Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

donderdag 1 november 2018 om 12:44
Toch he....Bladora....je stelt een vraag en bij feedback die anders is als meegaand in jouw enorme inzet en succesvolle insteek haak je af door middel van tegenkritiek en herhaling van zetten wat je allemaal hebt betaald.
Prima hoor. Je hebt het echt super gedaan en opgepakt. Dat geloof ik ook echt.
donderdag 1 november 2018 om 12:47
Toch grappig dat men zo verschillend leest. Als ik een post begin over dat ik als bruidsmeisje gevraagd ben door een vriendin en dan verder schrijf over een vrijgezellenfeest en twee bruiloften en dan over de vraag van de bruid , lijkt het me toch duidelijk dat het over dezelfde persoon gaat? Anders waren die andere bruiloften toch niet relevant geweest en zou ik daar niks over zeggen? Dit is geheel off topic uiteraard maar ik vind het echt interessant om te zien hoe men dingen zó verschillend en anders kan interpreteren.Ttroeteltje schreef: ↑01-11-2018 12:37Ik las het zo als Pindakaasje al schreef....3 verschillende feesten in buitenland van diverse mensen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

donderdag 1 november 2018 om 12:49
Ttroeteltje schreef: ↑01-11-2018 12:44Toch he....Bladora....je stelt een vraag en bij feedback die anders is als meegaand in jouw enorme inzet en succesvolle insteek haak je af door middel van tegenkritiek en herhaling van zetten wat je allemaal hebt betaald.
Humble bragging...
Zie dat wel meer in dit topic.
‘Vinden jullie deze actie gierig van mij?’ En dan een hele lijst wat ze allemaal betaald hebben (het voorbeeld met de fles rum bijv) en zodra iemand ‘ja’ zegt wordt er nog even haarfijn duidelijk gemaakt dat dat niet het gewenste antwoord is met opnieuw de lijst van alles wat er door de poster betaald is. Wel vermakelijk om te lezen

donderdag 1 november 2018 om 12:49
Bladora, ik denk dat er gewoon een communicatiedingetjes is gebeurd. Bruid belt jou omdat de kaarten en cadeautjes door de war geraakt zijn. Ze belt jou omdat ze ook jou persoonlijk wil bedanken en niet weet of er een cadeautje bij het kaartje zat. Jij 'schiet' meteen in een verdedigende/schaam-me modus en zegt snel: 'dat wilde ik samen met x doen, maar is er nog niet van gekomen'. Bruid hoort: Bladora wil graag nog een cadeau geven en bruid denkt: maar x zit echt krap, dus wil ik eigenlijk niet dat ze nog meer geld uitgeeft. Lang verhaal kort: je zei zelf dat je nog een cadeau wilde geven dan gaat de bruid niet tegen jou zeggen: 'dat wil ik niet'. Meer lees ik er niet in.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 1 november 2018 om 12:50
Hè? Ik haak toch helemaal niet af? Er wordt door een paar personen een inschatting gemaakt van wat ik heb betaald, door een ander gezegd dat ik te weinig moeite heb gedaan, weer een ander denkt dat get om verschillende feesten gaat. Ik verduidelijk mezelf alleen maar. Jammer dat jij het zo negatief op vat!Ttroeteltje schreef: ↑01-11-2018 12:44Toch he....Bladora....je stelt een vraag en bij feedback die anders is als meegaand in jouw enorme inzet en succesvolle insteek haak je af door middel van tegenkritiek en herhaling van zetten wat je allemaal hebt betaald.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
donderdag 1 november 2018 om 12:56
Zei de bruid dat jullie beide geen cadeautje meer hoefden te sturen of alleen het andere bruidsmeisje niet?
Ik vind dat je genoeg hebt uitgegeven en genoeg hebt gedaan. Een cadeau vind ik dan niet nodig. En als je weet dat je beste vrienden drie landen bezoekt voor jouw bruiloft, dan zou ik nooit aan een fysiek cadeau durven denken.
Ik vind dat je genoeg hebt uitgegeven en genoeg hebt gedaan. Een cadeau vind ik dan niet nodig. En als je weet dat je beste vrienden drie landen bezoekt voor jouw bruiloft, dan zou ik nooit aan een fysiek cadeau durven denken.

donderdag 1 november 2018 om 13:00
-Bladora- schreef: ↑01-11-2018 12:50Hè? Ik haak toch helemaal niet af? Er wordt door een paar personen een inschatting gemaakt van wat ik heb betaald, door een ander gezegd dat ik te weinig moeite heb gedaan, weer een ander denkt dat get om verschillende feesten gaat. Ik verduidelijk mezelf alleen maar. Jammer dat jij het zo negatief op vat!
Je zit steeds op te sommen wat jouw onkosten waren, waar jij allemaal aan meebetaald hebt en welk een hoge kosten dat waren!
Had dan in dat kaartje geschreven dat dit alles bij elkaar,, jouw cadeau was voor haar!' Hartjes van chocolade of voor mijn part een kunstroos erbij, en klaar!
Nu zit je te mekkeren over een kaasplankje, wijnglazen of wat dan ook, en over een bruidsmeisje dat niet betalen kan.. wat erg knijperig overkomt.. terwijl jijzelf juist zo loyaal en gul bent geweest. Maar je verpakt het nu alsof elk dubbeltje dat nu nog volgen moet, er 1 teveel is.
En ik begrijp jouw redenaties echt wel. Maar ik kan mij ook voorstellen dat jouw vriendin 'de bruid' dit anders interpreteert.
Bel haar, contact haar.. ga niet speculeren over haar op een forum. Als een van je beste vriendinnen verdiend ze beter, toch?
donderdag 1 november 2018 om 13:04
Zo interpreteerde ik de reactie van de bruid ook.Oudblond schreef: ↑01-11-2018 12:49Bladora, ik denk dat er gewoon een communicatiedingetjes is gebeurd. Bruid belt jou omdat de kaarten en cadeautjes door de war geraakt zijn. Ze belt jou omdat ze ook jou persoonlijk wil bedanken en niet weet of er een cadeautje bij het kaartje zat. Jij 'schiet' meteen in een verdedigende/schaam-me modus en zegt snel: 'dat wilde ik samen met x doen, maar is er nog niet van gekomen'. Bruid hoort: Bladora wil graag nog een cadeau geven en bruid denkt: maar x zit echt krap, dus wil ik eigenlijk niet dat ze nog meer geld uitgeeft. Lang verhaal kort: je zei zelf dat je nog een cadeau wilde geven dan gaat de bruid niet tegen jou zeggen: 'dat wil ik niet'. Meer lees ik er niet in.
donderdag 1 november 2018 om 13:08
Pindakaasjes schreef: ↑01-11-2018 13:00Je zit steeds op te sommen wat jouw onkosten waren, waar jij allemaal aan meebetaald hebt en welk een hoge kosten dat waren!
Niet mee eens. Het onderwerp drie verschillende locaties komt weer naar boven omdat jij er nota bene weer over begon, omdat je niet begrepen had hoe het zat. Vervolgens begint iemand anders over het fotoboek-cadeau, wat Bladora beaamt.
Ze is helemaal niet zelf steeds aan het opsommen.
Verder kennen we iedereens standpunten nu wel.
Such fun!1

donderdag 1 november 2018 om 13:10
YouWish schreef: ↑01-11-2018 12:49Humble bragging...
Zie dat wel meer in dit topic.
‘Vinden jullie deze actie gierig van mij?’ En dan een hele lijst wat ze allemaal betaald hebben (het voorbeeld met de fles rum bijv) en zodra iemand ‘ja’ zegt wordt er nog even haarfijn duidelijk gemaakt dat dat niet het gewenste antwoord is met opnieuw de lijst van alles wat er door de poster betaald is. Wel vermakelijk om te lezen![]()
Ze doet gewoon haar verhaal,, en verder zijn ze echt BFF's..

donderdag 1 november 2018 om 13:11
Bel haar.. en klaar!Pindakaasjes schreef: ↑01-11-2018 13:10Ze doet gewoon haar verhaal,, en verder zijn ze echt BFF's..![]()
![]()

donderdag 1 november 2018 om 13:21
+1 ik vind dat je zeurt, je wist vorrig jaar al wat je aan onkosten kwijt zou zijn, en nu je vriendin zo lief is om rekening te houden met haar andere vriendin vind je het eigenlijk oneerlijk want jij hebt zoveel uitgegeven als je er problemen mee hebt om daar geld voor uit te geven had je dat niet moeten doen en anders niet achteraf over zeuren.
Je hebt het zelf verkeerd aangepakt niet je vriendin.
donderdag 1 november 2018 om 13:40
Ten eerste las ik dat 3 bruiloften-ding net zoals pindakaas. Dus leuk dat het voor bepaalde mensen logisch klonk, maar voor anderen dus niet.
Maar je vraagt of het gierig is. Nou, dat vind ik van beide kanten niet. Van haar niet, want ze belde gewoon om te informeren en je wilde toch al wat geven dus daar valt weinig op te zeggen. En jij hebt dingen gedaan en geld uitgegeven en je gaf nog een kaartje. Die was niet duidelijk over een cadeau, maar die intentie had je al wel.
Of dit een 'ding' is/wordt/blijft hangt van jullie communicatie af. Zowel van de bruid tijdens dat telefoongesprek en van jou nu verder. Maar verder snap ik niet waarom je nu niet acteert. Je wilde een cadeau geven voor x euro (aangevuld door een ander). Zoek gewoon een ander cadeau uit voor dat bedrag.
Maar je vraagt of het gierig is. Nou, dat vind ik van beide kanten niet. Van haar niet, want ze belde gewoon om te informeren en je wilde toch al wat geven dus daar valt weinig op te zeggen. En jij hebt dingen gedaan en geld uitgegeven en je gaf nog een kaartje. Die was niet duidelijk over een cadeau, maar die intentie had je al wel.
Of dit een 'ding' is/wordt/blijft hangt van jullie communicatie af. Zowel van de bruid tijdens dat telefoongesprek en van jou nu verder. Maar verder snap ik niet waarom je nu niet acteert. Je wilde een cadeau geven voor x euro (aangevuld door een ander). Zoek gewoon een ander cadeau uit voor dat bedrag.

donderdag 1 november 2018 om 13:50
Ik vat het juist NIET negatief op. Dat wil ik duidelijk maken.-Bladora- schreef: ↑01-11-2018 12:50Hè? Ik haak toch helemaal niet af? Er wordt door een paar personen een inschatting gemaakt van wat ik heb betaald, door een ander gezegd dat ik te weinig moeite heb gedaan, weer een ander denkt dat get om verschillende feesten gaat. Ik verduidelijk mezelf alleen maar. Jammer dat jij het zo negatief op vat!
Ik zat zelf nog te denken trouwens....kan het zo zijn dat jij interpreteert dat vriendin alsnog jouw cadeau verwacht terwijl ze eigenlijk al heeft aangegeven geen cadeau te verwachten en jij dat niet als zodanig hebt geïnterpreteerd?
Als je kijkt naar alle mogelijkheden tot interpretatie alleen al in dit topic tav jouw vraag vanuit diverse mensen en invalshoeken.....zou het zomaar mogelijk kunnen zijn, toch?
Ik denk....bespreekbaar maken. Haal de angel er uit. Wellicht allemaal hoofdzorg om niets.

donderdag 1 november 2018 om 13:55

donderdag 1 november 2018 om 14:03
Ik ook niet, maar als ik het wel zou hebben gedaan zou ik er niet achteraf over lopen zeuren.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑01-11-2018 13:51Ik zou niet eens 3000 euro neerleggen voor de bruiloften! Dan blijft er weinig van mijn spaargeld over. Dus nee, ik ben dan denk ik nog gieriger.
donderdag 1 november 2018 om 14:05
Tuurlijk niet maar als de bruid daarna gaat vragen waar je cadeau is (ik weet niet of ze dat vroeg maar zo komt het nu over), dan zou ik me daar wel kut over voelen.Vlinder1963 schreef: ↑01-11-2018 14:03Ik ook niet, maar als ik het wel zou hebben gedaan zou ik er niet achteraf over lopen zeuren.

donderdag 1 november 2018 om 14:19
Je hebt helemaal gelijk, stom van me.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑01-11-2018 14:15volgens mij was die discussie over welke kleding iemand droeg op een begrafenis een ander topic.
Ik raak in de war door dit soort discussies.
Ik geef Schuimspekkie gewoon de schuld.
Cum non tum age
donderdag 1 november 2018 om 14:26
Sorry dat ik me er ook nog even mee 'bemoei'... Door de zin ondertussen een vrijgezellenfeest en twee bruiloften in twee andere landen verder dacht ik eerlijk gezegd ook dat het om meerdere stellen ging. Niet om Bladora aan te vallen, meer om aan te geven waar voor mij de verwarring zat.
Ik vind beide partijen niet gierig in dit geval. Ik vind € 3000,- aan kosten voor één bruidspaar behoorlijk veel, ik heb het niet zo tot mijn beschikking. Ik snap je reactie toen de bruid belde omdat ze je wilde bedanken; maar aan de andere kant begrijp ik ook de reactie van de bruid. Ik denk dat het niet zozeer aanvallend bedoeld is naar jou toe, meer uit nieuwsgierigheid en om je te bedanken in het algemeen.
Ik vind beide partijen niet gierig in dit geval. Ik vind € 3000,- aan kosten voor één bruidspaar behoorlijk veel, ik heb het niet zo tot mijn beschikking. Ik snap je reactie toen de bruid belde omdat ze je wilde bedanken; maar aan de andere kant begrijp ik ook de reactie van de bruid. Ik denk dat het niet zozeer aanvallend bedoeld is naar jou toe, meer uit nieuwsgierigheid en om je te bedanken in het algemeen.
In this mad house we must all survive

donderdag 1 november 2018 om 14:28
Ze vroeg niet waar het cadeau was, ze vroeg of Bladora geld gegeven had omdat alles door elkaar was gaan zitten,waardoor ze niet kon zien wat ze van wie gekregen had.butterfly- schreef: ↑01-11-2018 14:05Tuurlijk niet maar als de bruid daarna gaat vragen waar je cadeau is (ik weet niet of ze dat vroeg maar zo komt het nu over), dan zou ik me daar wel kut over voelen.
anoniem_64ce7dbad6e60 wijzigde dit bericht op 01-11-2018 14:37
0.37% gewijzigd