Japan voor dummies

21-11-2017 22:41 29 berichten
Mijn vriend en ik willen graag eens naar Japan. Nu wil het geval dat wij geen ervaren reizigers zijn, we zijn nog nooit buiten Europa geweest. Eigenlijk meteen mijn eerste vraag; is het dan verstandiger om eerst naar een ander land te gaan (VS staat ook nog op de planning), of maakt dat niet uit?

Hoe lang heb je nodig? Nu kan je zo lang gaan als je wil natuurlijk, maar wat is de minimum tijd om wat van het land te zien? (mijn ervaring is dat ik pas na een weekje mijn draai ergens heb gevonden, maarja, budget is ook niet eindeloos).

We willen een combinatie doen van natuur en stad. Hoe pak je zoiets aan? Tokyo en/of Kyoto als uitvalsbasis hebben en van daaruit trips maken, of echt meerdere accommodaties boeken? Zelf heb ik het liefst zoveel mogelijk een vaste plek, rondreizen is minder mijn ding, raak snel gestresst.

Nog andere dingen die we als beginners moeten weten? Uiteraard ga ik me nog verder in het land, en de dingen die ik wil zien, verdiepen.
Maar tips zouden welkom zijn. :)
Alle reacties Link kopieren
Je titel deed me denken aan de tientallen YouTubefilmpjes genaamd Japanology. Erg leuk om te kijken. Elke aflevering heeft een thema, bijvoorbeeld een filmpje gaat over bento (lunchdozen) en alles wat daarmee te maken heeft inclusief de ontstaansgeschiedenis, een andere over onsen (hete baden / sauna's), etc.
Zo'n 40 uur kijkplezier dus weet waar je aan begint ;-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik lees een aantal mensen die vanuit twee standplaatsen dagexcursies gemaakt hebben, dat lijkt mij ook wel wat! Een vraag: wat heeft jullie reis je gekost, voor hoeveel dagen en reisden jullie rond of hadden jullie een aantal standplaatsen met dagexcursies?
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
ClumsyNinja schreef:
11-11-2018 01:40
Ik had geen laptop bij me, wel een ipad en mobiel en die kon ik gewoon opladen zonder omvormer. Ze hebben er van die Amerikaanse stopcontacten dus wel een wereldstekker mee. Ik had één wereldstekker en dan een nl verlengsnoer zodat we meerdere dingen tegelijk op konden laden.
Ja dat ben ik ook van plan, gewoon 1 stekker en een verlengsnoer of zo'n ding voor USB want het meeste kan ik via USB opladen behalve dan de batterij van m'n camera.
patsy--stone schreef:
11-11-2018 02:21
Je titel deed me denken aan de tientallen YouTubefilmpjes genaamd Japanology. Erg leuk om te kijken. Elke aflevering heeft een thema, bijvoorbeeld een filmpje gaat over bento (lunchdozen) en alles wat daarmee te maken heeft inclusief de ontstaansgeschiedenis, een andere over onsen (hete baden / sauna's), etc.
Zo'n 40 uur kijkplezier dus weet waar je aan begint ;-)

Leuk! Ik volg ook wat andere kanalen over Japan, dus ik weet inmiddels al behoorlijk wat van het land af. Maar ik zal eens kijken.

Leuk dat dit topic weer levend is :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven