Kindproof tuinhek voortuin
vrijdag 2 november 2018 om 07:44
Wij wonen aan een redelijk drukke weg en hebben een ondernemende peuter die dolenthousiast wordt van vrachtwagens en bussen. Nu is het uiteraard niet de bedoeling dat Peuter zonder toezicht naar buiten glipt en daarom zit de voordeur overdag meestal op slot, maar soms vergeten we 'm op slot te draaien of staat de voordeur even open omdat de Jumbo bezorger heen en weer loopt, iemand de auto in- of uitlaat etc.
Er is nu helemaal geen hekje of poort, je kachelt vanuit de tuin zo de (smalle) stoep op. Met kleine kinderen geen goed idee, dus we zoeken een kindproof tuinafscheiding. Met een poortje dat automatisch dicht en in het slot valt, wat wel te openen is door bijv de postbode maar niet door kleine kindjes. Wat voor tuinoplossingen hebben jullie daarvoor?
Er is nu helemaal geen hekje of poort, je kachelt vanuit de tuin zo de (smalle) stoep op. Met kleine kinderen geen goed idee, dus we zoeken een kindproof tuinafscheiding. Met een poortje dat automatisch dicht en in het slot valt, wat wel te openen is door bijv de postbode maar niet door kleine kindjes. Wat voor tuinoplossingen hebben jullie daarvoor?
vrijdag 2 november 2018 om 12:33
Hier helpt dat ook... voor eventjes. En daarna zit ie weer met z'n gedachten elders, gaat zijn hoofd weer sneller dan zijn lijf en ja hoor, wéér die deur open.
Vorig jaar is ons navigatiesysteem uit de auto gejat. Niet verzekerd, want auto was niet op slot. Tig keer gezegd dat hij de auto af moet sluiten als ie thuis komt en toch weer vergeten. Je zou denken dat hij daar iets van geleerd heeft, maar nee hoor, vorige week stond ik toch weer te brullen dat hij die #@&! kar eens achter zijn gat dicht moet doen.
Vorig jaar is ons navigatiesysteem uit de auto gejat. Niet verzekerd, want auto was niet op slot. Tig keer gezegd dat hij de auto af moet sluiten als ie thuis komt en toch weer vergeten. Je zou denken dat hij daar iets van geleerd heeft, maar nee hoor, vorige week stond ik toch weer te brullen dat hij die #@&! kar eens achter zijn gat dicht moet doen.
vrijdag 2 november 2018 om 12:37
Als hij de deur open zou laten omdat hij oprecht denkt dat dat beter of handiger is helpt het om te zeggen dat jij dat niet vindt. Of om er boos om te worden. Dan is het immers een enigszins bewuste handeling. Maar als hij de deur open laat omdat hij met zijn hoofd bij andere dingen zit en het dus geen bewuste handeling is, helpt het niet. Dan kan je beter iets doen aan waar hij zo mee zit in z’n hoofd, zijn stress, zijn werk, zijn overvraagdheid, wat het ook is. Dan heeft hij weer ruimte in z’n hoofd om na te denken bij wat hij doet.
vrijdag 2 november 2018 om 13:49
Mijn man heeft áltijd stress. Kan werkelijk geen seconde stilzitten en is altijd druk, gejaagd, in z'n hoofd al 10 projecten verderop. M'n schoonmoeder zegt weleens: "Als ie in deze tijd jong was geweest hadden we 'm vast moeten laten testen op ADHD." Ik denk trouwens niet dat hij ADHD heeft, want hij maakt wel altijd alles keurig af, maar wel in een tempo alsof de dood 'm op de hielen zit.