Adventkalender kerst

11-11-2018 11:36 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ga voor sinterklaas mijn opa en oma een zelfgemaakte adventkalender geven. Ik moet hiervoor 20 kleine cadeautjes hebben, nu weet ik er wel al een paar maar heb er nog niet genoeg. Hebben jullie nog Ideeen?

Groetjes
ik maak elk jaar minstens 1. Vroeger voor mijn zus en nu samen met mijn dochter voor haar nicht en neef.
sommige kadootjes zijn te groot en leggen we er naast of er op.

nog wat ideeën:
- stukjes van een puzzel (elke dag een aantal stukjes)
- mini marsjes. bounty, etc (celebrations)
- rolletjes sierplakband of wasabi tape
- stickers
- oorbellen (dat worden dan 2 pakjes)
- armbandje
Ik denk dat action de kalenders kant en klaar heeft liggen. Vroeger deden we wel aan advent; vooral op school en zondags in de kerk, en ik heb de laatste jaren echt geprobeerd om de traditie te herintroduceren maar ik kon me niet meer echt inleven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
1 linkersok
en in een ander vakje 1 rechtersok

pakje mosterd :biggrin:
Ikzelf kocht 2 adventskalenders met kaarsjes. Dus: kaarsjes :-D
Mijn zus kocht de spa kalender van Action. Dus: mini handcreme, mini douchegel,..

Mss houden je grootouders wel van puzzelen en kan je uit wat tijdschriften de kruiswoordraadsels scheuren en er enkele in een vakje stoppen?
Of tenzij het een reuze adventskalender is stop je er maar een puzzelboek in :-P
Er bestaan ook mini puzzeltjes dacht ik. Of van die braintrainers.. Ik kocht er laatst bij Flying Tiger voor 1 euro.

Ik wil ook wel het resultaat weten als je 24 vakjes gevuld zijn :-D :-D
mikado123 schreef:
11-11-2018 19:14
ik maak elk jaar minstens 1. Vroeger voor mijn zus en nu samen met mijn dochter voor haar nicht en neef.
sommige kadootjes zijn te groot en leggen we er naast of er op.

nog wat ideeën:
- stukjes van een puzzel (elke dag een aantal stukjes)
- mini marsjes. bounty, etc (celebrations)
- rolletjes sierplakband of wasabi tape
- stickers
- oorbellen (dat worden dan 2 pakjes)
- armbandje
Gelukkig plakt het zelf en hoef je er niet aan te likken ;)
Het heet washi tape, wasabi is iets heel anders.
Whomi schreef:
11-11-2018 22:33
Gelukkig plakt het zelf en hoef je er niet aan te likken ;)
Het heet washi tape, wasabi is iets heel anders.
Oepssssss.....
Madeliefjees schreef:
11-11-2018 11:45
Wat een leuk idee! Hoe maak je zo'n kalender?

2 lekkere bonbons
Paar geur waxinelichtjes
Deze adventkalender heb ik vorig jaar voor Mn moeder gemaakt, en dit jaar dus voor Mn opa en oma. Ik heb 24 wasknijpers op een bord geplakt en daaraan papiere zakjes met een nummer erop en het cadeautje erin.

https://pin.it/65vc5k3hguqjsc
Het ligt er wel aan voor wie ik het zou maken, voor mijn vriend snoep, een vriend knutseldingen, voor mijn zus misschien die van the body shop. Ik heb er ook naar zitten kijken, maar die vakjes zijn vaak echt klein. Dus snoep past wel, maar een pen bijvoorbeeld al niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
13-11-2018 08:53
Het ligt er wel aan voor wie ik het zou maken, voor mijn vriend snoep, een vriend knutseldingen, voor mijn zus misschien die van the body shop. Ik heb er ook naar zitten kijken, maar die vakjes zijn vaak echt klein. Dus snoep past wel, maar een pen bijvoorbeeld al niet.
Ik heb bedacht dat als ik een cadeau heb wat er niet in past, ik er een briefje in stop met de locatie van het cadeau (in de kast, onder het bed, etc).
chocolol schreef:
11-11-2018 20:06
1 linkersok
en in een ander vakje 1 rechtersok

pakje mosterd :biggrin:
Gewoon kneitergoede humor wij :biggrin: :lol:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Tinkeltje33 schreef:
11-11-2018 18:57
Je zou bijvoorbeeld op een kaartje kunnen schrijven dat je die avond komt koken.
Haha, als ik zoiets aan iemand zou geven zou het cadeau denk ik vooral zijn dat ik niet kom koken voor diegene. Misschien een bon van de shoarmatent ofzo ;-D

Vind het idee van de kalender wel heel leuk, de spa-kalender sprak mijzelf wel aan.
Gatinmijnsok schreef:
11-11-2018 12:24
Hoe oud is je dochter?
Bijna 18 ..... Die tijd gaat veel te snel!

Daarom heb ik besloten geen prulletjes dit jaar, nagellakjes geeft ze niets meer om en de rest keek ze ook amper naar om als ze iets kreeg. Ik vul het dit jaar met coupons als 1x niet afwassen ( het walhalla voor tieners). En op 24 december of op 5 december een oogschaduwpalette van haar favoriete merk. Die kost in Duitsland 20 euro, dan is dat ook opgelost. De rest wissel ik af met coupons en chocolade... denk ik...
Quaintrelle schreef:
14-11-2018 16:37
Bijna 18 ..... Die tijd gaat veel te snel!

Daarom heb ik besloten geen prulletjes dit jaar, nagellakjes geeft ze niets meer om en de rest keek ze ook amper naar om als ze iets kreeg. Ik vul het dit jaar met coupons als 1x niet afwassen ( het walhalla voor tieners). En op 24 december of op 5 december een oogschaduwpalette van haar favoriete merk. Die kost in Duitsland 20 euro, dan is dat ook opgelost. De rest wissel ik af met coupons en chocolade... denk ik...
En ze houdt niet van maskertjes of lippenbalsem of oorbellen?
Gatinmijnsok schreef:
14-11-2018 16:44
En ze houdt niet van maskertjes of lippenbalsem of oorbellen?
Nee ze heeft een gevoelige huid en snel uitslag. Dus maken zelf vaak huidmaskers van avocado, lippenbalsem of gloss vindt ze lelijk en oorbellen worden ook al gauw duurder door een nikkel allergie.
Dan is niet afwassen een heel mooi cadeau!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven