Slaap problemen
woensdag 7 november 2018 om 15:36
Onze zoon van 4 slaapt enorm slecht.
Inslapen is geen probleem, maar het doorslapen.
Hij wordt tussen 03:00-05:00 wakker en slaapt niet meer verder. Vannacht zelfs om 00:30! Lijkwit loopt hij rond, maar geeft zich niet over aan slaap.
Onze zoon is enorm onrustig. Heeft veel innerlijke onrust en praat niet. Hij zit op een Centrum voor Daghulp. We zitten nog middenin alle trajecten. We hebben nog geen idee wat er nou echt aan de hand is. We hebben sinds een week een verzwaringsdeken maar dit heeft tot op heden geen effect. Iemand ervaringen of tips?
Inslapen is geen probleem, maar het doorslapen.
Hij wordt tussen 03:00-05:00 wakker en slaapt niet meer verder. Vannacht zelfs om 00:30! Lijkwit loopt hij rond, maar geeft zich niet over aan slaap.
Onze zoon is enorm onrustig. Heeft veel innerlijke onrust en praat niet. Hij zit op een Centrum voor Daghulp. We zitten nog middenin alle trajecten. We hebben nog geen idee wat er nou echt aan de hand is. We hebben sinds een week een verzwaringsdeken maar dit heeft tot op heden geen effect. Iemand ervaringen of tips?
woensdag 7 november 2018 om 15:44
Geen ervaringsdeskundige, maar begreep van mijn zus met een zoontje in dezelfde leeftijd dat hij nu ook veel 's nachts wakker wordt omdat hij zichzelf zo na de zomer niet goed meer op temperatuur kan houden. Daarna wil hij ook niet meer slapen en lijkt zich door de kou heel onprettig te voelen.
Geen idee of dit ook bij jouw zoontje aan de hand kan zijn, misschien is het veel te simpel gedacht gezien de trajecten waar jullie inzitten, maar wilde het je toch meegeven.
Geen idee of dit ook bij jouw zoontje aan de hand kan zijn, misschien is het veel te simpel gedacht gezien de trajecten waar jullie inzitten, maar wilde het je toch meegeven.
woensdag 7 november 2018 om 16:05
Mijn zoon heeft ook behoorlijke slaapproblemen en bleek een verstoring in zijn melatomine-aanmaak te hebben. Dit kan de neuroloog onderzoeken (wij zijn door de kinderarts verwezen), dan moet je op een nacht elk uur of elke 2 uur (dat weet ik niet meer) wangslijm afnemen met een wattenstaafje en dat onderzoeken ze dan. Helaas is er niets aan te doen, maar we weten in ieder geval wel waar het door komt. Sterkte, het is loodzwaar!