logeren
zaterdag 3 november 2018 om 20:08
Er blijven vandaag twee kinderen logeren van vier en zes en mijn vrouw is vanavond sporten. Uitgerekend nu huilt mijn baby continu en staan die twee kinderen stennis te schoppen en moeten ze plassen en drinken en daardoor wordt baby continu wakker. Ik word gek.
Maar het hele zwikkie lijkt nu te slapen.
Aftikken op hout.
Maar het hele zwikkie lijkt nu te slapen.
Aftikken op hout.
zondag 4 november 2018 om 13:19
Dit is wel een beetje off topic, maar ik vraag me altijd af hoe ouders met een baan het voor elkaar krijgen om hun kinderen om 19 uur (ook wel eens gehoord, 18.30 uur) in bed te krijgen. Op 'opvangdagen' zijn we allemaal pas 18.15 uur binnen. Dan nog eten, in bad, etc. Eerder dan 20 uur redden we hier echt niet.watdachtjehiervan schreef: ↑04-11-2018 08:05Ik vind 19.00 uur naar bed voor een vier jarige helemaal niet heel vroeg. En 19.30 uur voor een 8 jarige ook niet.
zondag 4 november 2018 om 13:44
Ja het ligt aan de reacties van anderen.Westerpaviljoen schreef: ↑03-11-2018 21:48Ik krijg van sommige reacties hier het idee dat ik iets fout heb gedaan. Avhteraf viel t ook wel mee maar net werd ik even gek.
zondag 4 november 2018 om 13:46
Lukte prima. 19.00-19.15 max.LieveMona schreef: ↑04-11-2018 13:19Dit is wel een beetje off topic, maar ik vraag me altijd af hoe ouders met een baan het voor elkaar krijgen om hun kinderen om 19 uur (ook wel eens gehoord, 18.30 uur) in bed te krijgen. Op 'opvangdagen' zijn we allemaal pas 18.15 uur binnen. Dan nog eten, in bad, etc. Eerder dan 20 uur redden we hier echt niet.
Zeker als je niet alleenstaande ouder bent. Samen even er aan trekken bij thuiskomst en wat planwerk.
Eten beetje uitkienen of voor bereiden op andere dagen/tijden. Badderen of douchen hoeft niet elke dag. Of gebeurde in de ochtend. Of de een kookt ect en de ander baddert met kind(eren).
zondag 4 november 2018 om 14:39
Ik denk dat die ouders vroeger beginnen met werken dan jij. Zij moeten hun kinderen dan ook eerder wakker maken dan jij. Per saldo slapen de kinderen dan even lang. Of er is een sprake van nauwelijks reistijd. Kortom, redenen genoeg.LieveMona schreef: ↑04-11-2018 13:19Dit is wel een beetje off topic, maar ik vraag me altijd af hoe ouders met een baan het voor elkaar krijgen om hun kinderen om 19 uur (ook wel eens gehoord, 18.30 uur) in bed te krijgen. Op 'opvangdagen' zijn we allemaal pas 18.15 uur binnen. Dan nog eten, in bad, etc. Eerder dan 20 uur redden we hier echt niet.
zondag 4 november 2018 om 16:44
LieveMona schreef: ↑04-11-2018 13:19Dit is wel een beetje off topic, maar ik vraag me altijd af hoe ouders met een baan het voor elkaar krijgen om hun kinderen om 19 uur (ook wel eens gehoord, 18.30 uur) in bed te krijgen. Op 'opvangdagen' zijn we allemaal pas 18.15 uur binnen. Dan nog eten, in bad, etc. Eerder dan 20 uur redden we hier echt niet.
Interessante off topic, misschien een eigen topic waard.
Wij werken allebei part time en kunnen soms thuiswerken waardoor we in de praktijk maar max 3 dagen per week laat thuis zijn en “spitsuur” hebben. Op die dagen zijn we ook pas tegen 18:00 uur thuis hoor. Maar dan doen alles met zijn tweeën en zorgen we dat het eten eenvoudig is (afhaal of vantevoren een simpel recept bedacht en ingekocht). We eten dan direct om 18:15 uur. En douchen doen we ons kind maar 2 x per week ofzo. Slecht voor de huid en nergens voor nodig om elke dag te badderen.
Zie je, dan lukt het wel.
zondag 4 november 2018 om 20:03
Ja, want de babytijd is zeer representatief voor de rest van het kinderleven. Een baby geef je een fles, schone luier en leg je in bed. Daarna ga je rustig koken. Een ouder kind eet met de pot mee, dus moet je eerst koken, wil misschien bij thuiskomst nog even spelen of zijn verhaal doen. En zeker als ze naar het kdv of naar school/bso zijn geweest of een beetje hebben buiten gespeeld, zijn ze zo smerig dat ze echt in bad moeten. Daarna moet er uiteraard voorgelezen worden.Westerpaviljoen schreef: ↑04-11-2018 19:45Oh. Mijn kind ligt elke dag 18.15 in bed.
Nu moet ik dus iets heel erg fout doen
zondag 4 november 2018 om 20:15
Precies! En daarom heb ik daar toch echt in totaal 1,5 uur voor nodig.. meestal dan.SallySpectra* schreef: ↑04-11-2018 20:03Ja, want de babytijd is zeer representatief voor de rest van het kinderleven. Een baby geef je een fles, schone luier en leg je in bed. Daarna ga je rustig koken. Een ouder kind eet met de pot mee, dus moet je eerst koken, wil misschien bij thuiskomst nog even spelen of zijn verhaal doen. En zeker als ze naar het kdv of naar school/bso zijn geweest of een beetje hebben buiten gespeeld, zijn ze zo smerig dat ze echt in bad moeten. Daarna moet er uiteraard voorgelezen worden.
En inderdaad, met alleen een baby kun je nog niet echt meepraten..
zondag 4 november 2018 om 20:37
Is goed hoor knulWesterpaviljoen schreef: ↑04-11-2018 20:19Ik zal morgen even vragen of ik uit de ouderlijke macht gezet kan worden Sally