Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
Dappere Suus :hug:
Ik lees nog steeds mee bij het Wachtbankje, dus ik lees daar hoe het je verder vergaat. Succes meis!
Mijn echo was gisteren weer helemaal goed. Ik heb dus ook zo’n stuiterbal in mijn buik. Hij/zij was heerlijk aan het ronddraaien en aan het spartelen :flirting:

Ik had op zich niet het idee dat er iets mis zou zijn, maar toch fijn om echt te zien dat alles mooi volgens schema loopt. 18 mei is nu ook echt definitief als uitgerekende datum gezet.
Proficiat Tiswa!!!

En veel respect voor Starsuus. Krijg de kriebels van hoe je beschrijft dat het al een klein poppetje was... mooi om te zien dat je zo positief bent, dat is het beste inderdaad! Op naar de volgende nieuwe kans.
suus jeetje wat klink je sterk!
Heel veel succes en ik ga hard duimen dat het voor jullie snel raak is.
Zo, wij zijn weer thuis! Kleurtje erbij, heerlijk gehad; terug in het kikkerlandje!

Veel gebeurd in de tussentijd hier. Fijn tiswa!! Goed nieuws!

Kippenvel na het bericht van starsuus, heb er echt wel een paar dagen aan gedacht... je klinkt heel sterk, nogmaals heeeel veel sterkte en moed voor de toekomst.

Update over hoe het hier gaat; ik slaap zeer slecht (lees; bijna niet)... ben een buikslaper en dat kan gewoon niet meer.
Ben de laatste dagen heeeeeeeel misselijk. Gedurende de hele dag/nacht. Ik geef (nog) niet over, maar voel me echt beroerd. Terugvlucht was echt een soort ramp; had zoveel kramp in m’n onderbuik dat ik echt even dacht dat het mis zou gaan. Kon amper opstaan. Nu rustig op de bank met een warme kruik gaat het weer gelukkig.
Voor degene die hun echo hebben gehad/zeer binnenkort krijgen; gaan jullie het direct aan iedereen vertellen of wachten jullie tot de NIPT? (Als jullie dat doen)
Wie gaat er ook alweer voor? Zijn jullie er ook al uit of je voor de nevenbevindingen gaat? Benieuwd naar jullie redenen/visie.
Stephanie wij zijn heel snel geweest met vertellen. Zodra we het wisten hebben we het de gezinnen verteld en beste vrienden. Na de eerste echo aan de rest.

Wij gaan toch wel voor de NIPT. Ik laat komende week mijn bloed prikken. Wij kiezen om de nevenbevindingen niet te willen weten.
'Fijn' dat het achter de rug is Suus, op naar volgende kansen.

Wat goed dat de echo goed was Tiswa!

Hier weet iedereen het al. En we gaan ook de NIPT doen met nevenbevindingen.
Hoezo hebben jullie ervoor gekozen Schorpioen zonder nevenbevindingen? :)
Wij hadden het de directe familie meteen een paar dagen na de test verteld. De rest van de familie en op ons werk na de vroege echo (met 8w). Dus iedereen weer het en dat is maar goed ook, want ik kan nu (12w1d) mijn buikje al niet meer verbergen... Gaat veel sneller dan bij de eerste! En dat terwijl ik nog niet ben aangekomen (0,5 kg afgevallen) en mijn borsten ook al behoorlijk gegroeid zijn. Waar het af is heb ik alleen niet kunnen ontdekken ;)

Ik heb vrijdag bloed laten prikken voor de nipt en de standaard tests (glucose, ijzer, etc). Ik heb uiteindelijk wel voor nevenbevindingen gekozen, had er wel eea over gelezen waardoor ik twijfelde (oa artikel volkskrant dat hier eerder gepost werd), maar wat voor mij de doorslag gaf, is de redenatie dat dit soort tests incl nevenbevindingen alleen maar verbeterd kunnen worden als er deelnemers aan het wetenschappelijk onderzoek zijn. En me voorgenomen obv alles wat ik gelezen heb om bij een niet goede uitslag (positief op een chromosomale afwijking of een nevenbevinding) niet meteen in paniek te raken. Hoe zeldzamer de afwijking hoe groter de kans op foutpositief, dus vals alarm. En natuurlijk wel hopen dat alles goed is, dan is de nipt heel betrouwbaar. Echoscopiste vond met 11w2d echo de nekplooi er keurig uitzien zei ze. Verder geen combitest natruulijk, maar die meldde ze toch wel even en dat was natuurlijk fijn.
Ach Suus, fijn dat het uiteindelijk wat dat betreft is mee gevallen. Ik hoop dat je cyclus snel weer op gang komt, en dat het vertrouwen bij jullie terugkeert! Sterkte!

