Mails en telefoontjes voor iemand anders

18-11-2018 12:36 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

De afgelopen maanden krijg ik veel persoonlijke mails in mijn mail-box die eigenlijk voor een ander bestemd zijn. Mails van zonnepaneel bestellingen tot sollicitaties en een beschrijving van een gesprek met een psycholoog van de ggz. Ik heb een aantal afzenders teruggemaild waarop ik vaak een reactie kreeg dat de mail voor iemand anders bestemd was. Sommige mail adressen lijken op die van mij, maar sommige zijn ook wel vergezocht (mijn mail adres is bijvoorbeeld pietjesmit@gmail en hij moest dan naar p.smitsense@gmail ..)

Laatst kreeg ik ook een telefoontje van een kinderdagverblijf die zweerden dat ik hen gemailt had met de vraag of zij mij op mijn prive nr terug wilden bellen (nr klopte, naam niet).

Ik vind het vreemd, en irritant.
Is dit spam of word ik in de zeik genomen? En kan ik hier iets mee?
Ik ga binnenkort ook op reis en zit dan niet te wachten op allerlei telefoontjes...

Mijn mail adres en telefoonnr waren via Google een tijdje zichtbaar doordat de beroepsvereniging deze openbaar had staan 😔

Wellicht vergezocht maar de mails hebben ook wel raakvlakken met mijn prive. Ik heb onlangs een miskraam gehad en liep een tijdje bij een psycholoog (heeft niets te maken met die ggz instelling, andere kant vh land ook). Maar dat is wellicht toeval.. geeft me wel een naar gevoel.

Hebben jullie misschien nog theorieën of tips over hoe ik dit aan kan pakken of wat ik hiermee kan?

Groetjes, Pip
Ik krijg ook regelmatig mail die verkeerd is geadresseerd. Soms mail ik dat ze het verkeerde adres hebben en soms zet ik 'm rechtstreeks door naar m'n spam.
Zonnepanelen en sollicitaties lijken me een geval van spam. Ik krijg dagelijks hele vreemde mails binnen met allerlei rare dingen, bestellingen die ik zogenaamd heb gedaan, van energiebedrijven tot aan kledingzaken etc etc. Maar dat van die psycholoog is wel apart, ook nooit gehoord dat een gespreksbeschrijving gemaild werd. Bij mij werd al moeilijk gedaan toen ik een verklaring wilde sturen over de mail, want dat was niet veilig volgens hen. Ik zou al die afzenderadressen goed bekijken en ze gewoon blokkeren. Als het een optie is, nieuw e-mail adres nemen. Dat telefoonnummer is misschien toeval, anders wordt het wel heel raar..
onceuponatime24 schreef:
18-11-2018 12:42
Zonnepanelen en sollicitaties lijken me een geval van spam. Ik krijg dagelijks hele vreemde mails binnen met allerlei rare dingen, bestellingen die ik zogenaamd heb gedaan, van energiebedrijven tot aan kledingzaken etc etc. Maar dat van die psycholoog is wel apart, ook nooit gehoord dat een gespreksbeschrijving gemaild werd. Bij mij werd al moeilijk gedaan toen ik een verklaring wilde sturen over de mail, want dat was niet veilig volgens hen. Ik zou al die afzenderadressen goed bekijken en ze gewoon blokkeren. Als het een optie is, nieuw e-mail adres nemen. Dat telefoonnummer is misschien toeval, anders wordt het wel heel raar..
Ook bij die zonnepanelen (er stond een bestaand adres in waar ze geplaatst gingen worden, vlakbij de woonplaats van mijn ouders) en de sollicitatie kreeg ik netjes een mail terug dat ze het verkeerde mail adres hebben gebruikt. Er stond ook geen link in oid. Wel een uitnodiging en datum voor een assesment.

Het ziet er gewoon allemaal niet uit als spam, dat is het vreemde.. er staan geen links oid in.

Nieuw mail adres is wel een optie maar ook wel veel werk om alles weer om te zetten.. zit ik niet echt op te wachten :(
Ik denk dat je in de zeik wordt genomen, zeker omdat het zoveel is. Het is niet 1 bestelling die abuis bij je aan is gekomen maar het is teveel om nog toeval te zijn.
Is het allemaal aan dezelfde persoon gericht?
Ja het is wel heel apart, zeker als het geen spam is. Je hebt niet stiekem een gekke ex of aartsvijand rondlopen?
Het is wel allemaal aan mijn voornaam gericht ja. 1 iemand mailde ook terug dat het naar mijn voornaam.achternaam@gmail had gemoeten, maar ik weet eigenlijk bijna 100% zeker dat er niemand anders is met deze naam ...

Ik heb voor zover ik weet geen vijanden of vijandige exen.. mijn vriend heeft een ex die niet zo blij was dat hij het uitmaakte maar dat zou wel extreem bizar zijn ... ik weet wel dat ze weleens op mijn instagram kijkt :nut:
Whatsinaname1988 schreef:
18-11-2018 12:57
Ik denk dat je in de zeik wordt genomen, zeker omdat het zoveel is. Het is niet 1 bestelling die abuis bij je aan is gekomen maar het is teveel om nog toeval te zijn.
Maar wie zou er nou zoveel moeite doen om mij in de zeik te nemen?! Zo bijzonder ben ik niet hoor :facepalm:
Het kan ook gewoon een niet zo snugger iemand zijn die steeds jouw emailadres opgeeft als het zijne. Ik heb er ook zo eentje. Ik heb zelfs filmpjes van een baby toegestuurd gekregen, net als CV's, krantenabonnementen, mails over sportwedstrijden, je kunt het zo gek niet bedenken. Op een gegeven moment stond in één van de mails zijn telefoonnummer en toen heb ik hem een sms gestuurd. Ik krijg nog steeds mails voor hem, ik word er horendol van.
fiona2018 schreef:
18-11-2018 13:14
Het kan ook gewoon een niet zo snugger iemand zijn die steeds jouw emailadres opgeeft als het zijne. Ik heb er ook zo eentje. Ik heb zelfs filmpjes van een baby toegestuurd gekregen, net als CV's, krantenabonnementen, mails over sportwedstrijden, je kunt het zo gek niet bedenken. Op een gegeven moment stond in één van de mails zijn telefoonnummer en toen heb ik hem een sms gestuurd. Ik krijg nog steeds mails voor hem, ik word er horendol van.
Dit dacht ik eerst ook inderdaad, maar ik krijg steeds als antwoord verschikkende mail adressen en namen waar het naartoe had gemoeten, dus dat lijkt mij stug.

Wel irritant he?
fiona2018 schreef:
18-11-2018 13:14
Dit ja.
Zo heb ik een tijd mails gekregen die voor iemand bestemd waren die haar eigen e-mailadres niet kende ofzo.
Ik heet bijvoorbeeld Claudia en dan waren ze voor ene Chantal met dezelfde achternaam als ik heb. Mijn e-mail was dan claudia.degroot@ en dan was het voor chantal.degroot. Jaja.

Ik heb haar toen via Facebook gevonden en toen werd ze ook nog kwaad dat ik daar een berichtje voor stuurde.
pip-321 schreef:
18-11-2018 13:17
Dit dacht ik eerst ook inderdaad, maar ik krijg steeds als antwoord verschikkende mail adressen en namen waar het naartoe had gemoeten, dus dat lijkt mij stug.

Wel irritant he?
Heel irritant inderdaad. Ik krijg mails voor 3 verschillende personen, allemaal met dezelfde voorletter als ik heb. Maar die ene spant de kroon, daar krijg ik echt wekelijks mailtjes voor. Ik heb geen idee wat voor soort emailadres en naam je hebt, maar zou het niet kunnen zijn dat er meerdere mensen zijn die het verkeerde emailadres opgeven, zoals bij mij? Volgens mij gaat dit echt vaak fout.
Krijg je geen persoonlijke informatie in die mails, zoals telefoonnummers, adressen of het juiste e-mailadres? Dan zou ik via die manier contact opnemen.
minnimouse schreef:
18-11-2018 13:20
Dit ja.
Zo heb ik een tijd mails gekregen die voor iemand bestemd waren die haar eigen e-mailadres niet kende ofzo.
Ik heet bijvoorbeeld Claudia en dan waren ze voor ene Chantal met dezelfde achternaam als ik heb. Mijn e-mail was dan claudia.degroot@ en dan was het voor chantal.degroot. Jaja.

Ik heb haar toen via Facebook gevonden en toen werd ze ook nog kwaad dat ik daar een berichtje voor stuurde.
Haha, wat een bijzondere mensen zijn er toch ook!

In mijn geval zouden er dan meerdere niet zo snuggere mensen zijn die allemaal mijn mail adres gebruiken... lijkt mij niet logisch!
pip-321 schreef:
18-11-2018 13:25
Haha, wat een bijzondere mensen zijn er toch ook!

In mijn geval zouden er dan meerdere niet zo snuggere mensen zijn die allemaal mijn mail adres gebruiken... lijkt mij niet logisch!

Zou maar zo kunnen, hoor. Er zijn nogal wat niet zo snuggere mensen.

Wel bijzonder dat ze toevallig allemaal bij jou uitkomen. Heb je misschien een e-mailadres waarin makkelijk te vergissen is?
Ik heb dit ook gehad met mijn telefoonnummer. Voortdurend gebeld of gesmst voor een of andere vent die ik niet was noch kende. Jarenlang zo doorgegaan tot ik het spuug- en spuugzat was. Heb nu een nieuw nummer. Wat een rust :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik heb het ook! Facturen voor rouwkransen, een medisch dossier van een huisdier, een uitnodiging voor de verjaardag van een Canadese oma, een dossier van een advocaat, van een GGZ instelling, arbeidsvoorwaardelijk voorstel ... Soms staat er bij het aan-adres een willekeurige naam genoemd die niks met mijn naam te maken heeft. Geen idee hoe ik het dan krijg. Ik ben opgehouden met terugmailen omdat mensen boos op mij werden. Wilden ze van mij weten hoe ik aan die mail met persoonlijke gegevens kwam, want die hadden ze niet naar mij gestuurd. Advocaat dreigde zelfs met politie! Maar ik heb vele ook bijna-naamgenoten met een bijna identiek adres die fouten maken.

De laatste groep, daar ondervind ik wekelijks en soms dagelijks hinder van. Een Amerikaanse die maar bleef inschrijven voor een Pampers nieuwsbrief, waar ik me dan weer voor uitschreef steeds ... de correspondentie over waarom ze de nieuwsbrief steeds maar niet kreeg bleef ik ook ontvangen - het gekke was dat ze ook met mijn mailadres mails kon verzenden, dus. De Amerikaanse marketingafdeling van het bedrijf weigerde me uit te schrijven omdat ze niet aan de gegevens van Europeanen mochten komen, de Europese afdeling van hetzelfde bedrijf kon me niet helpen omdat ze niet in de Amerikaanse database konden. Mensen die mijn adres gebruiken om accounts aan te maken, klantenkaarten, online winacties, nieuwsbrieven. Of dertig pogingen om een wachtwoord te resetten. Gek word ik ervan!

Ik kan het mailadres niet opzeggen omdat ik er enkele accounts aan gekoppeld heb waarbij het niet mogelijk is om een ander mailadres op te geven.
anoniem_366940 wijzigde dit bericht op 18-11-2018 13:59
2.68% gewijzigd
Ik word nieuwsgierig. Gaat het hier om gmail-adresssen, of hotmail, of welke soort mailadres hebben we het hier over?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Blijkbaar ben ik dus toch niet de enige!

Mijn naam komt niet vaak voor en is dus niet echt makkelijk te vergissen.. maar wie weet wel hoor..

Het gaat om gmail adressen (ik heb ook gmail) maar ik zie nu dat 1 e-mail ook had gemoeten naar een impegno mail adres. Nogal een verschil :p
Tamago schreef:
18-11-2018 13:45
Ik heb het ook! Facturen voor rouwkransen, een medisch dossier van een huisdier, een uitnodiging voor de verjaardag van een Canadese oma, een dossier van een advocaat, van een GGZ instelling, arbeidsvoorwaardelijk voorstel ... Soms staat er bij het aan-adres een willekeurige naam genoemd die niks met mijn naam te maken heeft. Geen idee hoe ik het dan krijg. Ik ben opgehouden met terugmailen omdat mensen boos op mij werden. Wilden ze van mij weten hoe ik aan die mail met persoonlijke gegevens kwam, want die hadden ze niet naar mij gestuurd. Advocaat dreigde zelfs met politie! Maar ik heb vele ook bijna-naamgenoten met een bijna identiek adres die fouten maken.

De laatste groep, daar ondervind ik wekelijks en soms dagelijks hinder van. Een Amerikaanse die maar bleef inschrijven voor een Pampers nieuwsbrief, waar ik me dan weer voor uitschreef steeds ... de correspondentie over waarom ze de nieuwsbrief steeds maar niet kreeg bleef ik ook ontvangen - het gekke was dat ze ook met mijn mailadres mails kon verzenden, dus. De Amerikaanse marketingafdeling van het bedrijf weigerde me uit te schrijven omdat ze niet aan de gegevens van Europeanen mochten komen, de Europese afdeling van hetzelfde bedrijf kon me niet helpen omdat ze niet in de Amerikaanse database konden. Mensen die mijn adres gebruiken om accounts aan te maken, klantenkaarten, online winacties, nieuwsbrieven. Of dertig pogingen om een wachtwoord te resetten. Gek word ik ervan!

Ik kan het mailadres niet opzeggen omdat ik er enkele accounts aan gekoppeld heb waarbij het niet mogelijk is om een ander mailadres op te geven.
Jeetje, denk je iets goeds te doen door het netjes aan te geven... irritant zeg!
Ik krijg gelukkig nog wel steeds netjes een vriendelijke reactie met verontschuldiging terug. Behalve het telefoontje dan, daar waren ze niet zo amused.. logisch ook met persoonlijke gegevens en informatie.
pip-321 schreef:
18-11-2018 14:06
Het gaat om gmail adressen (ik heb ook gmail) maar ik zie nu dat 1 e-mail ook had gemoeten naar een impegno mail adres. Nogal een verschil :p

Ah, heeft men misschien bij het intikken/registreren volautomatisch @gmail.com erachter getikt, in plaats van de goede extensie?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
pip-321 schreef:
18-11-2018 14:06
Blijkbaar ben ik dus toch niet de enige!

Mijn naam komt niet vaak voor en is dus niet echt makkelijk te vergissen.. maar wie weet wel hoor..

Impegno is een zorgorganisatie. Misschien werkt de persoon daar?

Mijn man krijgt trouwens heel vaak mailtjes binnen. Hij is IT'er en heeft een mailadres met zijn voor- en achternaam als extensie. Er bestaat een bedrijf met dezelfde voor- en achternaam als die hij heeft. Alleen hun webadres wijkt af van de zijne. Toch krijgt hij heel veel mailtjes, ook van personeelsleden die vrij vragen enzo. Heel apart, je weet toch wel waar je werkt en waar je moet zijn voor dit soort dingen? En als je dan geen reactie krijgt dan moet er toch een belletje gaan rinkelen? Hij is er jaren geleden al meegestopt om die mensen terug te mailen.
|Courage| schreef:
18-11-2018 14:12
Ah, heeft men misschien bij het intikken/registreren volautomatisch @gmail.com erachter getikt, in plaats van de goede extensie?
Sommige systemen passen het automatisch aan naar @gmail. Mijn man heeft een account van @mail, en zegt er altijd specifiek bij dat het zonder een 'g' is.
Tamago schreef:
18-11-2018 13:45

Dat is dan echt AVG waardig. Die advocaat zou beter moeten weten!
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven