Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
noa schreef:
01-11-2018 14:11
Oh eerst discussie over de dresscode op een begrafenis en nu de discussie over de bruiloften waar Bladora bruidsmeisje was..

Als bruidsmeisje zijne hing daar vast ook een dresscode aan vast...
Chamaedorea schreef:
30-10-2018 20:45
Ik herken het wel. Inmiddels hangen hier overal genoeg zakjes, maar dat is weleens anders geweest (rond oud en nieuw bijvoorbeeld, dan worden ze overal weggehaald ivm grapjassen die er vuurwerk in stoppen). Als ik dan eindelijk zo'n container zie met zakjes, neem ik er ook gelijk een aantal mee. Stuk of 5 of 6 ofzo. En ja, die dingen kan je ook los kopen, maar die je in de winkel koopt zijn vaak heel erg dun en het is me echt al te vaak gebeurt dat ze kapot scheuren. Dat wil je niet hebben op het moment dat je er net een drol mee oppakt :-( . De zakjes die hier in de containers zitten zijn zeer stevig en gaan echt niet kapot, hoe onhandig ik er ook mee doe. Dus die gebruik ik liever.

En dat hamsteren gebeurt trouwens alleen als er bij uitzondering een tijdje geen zakjes te vinden zijn. Normaal gesproken pak ik aan het begin van de wandeling 1 zakje uit de eerste container, om tijdens diezelfde wandeling te gebruiken.
Ik knoop altijd een zakje of 5 aan de riem en als ik zie dat er nog maar 1 of 2 aanhangen, dan knoop ik er weer een paar nieuwe bij aan, zodat ik nooit zonder kom te zitten. Mijn hond poept meestal wel elk rondje dat hij gelopen wordt (4x per dag) en sommige rondjes wel 2 x. Niks zo vervelend als geen zakje hebben om op te kunnen ruimen, want ik laat nooit wat liggen, vind ik echt te smerig voor woorden. Langs mijn "standaardrondje" staan geen containers met zakjes erbij, dus voor tijdens die standaard rondjes pak ik tijdens mijn grote ronde (die ik om de 2 of 3 dagen doe om direct het oud papier en plastic weg te brengen) extra zakjes als ik die tegenkom. Dat zijn er soms 10. Soms 15. En soms ook wel 20. Maar ik zal nooit zoveel meenemen dat iemand na mij niets meer heeft.
noa schreef:
01-11-2018 14:19
Je hebt helemaal gelijk, stom van me.
Ik raak in de war door dit soort discussies.
Ik geef Schuimspekkie gewoon de schuld.

Dat sowieso altijd!
Such fun!1
Zijdehoentje schreef:
01-11-2018 14:26
Sorry dat ik me er ook nog even mee 'bemoei'... Door de zin ondertussen een vrijgezellenfeest en twee bruiloften in twee andere landen verder dacht ik eerlijk gezegd ook dat het om meerdere stellen ging. Niet om Bladora aan te vallen, meer om aan te geven waar voor mij de verwarring zat.

Tuurlijk zat daar de verwarring, de meeste mensen associëren twee bruiloften niet direct met één koppel. Maar door Bladora's verdere reacties kon ik toch echt wel opmaken hoe het zat.
Such fun!1
Pepermint_Patty schreef:
31-10-2018 20:26
Dankje. Dit doe ik!

Heb nog wel een kaartje liggen.
Kunnen we zelf de applekaarten gebruiken.

De volgende keer dat ze ons uitnodigt koopt ik wel wat op de route naar haar feestje. Al denk ik dat deze vriendschap een grote kans loopt op doodbloeden.
Is het echt zo fout bedoeld van vriendin? Misschien vond ze het niet leuk dat je man niet mee kon komen en was het toch al erg druk tijdens de high tea, dat ze dacht we vragen jullie gezellig samen nog een andere keer. Beetje jammer dat die andere keer dan nooit gekomen is natuurlijk.
Maar als je de high tea leuk gevonden had had je dat ook best mogen zeggen toch: man kan niet. Maar ik vind het wel leuk. Dus tot dan.
Zou het echt gierigheid zijn dat ze jullie niet meer uitgenodigd heeft? Zoveel kost dat niet toch, 2 mensen op bezoek? Je bakt een taart, koopt een fles wijn en wat hapjes en klaar.
Alhoewel ik nu lees dat ze zei: we hebben liever dat jullie samen komen. Dat is natuurlijk wel erg apart en is anders dan wanneer ze zegt: jammer het leek ons leuk Jullie allebei uit te nodigen. Zullen we het anders verzetten naar een andere datum zodat iedereen kan?
-Bladora- schreef:
01-11-2018 12:47
Toch grappig dat men zo verschillend leest. Als ik een post begin over dat ik als bruidsmeisje gevraagd ben door een vriendin en dan verder schrijf over een vrijgezellenfeest en twee bruiloften en dan over de vraag van de bruid , lijkt het me toch duidelijk dat het over dezelfde persoon gaat? Anders waren die andere bruiloften toch niet relevant geweest en zou ik daar niks over zeggen? Dit is geheel off topic uiteraard maar ik vind het echt interessant om te zien hoe men dingen zó verschillend en anders kan interpreteren.
Ik moest het ook paar keer lezen voor ik het begreep hoor. Maar dat is vast omdat ik er nog nooit van gehoord heb om je bruiloft 2x te vieren in 2 verschillende landen. Hoe doe je dat? Je zegt maar 1x ja toch? Of 1x voor de kerk en 1x in het stadhuis? Ik vind het nogal wat. 3x een vliegreis maken voor 1 bruiloft. Denk echt niet dat ik dat had gedaan, vind het allemaal nogal overdreven. En hoe zit het met je vrije dagen? Steeds vrij moeten nemen? Ik snap heel goed dat je geen cadeau meer wil geven en had dat ook gewoon gezegd op het moment dat ze er naar vroeg. Apart dat ze er blijkbaar ook nooit naar gevraagd Heeft van goh: wordt het allemaal niet erg duur voor je? 3000 euro? Ik vind t niet normaal hoor.
tulpje21 schreef:
01-11-2018 16:57
Ik moest het ook paar keer lezen voor ik het begreep hoor. Maar dat is vast omdat ik er nog nooit van gehoord heb om je bruiloft 2x te vieren in 2 verschillende landen. Hoe doe je dat? Je zegt maar 1x ja toch? Of 1x voor de kerk en 1x in het stadhuis? Ik vind het nogal wat. 3x een vliegreis maken voor 1 bruiloft. Denk echt niet dat ik dat had gedaan, vind het allemaal nogal overdreven. En hoe zit het met je vrije dagen? Steeds vrij moeten nemen? Ik snap heel goed dat je geen cadeau meer wil geven en had dat ook gewoon gezegd op het moment dat ze er naar vroeg. Apart dat ze er blijkbaar ook nooit naar gevraagd Heeft van goh: wordt het allemaal niet erg duur voor je? 3000 euro? Ik vind t niet normaal hoor.
Ik ken zijdelings wel wat van die jetset Turken of Marokkanen die tig keer in allerlei landen hun bruiloft doen. Een voor de familie in Marokko, een in Nederland wegens burgerlijke stand, een in een mooi buitenland waar ze in een huis van een familielid mogen ofzo.
Het gaat maar door en een foto's van jurken en taarten en eten en locaties, echt fantastisch.
tulpje21 schreef:
01-11-2018 16:31
Is het echt zo fout bedoeld van vriendin? Misschien vond ze het niet leuk dat je man niet mee kon komen en was het toch al erg druk tijdens de high tea, dat ze dacht we vragen jullie gezellig samen nog een andere keer. Beetje jammer dat die andere keer dan nooit gekomen is natuurlijk.
Maar als je de high tea leuk gevonden had had je dat ook best mogen zeggen toch: man kan niet. Maar ik vind het wel leuk. Dus tot dan.
Zou het echt gierigheid zijn dat ze jullie niet meer uitgenodigd heeft? Zoveel kost dat niet toch, 2 mensen op bezoek? Je bakt een taart, koopt een fles wijn en wat hapjes en klaar.
Misschien was jarige vriendin bang dat peppermint met haar man zou gaan flirten als haar eigen man er niet bij zou zijn om een oogje in het zeil te houden .
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
MarindaH schreef:
01-11-2018 16:22
Dat sowieso altijd!
:high5:
Cum non tum age
nlies schreef:
01-11-2018 17:52
Misschien was jarige vriendin bang dat peppermint met haar man zou gaan flirten als haar eigen man er niet bij zou zijn om een oogje in het zeil te houden .

:rofl:

Damn wat een aannames (niet alleen Nlies)
nlies schreef:
Jep. Tuurlijk.
Waar alle andere feestvierders bij waren, zeker :twisted: ?

Als vriendin bovendien zo gierig is, zal partner wel niet onderdoen ("wie in 't bed slaapt ...").
Belg007 schreef:
01-11-2018 19:20
Jep. Tuurlijk.
Waar alle andere feestvierders bij waren, zeker :twisted: ?

Als vriendin bovendien zo gierig is, zal partner wel niet onderdoen ("wie in 't bed slaapt ...").
Als je wantrouwig bent kan het overal
Gierige actie van mezelf:

Mijn man was gisterenmiddag ineens thuis en van plan iets leuks te doen.

- Naar de binnenspeeltuin
- Naar 't tuincentrum om de kerstshow te bekijken
- naar Esschermuseum

Ik meteen: dat Esschermuseum kan niet met de museumkaart!
(Wij hebben allemaal museumkaart)

Maar de kinderen wilden toch graag daarheen en mijn man vindt, terecht natuurlijk, dat mooie dingen ook geld waard zijn.

Hele fijne middag gehad, mooie dingen gezien voor die €32 :)

Maar ik schaamde me toch dat mijn eerste gedachte was, zonde van het geld :-O$
nlies schreef:
Je zat er niet ver naast!

Heb vanmiddag met vriendin aan de telefoon gehangen.
Weet nu waarom ze mij niet zonder man wou hebben. Andere vriendin van haar kwam ook met haar partner. En daar ligt het probleem dus. Haar partner had vroeger (voor mijn huwelijk 20 jaar geleden) een oogje op mij. Nu is zij bang dat ik dat ga uitbuiten en met hem wat ga beginnen.
Ik ben verdorrie al 20 jaar gelukkig getrouwd en zij hebben laatst hun huwelijkgeboden opnieuw laten inzegenen in de kerk.

Ik wil niet eens iets met hem beginnen, toen niet en nu helemaal niet en dat weten beide dames want ze heeft dit al vaker tegen me gezegt dat haar man nog verkikkert op me is.

Nou weet ik niet of deze vriendschap het nog waard is om er energie in te steken.
En denkt ze dat als je partner erbij is haar partner niet kan flirten :-D ?

Of dat als er 40 man in die huiskamer staat je niet snel een slaapkamer kan induiken en een vluggertje kan hebben?
Pepermint_Patty schreef:
01-11-2018 21:04

Weet nu waarom ze mij niet zonder man wou hebben. Andere vriendin van haar kwam ook met haar partner. En daar ligt het probleem dus. Haar partner had vroeger (voor mijn huwelijk 20 jaar geleden) een oogje op mij. Nu is zij bang dat ik dat ga uitbuiten en met hem wat ga beginnen.
Ik ben verdorrie al 20 jaar gelukkig getrouwd en zij hebben laatst hun huwelijkgeboden opnieuw laten inzegenen in de kerk.

Ik wil niet eens iets met hem beginnen, toen niet en nu helemaal niet en dat weten beide dames want ze heeft dit al vaker tegen me gezegt dat haar man nog verkikkert op me is.

Nou weet ik niet of deze vriendschap het nog waard is om er energie in te steken.
Nou dat opnieuw inzegenen bij de kerk heeft dan weinig symbolische waarde gehad.
Als ze zo bang is, moet ze het niet bij haar zelf en haar partner zoeken ipv bij jou?

Beetje rare logica om jou te weren. Als hun relatie sterk genoeg is, hoeft ze nergens bang voor te zijn!
Volgende keer expres wel alleen komen en lekker flirten uit wraak en daarna de vriendschap dood laten bloeden.
[quote=Pepermint_Patty post_id=29196773 time=1541102657 user_id=53595]

Nu is zij bang dat ik dat ga uitbuiten en met hem wat ga beginnen.

Wie is daar bang voor?

Jouw vriendin, of de vriendin van jouw vriendin?
Dus de echtgenote van die man die ooit een oogje op jouw had?
Louise70 schreef:
01-11-2018 21:43
Volgende keer expres wel alleen komen en lekker flirten uit wraak en daarna de vriendschap dood laten bloeden.
Dit! :rofl: Briljant gewoon. :D
Pepermint_Patty schreef:
01-11-2018 21:04

Ik had niet eens een glazen bol nodig. Zou ik een carrière kunnen starten Madame Nlies, Uitkomst voor al uw vage verhalen
Beetje een late reactie, maar kom pas net uit werk.

Ten eerste, ik wist wat de onkosten gingen zijn en daar klaag of zeur ik achteraf niet over (weet niet meer wie dat zei). Ik schets de situatie alleen. Ik schreef al eerder dat ik dat met liefde gedaan had, en dat ik een geweldige tijd heb gehad.

Verder, dat over humble bragging vind ik nogal flauw. Dat iemand iets beleeft, doet, uitgeeft, etc dat buiten jouw referentiekader ligt, of wat jij ongewoon vindt, en daarover vertelt, is niet gelijk opscheppen/bragging. Mijn kernvraag was of ik gierig was om na dit alles, samen met een ander bruidsmeisje een minder duur cadeau te doen. Om een beeld te schetsen leg ik de hele situatie uit, waarin ik nogmaals in níéts klaag over de gemaakte kosten. Ik zou volgend jaar dit zo weer doen.

Verder het waren mooie feesten maar verder niets decadents (kerkelijke ceremonie, receptie, diner, feest). Vriendin is Frans, partner is Engels en het is gevierd in twee landen omdat ze beide families de kans wilden geven erbij te zijn, vooral de oudere familieleden die minder goed kunnen reizen. Verder spreken niet alle familieleden Frans/Engels dus de ene bruiloft was in t Engels de ander in t Frans :). In mijn internationale vriendenkring is dit redelijk normaal. Als ‘gewone’ gast zou ik dan naar 1 gaan, maar nu was ik bruidsmeisje dus lag het wat anders.

Nu houd ik erover op, bedankt voor de antwoorden!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
MarindaH schreef:
01-11-2018 13:08
Niet mee eens. Het onderwerp drie verschillende locaties komt weer naar boven omdat jij er nota bene weer over begon, omdat je niet begrepen had hoe het zat. Vervolgens begint iemand anders over het fotoboek-cadeau, wat Bladora beaamt.

Ze is helemaal niet zelf steeds aan het opsommen.

Verder kennen we iedereens standpunten nu wel.
Bedankt, ik voelde me redelijk onbegrepen en mis-geïnterpreteerd hier.
Vlinder1963 schreef:
01-11-2018 14:03
Ik ook niet, maar als ik het wel zou hebben gedaan zou ik er niet achteraf over lopen zeuren.
Deze opmerking dus, ik zeur niet over wat het me gekost heeft, was me meer dan waard! Een prachtige ervaring om als bruidsmeisje in een grote cathedraal achter de bruid en haar vader aan te lopen, en er bij te zijn tijdens het ja woord, bij het tekenen. Een speech geven en zien wat dat met het bruidspaar doet...zo mooi! Tranen met tuiten voor ons allemaal :heart: Wat ik al zei, ik zou het volgend jaar weer doen. Ik zeur nergens over ik schets alleen de situatie. Jammer dat men dat zo negatief oppakt.
_Aphia_ schreef:
01-11-2018 21:01
Gierige actie van mezelf:

Mijn man was gisterenmiddag ineens thuis en van plan iets leuks te doen.

- Naar de binnenspeeltuin
- Naar 't tuincentrum om de kerstshow te bekijken
- naar Esschermuseum

Ik meteen: dat Esschermuseum kan niet met de museumkaart!
(Wij hebben allemaal museumkaart)

Maar de kinderen wilden toch graag daarheen en mijn man vindt, terecht natuurlijk, dat mooie dingen ook geld waard zijn.

Hele fijne middag gehad, mooie dingen gezien voor die €32 :)

Maar ik schaamde me toch dat mijn eerste gedachte was, zonde van het geld :-O$
Had je dan niet moeten betalen voor die binnenspeeltuin?

(en inderdaad eens met je man, sommige dingen kosten gewoon geld)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven