Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
vrijdag 2 november 2018 om 06:50
Jawel en dat zou ik ook niet erg gevonden hebben maar omdat we een museumkaart hebben (ongeveer €60 voor volwassene en €30 voor de kinderen) zijn bijna alle musea 'gratis'.
Maar dat Esschermuseum niet.
Dus begin vh jaar 5 kaarten gekocht en dan nu nog een keer entree betalen. Ik zou dan zelf voorstellen naar een van de vele andere leuke musea in Den Haag te gaan, waar we met de museumkaart naar binnen kunnen. Maar zo denkt mijn man niet
Dus begin vh jaar 5 kaarten gekocht en dan nu nog een keer entree betalen. Ik zou dan zelf voorstellen naar een van de vele andere leuke musea in Den Haag te gaan, waar we met de museumkaart naar binnen kunnen. Maar zo denkt mijn man niet

vrijdag 2 november 2018 om 09:07
Dat waren mij gedachten ook bij museum Voorlinden 15 e p.p. Maar dat geld was het zeker waard._Aphia_ schreef: ↑02-11-2018 06:50Jawel en dat zou ik ook niet erg gevonden hebben maar omdat we een museumkaart hebben (ongeveer €60 voor volwassene en €30 voor de kinderen) zijn bijna alle musea 'gratis'.
Dus begin vh jaar 5 kaarten gekocht en dan nu nog een keer entree betalen. Ik zou dan zelf voorstellen naar een van de vele andere leuke musea in Den Haag te gaan, waar we met de museumkaart naar binnen kunnen. Maar zo denkt mijn man niet![]()
vrijdag 2 november 2018 om 10:51
Mijn schoonzus is nogal gierig.
Heb mij eergister kapot gelachen. Had de tranen in mijn ogen staan.
Ik heb een alaskan malamut, is een grote husky-achtige hond die ook voor de slee gebruikt word. Hij kan dus grote afstanden lopen.
Mijn vriend en ik wonen nog niet samen maar ben er wel geregeld weekenden en hond gaat dan ook mee. Mijn schoonzus vraagt dan geregeld of ze even met de hond mag lopen. Natuurlijk mag dat ! Hij vind het super leuk en gaat graag mee.
Via Facebook heeft ze via een Facebookpagina een gratis fietskar gekregen. Of mijn vriend die even wil ophalen en wil monteren. Want als zij en hond dan boodschappen gaan doen kan ze de kar gebruiken. Mijn vriend stond er van; “ huh hoe bedoel je ?”
Kwam aan het licht : als ze mijn hond mee heeft ze op de fiets boodschappen etc gaat doen. Hond die rent wel en zij hoeft niet te fietsen, bespaard haar reiskosten.
Maar ze had die kar nodig want ze moest naar ..., mijn vriend : “ dat is wel 30 km!”
Schoonzus” dat kan wel laatst ben ik .. en .. geweest en via ... naar huis.”
En wij s’avond maar denken waarom is die hond zo kapot. Arme stakker had 25 km voor een fiets gerend.
Ik heb een alaskan malamut, is een grote husky-achtige hond die ook voor de slee gebruikt word. Hij kan dus grote afstanden lopen.
Mijn vriend en ik wonen nog niet samen maar ben er wel geregeld weekenden en hond gaat dan ook mee. Mijn schoonzus vraagt dan geregeld of ze even met de hond mag lopen. Natuurlijk mag dat ! Hij vind het super leuk en gaat graag mee.
Via Facebook heeft ze via een Facebookpagina een gratis fietskar gekregen. Of mijn vriend die even wil ophalen en wil monteren. Want als zij en hond dan boodschappen gaan doen kan ze de kar gebruiken. Mijn vriend stond er van; “ huh hoe bedoel je ?”
Kwam aan het licht : als ze mijn hond mee heeft ze op de fiets boodschappen etc gaat doen. Hond die rent wel en zij hoeft niet te fietsen, bespaard haar reiskosten.
Maar ze had die kar nodig want ze moest naar ..., mijn vriend : “ dat is wel 30 km!”
En wij s’avond maar denken waarom is die hond zo kapot. Arme stakker had 25 km voor een fiets gerend.

vrijdag 2 november 2018 om 10:53
Want als ze zelf trapt op de fiets kost dat geld?Salien schreef: ↑02-11-2018 10:51Mijn schoonzus is nogal gierig.
En wij s’avond maar denken waarom is die hond zo kapot. Arme stakker had 25 km voor een fiets gerend.![]()

vrijdag 2 november 2018 om 11:23
Ze had kennelijk liever een hond die de kar trekt, dan een buskaartje kopen of de auto pakken?
Ik leen overigens zelf vrijwel nooit mijn honden uit.

vrijdag 2 november 2018 om 11:49
Is toch niet grappig? Ik zou daar wat van gezegd hebben.Salien schreef: ↑02-11-2018 10:51Mijn schoonzus is nogal gierig.
En wij s’avond maar denken waarom is die hond zo kapot. Arme stakker had 25 km voor een fiets gerend.![]()
vrijdag 2 november 2018 om 11:51
Ze kan zelf toch ook fietsen?Pindakaasjes schreef: ↑02-11-2018 11:23Ze had kennelijk liever een hond die de kar trekt, dan een buskaartje kopen of de auto pakken?
Ik leen overigens zelf vrijwel nooit mijn honden uit.
Maar ja het is sowieso een raar verhaal en ik zou er niet blij mee zijn als mijn hond 25km moet rennen omdat iemand boodschappen wil doen.

vrijdag 2 november 2018 om 11:56
Salien vindt het grappig, ik zou kwaad zijn dat mijn hond zo gebruikt werd.minnimouse schreef: ↑02-11-2018 11:51Ze kan zelf toch ook fietsen?
Maar ja het is sowieso een raar verhaal en ik zou er niet blij mee zijn als mijn hond 25km moet rennen omdat iemand boodschappen wil doen.
vrijdag 2 november 2018 om 12:15
Misschien is jouw hond niet gebouwd op lange stukken rennen, en die van salien wel, omdat ze al zei dat het een sledehond is. Die er verder niets aan overhoudt dan een avond uithijgen . Lijkt me trouwens wel een vermakelijk zicht, hond voor een fiets gespannen. Dus als het mijn hond was zou ik misschien ook eerst lachen bij het idee, en daarna toch boos zijn dat ze het had gedaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 2 november 2018 om 12:48
Ik had het ook prima begrepen. En on topic, ik zou het fotoboek eigenlijk al cadeau genoeg vinden. Maar goed, het is wel een beetje awkward om niets meer te geven als je dat wel hebt beloofd.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

vrijdag 2 november 2018 om 13:06
Joh, goed juist dat je eerst informeert of er iets gedaan kan worden dat weinig of niets kost._Aphia_ schreef: ↑01-11-2018 21:01Gierige actie van mezelf:
Mijn man was gisterenmiddag ineens thuis en van plan iets leuks te doen.
- Naar de binnenspeeltuin
- Naar 't tuincentrum om de kerstshow te bekijken
- naar Esschermuseum
Ik meteen: dat Esschermuseum kan niet met de museumkaart!
(Wij hebben allemaal museumkaart)
Maar de kinderen wilden toch graag daarheen en mijn man vindt, terecht natuurlijk, dat mooie dingen ook geld waard zijn.
Hele fijne middag gehad, mooie dingen gezien voor die €32![]()
Maar ik schaamde me toch dat mijn eerste gedachte was, zonde van het geld![]()
De volgende keer kerstshow tuincentrum, gratis, en daarmee breng je weer balans in de uitgaves.

En weet je, leuke dingen hoeven niet altijd geld te kosten.
Ik ging wel eens visjes kijken in tuincentrum met kind. Lang leve de lol hoor....gratis en voor niets.

vrijdag 2 november 2018 om 13:09
Oefffff. Kan het zijn die die vriendin van vriendin (dus de vrouw van die ooit op jou verliefde man) moeilijk doet en niet jouw vriendin?Pepermint_Patty schreef: ↑01-11-2018 21:04Je zat er niet ver naast!
Heb vanmiddag met vriendin aan de telefoon gehangen.
Weet nu waarom ze mij niet zonder man wou hebben. Andere vriendin van haar kwam ook met haar partner. En daar ligt het probleem dus. Haar partner had vroeger (voor mijn huwelijk 20 jaar geleden) een oogje op mij. Nu is zij bang dat ik dat ga uitbuiten en met hem wat ga beginnen.
Ik ben verdorrie al 20 jaar gelukkig getrouwd en zij hebben laatst hun huwelijkgeboden opnieuw laten inzegenen in de kerk.
Ik wil niet eens iets met hem beginnen, toen niet en nu helemaal niet en dat weten beide dames want ze heeft dit al vaker tegen me gezegt dat haar man nog verkikkert op me is.
Nou weet ik niet of deze vriendschap het nog waard is om er energie in te steken.

vrijdag 2 november 2018 om 13:16
Ik spreek nu enkel voor mijzelf: ik las je. En ik dacht er het mijne over. Namelijk ik zag dat je flink geïnvesteerd hebt, alle goede bedoelingen had en ook inderdaad niet zeurde over de gemaakte kosten.-Bladora- schreef: ↑02-11-2018 03:19Deze opmerking dus, ik zeur niet over wat het me gekost heeft, was me meer dan waard! Een prachtige ervaring om als bruidsmeisje in een grote cathedraal achter de bruid en haar vader aan te lopen, en er bij te zijn tijdens het ja woord, bij het tekenen. Een speech geven en zien wat dat met het bruidspaar doet...zo mooi! Tranen met tuiten voor ons allemaalWat ik al zei, ik zou het volgend jaar weer doen. Ik zeur nergens over ik schets alleen de situatie. Jammer dat men dat zo negatief oppakt.
De vraag over het cadeau las ik en vervolgens je vele pogingen tot verantwoorden van je eigen gedrag of handelen.
Ik geloof echt dat jij het wellicht negatiever opvat dan bedoeld door het gros hier?
En jezelf blijven verantwoorden is ook niet nodig wat mij betreft.
In dat laatste zit een “kleine” allergie mijnerzijds. Vandaar dan ook mijn eerdere bericht daarover.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 02-11-2018 16:51
4.79% gewijzigd

vrijdag 2 november 2018 om 13:19
Wel leuk! Hond zal dit erg fijn vinden. Beweging en activiteit is iets wat juist dat ras nodig heeft.Salien schreef: ↑02-11-2018 10:51Mijn schoonzus is nogal gierig.
vrijdag 2 november 2018 om 16:02
Ttroeteltje schreef: ↑02-11-2018 13:16En jezelf blijven verantwoorden is ook niet nodig wat mij betreft.
In daar laatste zit een kleine allergie mijnerzijds. Vandaar dan ook mijn eerdere bericht daarover.
Het valt wel op dat ze daar steeds wel op ingaat, maar de reacties over haar gierigheid ja/nee en wat ze qua cadeau kan of gaat doen niet. Dus ik vraag mij af wat het doel van haar post was.
vrijdag 2 november 2018 om 16:18
Ttroeteltje schreef: ↑02-11-2018 13:16Ik spreek nu enkel voor mijzelf: ik las je. En ik dacht er het mijn over. Namelijk ik zag dat je flink geïnvesteerd hebt, alle goede bedoelingen had en ook inderdaad niet zeurde over de gemaakte kosten.
De vraag over het cadeau las ik en vervolgens je vele pogingen tot verantwoorden van je eigen gedrag of handelen.
Ik geloof echt dat jij het wellicht negatiever opvat dan bedoeld door het gros hier?
En jezelf blijven verantwoorden is ook niet nodig wat mij betreft.
In daar laatste zit een kleine allergie mijnerzijds. Vandaar dan ook mijn eerdere bericht daarover.
Wil je nou gewoon het laatste woord of zit je te zuigen? Ze gaf gewoon antwoord op vragen. Ongeacht of dat wat jou betreft wel of niet nodig is.
Such fun!1

vrijdag 2 november 2018 om 16:54
Hahaha, zo zie je.......misinterpretatie ten top op het forum. Nogmaals.....ook dat gaf ik reeds aan. Noem het het laatste woord willen hebben. Noem het zuigen. Ik was voornemens Bladora’s gevoel het niet juist te hebben gedaan enigszins weg te nemen. Alleszins positieve insteek dus. Had met haar te doen, vond het rot voor haar.

vrijdag 2 november 2018 om 19:11
Ik zou precies zo denken als jij!_Aphia_ schreef: ↑02-11-2018 06:50Jawel en dat zou ik ook niet erg gevonden hebben maar omdat we een museumkaart hebben (ongeveer €60 voor volwassene en €30 voor de kinderen) zijn bijna alle musea 'gratis'.
Dus begin vh jaar 5 kaarten gekocht en dan nu nog een keer entree betalen. Ik zou dan zelf voorstellen naar een van de vele andere leuke musea in Den Haag te gaan, waar we met de museumkaart naar binnen kunnen. Maar zo denkt mijn man niet![]()
vrijdag 2 november 2018 om 19:19
Ik vind dat niet om te lachen eigenlijk. Neem zomaar aan dat je niet fanatiek met de hond traint, met karretjes ed? Dus dan is het echt een flinke aanslag op zijn gewrichten en spieren hoor.Salien schreef: ↑02-11-2018 10:51Mijn schoonzus is nogal gierig.
Echt niet grappig.
vrijdag 2 november 2018 om 19:21
Ze heeft het over de soort hond, niet of ze er ook echt slede mee rijd en aangezien ze er maar 1 heeft neem ik zomaar aan van niet.nlies schreef: ↑02-11-2018 12:15Misschien is jouw hond niet gebouwd op lange stukken rennen, en die van salien wel, omdat ze al zei dat het een sledehond is. Die er verder niets aan overhoudt dan een avond uithijgen . Lijkt me trouwens wel een vermakelijk zicht, hond voor een fiets gespannen. Dus als het mijn hond was zou ik misschien ook eerst lachen bij het idee, en daarna toch boos zijn dat ze het had gedaan
Hoe zou jij of je man je voelen als je in één keer 100 kilo moet tillen? Kan best want er zijn echt mannen die dat doen, dus moeten jullie dat ook zomaar in één keer kunnen toch?
vrijdag 2 november 2018 om 19:31
Ik zou er mega issues mee hebben dat iemand mijn hond zo gebruikt. Dat beest kan inderdaad best goed lopen (maar bij niet bij warme temperaturen), maar ik wil dan degene zijn die bepaalt waarheen en hoe lang.
Ongelooflijk brutaal van je schoonzus. Ik neem aan dat ze jou en je hond ook niet al jaren en jaren kent en dus kan ook niet goed inschatten wat jij goed vindt voor je hond. Die schoonzus zou geijk voor mij hebben afgedaan.
vrijdag 2 november 2018 om 21:52
En daarbij, wat doet ze met de hond als ze eenmaal bij de supermarkt is? Die wordt natuurlijk buiten aan een fietsenrek vastgemaakt terwijl mevrouw op d’r gemak haar boodschapjes haalt. Vind ik ook ontzettend not done om te doen! Zeker met iemands anders hond, zonder na te vragen of dat oke is.Karena02 schreef: ↑02-11-2018 19:31Ik zou er mega issues mee hebben dat iemand mijn hond zo gebruikt. Dat beest kan inderdaad best goed lopen (maar bij niet bij warme temperaturen), maar ik wil dan degene zijn die bepaalt waarheen en hoe lang.
Ongelooflijk brutaal van je schoonzus. Ik neem aan dat ze jou en je hond ook niet al jaren en jaren kent en dus kan ook niet goed inschatten wat jij goed vindt voor je hond. Die schoonzus zou geijk voor mij hebben afgedaan.