Vrees voor privacy door ex

14-11-2018 23:23 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva gebruikers,

Mijn relatie is 10 maanden geleden stukgelopen. Ik heb inmiddels geen contact meer met mijn ex hij zat in de ICT. Tot mijn grote ergernis maakte hij vaker misbruik van zijn macht en kennis gedurende onze relatie.

*Hij heeft vaker het wachtwoord van mijn Apple ID gehad. ( inmiddels nieuw Apple ID) . Ik heb uit voorzorg alles uitstaan dus niks wordt opgeslagen in mijn icloud bij mijn nieuwe apple ID.

* Hij heeft de inloggegevens van mijn email account een tijd lang gehad. Dit was mijn hoofd email adres. (Hier kon hij een tijdje inloggen omdat ik een nieuw telefoonnummer als beveiliging had ingesteld moest ik een maand wachten voordat ik mijn wachtwoord kon veranderen.)

* Op zijn pc stond de tekst ´ Iphone van lin´ (Er stonden ook gegevens van zijn eigen mobiele telefoon met dan een code 293828 achter ons nummer hij had geen iphone maar Google telefoon.
Als ik iets van Itunes open bij mij zelf op min mobiel. Komt de tekst ´Iphone van lin´ er ook te staan. Ik kan het ook fout hebben....

* Hij is ook een keer in mijn mobiel geweest terwijl hij de toegangscode 100% niet kon weten. (Hij had toen dit gebeurde alleen zijn eigen telefoon bij zich geen PC.)

Het bovenstaande is allemaal niet gebeurd met mijn toestemming.
Nu nog steeds maak ik me soms zorgen om mijn privacy door meneer ICT.
Ergens ben ik bang dat hij nog steeds zaken kan inzien van mij zonder dat ik het weet. (Ik ben al bang dat hij weet dat ik hier topic over hem open.)
Zo ver gaan mijn angsten nog, hij heeft me hiermee echt gekwetst en het gaat hem niks meer aan.

Mijn vraag is dus: Hoe groot is de kans dat hij nog dingen op mijn mobiel ziet? na het bovenstaande wat hij wist.
Hoe makkelijk is het om deze te hacken? of er een programma op te zetten?

* Wat kon hij allemaal gezien hebben in mijn email? In die maand lang dat hij kon inloggen in mijn (hoofd) email adress waaronder facebook etc staat. Kan hij toen in mijn email een programma gezet hebben, die bepaalde dingen opslaat ?

Ik zag namelijk bij het kopje account weergeven en dan bij privacy in mijn email dat zelfs je zoekgeschiedenis en browsgeschiedenis wordt opgeslagen?? Ik schrok me echt kapot.. Ik kon gewoon bekijken wat ik allemaal op mijn PC deed. *Bing heten het programma* en Cortana. Allebei had ik deze ingeschakeld staan en als ik er op klik zie ik die geschiedenis.Ik heb dat nu geloof ik uitgezet. Nu blijkt dat Microsoft office dit programma heeft en dit voor onderzoek is? Maar kon hij deze geschiedenis ook zien??? Het staat allemaal onder het kopje privacy.

* En wat kon hij inzien met: ´ iphone van lin´?? zo stond het op zijn pc.

Ik heb er soms paniekaanvallen van. Dit terwijl ik bij hem nóóóóóit wat zag! Ik vind het ook verschrikkelijk dat ik zo ontzettend dom ben op dit gebied en dat iemand die heel veel verstand had van de ICT en ook nog eens sterker was dan mij letterlijk overal misbruik van gemaakt heeft en in al mijn privé eigendommen is geweest. Ik heb er som gewoon slapeloze nachten van.. Dus ik hoop dat er hier mensen zijn die weten wat het allemaal inhoud alvast bedankt :geek:
Anoniem_123_ schreef:
15-11-2018 11:01
Ja, alhoewel ik daar persoonlijk geen probleem mee heb. Ik heb wel vaker de vinger van een ex onder mijn telefoon gezet. Maar ik zou dan ook wel merken wanneer iemand zaken doet die niet sporen. Het hangt een beetje af van het vertrouwen in je partner en je eigen kennis rond wat toegang geven tot je telefoon van gevolgen kan hebben en hoe je het kan voorkomen, vind ik. Je bepaald zelf of dit jou grenzen overschrijdt of niet. Als TO zijnde zou ik het niet delen, wanneer de kennis rond privacy en risico's wat minder is.
Helemaal omdat hij tijdens hun relatie al rare dingen deed. Die had dus nooit in mijn telefoon gekomen en had ik hem daarop betrapt had hij exit geweest.
Orangetree schreef:
15-11-2018 08:19
Geen idee, ik ben androidfoob... Maar bij de Iphone staat dat 'accounts en wachtwoorden' gewoon in je hoofmenu. Het is heel simpel. Ik heb geen zin elke keer 'orangetree' in te typen op mijn foon als ik naar het forum wil. Dikke vingers. Dus lekker makkelijk als dat onthouden wordt voor me. Ik vond het wat minder toen die hele lijst met al die websites met user ID EN wachtwoord (zalando, topvintage, al dat soort websites waar je vaak komt en ingelogd moet zijn) gewoon op je telefoon staan en voor iedereen inzichtelijk zijn als je je leuk je vriendin of vriend even wat foto's laat kijken terwijl jij aan het douchen bent of naar de WC bent. Binnen 3 seconden heb je de hele lijst met alle inlogs en bijbehorende wachtwoorden. Gratis en voor niks. Het kan dus heel goed zijn dat de ex van TO op DIE manier aan haar e-mail wachtwoord is gekomen want hotmail staat er bij mij ook tussen (nu gebruik ik die alleen voor spam dus niet zo interessant). maar daar hoeft hij dus echt totaal geen verstand van IT van te hebben.
Nee, dat email wachtwoord heeft hij destijds afgedwongen met geweld. Apple ID het zelfde verhaal.
Ik gaf hem niet de toestemming hij dwong mij dit te geven en omdat dit wachtwoord dan dezelfde was als bijv. van facebook ging hij daar ook inloggen terwijl ik erbij stond te kijken. Deze heb ik toen heel snel veranderd met mijn telefoon.

Maar hij heeft gewoon echt misbruik van zijn kracht en kennis gemaakt en dat doet achteraf pijn dat ik dat allemaal toe heb gelaten. In de zin; ´ik stond erbij en ik keek erna. ´
Bitje93 schreef:
15-11-2018 10:09
Wanneer je een gewone PC hebt (dus geen Apple) dan adviseerik je om de harde schijf te formatteren en de PC volledig opnieuw in te richten.

Zo te lezen is er een grote kans dat elke letter die jij op je PC typt per email aan hem doorgezonden wordt. Dus ook nieuwe paswoorden maar ook wat je hier op het forum typt.
Ook dit als hij nooit mijn chromebook in handen heeft gehad?
Dan kan hij niks toch.

Slechts de inlog gegevens van mijn email had hij. Die sloeg alleen mijn zoekgeschiedenis op.
Jack_ schreef:
15-11-2018 08:22
Chromebook is in principe je hele Google Account. En in je Google account wordt alles opgeslagen. Hij hoeft je Chromebook nooit aangeraakt te hebben om dit in te kunnen zien.

In principe wel maar heeft weinig met Android zelf te maken. Het gaat om de browser die je gebruikt. De optie "Wachtwoorden opslaan" uitvinken is de oplossing zowel voor de Chrome browser als in de Samsung browser.
Maar mijn email staat los van het google account toch?
Dacht niet dat hij deze wist.
Wat wel is gebeurd is dat hij in mijn Iphone kon zonder dat hij de toegangscode wist.. Hoe kan dit?Dit snap ik dus wel echt niet.

Hij zei tegen mij mag ik je telefoon even lenen als zaklamp want hij was die van hem kwijt en liep dus naar de auto. Toen ik dacht wat duurt dit lang keek ik uit het raam en zwaaide hij met mijn telefoon: ´ zo van kijk ik zit erin´..

uit goed vertrouwen gaf ik mijn telefoon af want anders was ik een ´mongooltje´ als ik dit niet deed. Vervolgens zat hij in mijn mobiel 100% zeker dat hij de code niet wist. Wat hij toen gedaan heeft met mijn mobiel weet ik niet hij zelf zei niks.

Ik kan me nu nog steeds echt slecht voelen over hoe dom ik ben geweest dat ik dit allemaal liet gebeuren. Iemand mij constant te slim af was en ik het maar toeliet. Kan mijn eigen domheid wel wat aandoen O_O
Ik kan nog steeds wel janken om de hele situatie idd..
Ik heb bij hem letterlijk nooit wat kunnen zien. 1x had ik even de kans maar toen hij kwam kon ik niet verder want: Ik ben slap.

Andersom heeft hij mij echt zoveel afgedwongen terwijl ik er zelf bij stond te kijken hoe hij al mijn privé eigendommen door ging.

Ik snap dat mensen denken dat hij geen interesse meer in mij heeft. Op relatie gebied niet inderdaad..Want zijn vertrouwen is weg.

Maar het is vrij simpel om even iets over iemand te weten gekomen waarmee je veel gedeeld heb. Dat is ´leuk´ om van je ex te weten. Ik weet zeker dat als hij de kans nog heeft hij dit ook nog zou doen. Zeker omdat hij dit de hele relatie lang gedaan heeft. Hij zal dus nog steeds nieuwsgierig kunnen zijn over wat er in mij omgaat en of ik nog aan hem denk. Mensen kunnen gemeen zijn en misbruik maken van naïviteit. Terwijl een heleboel dingen gewoon privé zijn.
linnylow schreef:
15-11-2018 15:51
Wat wel is gebeurd is dat hij in mijn Iphone kon zonder dat hij de toegangscode wist.. Hoe kan dit?Dit snap ik dus wel echt niet.

Hij zei tegen mij mag ik je telefoon even lenen als zaklamp want hij was die van hem kwijt en liep dus naar de auto. Toen ik dacht wat duurt dit lang keek ik uit het raam en zwaaide hij met mijn telefoon: ´ zo van kijk ik zit erin´..

uit goed vertrouwen gaf ik mijn telefoon af want anders was ik een ´mongooltje´ als ik dit niet deed. Vervolgens zat hij in mijn mobiel 100% zeker dat hij de code niet wist. Wat hij toen gedaan heeft met mijn mobiel weet ik niet hij zelf zei niks.

Ik kan me nu nog steeds echt slecht voelen over hoe dom ik ben geweest dat ik dit allemaal liet gebeuren. Iemand mij constant te slim af was en ik het maar toeliet. Kan mijn eigen domheid wel wat aandoen O_O
Wat voor Iphone heb je? Bij mijn weten bestaat er wel hardware wat het mogelijk maakt om oudere Iphones (Iphone 7 of lager) hun passcode te kraken. Kost iets van 500 dollar en makkelijk te gebruiken. Je moet het er alleen voor over hebben...

Maar waarom maak je je hier zorgen om? Wat gebeurd is, is gebeurd. Het belangrijkste is nu dat je de adviezen hier opvolgt om je privacy af te schermen en zeker te zijn dat hij NU geen toegang meer heeft.
En niet jezelf voor de kop slaan. Alleen maar blij zijn dat hij uit je leven is! Hartstikke goed van je!
Such fun!1
Anoniem_123_ schreef:
15-11-2018 16:26
Wat voor Iphone heb je? Bij mijn weten bestaat er wel hardware wat het mogelijk maakt om oudere Iphones (Iphone 7 of lager) hun passcode te kraken. Kost iets van 500 dollar en makkelijk te gebruiken. Je moet het er alleen voor over hebben...

Maar waarom maak je je hier zorgen om? Wat gebeurd is, is gebeurd. Het belangrijkste is nu dat je de adviezen hier opvolgt om je privacy af te schermen en zeker te zijn dat hij NU geen toegang meer heeft.

Was dat maar waar, dan was de politie heel erg blij. Nooit je toegangscode vrijgeven, dan kunnen ze er gewoon niet in. Er gaan geruchten dat het kan, maar in de praktijk lukt dit gewoon niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
linnylow schreef:
15-11-2018 16:10
Ik heb bij hem letterlijk nooit wat kunnen zien. 1x had ik even de kans maar toen hij kwam kon ik niet verder want: Ik ben slap.

Andersom heeft hij mij echt zoveel afgedwongen terwijl ik er zelf bij stond te kijken hoe hij al mijn privé eigendommen door ging.

Ik snap dat mensen denken dat hij geen interesse meer in mij heeft. Op relatie gebied niet inderdaad..Want zijn vertrouwen is weg.

Maar het is vrij simpel om even iets over iemand te weten gekomen waarmee je veel gedeeld heb. Dat is ´leuk´ om van je ex te weten. Ik weet zeker dat als hij de kans nog heeft hij dit ook nog zou doen. Zeker omdat hij dit de hele relatie lang gedaan heeft. Hij zal dus nog steeds nieuwsgierig kunnen zijn over wat er in mij omgaat en of ik nog aan hem denk. Mensen kunnen gemeen zijn en misbruik maken van naïviteit. Terwijl een heleboel dingen gewoon privé zijn.
ik weet hoe het voelt, mijn ex heeft mij ook gehackt, mail, en andere account, ik ben behoorlijk lang nogal paranoide geweest daardoor, altijd incognito browsen, tig keer van mail adres veranderen, forum account, alles veranderde ik continu, toegangscodes alles maar blijven veranderen. Geschiedenis wissen, alle dingen die google opslaat uitzetten etc. Gelukkig heeft hij zijn interesse in mij verloren inmiddels

Ik zie in jouw reacties terugkomen dat hij je manipuleerde en zijn macht over jou misbruikte, werk daaraan. Je voelde je misschien schuldig naar hem toe en gaf daarom snel toe maar hoe hij jou behandelde is ook niet normaal. Geef in een volgende relatie op tijd je grenzen aan.
Orangetree schreef:
15-11-2018 10:10
Tenzij de TO bij hem thuis de wifi heeft gebruikt en hij een keylogger als deze had.... dan kan hij alles zien wat ze heeft gedaan of ingetypt.

http://www.keelog.com/wifi_hardware_keylogger.html

Monitor your family's computer activity
Protect your child from on-line hazards and predators
Observe WWW, E-mail, and chat usage
Save a copy of written documents

Maar dat kan alleen als ze bij hem thuis is. Dus daar hoeft ze zich nu geen zorgen meer om te maken natuurlijk. Want ze komt daar niet meer. Dan gewoon alle wachtwoorden veranderen en klaar.
Hmmm, klinkt niet mooi....
Dus.... als een ‘zoon/dochter’ tijdens verblijf bij mij met een door ex gemanipuleerde Android op mijn WiFi zijn ingelogd zou een kwaadwillende ex al mijn gangen kunnen natrekken. Klopt dat? En kan de kwaadwillende ex ook nog mijn gangen nagaan zodra zoon/dochter weer bij hem verblijven?

Hoe kan je uitvinden of dit speelt? En hoe kan je het uitzetten?

(In het geval bovenstaande klopt: hoi hackende ex, onze kids gaat het goed deze week, groetjes Franky 😅)
linnylow schreef:

Ik hoop voor je dat je van hem af bent en dat je het los kan laten. Het is geweest. Het was buitensporig. Het is gestoord.

Wat als gezegd is: 2fa op je email en Facebook, ww-en vernieuwen (ook DigId) en nieuwe installaties. Probeer er ajb vanuit te gaan, op te vertrouwen, dat je daarna je privacy weer terug hebt. Het is zo naar wat je is gebeurd, maar laat je niet gijzelen.
linnylow schreef:

Je hebt er meer aan te stoppen met janken en jezelf als "nou eenmaal naief" te zien. Dat klinkt hard, maar werkt veel beter tegen je angst dan zo afhankelijk te blijven. Nu stel je je afhankelijk af van een forum vol vreemden, daar schiet je uiteindelijk precies niks mee op. Je ex-vriend klinkt als een hufter, maar niet als een geniaal hacker. Los van de afgedwongen inlog, heeft hij alle info vooral verkregen omdat jij geen reet van computers snapt. Ga een cursus doen om jezelf de basics eigen te maken, zodat je zelf enigszins snapt wat voor apparaten je in handen hebt. Je zegt zelf dat mensen gemeen kunnen zijn en misbruik maken van naiviteit. Zorg dan dat je niet meer naief bent. Dan ben je pas écht los van je ex.
Franky77 schreef:
15-11-2018 19:58
Dus.... als een ‘zoon/dochter’ tijdens verblijf bij mij met een door ex gemanipuleerde Android op mijn WiFi zijn ingelogd zou een kwaadwillende ex al mijn gangen kunnen natrekken. Klopt dat? En kan de kwaadwillende ex ook nog mijn gangen nagaan zodra zoon/dochter weer bij hem verblijven?

(In het geval bovenstaande klopt: hoi hackende ex, onze kids gaat het goed deze week, groetjes Franky 😅)
Enkel voor een apparaat waarop de logger geïnstalleerd is kunnen keystrokes gecapteerd worden. De WIFI op keyloggers is enkel om vanop afstand rapporten (dus de keystrokes) door te sturen.

Wat je vraagt is verder wel mogelijk. Ik veronderstel dat met "gangen nagaan" je meer bedoelt dan enkel keystrokes, maar al de data die jouw toestellen versturen via je WIFI-netwerk. Het is mogelijk om je complete dataverkeer te capteren zonder dat jij dit weet, dat gaat nog verder dan enkel keystrokes. Maar dat capteren van data kan niet via keyloggers. Een keylogger capteert enkel je toetsaanslagen. Het gaat dan weer om andere software die data dat onder een thuisnetwerk verzonden wordt kan capteren, voor alle verbonden toestellen.

Als normale gebruiker is het lastig om te ontdekken of dit speelt. Als je zo'n vermoeden hebt, is de enige oplossing je toestellen volledig wissen. Met andere woorden, Windows opnieuw installeren. Je mobiele apparaten terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Of nog beter: het besturingssysteem opnieuw flashen als je een Android hebt. Voor zover ik weet kan je niet flashen (=je huidige besturingssysteem overschrijven met een andere uitgave of compleet ander besturingssysteem). Zo'n software is lastig te detecteren, dus vandaar is dat dan de beste optie.

Je kan dit perfect zelf testen. Er bestaat een legitiem programma voor, Wireshark. Dit kan je netwerkverkeer "sniffen" en analyseren. Zoals eerder gezegd begint dan pas het echte werk. De data die je hier oppikt is versleuteld, goed verborgen. Lastig om daar nuttige informatie zomaar uit te halen. Uitgelegd in een eerdere post.
anoniem_375657 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 21:00
38.58% gewijzigd
Anoniem_123_ schreef:
15-11-2018 20:52
Enkel voor een apparaat waarop de logger geïnstalleerd is kunnen keystrokes gecapteerd worden. De WIFI op keyloggers is enkel om vanop afstand rapporten (dus de keystrokes) door te sturen.

Wat je vraagt is verder wel mogelijk. Maar dat kan niet via keyloggers. Het gaat dan weer om andere software die data dat onder een thuisnetwerk verzonden wordt kan capteren, voor alle verbonden toestellen.
Bedankt. Nu zijn de desbetreffende gemanipuleerde Androids aangesloten op de Nas van de kwaadwillende ex. Begrijp ik het goed dat hij met software vanuit zijn huis mijn data kan onderscheppen via de door hem gemanipuleerde Androids (mits deze Androids actief verbonden zijn met mijn WiFi, waarbij mijn WiFi in verbinding staat met mijn apparaten)?
En zodra de gemanipuleerde Androids uit huis zijn, is het dan weer dicht?

Wat helpt daartegen? Enkel via 4G zelf data versturen?
Franky77 schreef:
15-11-2018 21:00
Bedankt. Nu zijn de desbetreffende gemanipuleerde Androids aangesloten op de Nas van de kwaadwillende ex. Begrijp ik het goed dat hij met software vanuit zijn huis mijn data kan onderscheppen via de door hem gemanipuleerde Androids (mits deze Androids actief verbonden zijn met mijn WiFi, waarbij mijn WiFi in verbinding staat met mijn apparaten)?
En zodra de gemanipuleerde Androids uit huis zijn, is het dan weer dicht?

Wat helpt daartegen? Enkel via 4G zelf data versturen?
Er bestaan inderdaad apps op Android om een backup van gebruikerdata te synchroniseren naar je NAS. Maar dat valt snel op. Maar alles valt te misbruiken, het is vast mogelijk om dit in de achtergrond te doen zonder dat een gebruiker dit doorheeft. Maar dan moet je een kritische fout vinden in Android die dit achterpoortje zou mogelijk maken. En deze gemanipuleerde Android-versie op de telefoon van de persoon krijgen. Alsof het voor TO niet zou opvallen dat haar telefoon geflasht is. Alweer niet iets dat je zomaar kan doen en een vergezocht scenario. Dan zit je op expertniveau wanneer het op hacken aankomt. Hier zou je zeker ook een reward van Google voor krijgen, wanneer je zo'n fout ontdekt.

Je scenario vereist alweer een andere aanpak. Als ik jouw toestel infecteer met malware dat mij in staat stelt om jouw toestel vanop afstand over te nemen of wat laten uitvoeren, kan ik data capteren van je hele thuisnetwerk, aangezien je telefoon met het thuisnetwerk verbonden is.

Je kan dit ook zelf volledig legaal doen. Via WireShark kan je kijken wat voor data jouw PC zoal verstuurd en ontvangt wanneer je bv. naar Facebook surft. Tegenwoordig bestaat iets als "promiscuous" mode in Wireshark. Daarmee kan je naargelang jouw setup (werkt niet als je verbonden bent met een switch waardoor data niet rechtstreeks naar jouw adapter verstuurd wordt) alle data over jouw thuisnetwerk capteren, mits je verbonden bent.

Maar nogmaals, je kan weinig met deze data. Het geeft hoogstens een overzicht. Maar gevoelige informatie kan je er écht niet zomaar uithalen. Alleen al door end-to-end encryptie wordt dat lastig. Whatsapp heeft dat bijvoorbeeld. Stel nu dat ik de communicatie op Whatsapp tussen jij en je vrouw ophaal. Dan nog moet ik door deze complexe end-to-end encryptie heen. Om daar doorheen te komen moet je al toegang hebben tot de systemen van Whatsapp (denk ik). Om nog niet te spreken van andere beveiligingssystemen waar je doorheen moet. Dat allemaal om uiteindelijk wat berichten in mensentaal te kunnen lezen.

Het is inderdaad weer dicht wanneer een toestel niet meer geïnfecteerd is. Maar je kan zelf nog altijd data capteren natuurlijk. Zonder dat iemand die dit niet hoort te doen dit doet.

Met een geïnfecteerd toestel is data capteren vanaf 4G weer een ander verhaal. 4G draait niet bij jou thuis. Dat kan niet zomaar, tenzij je het netwerk van je provider hackt. je provider voorziet 4G en het netwerk daarrond. Wat ook alweer een grootschalige operatie is om bij in te breken.

Om af te sluiten... Met de goeie kennis en skills kan je binnendringen in wat je maar wilt. Je kan het nog zo gek bedenken, vast wel mogelijk. Eeven googelen of "craziest hacks of all time" en je vindt vast interessante zaken. Maar je moet hier toch écht wel een knappe bol voor zijn. Als een service, dienst of systeem op een bepaalde manier werkt kan je het in theorie compleet het tegenovergestelde laten doen.
Franky77 schreef:
15-11-2018 19:58

Ja want hij kwam ook in mijn mobiel zonder dat hij de toegangscode wist.

Hoe kan dit eigenlijk?
Ja mijn ex deed ook zelf computers in elkaar zetten.
Een vriend hielp wel dan.
Zijn passie was ook de digitale wereld.
Dus ik dacht wel soms : ´hoe kan dit in godsnaam en dan lachten hij zo vals....

Of een keer hadden we ruzie en wilde ie mijn snapchat zien. Hij had mijn telefoon al vast in de duinen en zat er dus al in..
Ik had toen snel mijn mobiel dicht geklikt zo dat hij er niet meer in kon kijken. Want ik wist dat als hij erin keek dat hij alles doorging en dat wilde ik niet. Hij wist code ook niet dus toen hield het even op ... Eenmaal bij hem thuis...

Zat hij de hele avond op zijn pc te googlen ofzo.. Dus ik dacht in mezelf :´huh wat is hij toch de hele tijd aan doen ondertussen keek ik tv.´ Dus op een geven moment loopt hij naar de slaapkamer en haalt hij mijn mobiel uit mijn tas en zat hij dus in mijn mobiel zonder de code te weten.. Vervolgens heeft hij mijn apple ID afgedwongen met geweld
en een oud whats app- gesprek met mijn ex terug gezet..Dat hele gesprek ging hij terug lezen waar ik bij stond. Terwijl andersom als vrouw zou ik zoiets nooit kunnen doen dus ik vind gewoon dat je dan te ver gaat en met uiterste middelen opzoek gaat naar dingen die ik fout doe en dan andersom weet ik in 1,5 tijd niet eens wat hij uitgespookt heeft en zo ging het constant..
linnylow wijzigde dit bericht op 15-11-2018 22:48
23.37% gewijzigd
linnylow schreef:
15-11-2018 15:37
Ook dit als hij nooit mijn chromebook in handen heeft gehad?
Dan kan hij niks toch.
.
Ja hoor, een dergelijk programmaatje kan ook via de email op je chromebook terecht komen.
Niet geschoten is altijd mis
linnylow schreef:
15-11-2018 22:34
Ja mijn ex deed ook zelf computers in elkaar zetten.
Een vriend hielp wel dan.
Zijn passie was ook de digitale wereld.
Dus ik dacht wel soms huh wtf hoe kan dit en dan lachten hij zo vals....

Of een keer hadden we ruzie en wilde ie mijn snapchat zien. Hij had mijn telefoon al vast in de duinen en zat er dus al in..
Ik had toen snel mijn mobiel dicht geklikt zo dat hij er niet meer in kon kijken. Want ik wist dat als hij erin keek dat hij alles doorging en dat wilde ik niet. Hij wist code ook niet dus toen hield het even op ... Eenmaal bij hem thuis...

Zat hij de hele avond op zijn pc te googlen ofzo.. Dus ik dacht in mezelf :´huh wat is hij toch de hele tijd aan doen ondertussen keek ik tv.´ Dus op een geven moment loopt hij naar de slaapkamer en haalt hij mijn mobiel uit mijn tas en zat hij dus in mijn mobiel zonder de code te weten.. Vervolgens heeft hij mijn apple ID afgedwongen met geweld
en een oud whats app- gesprek met mijn ex terug gezet..Dat hele gesprek ging hij terug lezen waar ik bij stond. Terwijl andersom als vrouw zou ik zoiets nooit kunnen doen dus ik vind gewoon dat je dan te ver gaat en gewoon opzoek gaat naar dingen die ik fout doe. Alsof dat zijn doel was constant naar fouten zoeken.
Wat heftig allemaal. Serieus misbruik vind ik dat. Ik denk dat hier genoeg adviezen gekomen zijn van anderen en mezelf wat je kan doen om er zeker van te zijn dat je toestellen veilig zijn en afgeschermd zijn van hem. Ik kan je met zekerheid zeggen dat de voorzorgsmaatregelen die ik opgesomd heb voldoende zijn om je ex en andere nare figuren buiten te houden. Daar hoef je echt niet ongerust meer over te zijn of je vragen over te stellen. Het belangrijkste is dat hij dit dan niet meer kan doen en het in de toekomst niet meer zal gebeuren. 🙂

Je blijkt nogal wakker te liggen van hoe hij je behandelt heeft. Logisch ook. Ik ben daar geen specialist in allesinds, ik kan dan maar weinig psychologisch advies geven. Ik denk dat je ongerustheid, angst en andere problemen door zijn extreem ongezond gedrag komen. Ik zou dit zeker eens bespreken met iemand onafhankelijk. Ik denk niet dat de digitale wereld je zorgen baart, maar eerder je ex en de schade die hij bij je veroorzaakt heeft. Het is in dat daglicht logisch dat je dit zo ervaart.
Bitje93 schreef:
15-11-2018 22:46
.
Ja hoor, een dergelijk programmaatje kan ook via de email op je chromebook terecht komen.
Ja, want ik vond het zo raar dat toen hij het uitmaakte hij dan maanden geen contact zocht.
Maar nu denk ik hoe makkelijk is het om geen contact te zoeken met iemand als je toch weet wat die persoon bezig houdt. Ergens vertrouwde ik het toen al niet...

Hoe kan ik dat checken dan op mijn Chromebook. ?
Ik had in mijn email mappen aangemaakt met de tekst: ´ Blijf a.u.b uit mijn email´. Elke map een woordje.
Hij had toen een tussen map aangemaakt met : ´ oke kind´..
Dus daarom weet ik dat hij sowieso in mijn email geweest is.
Ik zei hem toen nog van zie je wel wist wel dat je dat deed. Maar als nog kon ik niks doen want een maand lang kon ik het wachtwoord niet veranderen.

Het meest frustrerende is ook nog dat hij mij dumpt met de reden dat ik niet te vertrouwen ben en ik geen stabiele relaties kan onderhouden. Terwijl hij echt zo vaak dingen heeft gedaan die echt te ver gingen -.- waarvan ik zeker wist dat ik bij hem ook dingen zou tegenkomen.
linnylow schreef:
15-11-2018 22:21
Ja want hij kwam ook in mijn mobiel zonder dat hij de toegangscode wist.

Hoe kan dit eigenlijk?
Waarschijnlijk in een onbewaakt moment zijn eigen fingerprint toegevoegd? Misschien wel toen hij een keer jou telefoon uit handen gaf.
Je topic hoort mijns inziens niet thuis op de digi-peiler. Je kunt niets met de technische adviezen want je snapt er niets van. Je topic hoort bij psyche. Jou probleem is niet jou ex die je al minstens 6 maanden niet hebt gehoord of gezien. Jou probleem is je paranoïde gedachtengang, je afhankelijke en onderdanige inslag en het feit dat je een relatie aangaat met voor jou zeer ongezond persoon. Ik raadt je met klem aan om het forum af te sluiten, meteen naar de huisarts te gaan en je door te laten verwijzen. Ik denk dat je professionele hulp nodig hebt. Sterkte.
Ouwedibbes schreef:
16-11-2018 09:07
Je topic hoort mijns inziens niet thuis op de digi-peiler. Je kunt niets met de technische adviezen want je snapt er niets van. Je topic hoort bij psyche. Jou probleem is niet jou ex die je al minstens 6 maanden niet hebt gehoord of gezien. Jou probleem is je paranoïde gedachtengang, je afhankelijke en onderdanige inslag en het feit dat je een relatie aangaat met voor jou zeer ongezond persoon. Ik raadt je met klem aan om het forum af te sluiten, meteen naar de huisarts te gaan en je door te laten verwijzen. Ik denk dat je professionele hulp nodig hebt. Sterkte.

Dat schreef ik eerder ook al maar ik geloof niet dat het aankomt.
Het helpt ook helemaal niet dat mensen dit topic volschrijven met allerlei ingewikkelde info over hacken en afluistersoftware en weet ik wat. Daar is TO helemaal niet mee geholpen.
Jack_ schreef:
16-11-2018 08:19
Waarschijnlijk in een onbewaakt moment zijn eigen fingerprint toegevoegd? Misschien wel toen hij een keer jou telefoon uit handen gaf.
ik zie wel nergens dat hij deze toegevoegd heeft. Was ook een iphone 5 kan dat daar uberhaupt mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven