid is zo moeilijk!
Mijn miskraam in mei begon zelf met een beetje bloedverlies en werd steeds heviger maar in totaal heeft het wel 2 weken geduurt. Tot het moment dat het lichte weeën werden. Op het moment zelf wist ik eigenlijk niet wat me overkwam. Maar al met al is het me wel echt meegevallen. Al heeft het geestelijk ook een hoop losgemaakt.
Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen. Pas goed op jezelf en neem de tijd!

donderdag 25 oktober 2018 om 21:08
Veel sterkte Starsuus
Dit moet echt niet makkelijk zijn. Hoop voor je dat het fysiek alvast zal meevallen. En de moed niet opgeven, komt vast wel goed.
Sorry allemaal voor mijn afwezigheid. Heb het erg druk op mn werk en voel me vaak ook niet zo lekker. Regelmatig misselijk geweest en nu weer vaak moe..
Ik blijf maar wachten op onze termijnecho. Is echt nog zo lang. Zal dan 13 weken zijn. Mag er niet aan denken dat we dan zouden zien dat het niet goed is.

Sorry allemaal voor mijn afwezigheid. Heb het erg druk op mn werk en voel me vaak ook niet zo lekker. Regelmatig misselijk geweest en nu weer vaak moe..
Ik blijf maar wachten op onze termijnecho. Is echt nog zo lang. Zal dan 13 weken zijn. Mag er niet aan denken dat we dan zouden zien dat het niet goed is.
vrijdag 26 oktober 2018 om 04:17
Oh nee suus wat erg! Ik wens je heel veel sterkte. Snap goed dat je toch maar voor de medicijnen hebt gekozen, ik zou het ook zo snel mogelijk willen afsluiten. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn van een gezond kindje. In de tussentijd, geniet extra veel van je zoontje.
Ik vind het best heftig dat er naar mijn idee al best veel miskramen zijn geweest in dit topic. Ik word er toch best onzeker van, zeker omdat ik pas met 13 weken een eerste echo laat maken.
Okkie en mik, fijn van jullie goede echo’s!

Ik vind het best heftig dat er naar mijn idee al best veel miskramen zijn geweest in dit topic. Ik word er toch best onzeker van, zeker omdat ik pas met 13 weken een eerste echo laat maken.
Okkie en mik, fijn van jullie goede echo’s!

vrijdag 26 oktober 2018 om 06:35
Hee lieve meiden, geeft echt een fijn gevoel dat jullie aan me denken. Die steun doet me veel, dankje!!
Ik snap heel goed dat jullie onzeker kunnen worden door mijn verhaal en dat van de andere miskramen, maar vergeet niet dat de kans op een goede zwangerschap nog steeds veruit het grootst is. Sowieso al vanaf het begin, maar nu jullie al richting de 2e termijn gaan natuurlijk helemáál!
Dus tegen de onzekere dames zeg ik: laat los die angst, vertrouw op je lichaam (en op de statistieken
) en probeer ervan te genieten. Zwanger zijn is zoiets moois en bijzonders. Ik ben nu alleen maar blij dat ik van de zwangerschap van m’n zoon - maar ook van deze - zo genoten heb. Ook al liep het dit keer niet goed af.
Ik snap heel goed dat jullie onzeker kunnen worden door mijn verhaal en dat van de andere miskramen, maar vergeet niet dat de kans op een goede zwangerschap nog steeds veruit het grootst is. Sowieso al vanaf het begin, maar nu jullie al richting de 2e termijn gaan natuurlijk helemáál!
Dus tegen de onzekere dames zeg ik: laat los die angst, vertrouw op je lichaam (en op de statistieken

vrijdag 26 oktober 2018 om 08:01
Mooi gezegd Starsuus! Je klinkt ondanks deze vervelende gebeurtenis erg positief. Knap hoor.
Hoe is het met de klachten bij de rest? Ik ga nu echt al veel vaker naar de wc. Vooral ‘s nachts. Ik dacht dat dat pas later in de zwangerschap zou beginnen..
Voor degene met een goede termijnecho.. Wanneer hebben jullie een vervolgafspraak? Volgens mij is dat overal weer anders. Ik mag eind november weer, en ben dan 15 weken + 4.
Hoe is het met de klachten bij de rest? Ik ga nu echt al veel vaker naar de wc. Vooral ‘s nachts. Ik dacht dat dat pas later in de zwangerschap zou beginnen..
Voor degene met een goede termijnecho.. Wanneer hebben jullie een vervolgafspraak? Volgens mij is dat overal weer anders. Ik mag eind november weer, en ben dan 15 weken + 4.

vrijdag 26 oktober 2018 om 08:38
Starsuus wat een lief berichtje! En wat klink je sterk! Ga je nu niet zorgen maken over dat je ons bezorgd maakt met je verhaal he, daar moet ook gewoon ruimte voor zijn! En je hebt gelijk, het kan altijd mis gaan maar dan kan je er maar beter van genoten hebben.
De verloskundigenpraktijk hier doet Centering Pregnancy. Ik krijg geen individuele controles maar vaste bijeenkomsten met een groep van ongeveer 8 vrouwen die evenlang zwanger zijn als ik. Ik heb begrepen dat we dan om de beurt gaan wegen, bloeddruk meten, hartje luisteren, etcetera en dat we vervolgens een gesprek hebben over een zwangerschapsgerelateerd thema. Ik weet nog niet of het wat voor mij is hoor, maar ik ga het even aankijken. Maar dat betekent dus dat ik de eerstvolgende controle al volgende week dinsdag heb, omdat dan toevallig de eerste bijeenkomst is.
Tiswa succes vandaag!
Ik heb begrepen dat vaak naar de wc gaan ook in het begin kan voorkomen. En dan gaat het een tijdje beter om in het 3e trimester weer terug te komen. Hier lijkt het vele plassen voorbij.Sch0rpioen schreef: ↑26-10-2018 08:01Hoe is het met de klachten bij de rest? Ik ga nu echt al veel vaker naar de wc. Vooral ‘s nachts. Ik dacht dat dat pas later in de zwangerschap zou beginnen..
De verloskundigenpraktijk hier doet Centering Pregnancy. Ik krijg geen individuele controles maar vaste bijeenkomsten met een groep van ongeveer 8 vrouwen die evenlang zwanger zijn als ik. Ik heb begrepen dat we dan om de beurt gaan wegen, bloeddruk meten, hartje luisteren, etcetera en dat we vervolgens een gesprek hebben over een zwangerschapsgerelateerd thema. Ik weet nog niet of het wat voor mij is hoor, maar ik ga het even aankijken. Maar dat betekent dus dat ik de eerstvolgende controle al volgende week dinsdag heb, omdat dan toevallig de eerste bijeenkomst is.
Tiswa succes vandaag!
vrijdag 26 oktober 2018 om 09:11
Mijn verloskundige doet ook centering pregnancy en gewone individuele afspraken. Ik heb ervoor gekozen om niet voor centering pregnancy te gaan; lijkt me niet helemaal mijn ding. En ik heb stiekem ook geen zin om elke keer naar andere verhalen te luisteren, want bij de vk zit ik voornamelijk voor mezelf. Maar het kan ook dat ik een verkeerd beeld ervan heb.
Het vele plassen is inderdaad vaak bij het eerste trimester al, stopt in de tweede en bij sommige komt het weer terug in 3e trimester. Naja bij heel veel vrouwen.
Eergister ben ik 4(!!) x gaan plassen 's nachts, helemaal balen, maarja.
Ah Starsuus ik vind je zo dapper en sterk. Maak je geen zorgen dat je ons onzeker maakt met jouw verhaal. Tuurlijk spookt het nu meer door mijn hoofd, maar ik kan er ook nog van genieten als ik puur voor mezelf spreek.
Het vele plassen is inderdaad vaak bij het eerste trimester al, stopt in de tweede en bij sommige komt het weer terug in 3e trimester. Naja bij heel veel vrouwen.
Eergister ben ik 4(!!) x gaan plassen 's nachts, helemaal balen, maarja.
Ah Starsuus ik vind je zo dapper en sterk. Maak je geen zorgen dat je ons onzeker maakt met jouw verhaal. Tuurlijk spookt het nu meer door mijn hoofd, maar ik kan er ook nog van genieten als ik puur voor mezelf spreek.
vrijdag 26 oktober 2018 om 09:44
Ik ga er 's nachts wel elke 1-2 uur uit om te plassen, heel irritant (vindt m'n vriend ook, haha). Overdag heb ik daar niet zo'n last van. Gisteren had ik wel steeds een zeurderig gevoel in m'n onderbuik, en waren het wel heel veel kleine plasjes 's nachts, dus heb net even een potje naar de huisarts gebracht om blaasontsteking uit te sluiten. Dat schijnt toch wel een dingetje te zijn tijdens de zwangerschap (en anders te voelen dan een normale blaasontsteking).
Oh dat centering pregnancy lijkt me echt helemaal niks, haha
Heb toch liever even een momentje alleen met de vk en mijn vriend.
Succes vandaag Tiswa!
Oh dat centering pregnancy lijkt me echt helemaal niks, haha

Succes vandaag Tiswa!
vrijdag 26 oktober 2018 om 11:03
Centering pregnancy, nog nooit van gehoord. Lijkt me ook niks. Ik mag de 14e weer naar de verloskundige. Je klinkt inderdaad positief Starsuus. En mooi dat je toch ook van deze zwangerschap hebt kunnen genieten. Ik zit al weleens in mijn hoofd met het bevallen, wat in mijn geval geplande keizersnede wordt. Van mijn eerste kon ik wel onbevangen genieten. Nu geniet er ik ook zeker van hoor. Alleen vergeet soms bijna dat ik zwanger ben. Het leven is zoveel drukker nu met 2 kinderen. Binnenkort mijn zwangerschapsdagboek maar eens bij gaan houden. Veel plassen heb ik geen last van. Alleen al wat wel wat last bij rug/bekken. Maar als ik weer energie heb ben ik soms gewoon te enthousiast met dingen doen.
zaterdag 27 oktober 2018 om 08:35
Goedemorgen meiden,
Ik heb de miskraam achter de rug en het is me enorm meegevallen. Gisterochtend de eerste tabletten ingenomen, rond de middag begon een wat menstruatie-achtig gevoel dat de rest van de dag heel geleidelijk aan pijnlijker werd, maar goed te doen bleef. ‘s Avonds nadat ik ons zoontje naar bed heb gebracht, kwam de boel echt op gang en rond middernacht was het klaar. Heb het vruchtje opgevangen, het was echt al een piepklein poppetje. Ik ben vrij nuchter maar vond dit toch wel heel bijzonder. Ik was gisterochtend nog even erg verdrietig maar had toen het gebeurd was meteen een heel opgelucht gevoel. We kunnen verder. We gaan de komende maanden zien hoe m’n cyclus zich ontwikkelt en wanneer we er weer zin en vertrouwen in hebben: nieuwe rondes, nieuwe kansen!
Ik ga nu weer over naar de wachtbankje-forumgroep. Jullie moeten hier weer lekker alleen kletsen over zwanger zijn, niet over miskramen
Bedankt voor jullie steun en lieve woorden! Heeft me echt geholpen. Blij mee!
Heel veel geluk en succes gewenst met jullie zwangerschappen en mooie kindjes straks.
Liefs Suus.
Ik heb de miskraam achter de rug en het is me enorm meegevallen. Gisterochtend de eerste tabletten ingenomen, rond de middag begon een wat menstruatie-achtig gevoel dat de rest van de dag heel geleidelijk aan pijnlijker werd, maar goed te doen bleef. ‘s Avonds nadat ik ons zoontje naar bed heb gebracht, kwam de boel echt op gang en rond middernacht was het klaar. Heb het vruchtje opgevangen, het was echt al een piepklein poppetje. Ik ben vrij nuchter maar vond dit toch wel heel bijzonder. Ik was gisterochtend nog even erg verdrietig maar had toen het gebeurd was meteen een heel opgelucht gevoel. We kunnen verder. We gaan de komende maanden zien hoe m’n cyclus zich ontwikkelt en wanneer we er weer zin en vertrouwen in hebben: nieuwe rondes, nieuwe kansen!
Ik ga nu weer over naar de wachtbankje-forumgroep. Jullie moeten hier weer lekker alleen kletsen over zwanger zijn, niet over miskramen

Bedankt voor jullie steun en lieve woorden! Heeft me echt geholpen. Blij mee!
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
Liefs Suus.