Te klein voor auto?

25-10-2018 18:34 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb sinds kort rijlessen in een nogal grote auto alleen heb ik een probleem..

Ik ben 166 lang en heb schoenmaat 36. Als ik om me heen kijk dan zit ik tegen de deurstijlen aan te kijken maar een nog groter probleem is dat ik mijn hak niet lp de grond kan houden bij mn koppeling omdat mn voet te klein is.. dus ik bedien mijn pendalen met zwevende voeten...

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zoiets heeft.. is dit een kwestie van wennen of zal ik toch opzoek moeten naar een kleinere lesauto?????????
Wat zegt je instructeur?
Je stoel verstellen? Ik ben zelf ook niet zo lang en ik verstel de zitgedeelte van mijn stoel naar voren zodat ik bij de pedalen kom.
Op heel veel plaatsten ter wereld is jouw lengte (zo klein vind ik dat overigens niet) en schoenmaat totaal normaal, dan zouden die ook allemaal niet in een wat grotere auto kunnen rijden?

Valt er niets te verstellen?
Ik ben 1.60 en heb kleine voetjes, kan ook gewoon autorijden. Gewoon je stoel naar voren/ omhoog en gaan.

En anders heb je blokken die je op de pedalen kan plaatsen.
Maar ik rij al heel lang en in verschillende maten en soorten auto's.

Op soms een dashbord na die soms een beetje in mijn knie zit kan ik overal bij en alles zien.

Zeker bij de meeste lesauto's ( die echt bijna altijd nieuwer zijn dan mijn barrels) kan de stoel naast naar voren ook apart omhoog.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 25-10-2018 18:40
17.88% gewijzigd
Slechte auto blijkbaar. In Amerika zijn ladingen vrouwen van formaat "petite", dus zeg tussen de 150 en 160 cm, en die rijden allemaal vrolijk rond.

Ook in full size pickup trucks en grote SUV's

Ligt dus echt aan de ongeschikte lesauto. Dom van dat bedrijf om zo'n auto te kopen, iedereen moet er immers mee kunnen rijden en dat is nu niet zo
Ik kom wel goed bij de pendalen alleen als de koppeling helemaal omhoog komt of als ik hem ga gebruiken moet ik helemaal van de grond af omdat mn voet te klein is..
In wat voor auto les je? Ik ben kleiner dan jij en pas zonder probleem in grote terreinwagens en SUV’s. Je treft misschien net een verkeerd model.
Ik zou je probleem voorleggen aan de instructeur, dit klinkt niet echt veilig. Ik denk niet dat je te klein bent om auto te rijden; mijn tante is nog zeker 10 cm korter dan jij en ze heeft het groot rijbewijs,
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Misschien en andere auto? Ik zou het bespreken met je instructeur. Ik ben tien cm korter en had hier geen last van met rijden.
Als Snookie in een SUV kan rijden, ben jij zeker niet te klein.
Het kan zeker wel. Ik (1,59 m) had vroeger in de Opel Senator van mijn schoonvader heel slecht zicht rondom, en mijn vriend heeft nu ook een Opel (geen idee welk type :hihi: ) waarin ik ook tegen de zij- en achterkant aan kijk.
Oh en die hangende pedalen zou een Ford kunnen zijn, dat is ook heel rottig rijden. Ik herken het helemaal, en dan heb ik niet eens echt kleine voeten.
Als de stoel niet verder naar voren kan, kun je beter een andere lesauto zoeken.
Ik kom altijd bij de pedalen. Maar in mijn kleine autootje zie ik wel een heleboel meer van de weg en en het andere verkeer.
Geen problemen met mijn 1.58 schoenmaat 35. Mijn zus is nog eens tien cm korter en zij rijdt ook in standaard auto’s. Stoel helemaal naar voren, stuurkolom omlaag, spiegels goed verstellen en klaar.
Ik kan wel goed bij de pendalen alleen als deze helemaal omhoogstaan of als ik ze omhoog moet laten komen kan ik niet met mijn hak op de grond blijven ik moet dus rijden met zwevende voeten
bij de koppeling kan ik mijn voet ook niet op de grond laten staan, maar dat is toch geen probleem? Zolang je bij het gas maar gewoon met je hak op de grond blijft, omdat het anders nogal vermoeiend wordt.
Ik ben 1.57 en maat 36 schoenen. Ik heb nooit problemen verder, kan alleen niet met flipflops of blote voeten rijden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik rijd met mijn rechtervoet op gas en rem en houd daarbij contact met de vloer dmv mijn hak. Met de koppeling niet, dan hangt mijn voet in de lucht want je voet laat je links buiten van de koppeling rusten (toch? Zo heb ik het altans aangeleerd gekregen, nou ben ik eigenlijk benieuwd of iedereen wel dat doet eigenlijk?)

Verder idd instructeur vragen.
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Ik ben 1.51 m en heb in een grote Mercedes gelest. Ik gebruikte een autokussen om beter bij de pedalen te kunnen. In mijn eigen auto is dat niet meer nodig, omdat er een verhoging ingebouwd is. Die er ook weer uit kan.
Ja bij het gas heb ik ook dit probleem.. koppeling rust ik er idd naast. Heb veel spierpijn na mn lessen haha
Dap123 schreef:
25-10-2018 18:52
Ik kan wel goed bij de pendalen alleen als deze helemaal omhoogstaan of als ik ze omhoog moet laten komen kan ik niet met mijn hak op de grond blijven ik moet dus rijden met zwevende voeten
Dat is toch normaal? Kan ik ook niet hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik ben 1.58 en ik kan prima auto rijden. Je hoeft toch niet met je hak op de vloer te blijven?
Er moet echt iets te verstellen zijn aan je stoel om dit op te lossen. Ik ben even lang en zelfde schoenmaat en rij al jaren en heb dit nog nooit gehad.
Waarom reageer je niet op de vraag wat je instructeur hierop zegt? Ik zou het heel vreemd vinden als je dit nog niet hebt besproken.
Mijn ervaring is dat het per auto/merk flink kan verschillen. Vooral Ford is lastig als je wat kleiner bent. Van andere merken Hyundai, Fiat, Skoda weet ik dat het beter gaat. In wat voor auto les je?
En als je voeten bij gas en rem echt hoog hangen kun je inderdaad spierpijn maar ook kramp in je kuiten krijgen en dat kan erg gevaarlijk zijn tijdens het rijden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven