Mexico!
zaterdag 27 januari 2018 om 14:51
maandag 19 november 2018 om 11:22
2 Jaar geleden met ons gezin in Playa del Carmen geweest.
Wij hebben een auto gehuurd. In Yucatan is autorijden heel goed te doen. De wegen zijn prima! Absoluut geen spijt van gehad. De excursies zijn best prijzig.
Ik vind Chitzen Itza echt een aanrader! Ga 's morgens vroeg weg en dan zorg dat je 1 van de eersten bent, in ieder geval voordat alle bussen aankomen. Waanzinnig!
Wij zijn ook in Tulum geweest, in Akumal (schildpadden) en op Isla Mujeres. Een heel leuk plaatsje om even naar toe te gaan is Puerto Morelos.
Genoeg leuke dingen te zien als je een auto huurt!
Wij hebben een auto gehuurd. In Yucatan is autorijden heel goed te doen. De wegen zijn prima! Absoluut geen spijt van gehad. De excursies zijn best prijzig.
Ik vind Chitzen Itza echt een aanrader! Ga 's morgens vroeg weg en dan zorg dat je 1 van de eersten bent, in ieder geval voordat alle bussen aankomen. Waanzinnig!
Wij zijn ook in Tulum geweest, in Akumal (schildpadden) en op Isla Mujeres. Een heel leuk plaatsje om even naar toe te gaan is Puerto Morelos.
Genoeg leuke dingen te zien als je een auto huurt!
maandag 19 november 2018 om 12:39
Ook al staat de meter op 0 en denk je dat je volgetankt hebt, altijd je bezine meter controleren of je tank idd vol zit.mimarr schreef: ↑27-01-2018 18:25Ik kan me helemaal aansluiten bij runningmonster.
Wij hebben dus een aantal weken met de auto rondgereisd en niks bijzonders meegemaakt. Tuurlijk moet je oppassen. Er zijn zat mensen die je proberen aan te houden onderweg, maar 9 van de 10 keer zijn dat verkopers. Ook een keer wat mensen in politiekostuum, maar alle andere auto's reden gewoon door dus deden wij dat ook maar. Met het idee, als er echt wat is komen ze wel achter ons aan en dan spelen we gewoon de onwetende toerist. Wel 2x militaire controle. Dan kan je ook niet anders dan stoppen, want de weg wordt gewoon geblokkeerd. De eerste keer liepen ze even met een drugshond een rondje om de auto en daarna mochten we doorrijden. De 2e x werden we apart genomen maar bleek de man alleen maar geïnteresseerd in waar we vandaan kwamen. Toen hebben we een gesprekje gehad over Nederland en dat hij daar ook zo graag een keer naar toe wil, en toen mochten we weer verder.
Je moet wel oppassen bij benzinestations. Goed opletten dat de meter wel op 0 staat, anders betaal je ook de benzine van je voorganger erbij.
Ga er wel vanuit dat niemand in Mexico engels spreekt. Ons was verteld dat iedereen basis engels spreekt, maar dat is dus alleen bij de grotere toeristendingen zo.
Soms betaal je voor een volle tank terwijl je maar de helft gekregen hebt.
Ga er idd van uit dat niemand Engels spreekt. In normale gevallen is dit niet erg maar het is lastig als er wel iets is onderweg..
Bij ons zijn de nummerplaten er wel eens door de politie afgehaald.
Na betaling konden wij deze terug krijgen. Er is veel corruptie.
woensdag 28 november 2018 om 23:12
(Ouder topic, maar wellicht voor komende reizigers toch relevant)
Wij zijn net terug. We hebben rondgereisd met huurauto en vonden het best spannend. Maar het viel ons werkelijk 1000% mee. Veel politiecontroles maar we mochten overal doorrijden. Vriendelijke behulpzame mensen die basis Engels spreken, ook meer het binnenland in. Misschien geluk gehad als ik andere berichten lees, maar was echt onze ervaring. Totaal niet onveilig gevoeld, juist heel vrij en prettig. We hebben ons goed ingelezen op verkeersregels en ons daaraan gehouden. Prima wegen, vooraf kaarten via Google Maps gedownload, ging perfect. Zeker omdat je op deze manier vroeg bij de bezienswaardigheden kunt zijn en 10 euro entree betaalt ipv 110 voor een excursie. Ik zou het iedereen aanraden!
Wij zijn net terug. We hebben rondgereisd met huurauto en vonden het best spannend. Maar het viel ons werkelijk 1000% mee. Veel politiecontroles maar we mochten overal doorrijden. Vriendelijke behulpzame mensen die basis Engels spreken, ook meer het binnenland in. Misschien geluk gehad als ik andere berichten lees, maar was echt onze ervaring. Totaal niet onveilig gevoeld, juist heel vrij en prettig. We hebben ons goed ingelezen op verkeersregels en ons daaraan gehouden. Prima wegen, vooraf kaarten via Google Maps gedownload, ging perfect. Zeker omdat je op deze manier vroeg bij de bezienswaardigheden kunt zijn en 10 euro entree betaalt ipv 110 voor een excursie. Ik zou het iedereen aanraden!
arcobaleno wijzigde dit bericht op 28-11-2018 23:17
5.57% gewijzigd
woensdag 28 november 2018 om 23:14
zaterdag 1 december 2018 om 06:07
Ik heb als vrouw alleen een auto gehuurd en vond het prima te doen. Onwijs vriendelijke mensen die mij ook hielpen toen een van de banden lek bleek te zijn. Voor 2,50 gerepareerd in een klein dorpje in de buurt.
Check je auto goed voor je vertrekt want die van mij had dus al een lekke band. Ik had wel gezien dat hij wat leger was maar volgens de dame van Thrifty was er niks aan de hand. Lang verhaal kort - de dame en ik zijn geen vrienden en ik heb niet voor de autohuur betaald.
Check je auto goed voor je vertrekt want die van mij had dus al een lekke band. Ik had wel gezien dat hij wat leger was maar volgens de dame van Thrifty was er niks aan de hand. Lang verhaal kort - de dame en ik zijn geen vrienden en ik heb niet voor de autohuur betaald.
Hello, can you hear me?