Tiswa! Yes gefeliciteerd!!

Stephanie welkom thuis, kalmpjes aan ! Vervelend dat je je naar voelt, hopelijk trekt snel beetje bij!
Hier na de echo van afgelopen woensdag direct aan iedereen verteld, wij hebben gekozen voor geen NIPT omdat voor ons idee, je voor echt zekerheid toch verder onderzoek moet. Waarbij je in ons idee dan wel weer veel risico's loopt.

Chip! Wow afgevallen, knap! Hier zitten de eerste 2 kilo's er al aan :)
En inderdaad die borsten, echt niet normaal :bye:

Hier vooral moe, zie echt op tegen komende werkweek, 5 dagen inclusief 2 daagse training met overnachting. Per dag maar kijken hoe het gaat...
mmm44 schreef:
28-10-2018 08:03
Hier weet iedereen het al. En we gaan ook de NIPT doen met nevenbevindingen.
Hoezo hebben jullie ervoor gekozen Schorpioen zonder nevenbevindingen? :)
Ik kan het niet eens goed uitleggen en begin ook direct weer te twijfelen.. waarom eigenlijk niet? Dat was ook mijn eerste reactie. Alleen hoorde ik dan weer dat er afwijkingen gevonden kunnen worden die pas op latere leeftijd aan het licht komen; in dat geval willen we het niet van te voren weten. Maar is dat wel zo? Ik kan nog wijzigen denk ik.. heb nog niet laten prikken.
Qua gewicht; tussen de eerste en tweede echo was ik 1,5 kg afgevallen.. Ik moet zeggen dat ik ook echt wel minder eet, ik zit gewoon veel eerder vol. Afvallen in het begin van de zwangerschap komt vaker voor zei de verloskundige. De kilo’s zullen er binnenkort wel aanvliegen ben ik bang ;-) .
Qua gewicht heb ik nog niet op de weegschaal gestaan. Ik zie het wel hoeveel ik aan ga komen.

Ik twijfel ook wel over nevenbevinding. Moet er alleen nu snel mee zijn. Over een uurtje moet ik al bij de vk zijn.
Oh succes!!

Ik vermoed bij de nevenbevindingen ook een grotere kans op een vruchtwaterpunctie (met de risico’s) terwijl het vals alarm blijkt te zijn..

Benieuwd waar je voor hebt gekozen!
Hoi dames, weer een nieuwe week! En een spannende voor een aantal (waaronder ikzelf).

Hopelijk was alles goed mmm. Ben benieuwd wat je nu gedaan hebt met de nipt.

Ik ga vrijdag bloedprikken, ook voor de nipt. Wij doen wel met nevenbevindingen. Ik had eerst het idee om te wachten met vertellen tot we daar de uitslag van hebben, maar dat kan nog 2 weken duren en dan ben ik al 14 weken. Bovendien, als de uitslag goed is had ik het net zo goed na de echo kunnen vertellen, en als die niet goed is moet er weer vervolgonderzoek en ben je weer een paar weken verder. Dus toch maar gewoon na donderdag, als we hopelijk een goede termijnecho hebben gehad.
Jaaa, was helemaal goed gelukkig. Toch vooruit gezet na de eerste echo, ben vandaag precies 11 weken en 20 mei uitgerekend. Wel te horen gekregen dat we meerdere groeiecho's gaan krijgen in het ziekenhuis omdat de eerste dysmatuur was.

Uiteindelijk gekozen voor NIPT zonder nevenbevinding. Ook doordat mochten ze dingen vinden; het alsnog vaak niet duidelijk is wat het dan wel is. En ik ken mezelf; dan ga ik googlen.

Maar ik had er geen erg in dat je in het ziekenhuis bloed moet prikken :P dus ik moet nog even langs haha.
Super fijn mmm! Goed dat ze de groei in ieder geval in de gaten houden. Kon je de spruit goed bewonderen? Ja stom he dat je voor dat prikken weer naar een speciale locatie moet! Hier ook niet direct iets naast de deur, maar goed.
Fijn mmm!!

Wij hebben de papieren voor de nipt net via de mail binnen gekregen en gaan niet voor de nevenbevindingen. Ik wil geen onrust zaaien en ga ook googlen mocht er iets zijn. Vind de drie syndromen waar wel naar gekeken wordt de belangrijkste om de zwangerschap af te breken; dat is namelijk wel wat we besloten hebben mocht een vd 3 syndromen aanwezig zijn.
Fijn dat iedereen doet wat zij vindt dat goed is of voelt! Ben volgende week maandag weer aan de beurt voor een echo! Superspannend en leuk, we hebben er al erg veel zin in!
Ja, de kleine lag eerst stil; maar de vk zei gelijk ik zie een mooi kloppend hartje. En daarna begon die heel druk te bewegen.

Ik heb nu pas echt her idee van: ja ik ben zwanger en (vanuit gaan dat alles goed gaat) in mei een baby.

Net ook door het ziekenhuis gebeld; 27 december de 20 weken echo. Gek idee dan al op de helft.

Wat leuk schorpioen dat je weer een echo hebt, is dat zomaar?
Ooo wat fijn om te horen mmm! Spannend toch weer zon echo! Ben ook benieuwd schorpioen:)

Ik wacht ook echt tot de echo met het idee dat ik echt zwanger ben denk ik; moet het eerst weer eens zien ofzo, dus dat begrijp ik heel goed mmm
Gelijk al een 20 weken echo gepland! Top!!💪🏼 Ja dat is al dan gewoon op de helft! Mijn beste vriendin is volgende week 20 weken en weet dan ook wat het wordt! Zo spannend maar ook zooooo snel gegaan!🙊
Hier nog steeds het idee dat de weken voorbij kruipen... vandaag een echt mensje te zien op de zwangerschap+ app! Precies 10 weken (voor zover nu duidelijk dan)
mmm44 schreef:
29-10-2018 18:44
Wat leuk schorpioen dat je weer een echo hebt, is dat zomaar?
Ja een pretecho noemde ze het. Deze staat gepland op 27 november. Volgens mij is dat normaal bij de verloskundige waar ik ga? Geen idee! Maar wel leuk :lol:
stephanie en mmm dat heb ik ook! Je voelt nog niets in je buik maar op de echo is gewoon al een klein mensje te zien. Heel gek idee.

Zijn jullie (via advertenties op Facebook) dat apparaat al tegengekomen waarmee je zelf thuis echo’s kan maken? Niet dat ik dat ga doen hoor! Maar snap mensen wel die uit nieuwsgierigheid elke dag willen kijken hoe het met die kleine is. Iemand ervaringen?
waT fijn MMM gefeliciteerd!
Suf hè, alsof het na die termijnecho pas echt werkelijkheid is. Herkenbaar :)
Wel over gelezen, las ergens dat het te huur is voor €70 pw ofzo... hmmm... weet niet of ik dat wil maar ben wel benieuwd of anderen het gebruikt hebben!

Haha ja echt heel gek! Alsof het er nu nog niet is ofzo en vanaf de echo wel🙊

Ojee... vanaf vandaag een broek aan naar m’n werk met een elastiekje ertussen. Gaat niet meer dicht... lange trui erover; niemand weet het nog🙃 wil nog geen zwangerschapsbroek kopen zolang ik die echo niet heb gehad. Stom he? Durf zelf ook nog niets te kopen😋
Starsuus, fijn dat het lichamelijk snel op gang is gekomen en het mee is gevallen. Je staat er nog zo positief in, echt zo knap. Ik lees ook nog steeds mee bij het wachtbankje (ondanks dat ik er zelf niet lang heb meegeschreven) dus ik ga volgen hoe het verder met je gaat. Hopelijk snel weer goed nieuws!!

Fijn mmm en tiswa! Nu kan het echte genieten en dromen beginnen over die kleine in mei.

Haha Stephanie, dat gaat hard met die buik van je. Ik ben benieuwd of je het nog een week volhoudt om het te verbergen :-x

Hier heb ik een slechtere week achter de rug. Voor het eerst echt een beetje misselijkheid gehad, hoofdpijn en veel buikpijn.

Kinderdagverblijf is definitief geregeld, ik woon in een grote stad en heb al wat negatieve verhalen gehoord van mensen die niet meer alle dagen terecht konden. Ook wonen onze families niet dichtbij, dus zij kunnen ook niet inspringen als het nodig is.

Deze week bloed voor de nipt laten prikken. Wij doen wel met nevenbevindingen.

Er staan weer wat termijnecho’s voor deze week op de planning, spannend! Veel succes met aftellen!
Wat goed weer een paar goede echo's!

Hier gaat het iets beter qua misselijkheid. Ben nog steeds wel moe.
Merk wel dat deze twee klachten een beetje hun tol gaan eisen en ik we wat dat betreft wel "klaar" mee ben. Voel me nu 12 weken al zo slecht dat ik me eigenlijk graag eens beter wil voelen.

Ben daardoor ook minder met de baby maar meer met mezelf bezig. Maar wordt er nu wel elke dag mee geconfronteerd. Mijn buik groeit hard en een hoop mensen zijn inmiddels op de hoogte. Wel erg leuk, krijgen nu ook steeds kadootjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven