Zelfde naam

03-11-2018 14:28 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een dagelijkse meelezer, maar ik wil nu graag toch iets aan jullie voorleggen. Ik ben zwanger en mijn vriend en ik hebben al jaren een meisjesnaam in ons hoofd die het moet gaan worden. Nu heeft mijn broer net 3 maanden een nieuwe vriendin en zij heeft die naam. We twijfelen nu dus over deze naam en vinden het heel lastig. Hoe denken jullie hierover?
Geen probleem. Gewoon lekker voor die naam kiezen. Kans is groot dat het weer uitgaat (of is hij hoteldebotel?) Vroeger werden kinderen juist heel vaak naar familie genoemd.

De dochter van mijn neef heeft dezelfde naam als ik. Geen vernoeming, maar duidelijk ook geen belediging. Er is nooit spraakverwarring over welke boerin-in-kwestie het gaat. Niemand die bijvoorbeeld denkt dat ik moeite met wiskunde op school heb, of dat zij heibel met een collega heeft. Daar is het leeftijdsverschil te groot voor.
Leuk toch juist?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik zou denk ik voor andere naam gaan. Het levert soms best spraakverwarring op. Tenminste als het geen scharrel is.
Niet doen.
Ik zou voor de naam gaan die je al zolang in gedachte hebt.
Vraag jezelf af of je spijt hebt als je een andere naam kiest en vriendin is 3 maanden na de geboorte exit. Zo ja, gewoon de naam geven die jullie al van plan waren.
Is het een weinig voorkomende naam? Dan niet doen.

Is het een babynaam die momenteel veel gegeven wordt? Dan wel. Als jullie je dochter Emma noemen, zit ze later sowieso met 3 andere Emma's op school en op hockey. Dan maakt een extra tante Emma niet meer uit.
Ik dit soort topics zeg ik vrijwel altijd: joh, geen probleem. Maar in dit geval zou ik een andere naam kiezen.
Al jaren een naam in gedachten hebben begrijp ik sowieso niet zo. Er zijn zoveel leuke namen en er komen ook steeds andere namen bij.
Gewoon doen.
Die vriendin is al lang en breed weer uit beeld voor je kind geboren wordt neem ik aan. De kans dat een prille relatie aanhoudt is natuurlijk minimaal. Daar kun je geen rekening mee houden bij naamkeuzes lijkt me.
Ik zou de naam aanhouden die je wil. Wellicht kun je in de spelling iets veranderen

(sorry ik zit ook bij een Amerikaanse groep en die hebben altijd lol omdat bepaalde mensen daar als trend nu alle namen alternatief spellen. Dus Sophie wordt dan Sophee, of Sopheeah.
Kelvin wordt Keilveyn of Kalveyn of Kelveighn, dat soort dingen. Schijnt daar heel ding te zijn dus misschien kun je de trend zetten).
Het-groepje schreef:
03-11-2018 15:58
Ik zou de naam aanhouden die je wil. Wellicht kun je in de spelling iets veranderen

(sorry ik zit ook bij een Amerikaanse groep en die hebben altijd lol omdat bepaalde mensen daar als trend nu alle namen alternatief spellen. Dus Sophie wordt dan Sophee, of Sopheeah.
Kelvin wordt Keilveyn of Kalveyn of Kelveighn, dat soort dingen. Schijnt daar heel ding te zijn dus misschien kun je de trend zetten).

Dat is hier toch ook allang een trend? Kijk maar eens in het afschuwelijke namentopic :biggrin:
redbulletje schreef:
03-11-2018 15:58
Die vriendin is al lang en breed weer uit beeld voor je kind geboren wordt neem ik aan. De kans dat een prille relatie aanhoudt is natuurlijk minimaal. Daar kun je geen rekening mee houden bij naamkeuzes lijkt me.

Elke langdurige relatie was ooit een prille relatie :lightbulb: Dus er is best een gerede kans dat het stand houdt.
Erizon schreef:
03-11-2018 15:48
Vraag jezelf af of je spijt hebt als je een andere naam kiest en vriendin is 3 maanden na de geboorte exit. Zo ja, gewoon de naam geven die jullie al van plan waren.

Vraag jezelf ook af of je spijt krijgt als je de naam wel neemt en de relatie houdt wel stand.
Ik zou een reserve-naam zoeken en kijken hoe hun relatie loopt.

Staan ze over 9 maand zowat op trouwen zou ik voor de reserve-naam gaan.

Is ze al lang en breed uit beeld ga je voor jouw voorkeursnaam.
Mijn kind is altijd de kleine.....
Ik zou het gewoon aan hun vertellen en vragen of ze het vervelend vinden. Denk dat ze het zelfs een eer vinden :cheer:

Of je moet het vervelend vinden om de naam te verklappen
Weet je al of je een meisje of jongen krijgt dan? Zo nee zou ik dat eerst even afwachten misschien maak je je druk om niks.
Polsjef schreef:
03-11-2018 17:36
Mijn kind is altijd de kleine.....
Die variatie ken ik ook:
Kleine Karin en Grote Karin.

Vind ik eigenlijk niet zo leuk.
Kleine Karin ook niet. Die is een keer ontploft toen ze weer Kleine Karin werd genoemd.
Hier dezelfde situatie gehad. Wij hadden voor een andere naam gekozen.
Maar toen ging het voor de bevalling nog uit, dus hebben we toch nog de oorspronkelijke naam kunnen kiezen.
Die van mij ook.....

Hier in de klas ook een keer Anna en Anna....de ene werd Anna en de andere Anna T. Nou...die kwam ook ik ben Anna en geen Anna tuh (uitspraak t).
Ik zou daar echt geen enkel probleem in zien. Ik neem aan dat jullie niet dagelijks bij elkaar over de vloer komen? En dan nog, in zoveel familie’s zijn er dubbele namen. Het heeft bij mij zelfs jaren geduurd voordat ik mij realiseerde dat ik twee schoonzussen met dezelfde naam had.
In dit geval zou ik absoluut de naam geven die je in gedachten hebt. Je weet niet hoe het gaat met deze relatie en ik zou me daar niet door laten tegenhouden.

Als zij nou een kind hadden gehad en het kind die naam hadden gegeven was het iets anders geweest maar in dit geval.. nee, gewoon geven.
Vervelend dat het net dezelfde naam is. Toch zou ik er gewoon voor kiezen de naam te gebruiken, het is toch geen wereldramp. Ik heb ook twee tantes met dezelfde naam en een tante en nicht met dezelfde naam, daar raak je vanzelf aan gewend. En als de relatie over zou gaan dan baal je dat je de naam niet gebruikt hebt.
jellycups01 wijzigde dit bericht op 03-11-2018 19:40
58.18% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven