Uitgerekend 2e helft mei 2019

10-09-2018 09:42 1313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Sinds afgelopen vrijdag een positieve test!
Het andere uitgerekende mei topic is al behoorlijk vol. Dus ik dacht ik maak een nieuwe aan voor de 2e helft van mei.

Hopelijk komen er snel meer zwangere bij!
Wijzigingen/toevoegen tabel svp dikgedrukt doorgeven
NaamLeeftijdKindjeJ/m/vUitgerekendAfspraken
gracey30333e9 mei
chip362e11 mei19-12 20 weken echo
Tess1981374ej12 mei18-12 20 wekenecho
Sunne351em12 mei28-12 20 wekenecho
OkkiePetite301e14 mei27-12 20 wekenecho
Mik301e15 mei27-12 20 weken echo
Sch0rpioen311ev17 mei27-12 20 wekenecho
Tiswa1ej18 mei31-12 20 weken echo
Goudsie291em19 mei24-12 20 wekenecho
Groenisgras272e19 mei28-12 20 wekenecho
mmm44272ej20 mei27-12 20 weken echo
Vivaantje93251em20 mei
Schuimblusser251eV21 mei9-1 20 wekenecho
Stephanie05271em25 mei28-12 20 wekenecho
Famke1993251ev25 mei9-1 20 wekenecho
Globetrotter272ev27 mei
:hug: romy1982, :hug: koetjesenkalfjes, :hug: wennn, :hug: Daantje, :hug: starsuus

Sam-baby, Flowerfox en Floortjebest ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. langere tijd niet reageren. Mocht je weer aansluiten zet ik je weer in de tabel!
mmm44 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:57
82.16% gewijzigd
Vanmorgen controle bij de VK gehad. Mijn baarmoeder is al gegroeid tot onder mijn navel. Alles zag er goed uit en ook het hartje weer horen kloppen.

As zaterdag hebben we een echo waar ze vast naar de orgaantjes kunnen kijken en het geslacht kunnen zien.

dinsdag 18 december de 20 weken echo
Ooo wat een leuk nieuws voor koetjes!! Ik duim mee!!

En wat fijn schuimblusser!

okkiepetit ik heb met 18+6 de 20 weken echo op 28/12. Best optijd dus! De echoscopiste zei dat ze liever eerder dan 20 weken een echo maken dan na 20 weken. Nouja prima hoor!
5 december hebben wij de geslachtsecho!
We hebben al chocoladeletters J en M ingeslagen voor de familie, zij komen ‘s avonds langs voor pakjesavond en dan maken we het aan hen bekend! Super spannend wel, ik heb echt geen flauw idee. Dacht heel lang een meisje (meer een voorgevoel) maar nu m’n beste vriendin waarvan ik verwacht had dat het een jongen zou worden, een dochter krijgt, ben ik in de war😂

Ik voel me gelukkig een stuk beter dan vorige week; ben wel nog echt heel erg moe en met vlagen misselijk/duizelig. Werk nu op halve kracht deze week; voelt goed.

Is er toevallig iemand met tripptrapp stoel ervaring via marktplaats? Wat vinden jullie een “normale” tweedehands prijs voor een zgan stoel inclusief new Born zitje, tuigje en kussentjes? Nieuw kost het bij elkaar zo’n €300...
hoeveel zouden jullie er 2e hands voor betalen?
Stephanie05 schreef:
19-11-2018 15:51

Is er toevallig iemand met tripptrapp stoel ervaring via marktplaats? Wat vinden jullie een “normale” tweedehands prijs voor een zgan stoel inclusief new Born zitje, tuigje en kussentjes? Nieuw kost het bij elkaar zo’n €300...
Ligt er een beetje aan hoe oud de stoel is. Zelf heb ik voor mijn kinderen toen een stoel met beugel en kussen voor 75 euro gekocht. Ze zijn wel super fijn en redelijk waarde vast dus je kan hem later ook weer voor een goed bedrag verkopen. Ik denk dat ik zou inzetten op 150 euro omdat er ook een babynestje bij zit.
Stephanie05 schreef:
19-11-2018 15:51
Volgens mijn collega's is er een oud model en een nieuw model tripptrapp en moet je opletten dat de accesoires van het nieuwe model niet op de oude passen en andersom. Alles in 1 koop zal dat niet zo'n probleem zijn natuurlijk. Wat ik ervoor zou betalen hangt af van de staat. In goede staat zou ik zeggen helft nieuwprijs dus 150 euro. Bij echt perfecte staat en niet te ver rijden voor ophalen zou ik tot 200 euro gaan, maar ik denk dat er altijd gebruikssporen zijn op een ding dat door peuters en kleuters intensief gebruikt wordt. Nog een tip van collega: zitje en voetenplank kun je omdraaien, als de onderkant nog mooi is en je draait ze, heb je evt. krassen alleen op de onderkant.

Iedereen in mijn omgeving ziet die tripptrapps als een must lijkt het, net zo vanzelfsprekend als het kopen van een commode of zo. Ik zie er nog niet direct de meerwaarde van. Ik en m'n broertjes zaten als kind in de kinderstoel en daarna op een gewone stoel, een vriendje in mijn jeugd had er één maar in mijn herinnering zat die echt niet lekker en gingen alle kinderen er alleen op zitten als er geen andere stoel meer was (met z'n kinderfeestje bijvoorbeeld). Kinderen van collega's zijn 12 en gebruiken nog steeds hun tripptrapp. Kan iemand me overtuigen van het nut en de meerwaarde van zo'n ding?
mik ik kan hem zeker aanbevelen. Gewone stoelen zijn voor kinderen vaak te laag waardoor ze al snel op hun knieën gaan zitten. Dit zorgt er dan ook voor dat ze veel gaan bewegen en niet stil kunnen zitten. Onze jongste is 10 en gebruikt hem nog dagelijks. Als ze er niet is zit ik er ook nog wel eens op heerlijk!
Haar verzoek was ook deze stoel niet aan de baby te geven maar voor de baby een nieuwe te kopen en dat gaan we dan ook zeker doen.
Bedankt voor de tips! Heb er eentje in de buurt gevonden in goede staat met alles erop en eraan; er wordt €185 gevraagd maar dat is dus helemaal niet gek. Had al verder gekeken en zag ze eigenlijk nergens “goedkoper” dus geloof dat we deze gaan aanschaffen!
Tip van mijn collega; mocht ie toch beschadigd zijn en je stoort je eraan; spuitbus met verf kopen, uit elkaar halen, beetje opschuren en overspuiten. Heeft zijn gedaan en ziet er top uit!
Ben ik de enige die het nog veel geld vind voor een stoel? Wij hadden zo'n look a like van de prenatal. Niet eens zo heel lang gebruikt want hij wilde graag op dezelfde stoel zitten (met een bumbo booster) en ik was blij dat die stoel weer weg kon.
Ik heb laatst 2 boxpakjes en een broekje gekocht via facebook, was nog als nieuw, zwart wit, kon het niet laten.

Hier ook nog steeds moe. Nog geen afspraak voor de 20 weken echo, hoop ook stiekem nog voor de kerst een afspraak te krijgen. Spannend. Iedereen om me heen roept een meisje omdat ik me niet zo fit voel als bij mijn vorige (jongetje), maar ik geloof dat we dan allemaal meisjes zouden krijgen of niet haha?
Wat namen betreft zitten we niet echt op 1 lijn, maar hij wil ook wachten met bedenken tot we weten wat het is.

Hoe gaat het bij jullie op het werk? Is er nog iemand met fysiek zwaarder werk?
groenisgras het is natuurlijk maar net wat je zei prettig vind qua kinderstoel. Hier hebben ze alle 3 op een trip Trap gezeten. Kocht ze allemaal via mp voor 75 euro en ze hebben er allemaal lang mee gedaan. Uiteindelijk Heb ik die van de oudste voor 125 samen kunnen verkopen. Vrijwel gratis zelf gebruikt dus. Die van de jongste gebruiken we nog steeds en wij vjnden het ideaal. Als we bij anderen eten zit ze altijd achterstevoren/ondersteboven. We gebruiken hem al 9 jaar vpor die 75 euro en ziet er nog steeds goed uit. Ze zijn gewoon heel degelijk. Als je ze slim koopt via mp dan kan je hem vaak voor hetzelfde geld weer verkopen als dat je zelf voor betaald hebt.

Ik voelde me bij de meiden trouwens juist heel goed en bij mijn zoon zoals nu. Ben echt zo benieuwd wie er jongens en meiden krijgen. Ze zeggen dat de meiden schoonheid van de moeder weg nemen. Ik voel me vreselijk belabberd maar krijg van iedereen complimenten dat ik er zo goed uitzie hahahaha als ik op alle signalen moet afgaan denk ik dat we een jongen krijgen. Zal wel raar zijn als het zaterdag een meisje blijkt te zijn.
Terug van vakantie! Ik probeer vandaag nog even bij te lezen; maar er is een berg was weg te werken😑
Joepie!!👶🏻🤰🏻✔️ Uitslag van de nipt is goed! Binnen een week de uitslag binnen:)

Ik sta voor de klas en merk dat ik het nu heel zwaar vind omdat ik me niet heel erg lekker voel. Ben wel weer aan het werk maar ben zoooo moeeee! Verder wat kwalen betreft wel wat beter; misselijke gevoel is nog niet weg, maar de duizeligheid gelukkig wel!

Tess als dat zo is van die schoonheid, wordt het hier een meisje😂👶🏻 Mensen zeggen mij juist dat ik er niet zo heel goed uit zie; “ben je soms ziek?” “Voel je je wel goed?” “Je ogen staan anders” (directe collega’s die het nog niet wisten en vrienden die het wel weten). Heb een onwijs onrustige huid (pukkeltjes en oneffenheden) en m’n haar pluist...(laatste komt ook door het weer).
Maar! Ruim 13 weken dus het hoge woord mag er eindelijk uit!

welkom thuis mmm! Ik hoop dat jullie een hele fijne vakantie hebben gehad!
Wat fijn Stephanie, en ook al zo snel!

Heb je een lekkere vakantie gehad mmm?

Haha, dan wordt het hier ook een meisje! Vandaag weer een aantal 'complimenten' gehad dat ik er zo moe uitzie... "Ik hoorde dat je zwanger bent, dat verklaart wel waarom je de laatste tijd zo vreselijk wit bent". Nou, bedankt ;)
Sunne schreef:
20-11-2018 17:00
Wat fijn Stephanie, en ook al zo snel!

Heb je een lekkere vakantie gehad mmm?

Haha, dan wordt het hier ook een meisje! Vandaag weer een aantal 'complimenten' gehad dat ik er zo moe uitzie... "Ik hoorde dat je zwanger bent, dat verklaart wel waarom je de laatste tijd zo vreselijk wit bent". Nou, bedankt ;)
Precies dit idd!!😂😂👏🏼👏🏼 En bedankt!
Gefeliciteerd Stephanie!

Mmm, fijne vakantie gehad? Lekker nog even kunnen ontspannen?
Sunne schreef:
20-11-2018 17:00
Dat ja! Dat worden een hoop meisjes hier! :applause:

Vandaag bij de verloskunige geweest tussendoor omdat ik al de hele week ziek ben. Baby doet het nog, en ik hoef me geen zorgen te maken om hem/haar want 'het is een parasiet, die pakt wat ie nodig heeft en daarna kom jij pas aan de beurt'. Misschien een geruststelling voor den andere zieken en misselijken hier. Ik ben wel enigszins uitgedroogd, dus ik moet goed opletten dat ik genoeg drink. Wat lastig is want daar wordt ik weer misselijk van. :nut:

Ik had een deal met vriend (die heeft overgewicht). Iedere kilo die ik aan zou komen tijdens de zwangerschap moest hij kwijtraken. Tot nu toe mag hij 6 kg aankomen. :whoops:
mmm welkom terug, hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad!

Stephnie, sunne en mik kennen jullie de uitspraak niet dat een dochter de schoonheid van de moeder wegneemt?

Hier bij mijn dochters een onrustige huid, vette haren, bleek, moe uitziend enz. Dan keek ik in de spiegel en terwijl ik me super voelde zag ik eruit dat ik dacht zo durf ik de straat niet op. Kon het zelf niet eens met makup verbloemen. Nu voel ik me zo moe en beroerd en zeggen mensen dat ik er zo goed uitzie en straal terwijl ik meestal buiten mascara niet eens de puf heb mezelf op te tutten.

Hier afgelopen maandag ook met de verloskundige gesproken over het slechte eten. Als ik trek heb zijn het gelukkig gezonde dingen. Ik weet van mijn vorige zwangerschappen idd nog dat de baby alles van jou neemt dus dat de baby niks te kort komt. Dat vertelde ze maandag weer. Nou ben in 5 weken 4 ons aangekomen maar voordat ik de eerste keer daar op de weegschaal ging staan was ik flink afgevallen dus we hebben nog aardig wat bij te eten.

mik hahhaha die deal met je vriend moet er wel om lachen. Mijn man eet nu voor 2 omdat ik het niet doe zegt hij. Grapjas....... Ik heb hem wel verteld dat mijn buik na 9 maanden aanzienlijk sneller weg is al zijn buik.

Begin nu wel zenuwachtig te worden voor zaterdag, ben zo benieuwd. Echt spannend wat het geslacht is of alles goed is met de kleine. Wordt met deze echo ook vast gekeken zoals de 20 weken echo.

Voor de meiden die het geslacht willen weten, gaan jullie dit ook delen met vrienden en familie? Hoe gaan jullie het vertellen? Zelf maak ik marsepein taarten voor de verjaardag en van de kinderen enzo. Om de meiden bij de zwangerschap te betrekken mogen zij een gendertaart maken die we met familie zullen aansnijden. Ben alleen nog opzoek naar een idee om het geslacht aan de kinderen te vertellen. Allebei mijn broers hebben dmv een heliumballon met confetti het geslacht bekend gemaakt dus dat willen we niet. Heeft iemand nog leuke ideeën?
Tess, de 75 euro bedoelde ik ook niet zo, zeker niet als je hem 10 jaar gebruikt. Maar dacht dat ik ook bijna 200 euro las. Moet ook iedereen zelf weten natuurlijk.
Hoe gaat het nu met je oudste? Staat hij er al anders tegenover?

Vervelend hè die vermoeidheid op t werk.
De 'complimenten' klinken bekend dus dat zou hier ook een meisje betekenen?
Hoi allemaal. Hier alleen maar goed nieuws.
Uitslag van de Nipt was goed, echo bij gynaecoloog was goed, en we weten het geslacht (bepaald door de nipt).

Het wordt een meisje! :cheer2:
Hoewel ik eigenlijk helemaal geen voorkeur had ben ik er erg blij mee!
Enkel een naam kiezen wordt nog moeilijk, we zijn er helemaal nog niet uit..

Intussen weet ook zo goed als heel de familie het. Vandaag ook de collega's het nieuws verteld. Was wel best spannend omdat ik een van de jongsten ben en ze het niet verwachtten, maar iedereen was erg blij ! :-D
viviaantje super zeg, jij woont in België of niet dat ze het geslacht ook kenbaar maken? Gefeliciteerd en een meid, echt leuk!!

groenisgras nee klopt in totaal met accessoires komt hij denk ik nieuw op 300 euro als je ook het babykuipje erbij neemt. Maar ook dan, als je het echt graag nieuw wil kopen, als je het over al die jaren verspreidt valt de prijs per jaar ook wel mee. Een gewone kinderstoel gebruik je waarschijnlijk max 3 jaar en dan is het een hoop geld, ben ik met je eens.
Zelf zou ik hem dan via marktplaats kopen omdat je hem dan vaak voor de prijs dat je hem zelf gekocht hebt ook weer kan verkopen dus hem gratis gebruikt hebt.
Haa meiden,

Wat gaat het goed bij iedereen zeg. Het eerste geslacht zelfs al bekend. Wat gaat dat snel!!! O_O

Ik wil hier goed nieuws brengen. En ik zie tot mijn vreugde dat Goudsie het al gelezen had.

Ik had afgelopen vrijdag weer een knal positieve test in mijn handen. Ruim 6 weken na de miskraam. Heel erg spannend nu. 3 december mag ik voor de echo. Het lukt tot nu toe goed om uit te gaan van het positieve :cheer2:

Op naar een juli babytje.

Fijne zwangerschap allemaal :hello: :bigkiss:
koetjesenkalfjes WOW!!!!
gefeliciteerd!! Het is je zo gegund, ik wens je een hele fijne zwangerschap!
Rest reageer ik later even op maar....
Koetjes wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd !! We gaan uit van een plakker! Hoe voel je je?
Koetjes, wat een goed nieuws! Geniet van je zwangerschap, fijn dat je er positief instaat. Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt.

Wat leuk dat het eerste geslacht al bekend is!

Ik heb gisteren EINDELIJK de eerste echo gehad bij 13 weken. Zo fijn om eindelijk te zien en het hartje te horen. Alles zag er gelukkig goed uit!

Wij hebben voor onze zoon een Stokke Steps en vind hem echt heel fijn. Denk dat we voor deze ook weer een Stokke stoel gaan kopen, maar dit keer ga ik wel op marktplaats zoeken.
Jeeeej koetjes, gefeliciteerd!! :flirting:
Fijn dat je er positief in kunt staan. Zolang je geen slecht teken krijgt is het zonde als je er niet van kan genieten. Al wordt genieten natuurlijk ook betrekkelijk als de kwaaltjes toenemen :facepalm:
Ik duim voor een plakker voor je!
Gefeliciteerd koetjes!!! Wat ontzettend fijn om lezen!
Globetrotter jij ook gefeliciteerd met je goede echo! Wat moet het fijn zijn geweest om eindelijk te kunnen kijken naar je kleintje.
Wat super koetjes, gefeliciteerd!!!

En jij ook globetrotter!

Ik vind dat altijd zo'n onzin die verhalen over behaalde dingen van : o dan heb je een meisje of jongen.

Vakantie was erg fijn! Maar wat is het hier koooouuuuudddddddd.

Hoe voelen jullie je?

Ik merk echt nog aan niets dat ik zwanger ben, alleen soms met voorover buigen voel ik iets in mijn buik zeg maar.. dat er wat zit. Voor de rest nog plat (naja wel een stuk grotere borsten)
Ik gooi 'm er nog een keertje in hoor, om te kijken wie wat wilt.

Hoe staan jullie tegenover een fb groep? Ik merk dat ik soms niet alles hier wil delen omdat ik geen zin heb dat bekende mij gaan herkennen, dus mij lijkt het erg fijn. Ook met de groep van mijn dochter heb ik nog contact en is erg leuk. Hoe kijken jullie er tegenaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven