Hoe inbraakproof?
woensdag 7 november 2018 om 19:09
We hebben een nieuw huis gekocht. Mogelijk hebben familieleden en buren nog een sleutel en de aannemer heeft de sleutel een aantal maanden gehad dus we willen de sloten vervangen en het huis ( oud huis) wat meer inbraakproof maken.
Ik wil een slotenmaker een keer mee laten kijken maar dacht hier alvast wat tips en ideeen op te doen zodat ik een beetje beslagen ten ijs kom en me niet alles zomaar wijs laat maken.
Ik vraag me bijvoorbeeld af of het voldoende is om nieuwe cilinders erin te zetten met nieuwe sleutels en daarnaast waar mogelijk een inbraakstrip. Of moet dat echt helemaal vervangen worden? De meeste ramen hebben dievenklauwen met een slotje.
Wat zijn nog andere tips om het huis inbraakproof te maken die enigZins betaalbaar zijn?
Ik wil een slotenmaker een keer mee laten kijken maar dacht hier alvast wat tips en ideeen op te doen zodat ik een beetje beslagen ten ijs kom en me niet alles zomaar wijs laat maken.
Ik vraag me bijvoorbeeld af of het voldoende is om nieuwe cilinders erin te zetten met nieuwe sleutels en daarnaast waar mogelijk een inbraakstrip. Of moet dat echt helemaal vervangen worden? De meeste ramen hebben dievenklauwen met een slotje.
Wat zijn nog andere tips om het huis inbraakproof te maken die enigZins betaalbaar zijn?
woensdag 7 november 2018 om 19:17
woensdag 7 november 2018 om 19:22
Buiten de sloten, zorg voor veel verlichting. Een felle lamp aan de achtergevel die op sensor werkt bijvoorbeeld. Dan staan eventuele dieven vol in het licht en daar houden ze niet van. Dit is een advies van de slotenmaker van mijn woningbouwvereniging. Hij vertelde mij ook dat dieven liever achterom gaan dan aan de voorkant.
Verder, die dingen die jij omschrijft zijn geen dievenklauwen, dievenklauwen zitten op de kopsekant en zijn pinnen die in het kozijn gaan. Als je die niet hebt kunnen ze bij de achterdeur, waar de scharnieren bijna altijd buiten zitten, zo de pinnen eruit halen en de deur uit de scharnieren halen. Dan heb je niks aan de sloten en klemmen.
Verder, die dingen die jij omschrijft zijn geen dievenklauwen, dievenklauwen zitten op de kopsekant en zijn pinnen die in het kozijn gaan. Als je die niet hebt kunnen ze bij de achterdeur, waar de scharnieren bijna altijd buiten zitten, zo de pinnen eruit halen en de deur uit de scharnieren halen. Dan heb je niks aan de sloten en klemmen.
woensdag 7 november 2018 om 19:47
Veel licht in en rondom je huis, geen opstapjes als containers etc in de buurt, bovenlichtjes dicht, neem een hond, installeer een alarm, leg geen dure spullen in het zicht, vervang enkel glas voor dubbel, neem driepunts-sluitingen, vervang alle cilinders, inbraakstrips en wat geluk dat ze jouw huis overslaan.
anoniem_240865 wijzigde dit bericht op 07-11-2018 20:41
8.07% gewijzigd
woensdag 7 november 2018 om 20:39
Wat al genoemd is plus een kerntrekbeveiliging. En het kost allemaal flink geld.
Informeer idd bij mensen in de buurt naar fatsoenlijke slotenmakers want ik ben ooit belazerd door een beunhaas.
Perfect inbraakproof kan niet en hoeft ook niet, als je huis maar minder makkelijk is dan andere huizen in de buurt.
Informeer idd bij mensen in de buurt naar fatsoenlijke slotenmakers want ik ben ooit belazerd door een beunhaas.
Perfect inbraakproof kan niet en hoeft ook niet, als je huis maar minder makkelijk is dan andere huizen in de buurt.